ارشد روانشناسی با لیسانس غیر مرتبط

در کنکور ارشد ۱۴۰۳ وزارت علوم در اغلب رشته ها ازجمله روانشناسی با مدرک لیسانس غیرمرتبط می‌توان شرکت کرد. اما برای رشته های آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت ۱۴۰۳ لازم است شرط مرتبط بودن مدرک مقطع کارشناسی رعایت شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …


به داوطلبان عزیز شدیداً توصیه می کنیم جهت اطلاع از آخرین اخبار کنکور ارشد ۱۴۰۳ به عضویت کانال تخصصی کارشناسی ارشد مسترتست و یا پیج اینستاگرامی کارشناسی ارشد درآیند … کلیک کنید…


آیا تغییر رشته از کارشناسی به ارشد ممنوع شد؟

در سال ۱۴۰۱ در ابتدا اعلام شد بر اساس مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش کشور، سنجش و پذیرش داوطلبان در آزمون کارشناسی ارشد فقط از بین دانش‌آموختگان دوره کارشناسی رشته‌های مرتبط امکان‌پذیر خواهد بود و رشته‌های مرتبط برای هر یک از رشته‌ هایی که در آزمون کارشناسی ارشد پذیرش دانشجو دارد، قرار است به زودی تعیین شود.

اما رئیس سازمان سنجش اعلام کرد که موضوع ممنوع شدن تغییر رشته از کارشناسی به کارشناسی ارشد هنوز مصوب نشده و در حد یک پیشنهاد است.

همچنین، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش‌عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: شورا نظر به اجرای مصوبه خود نداشته است بلکه اجرای آن را منوط به بررسی و مطالعه کارشناسی کرده است.

در نهایت تغییری در شرایط تغییر رشته در کنکور کارشناسی ارشد وزارت علوم ایجاد نشد و امکان تغییر رشته بعد از کارشناسی و تحصیل در رشته ارشد غیرمرتبط با کارشناسی همانند گذشته وجود دارد.

بنابراین، همچنان امکان شرکت در کنکور ارشد روانشناسی با لیسانس غیر مرتبط وجود دارد.
ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۶ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
شقایق
بهمن ۷, ۱۴۰۱ ۹:۰۵ ق٫ظ

ببخشید من لیسانس حسابدری دارم میتونم کنکور ارشد رواشناسی وزارت علوم یا کنکور ارشد منظورم نه وزارت بهداشت برای سال۱۴۰۲شرکت کنم

مرضیه
تیر ۲۱, ۱۴۰۰ ۵:۰۹ ق٫ظ

تو رو خدا با سرنوشت ما اینجوری بازی نکنین.

نوید
تیر ۲۰, ۱۴۰۰ ۶:۰۹ ب٫ظ

سلام وقتتون بخیر
این قانون امسال که اجرا نمیشه ؟! یعنی منظورم برای کنکور ۱۴۰۰ ؟!
من الان من مشمول این قانون هستم و یه سالی میشه که برا ارشد رشته ی غیرمرتبط خوندم و الان این قانون اجرا بشه ، واقعا بدبخت میشم .

احمد
تیر ۲۰, ۱۴۰۰ ۷:۳۷ ب٫ظ
پاسخ به  نوید

نه برای ۱۴۰۱ هست نه امسال

احمد
تیر ۲۰, ۱۴۰۰ ۷:۳۸ ب٫ظ
پاسخ به  نوید

برای سال ۱۴۰۰ نیست
برای سال ۱۴۰۱ هست در صورت تصویب

مهدی
تیر ۲۱, ۱۴۰۰ ۶:۳۷ ق٫ظ
پاسخ به  نوید

این قانون لغو میشه ناراحت نباش