بازنگری آیین نامه پذیرش استعداد درخشان در دوره تحصیلات تکمیلی

معاون آموزشی وزارت علوم از بازنگری آیین نامه پذیرش دانشجویان استعدادهای درخشان در دوره تحصیلات تکمیلی خبر داد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش ایسنا، دکتر علی خاکی صدیق در سومین گردهمایی سالانه مجازی مدیران دفاتر استعدادهای درخشان دانشگاه‌های سراسر کشور به اهمیت دفاتر استعدادهای درخشان در دانشگاه ها اشاره کرد و گفت:  استعدادهای درخشان یکی از دفترهای بسیار مهم همه دانشگاه‌ها است به دلیل این‌که با نخبگان دانشجویان و استعدادهای برتر آنها سروکار دارد. به همین جهت طی ۲۰ ماه گذشته در آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلات تکمیلی بازنگری شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در ارتباط با دارندگان نشان طلا، نقره و برنز کشوری المپیادهای دانش‌آموزی در آخرین جلسه شورای استعداد درخشان وزارت علوم بحث و بنا شد با کسب نصاب علمی ۸۵ درصد نمره آخرین پذیرفته شده در آزمون سراسری ما بحث شرط رشته مرتبط را حذف کنیم که این برای استعداد درخشان تسهیلات ایجاد می‌کند.

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: با حذف شرط رشته مرتبط برای برگزیدگان المپیادهای دانش‌آموزی مقداری از راه برای ورود این افراد به دانشگاه هموارتر می‌شود. در واقع با توجه به مشکلات همه‌گیری کرونا و تبعاتی که برای همه دانشجویان از جمله دانشجویان استعداد درخشان داشته است، تسهیلی در روند پذیرش دانشجویان صورت گرفته است تا مقداری این چالش‌ها را کاهش دهیم. در دانشگاه‌های کشور وقت عمده مدیران دانشگاه‌ها به ویژه معاونان آموزشی و مدیران حوزه آموزشی به بررسی مشکلات دانشجویان در کمیسیون‌های موارد خاص می‌گذرد.

معاون آموزشی وزارت علوم اظهار کرد: در آن‌جا عمدتاً مسائلی که مطرح می‌شود مربوط به دانشجویان ضعیف‌تر از نظر علمی است برخی مواقع دانشجویان مشکلات خاصی پیدا می‌کنند که حتماً نیاز به بررسی دارد ولی عمده مسائل مربوط به دانشجویان ضعیف‌تر بوده درحالی‌که دانشجویانی که ما آنها را استعداد درخشان می‌نامیم و یا دانشجویان برتر علمی کمتر مورد توجه مدیران دانشگاه‌ها قرار می‌گیرند. ضروری است به‌عنوان افرادی که در دفاتر استعداد درخشان دانشگاه‌ها کار می‌کنیم روی این مسئله تامل کنیم و راهکارهایی جهت ارائه خدمات بیشتر و وسیع‌تر به دانشجویان برتر علمی و استعداد درخشان ارائه دهیم.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات