نخبگان

استقبال داوطلبان ارشد برای تحصیل در رشته های علوم انسانی

رئیس دانشگاه تهران گفت: در سال های اخیر میزان استقبال داوطلبان ارشد برای ادامه تحصیل در رشته های علوم انسانی افزایش یافته است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره لزوم توجه به رشته علوم انسانی در کشور اظهار کرد: علوم انسانی رشته‌های وسیعی را در بر می‌گیرد.

او افزود: یک تصور بدون دلیلی وجود دارد که همه فکر می‌کنند حوزه‌های مربوط به علوم انسانی را متوجه می‌شوند به همین علت پیشرفت‌های علمی و دانشی که در این حوزه داریم کمتر از مابقی رشته‌های دیگر است.

نیلی تصریح کرد: بیشتر محصلان رشته علوم انسانی تصور می‌کنند که دانش کافی از مدیریت و اقتصاد دارند و مسائل اجتماعی را خوب متوجه می‌شوند.

او با بیان اینکه حوزه علوم انسانی بسیار تاثیرگذار است، تاکید کرد: حوزه‌های تکنولوژی تحت تاثیر تصمیمات و سیاست‌های حوزه علوم انسانی شکل می‌گیرد و اگر در این حوزه دقت کافی، دانش لازم و تخصص مورد نیاز را برای دست اندرکاران فراهم کنیم و تصمیمات خود را به اکتفای دانشی که در این حوزه وجود دارد تصویب کنیم با خیلی از چالش‌های موجود مانند ناهنجاری ها، مشکلات اقتصادی و … مواجه نخواهیم شد.

رئیس دانشگاه تهران گفت: تصور بنده این است عدم توجه مدیران به حوزه علوم انسانی باعث ایجاد بخش زیادی از مشکلات شده که دانش کافی ندارند و به همین علت تصمیمات شان منجر به این ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌شود و از نظر علمی رشته علوم انسانی هیچ کاستی به نسبت مابقی رشته‌ها ندارد.

او درباره مشاورانی که دانشجویان را به سمت و سوی رشته‌های علوم انسانی سوق نمی‌دهند، اظهار کرد: شاید برخی از مشاوران دانشجویان دوره کارشناسی را تشویق به تحصیل در رشته علوم انسانی نکنند، اما در کارشناسی ارشد خیلی از دانشجویانی که از رشته‌های پرطرفدار و خوب دانشگاهی هستند تمایل به تحصیل در رشته‌های علوم انسانی دارند.

نیلی با بیان اینکه دانشجویان بعد از دوران کارشناسی از درک دقیق تری برخوردار هستند، تاکید کرد: این دسته از دانشجویان مطابق میل، علاقه مندی‌ها و توانمندی‌های خود تصمیم می‌گیرند، به همین علت دانشجویان کمی نداریم که قصد تحصیل در رشته‌های ادبیات، هنر، اقتصاد، مدیریت و … را دارند.

او اضافه کرد: در حال حاضر رشته‌های علوم انسانی پرطرفدار هستند و وضعیت بی توجهی به آن نسبت به سال‌های گذشته تغییرات زیادی کرده و تمایل دانشجویان به تحصیل در این رشته زیاد است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات