کاهش ظرفیت پذیرش دانشجوی ارشد در دانشگاه تربیت مدرس در سال ۱۴۰۰

ظرفیت پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه تربیت مدرس در سال آینده نسبت به سال جاری ۷ درصد کاهش خواهد داشت.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، بر اساس اعلام این دانشگاه، دکتر مینایی مدیر دفتر برنامه ریزی، گسترش و بازنگری در این باره گفت: به دلیل انباشتگی دانشجو ناشی از کرونا، طرح این بود که ۱۰ تا ۳۰ درصد کاهش ظرفیت داشته باشیم اما به دلایلی قرار شد کل ظرفیت دانشگاه برای سال ۱۴۰۰ حداکثر به میزان سال ۱۳۹۹ باشد. علیرغم انباشتگی موجود و برخلاف سالهای گذشته، ظرفیت هیچ یک از مقاطع به دلیل C منفی گروه حذف نشد.

وی با اشاره به عوامل و شرایط مورد نظر برای تخصیص ظرفیت خاطر نشان ساخت: سقف ظرفیت دانشکده (مصوبه هیات رئیسه دانشگاه) به تفکیک ارشد و دکتری (شامل تعداد اساتید و عملکرد آن ها، تعداد دانشجویان، مشغله استادان و…)، کف تعداد دانشجو برای تشکیل کلاس، وضعیت پذیرش دانشجو در هر رشته /گرایش در سال قبل (جاری)، ضوابط وزارتی، رتبه گروه (دانشکده) و تعداد دانشگاه های رقیب که در رشته مورد نظر پذیرش دانشجو دارند، از جمله این عوامل می باشد و در مورد پردیس نیز رشته هایی که اقبال بیشتری دارند، برای تخصیص ظرفیت مورد توجه قرار می گیرند.

دکتر مینایی خاطر نشان ساخت: باید توجه داشت که اعداد ظرفیت در جداول فقط مربوط به ظرفیت های آزمونی هستند و به این ارقام موارد استعداد درخشان، رتبه های اول و دانشجویان بین الملل نیز اضافه می شوند.

وی در ادامه به مقایسه ظرفیت روزانه (روزانه+روزانه نوع ۲) در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ (مصوب شورای آموزشی) پرداخت و گفت: ظرفیت پذیرش دانشجوی مصوب شورای آموزشی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ در دوره کارشناسی ارشد ۷ درصد کاهش و در دوره دکتری ۴ درصد افزایش خواهد داشت.

در ادامه پس از ارائه نظرات از سوی اعضای شورا، کلیات ظرفیت پذیرش دانشجو در سال ۱۴۰۰ با اکثریت آرا به تصویب رسید.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
arezu
مرداد ۴, ۱۴۰۰ ۴:۱۴ ب٫ظ

سلام تعداد پذیرش دانشجو در مقطع ارشد معماری تربیت مدرس چندنفر هست وچه دانشگاههایی؟