نخبگان

پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه شهید مدنی

جزئیات پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان مطابق با آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان در تمامی رشته/گرایش‌های مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه که در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ دارای سهمیه پذیرش از طریق کنکور سراسری هستند، از میان دانشجویان و فارغ‌التحصیلان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته، با لحاظ نمودن شرایط مندرج در شیوه‌نامه پذیرش دانشجو می‌پذیرد.

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شهید مدنی

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه شهید مدنی

۱- دانشجویان ورودی بهمن ۹۵، مهر ۹۶ و بهمن ۹۶ مقطع کارشناسی پس از ۶ نیمسال تحصیلی و با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی، به لحاظ میانگین کل، جزو ۱۵٪ برتر دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی خود در دوره کارشناسی باشد، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و ارسال مدارک جهت شرکت در پذیرش بدون آزمون اقدام نمایند.

تبصره ۱: چنانکه ۱۵٪ برتر دانشجویان حائز شرایط این ماده به دلیل انصراف یاعدم تقاضا از تسهیلات مربوط استفاده نکردند و ظرفیت پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد رشته‌ای تکمیل نشد، در این صورت دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفاً ۱۰٪ برتر بعدی همان دانشگاه با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته (مطابق فوق) می‌باشد.

 تبصره ۲: دانشگاه می‌تواند ظرفیت پذیرش ارشد بدون آزمون خود را از داخل و سایر دانشگاه‌ها تکمیل کند (دو سوم داخل و یک سوم خارج). بدیهی است دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در رد یا قبولی درخواست متقاضیان مختار است.

تبصره ۳: هر گونه‌ عدم مراجعه و پیگیری دانشجو جهت تقاضا یا ثبت‌نام پس از اتمام مهلت مقرر، برعهده دانشجو بوده و دانشگاه هیچ تعهدی ندارد.

 ۲- مدارک آن دسته از دانشجویان که در طول شش نیمسال تحصیلی موفق به فارغ‌التحصیلی می‌شوند و به لحاظ میانگین کل جزو ۱۵٪ برتر دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی خود هستند به صورت مازاد بر ظرفیت جهت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بررسی خواهد شد.

 ۳- دانشجویان حائز رتبه‌های ۱ تا ۱۵ در مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و ارسال مدارک جهت بهره‌مندی از تسهیلات پذیرش بدون آزمون اقدام نمایند.

۴- دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در پذیرش بدون آزمون دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشجویان خارج از دانشگاه اعم از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، دانشگاه علمی–کاربردی، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیر دولتی-غیر انتفاعی مختار است.

 ۵- برای دانشجویان حائز شرایط خارج از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان مصاحبه در صورت نیاز برای رشته‌ای می‌تواند انجام پذیرد.

 ۶- متقاضیان پذیرش بایستی حداکثر تا آخر شهریور ۱۴۰۰ فارغ‌التحصیل شوند.

 ۷- دانشجویانی که طول مدت تحصیل آن‌ها در مقطع کارشناسی بیش از ۸ نیم‌سال باشد مجاز به استفاده از این تسهیلات این فراخوان نمی‌باشند.

 تبصره ۱: پرونده متقاضیانی که طول مدت تحصیلشان به دلایلی خارج از اختیار خود (نظیر بیماری، زایمان و موارد مشابه)، حداکثر دو نیم‌سال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور است، پس از تایید کمسیون موارد خاص دانشگاه، جهت بهره‌مندی از تسهیلات پذیرش بدون آزمون بررسی خواهد شد.

تبصره ۲: برای دانشجویان تحصیل هم‌زمان مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی می‌باشد.

تبصره ۳: برای دانشجویانی که تغییر رشته داده‌اند در صورت تایید معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه، حداکثر تا یک نیمسال به سنوات مجاز اضافه می‌شود.

۸- مطابق ابلاغیه سازمان سنجش آموزش کشور، دانش‌آموختگان کارشناسی ناپیوسته (کاردانی به کارشناسی) امکان استفاده از تسهیلات پذیرش بدون آزمون را ندارند.

۹- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش‌آموختگی و صرفاً برای یک بار امکان‌پذیر است.

ظرفیت پذیرش ارشد بدون آزمون

ظرفیت پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان برای دانشگاه شهید مدنی آذربایجان طبق آیین نامه  ظرفیت پذیرش روزانه از طریق کنکور سراسری ورود به مقطع کارشناسی ارشد در هر کدام از کد رشته–محل‌های اعلامی توسط سازمان سنجش آموزش کشور است.

نحوه تعیین رتبه کلاسی و محاسبه ۲۵٪ برتر

۱- از متقاضیان پذیرش بایستی تا پایان نیمسال تحصیلی ششم، حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی مقطع کارشناسی را سپری کرده باشند.

تبصره: مطابق مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه می‌تواند برای محاسبه حد نصاب واحدهای درسی دانشجویانی که در بهمن ۹۸ در حال گذراندن نیمسال ششم بوده و حذف واحد داشته‌اند، با کسر حداکثر ۴ واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی اقدام نماید؛ تا در صورت داشتن سایر شرایط مندرج در فراخوان پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ بتوانند در فراخوان ثبت نام نمایند.

۲- در اعلام معدل و رتبه کلاسی، چه برای متقاضیان در حال تحصیل و چه برای متقاضیانی که فارغ‌التحصیل شده‌اند، معدل کل تا پایان نیم سال ششم ملاک عمل خواهد بود.

تبصره: برای همه ورودی‌ها ترم تابستان بعد از ترم ششم مورد قبول می‌باشد.

۳- در محاسبه تعداد دانشجویان ۱۵٪ برتر اول و ۱۰٪ برتر دوم، عدد حاصله به صورت ریاضی گرد خواهد شد.

۴- در محاسبه تعداد کل دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی، مجموع دانشجویان روزانه و شبانه مدنظر است.

رشته های دارای پذیرش ارشد بدون آزمون ۱۴۰۰ دانشگاه شهید مدنی

پذیرش در رشته‌های تحصیلی مرتبط با رشته تحصیلی به تشخیص گروه آموزشی پذیرنده و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان‌پذیر است.

فهرست رشته های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شهید مدنی آذربایجان به شرح لینک زیر است:

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات