پذیرش ارشد بدون کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان

فراخوان پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در اجرای آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان طبق فراخوان زیر در سال ۱۴۰۱-۱۴۰۰ برای مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می پذیرد.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان

– دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی (ورودی سال ۱۳۹۶) که حائز یکی از شرایط زیر هستند، می توانند جهت استفاده از مزایای آیین نامه درخواست خود را به دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان ارئه نمایند.زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه رامین خوزستان

– دانشگاه اختیار دارد حداکثر ده درصد از ظرفیت دوره روزانه کارشناسی ارشد خود در هر رشته محل را به دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته(مجموع روزانه و شبانه) به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون اختصاص دهد.

– دانشجویان سال آخر یا دانش آموختگان  مقطع کارشناسی پیوسته که حائز یکی از شرایط زیر هستند، می توانند جهت استفاده از مزایای این آیین نامه درخواست خود را به این دانشگاه ارائه نمایند.

۱) رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور برای ورود به همان رشته (با معرفی دبیرخانه المپیاد)

۲) دانشجویان نمونه کشوری با معرفی معاونت دانشجویی وزارت

۳) رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره های بین المللی خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی و فارابی در رشته مرتبط با طرح ابتکاری خود یا زمینه ای که در آن برگزیده شده اند (با معرفی دبیرخانه المپیاد)

۴) دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی پیوسته که حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل تا پایان نیمسال۶ با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی دوره کارشناسی، جزو پانزده درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی (مجموع ظرفیتهای دوره روزانه و شبانه هر رشته در کل دانشگاه) باشند. اتمام تحصیلات کارشناسی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ می باشد.

تبصره ۱: چنانچه پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط این بند، به دلیل انصراف یا عدم تقاضا، از تسهیلات مربوط استفاده نکردند یا ظرفیت ده درصد دوره کارشناسی ارشد رشته ای تکمیل نشد، در اینصورت دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفاً ده درصد برتر بعدی همان دانشگاه، با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته می باشد.

تبصره ۲: پذیرش دانشجویان ممتاز این آیین نامه، در قالب دوره روزانه می باشد، بنابراین دانشجویانی که از این طریق پذیرفته می‏ شوند در صورت انصراف از تحصیل، ملزم به پرداخت هزینه های آموزش رایگان خواهند بود. 

تبصره ۳: لازم به ذکر است از دانش آموختگان دانشگاههای غیر دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی، آزاد، جامع علمی کاربردی، مجازی، دانشسراها، پردیس های بین الملل (خودگردان) پذیرش بدون آزمون به عمل نمی آید. لذا دانشجویان دانشگاه های مذکور از ارسال مدارک یا پرداخت وجه جداً خودداری  نمایند.

تبصره ۴: دانشگاه اختیار دارد درخواست دانشجویانی که طول مدت تحصیلشان به دلایلی خارج از اختیار خود(مانند بیماری، مأموریت والدین یا همسر و یا به دلیل زایمان) حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور در این آیین نامه بشود را پس از تأیید کمیسیون موارد خاص دانشگاه محل تحصیل، برای استفاده از تسهیلات این آیین نامه بررسی کند.

تبصره ۵: تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده براساس این آیین نامه ، مجاز نیست.

۵) حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شود.

۶) پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یک بار امکان پذیر است.

مدارک ثبت نام ارشد استعداد درخشان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان

  • تکمیل فرم درخواستی شماره ۱ (به همراه الصاق عکس)

  • تکمیل فرم تائید وضعیت تحصیلی (فرم شماره ۲ برای دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان و برای دانشجویان سایر دانشگاه ها )

  • تکمیل فرم شماره ۳

  • مدارک برگزیده شدن در جشنواره ها و مسابقات، به همراه چکیده آنها

  • یک نسخه از مقالات منتشر شده در مجلات معتبر علمی پژوهشی داخل و یا خارج از کشور

  • تصویر کلیه صفحات شناسنامه ،کارت ملی و کارت پایان خدمت و یا معافیت

  • ریزنمرات واحدهای گذرانده شده با ذکر معدل کل

زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون

داوطلبان حائز شرایط می بایست مدارک فوق را تا تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۲۰ شخصاً و یا با پست پیشتاز دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان ارسال نمایند.

تذکر: به مدارکی که  ناقص و یا خارج از تاریخ مذکور ارسال شوند ترتیب اثر داده نخواهد شد. درج مشخصات داوطلب و رشته و گرایش مورد تقاضا روی پاکت ارسالی الزامی است.

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور 

رشته های تحصیلی متقاضی پذیرش استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان به شرح زیر می باشند.

ردیف

نام رشته تحصیلی

گرایش

۱

ترویج و آموزش کشاورزی پایدار

آموزش کشاورزی پایدار و محیط زیست

ترویج کشاورزی پایدار و منابع طبیعی

۲

مهندسی کشاورزی-توسعه روستایی

مهندسی کشاورزی-توسعه روستایی

۳

مهندسی مکانیک بیوسیستم

طراحی و ساخت- انرژی های تجدید پذیر- فناوری پس از برداشت

۴

مکانیزاسیون

مدیریت و تحلیل سامانه ها-انرژی

۵

سازه های آبی

سازه های آبی

۶

اگروتکنولوژی

علوم علفهای هرز-علوم و تکنولوژی بذر

 فیزیولوژی گیاهان زراعی

۷

اگرواکولوژی

اگرواکولوژی

۸

بیوتکنولوژی کشاورزی

بیوتکنولوژی کشاورزی

۹

ژنتیک و به نژاد گیاهی

ژنتیک و به نژاد گیاهی

۱۰

مدیریت حاصلخیزی و زیست فناوری خاک

شیمی و حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاه

۱۱

مدیریت منابع خاک

منابع خاک و ارزیابی اراضی ، فیزیک و حفاظت خاک

۱۲

علوم و مهندسی باغبانی

سبزی ها، گیاهان زینتی، تولید محولات گلخانه ای-درختان میوه- گیاهان دارویی

۱۳

اکوهیدرولوژی

اکوهیدرولوژی

۱۴

حشره شناسی

حشره شناسی

۱۵

علوم دامی

تغذیه دام- تغذیه طیور- ژنتیک و اصلاح نژاد دام- فیزیولوژی دام

۱۰

علوم و مهندسی صنایع غذایی

صنایع غذایی، فناوری مواد غذایی، زیست فناوری مواد غذایی – شیمی مواد غذایی

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات