نخبگان

تعویق کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ تابع تصمیمات ستاد کرونا

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: «هنوز تا زمان آزمون کارشناسی ارشد زمان مانده است و ما در خصوص برگزاری آزمون، تابع ستاد کرونا هستیم».

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری فارس، تعدادی از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد درخواست دارند که زمان برگزاری این آزمون به دلیل تغییر شرایط کنکور به تعویق بیفتد؛ بر اساس دفترچه راهنمای ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰، زمانی پیش‌بینی شده برای برگزاری این آزمون در روزهای پنج‌شنبه ششم خرداد و جمعه هفتم خرداد ۱۴۰۰ است. 

تعدادی از داوطلبان این کنکور از فروردین ماه امسال با ثبت سوژه در سامانه فارس من، خواستار تعویق آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته شدند؛ در درخواست این داوطلبان برای تعویق کنکور آمده است: «اول آنکه، نظر به شیوع ویروس کرونای انگلیسی و پایین آمدن سطح رعایت پروتکل‌ها در جامعه و سفرهای نوروزی یحتمل شاهد پیک جدیدی در همه‌گیری کرونا در دو ماه منتهی به کنکور خواهیم بود که به تبع ابتلای بیشتر داوطلبان و نزدیکانشان و افزایش استرس و نگرانی برای آنان را در پی خواهد داشت.

دوم آنکه طبق آمارها از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا، میزان ابتلای دانشجویان، ۴.۵ برابر بیشتر از جمعیت عادی کشور بوده ‌است که با توجه به شیوع اخیر نوع جهش یافته آن، این آمار بالاتر نیز می‌رود فلذا انتظار می‌رود سلامت دانشجویان و خانواده‌شان در اولویت برنامه‌ریزی‌های آتی قرار گیرد.

از سوی دیگر ساخت واکسن کرونا توسط دانشمندان کشورمان و تولید آن در شرکت‌های داروسازی آغاز شده و طبق برنامه خرداد ماه زمان واکسیناسیون عمومی است و پس از آن ان‌شاءالله خطر همه‌گیری کرونا روند کاهشی خواهد داشت».

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در این خصوص گفت: «هنوز تا زمان آزمون کارشناسی ارشد زمان مانده است و ما در خصوص برگزاری آزمون، تابع ستاد کرونا هستیم».

چندی پیش که قرار بود آزمون کارآموزی وکالت برگزار شود نیز سازمان سنجش تا روز قبل از برگزاری آزمون، مصمم به برگزاری بود و حتی کارت ورود به جلسه نیز بین داوطلبان توزیع شد اما در نهایت با ورود ستاد کرونا، این آزمون به تعویق افتاد.

در هر حال به نظر می‌رسد در خصوص امکان تعویق زمان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد یا حتی وضعیت آینده کرونا، باید ستاد مدیریت بیماری کرونا ورود کند

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۰ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
الهه
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۰ ۹:۰۴ ق٫ظ

سلام. از مسولین محترم خواهشمندیم عقب بیقته، چون الان مثلا من با وجود اینکه اصلا از خونه بیرون نرفتم و کلی زحمت کشیدم یه هفته س الان سرماخوردگی شدید گرفتم به خاطر همینم میترسم که تستم مثبت بشه و کل زحمات یه ساله ام بره، دکترم نرفتم وفقط تو خونه داروی سرماخوردگی مصرف میکنم و خودمو تقویت میدم که زودی خوب شم و اصلنم این اواخر درس نخوندم و مطمنم خیلی از بچه های دیگه این شرایطو دارند، بعضیا که میگن عقب نیوفته خب خدا روشکر که مشکلی ندارند ولی بقیه بچه هارو درک کنید. یه بارم شده ما ایرونی ها یه صدا باشیم.

Ali
اردیبهشت ۷, ۱۴۰۰ ۸:۱۴ ب٫ظ

سلام، واقعا ما از مسولین محترم عاجزانه تقاضا مندیم که آزمون ارشد را به تعویق اندازند….چون جان همه ی ماه به خطر می‌افتد….که ماهم بدون دقدقه درس ها رو بخونیم….باتشکر

زهرا
اردیبهشت ۸, ۱۴۰۰ ۸:۵۲ ق٫ظ
پاسخ به  Ali

🙏🏻

حامد
اردیبهشت ۵, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۷ ب٫ظ

منطقیه تو شرایط الان تعویق بشه من خودم خیلی رعایت کردم خونوادم هم همینطور یهفته پیش یکارواجب پیش اومد داداشم رفت بانک تستش مثبت شد والا من چن روزه همش استرس خونوادمو دارم. بنظرم حداقل بخاطر این استرسی ک ب بعضی ازبچها وارد میشه وچن هفته از درس فاصله میگیرن تعویق کنن راحت بعده انتخابات کنکور برگزارکنن… بچها باید ا طریق ستادمقابله باکرونا پیگیر شن.. مرسی

سامان آذری
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۱:۲۳ ب٫ظ

همین هایی که میگن تعویق بیاندازید همونایی هستن که رفته بودن تعطیلات عید که کرونا رو زیاد کردن
چه طوره که جماعت میرن مهمونی و پارک و دیدبازدید و اینا بعد که نوبت ۴ ساعت امتحان دادن میشه که هم فاصله گذاری رعایت میشه هم همه ماسک میزنن و رعایت پروتکل ها وضعیت خوبی داره شکایت می کنن
کنکور ارشد امسال ۱۶۰ هزار نفر از سال پیش کمتر شرکت کننده داشته پس سنجش نسبت به سال قبل به جای مثلا ۲ متر میتونه ۲.۵ متر فاصله بذاره. هر چی عامل شیوع کرونا باشه دورهمی های خونوادگی هستش نه کنکور که هیچ کس نه حرفی میزنه نه به دیگه تماس داره.

فاطمه
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۱:۱۵ ب٫ظ

تعویق کنکور ارشد

محمد
اردیبهشت ۳, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۶ ق٫ظ

امیوارم کنکور عقب نیافته

Mohammad
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۲:۴۹ ب٫ظ

یادش بخیر به خدا
شب دریافت کارت آزمون، آزمون به تعویق افتاد اونهم برای دو هفته فکر کنم.
۴ سری یا ۵ سری به تعویق افتاد.
برای کنکور سراسری تعویق افتاده بود ولی بعد یکساعت همگی اومدند جلوی دوربین که نه، کنکور سراسری سر زمان خودش برگزار میشه.
یادش بخیر واقعا.

بی نام
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۲:۱۶ ب٫ظ

ای کاش تصمیمشون رو زودتر اعلام میکردند تا تکلیفمونو بدونیم

Bahar
اردیبهشت ۲, ۱۴۰۰ ۱:۲۹ ب٫ظ

میدونم جون به لب میکنن تا تصمیم نهایی اعلام شه….