اعلام جزئیات پذیرش ارشد ۱۴۰۰ دانشگاه ادیان و مذاهب

جزئیات پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد در سال ۱۴۰۰ در دانشگاه ادیان و مذاهب از طریق آزمون اختصاصی اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه ادیان و مذاهب، نخستین دانشگاه تخصصی ادیان و مذاهب در ایران، برخاسته از حوزه علمیه، ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت و گو با پیروان آن‌ها برای گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه اسلام براساس آموزه‌های اهل بیت علیهم السلام به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می‌نماید. این دانشگاه با فراهم آوردن امکان تحصیل در دوره‌های مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد حضوری و آموزش الکترونیکی (مجازی) و دکتری تخصصی، اقدام به جذب و پرورش دانشجو در رشته‌هایی که از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اقدام به اخذ مجوز نموده است می‌کند. از ویژگی های منحصر به فرد این دانشگاه ضمن برخورداری از یکی از غنی‌ترین کتابخانه تخصصی کشور، دارای ارتباط گسترده بین المللی در بالاترین س طح و سفرهای بین المللی و تعامل و تفاهم با دانشگاه‌های مهم داخلی و خارجی است.

به منظور تأمین نیروی انسانی متخصص و متعهد مورد نیاز کشور، فراهم آوردن رقابت سالم برای راه‌یابی به مراکز آموزشی تحصیلات تکمیلی (دکتری تخصصی)، فراهم نمودن شرایط مناسب و یکسان برای شرکت کنندگان، شرایط و ضوابط آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته) سال ۱۴۰۰ دانشگاه ادیان و مذاهب به شرح ذیل اعلام می‌گردد.

جدول زمانبندی مراحل آزمون اختصاصی کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان

شرایط عمومی:

۱. التزام عملی به احکام اسلام و تقید به ارزش های اسلامی

٢. اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی و التزام عملی به قانون اساسی و اصل مترقی ولایت فقیه

۳. عدم سابقه فعالیت علیه نظام جمهوری اسلامی و عدم سابقه وابستگی یا گرایش به سازمان ها و تشکل های محارب و معاند نظام

۴. برخورداری از سلامت روحی، روانی و جسمی لازم

۵. عدم منع قانونی از لحاظ خدمت وظیفه (ویژه داوطلبان مرد)

۶. برخورداری از توانایی و استعداد فکری و تحصیلی لازم متناسب با رشته تحصیلی انتخاب شده

۷. تعهد اشتغال به تحصیل تا پایان دوره آموزشی

۸. تعهد خدمت در صورت استفاده از امتیاز تحصیل رایگان در دانشگاه ادیان و مذاهب بر اساس ضوابط و بر اسااس اعلام نیاز دانشگاه

شرایط اختصاصی

۱. موفقیت در آزمون کتبی

۲. داشتن مدرک پایه تحصیلی (سطح دو حوزه های علمیه یا دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت و یا مدرک کارشناسی (لیسانس دانشگاهی) به همراه مدرک دال بر داشتن سوابق حوزوی

تبصره ۱: برای تمامی داوطلبان مرد داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم و یا مجوز تحصیل همزمان حوزه و دانشگاه الزامی است.

تبصره ۲: برای طلاب سفیران هدایت مجوّز تحصیل در قم از مرکز سفیران هدایت ضروری است.

اتباع خارجی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه ادیان و مذاهب را دارند، نیازی به ثبت نام و شرکت در آزمون‌های ورودی دانشگاه ندارند و می‌بایست با همراه داشتن مدرک تحصیلی پایه، سه قطعه عکس و پاسپورت معتبر خود به اداره سنجش و گزینش دانشگاه مراجعه نمایند.

نکات مهم:

۱. براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد مدارک تحصیلی صادر شده توسط مدیریت یکی از حوزه‌های علمیه قم، اصفهان و خراسان با دبیرخانه حوزه های اهل سنت، فضلا و طلاب حوزه‌های علمیه که مدارج تحصیلی حوزوی دوره سطح دو ۲ را گذرانده اند و یا تا تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ از دوره سطح ۲ فارغ التحصیل می‌شوند، منحصرأ می‌توانند در هر یک از رشته‌های امتحانی گروه علوم انسانی ثبت نام و در آزمون آن شرکت نمایند. بدیهی است این دسته از داوطلبان باید تصویر مدرک فراغت از تحصیل خود را که توسط یکی از مدیریت‌های حوزه علمیه و با دبیرخانه حوزه های اهل سنت صادر گردیده است را در اختیار داشته باشند.

۲. دارندگان مدرک معادل به شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای شماره یک آزمون تحصیلات تکمیلی از سال ۱۴۰۰ مراجعه نمایند.

۳. منظور از مدرک پایه تحصیلی تنها شامل این موارد می‌شود: (۱) مدرک تحصیلی کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، (۲) مدرک سطح دو حوزه علمیه قم، اصفهان و مشهد، (۳) مدرک سطح دو دوره سفیران هدایت تخصصی تبلیغ)، (۴) مدرک سطح دو حوزه علمیه خواهران، (۵) مدرک سطح دو دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت.

تبصره: داوطلبان می‌توانند با ارایه گواهی و یا نامه مورد تایید مراکز فوق دال بر اتمام تحصیلات مذکور تا ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ با سپردن تعهد مبنی بر ارایه اصل مدارک فوق تا پیش از اتمام نیم سال اول تحصیلی برای ثبت نام اقدام نمایند. این دسته از داوطلبان باید در هنگام ثبت نام آزمون گزینه دانشجوی/طلبه سال آخر کارشناسی/سطح دو حوزوی را در سامانه پذیرش دانشجو انتخاب نمایند و در هنگام ثبت نام نهایی (شهریور ماه ۱۴۰۰)، ضمن ارایه تعهد مبنی بر ارایه اصل مدرک تا پیش از اتمام نیم سال اول تحصیلی، ثبت نام مشروط شوند.

۴. ارایه گواهی مجوز تحصیل همزمان، صادره از مدیریت یکی از حوزه‌های علمیه قم، خراسان و اصفهان و یا دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت، برای طلابی که پذیرش قطعی میشوند و دارای کارت معافیت دائم و یا پایان خدمت نظام وظیفه نیستند، در هنگام ثبت نام و یا حداکثر تا پایان نیمسال اول تحصیلی الزامی است.

تبصره: تمامی پذیرفته شدگان نهایی دارای مدارک تحصیلی حوزوی برای دریافت تاییدیه مدرک تحصیلی حوزوی خویش ملزم به دریافت نامه درخواست تاییدیه مدرک تحصیلی پایه از مدیریت آموزشی دانشگاه می‌باشند. طلاب محترم پس از مراجعه حضوری به مرکز مدیریت حوزه علمیه و با دبیرخانه شوراء ملزم به تشکیل پرونده تحصیل همزمان بوده و پس از تایید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قادر به ادامه تحصیل در دانشگاه هستند.

۵. ثبت نام نهایی از پذیرفته شدگان آزمون ورودی مشروط به دریافت تایید صلاحیت عمومی از دبیر خانه گزینش دانشجو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.

۶. با توجه به سیاست‌های کلی دانشگاه ادیان و مذاهب و براساس نیاز علمی دانشجویان هر رشته، پذیرفته شدگان نهایی رشته‌های حضوری ملزم می‌گردند در کنار گذراندن تمامی واحدهای درسی اعم از اصلی و جبرانی به میزان حداقل دو جلسه در هفته در دو نیم سال تحصیلی در دوره‌های زبان پیشنیاز دانشگاه نیز شرکت نمایند.

تاریخ ثبت نام و برگزاری آزمون

۱. تاریخ ثبت نام از: ۱۳۹۹/۱۲/۲۳ الی ۱۴۰۰/۴/۱۱.

۲. آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی (دوره کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰، روز جمعه ۱۴۰۰/۴/۱۸ برگزار خواهد شد.

۳. زمان توزیع کارت ورود به جلسه آزمون، یک هفته قبل از آزمون از طریق سایت دانشگاه ادیان و مذاهب اعلام خواهد شد.

۴. محل برگزاری: آزمون ورودی کارشناسی ارشد دانشگاه ادیان و مذاهب در ده حوزه امتحانی شامل؛ (۱) قم، (۲) مشهد، (۳) گرگان، (۴) سنندج، (۵) زاهدان و (۶) عسلویه (۷) اهواز، (۸) ارومیه، (۹) تهران و (۱۰) بندرعباس، برگزار می‌شود. داوطلبان باید در هنگام ثبت نام حوزه امتحانی خویش را انتخاب نمایند. به داوطلبان محترم توصیه می‌شود در انتخاب حوزه امتحانی دقت نمایند.

۵. آزمون به صورت همزمان در تمام حوزه‌های امتحانی برگزار می‌شود. آدرس دقیق محل برگزاری هر حوزه امتحانی متعاقبا اعلام خواهد شد و در کارت ورود به جلسه داوطلبان درج خواهد گردید.

تذکر بسیار مهم:

برگزاری آزمون در حوزه های امتحانی غیر از حوزه قم (دانشگاه ادیان و مذاهب) مشروط به رسیدن تعداد حدنصاب داوطلبان می باشد، بدیهی است در صورت عدم کسب حدنصاب تعداد داوطلبان در هر کدام از حوزه های آزمون داوطلبان موظف می باشند در سایر حوزه های آزمونی شرکت نمایند.

اطلاع رسانی در مورد حوزه های که به دلیل به حدنصاب نرسیدن در آن آزمون برگزار نمی شود از طریق سایت در هفته پیش از آزمون صورت خواهد پذیرفت.

شهریه کارشناسی اردش دانشگاه ادیان و مذاهب

تحصیل در دانشگاه غیر انتفاعی غیر دولتی ادیان و مذاهب مستلزم پرداخت شهریه می‌باشد. نحوه محاسبه شهریه براساس قوانین و آیین نامه‌های ارسالی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواهد بود. 

با توجه به اینکه دانشگاه غیردولتی-غیرانتفاعی ادیان و مذاهب در آزمون اختصاصی ویژه طلاب از میان طلاب دانشجو می‌پذیرد، تنها از آن دسته از دانشجویانی که در دوره‌های حضوری به صورت بورسیه مشغول به تحصیل می‌شوند، می‌بایست کتبأ متعهد گردند تا طبق نظر دانشگاه در قبال تحصیل رایگان، نسبت به انجام امور علمی و اجرایی که متعاقبا از سوی دانشگاه اعلام و ابلاغ می‌شود را انجام دهند و در غیر اینصورت هزینه تحصیل از ایشان دریافت خواهد شد.

بدیهی است در صورت‌عدم فراغت از تحصیل (انصراف، ترک تحصیل یا اخراج) تمامی هزینه‌های دانشگاه به صورت یکجا مسترد می‌شود.

میزان شهریه در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به شرح ذیل بوده است. داوطلبان توجه داشته باشند این میزان شهریه براساس ابلاغ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مصوبات هیئت امناء دانشگاه ممکن است تا ۲۵ درصد افزایش داشته باشد مبلغ نهایی و قطعی شهریه، در پاییز ۱۴۰۰ مشخص خواهد شد.

  • شهریه ثابت هر ترم (حضوری): ۱۵/۰۰۰/۰۰۰ ریال

  • شهریه هر واحد تخصصی (حضوری): ۲/۳۰۰/۰۰۰ ریال

  • هزینه درس پایان نامه (حضوری): ۲۶/۰۰۰/۰۰۰ ریال

  • شهریه ثابت هر ترم (غیرحضوری): ۱۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال

  • شهریه هر واحد تخصصی (غیرحضوری) : ۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال

  • هزینه درس سمینار (غیرحضوری): ۷/۰۰۰/۰۰۰ ریال

تذکر بسیار مهم

داوطلبان محترم با توجه به علاقه و توانایی خود و همچنین ضمن در نظر گرفتن امکان دریافت بورس تحصیلی اقدام به انتخاب رشته نمایند. باتوجه به این مساله که در تمامی رشته‌های غیر حضوری (مجازی) بورس تحصیلی از سوی دانشگاه اعطا نمی‌شود و همچنین در برخی از رشته‌های حضوری کارشناسی ارشد شهریه دریافت می‌شود، در انتخاب رشته خود نهایت دقت را داشته باشند

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات