پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه امام حسین

فراخوان کارشناسی ارشد بدون آزمون با استفاده از سهمیه استعداد درخشان در دانشگاه جامع امام حسین (ع) برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۴۰۱ منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام بر اساس “آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان” و ضوابط و مقررات مربوطه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱ دانشجو می پذیرد.

زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون ۱۴۰۰ دانشگاه امام حسین

کلیه متقاضیان از تاریخ ۱۴۰۰/۰۲/۴ تا ۱۴۰۰/۰۲/۱۲ می توانند به پرتال دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام به نشانی https://www.ihu.ac.ir مراجعه نموده و نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک اقدام نمایند. 

– ارائه درخواست و دارا بودن حداقل شرایط به هیچ عنوان به معنی پذیرش نمی باشد.

– پذیرش اولیه به منزله پذیرش قطعی نیست و هیچ گونه حقی برای داوطلبان ایجاد نمی کند.

– پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.

لازم است متقاضیان فرم هایی را که از این پورتال با فرمت word دریافت نموده اید، پس از تکمیل به فرمت pdf تبدیل نمایید. سپس سایر مدارک لازم را با وضوح اسکن نمایید و آنها را در فرمت pdf و با حجم کمتر از ۲۵۰ کیلو بایت برای هر فایل، در سامانه بارگذاری نمایید. کلیه فرم ها باید به صورت تایپ شده باشد. به فرم هایی که به صورت دستی تکمیل شده، ترتیب اثر داده نمی شود.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور

حداقل شرایط لازم برای ارائه درخواست:

۱) کلیه داوطلبان متعهد به انقلاب اسلامی و بسیجیان فرهیخته مجاز به شرکت در این فراخوان می باشند. (فراخوان سال ۱۴۰۰ مختص به آقایان می باشد).

۲) دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر ۱۳۹۶ دانشگاه های مشمول فراخوان که پس از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی خود به لحاظ میانگین کل جزء پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی بوده و دارای حداقل میانگین ۱۶ در رشته های فنی مهندسی و علوم پایه و ۱۷ در رشته های علوم انسانی باشند.

تبصره ۱: متقاضیان ورودی بهمن ۱۳۹۵ به شرط دانش آموختگی در ۸ نیمسال می توانند درخواست خود را ارائه نمایند.

تبصره ۲: چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته ای در دوره کارشناسی ارشد با پانزده درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، صرفا تقاضای دانشجویان ده درصد برتر بعدی دانشگاه امام حسین علیه السلام (۲۵درصد برتر) با اولویت رتبه در آن رشته و در صورت دارا بودن سایر شرایط، بررسی می شود.

۳) متقاضی باید حداکثر تا ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ و طی هشت نیمسال دانش آموخته شود.

تبصره ۱: درخواست پذیرش متقاضیانی که در طول ۶ نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته، دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جزء پانزده درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است. 

ضروری است داوطلبان مشمول این تبصره در فراخوان ثبت نام کنند.

تبصره ۲: تقاضای برگزیدگان علمی در رشته هایی که برنامه درسی آنان طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی در دوره کارشناسی پیوسته، ۹ نیمسال تحصیلی مصوب شده باشد، قابل بررسی است.

ملاحظات:

۱) درخواست برگزیدگان رتبه های یک تا پانزده مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص کار گروه های تخصصی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون، بررسی می شود.

۲) تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد، مجاز نیست.

۳) پذیرش دانشجویان غیر ایرانی، ایرانی انتقالی از دانشگاه های خارج از کشور و دانشجویانی که مدرک خود را از دانشگاه های خارج از ایران اخذ نموده اند، از طریق این فراخوان امکان پذیر نیست.

۴) دانشجویان دوره های مجازی، نیمه حضوری یا غیر حضوری، دانشگاه های پیام نور، علمی کاربردی، فنی حرفه ای و پردیس های بین الملل (خودگردان) مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

دانشگاه های اولویت دار فراخوان

۱- اصفهان، تبریز، تربیت مدرس، تهران، شهید بهشتی (ره)، امام صادق علیه السلام، آزاد واحد علوم تحقیقات، شیراز، فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، علم و صنعت، ارومیه، الزهرا(س)، بوعلی سینا، بیرجند، خوارزمی، رازی کرمانشاه، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، شهید باهنر کرمان، شهید چمران اهواز، کاشان، گیلان، مازندران، مفید قم، یزد، سهند تبریز، صنعتی بابل، صنعتی شاهرود ، صنعتی شیراز، علوم پایه زنجان، شاهد، تربیت دبیر شهید رجایی، صنعت نفت، دانشگاه های نیروهای مسلح

۲- دانشجویان حائز حداقل شرایط لازم برای درخواست از سایر دانشگاه های دولتی غیر از دانشگاه های مندرج در بند ۱ در صورتی که حائز رتبه اول تا سوم در رشته تحصیلی (۴۰ نفر ورودی و بالاتر) و رتبه های اول و دوم (ورودی کمتر از ۴۰ نفر) باشند، می توانند در این فراخوان شرکت کنند.

تعیین اولویت ها (انتخاب رشته گرایش)

متقاضیان میتوانند حداکثر سه رشته/گرایش مرتبط با رشته دوره کارشناسی خود را به ترتیب اولویت از جدول (۱) انتخاب نمایند.

نکات مهم

۱) اعضاء رسمی نیروهای مسلح می بایست مجوز ادامه تحصیل خود را از مرکز عملیات نیروی انسانی رده مربوطه اخذ و در زمان مصاحبه تحویل دانشگاه نمایند. (مجوز ادامه تحصیل به صورت تمام وقت از بالاترین مرجع سازمانی برای شاغلین سازمان های نیروهای مسلح)

۲) این طرح شامل دانش آموخته گان دوره های داخلی و معادل سازی (تطبیقی) نمی باشد.

۳) پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان پذیر می باشد.

۴) مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام اینترنتی نکرده باشند، بررسی نخواهد شد.

۵) وجه پرداختی بابت ثبت نام در این فراخوان به هیچ وجه مسترد نمی گردد. لطفا پیش از اقدام به ثبت نام، شرایط مندرج در فراخوان را به دقت مطالعه فرمایید.

۶) درخواست متقاضی صرفا در اولویت هایی بررسی می شود که در فرم تقاضا و در زمان ثبت نام اینترنتی، انتخاب کرده است. حتی در صورت عدم تکمیل ظرفیت سایر رشته گرایش های مرتبط، به هیچ عنوان امکان بررسی درخواست در سایر گرایش ها وجود ندارد. لذا ضروری است داوطلب در انتخاب رشته گرایش ها و اولویت آنها دقت کند.

۷) چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک، پذیرش اولیه و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق آیین نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد» و این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل وی جلو گیری می شود.

۸) شرکت در این فراخوان و اعلام نتایج اولیه، هیچ حقی برای متقاضی ایجاد نمی کند .

۹) تمامی داوطلبان می بایست واجد صلاحیت های عمومی بوده و در مراحل مصاحبه و آزمون شفاهی امتیاز لازم را کسب نمایند و دانشگاه در قبولی یا رد داوطلبان مخیر است.

مدارک ثبت نام ارشد استعداد درخشان

۱) یک قطعه عکس اسکن شده به فرمت JPEG با حداکثر حجم ۱۰۰KB

۲) تصویر تمام صفحات شناسنامه به انضمام تصویر پشت و رو کارت ملی

۳) ریز نمرات دوره کارشناسی تا پایان نیمسال ششم (به صورت غیر رسمی)

۴) گواهی پانزده درصد از دانشگاه محل تحصیل کارشناسی

۵) مبلغ ثبت نام در فراخوان ۱/۱۰۰/۰۰۰ ریال (یکصد و ده هزار تومان) می باشد.

رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه امام حسین

فهرست رشته های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه امام حسین به شرح لینک زیر است:

رشته های ارشد بدون کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه امام حسین

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات