بررسی مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش در کمیسیون آموزش

هفته آینده مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش در خصوص پذیرش دانشجویان کارشناسی ارشد از رشته‌های مرتبط، در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح و بررسی خواهد شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

احمد حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص مصوبه اخیر مبنی بر اینکه از سال ۱۴۰۱ پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد فقط از بین دانش آموختگان رشته‌های مرتبط امکان پذیر خواهد بود، گفت: هفته آینده این موضوع در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح و بررسی خواهد شد.

وی افزود: کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات پیگیر این موضوع خواهد بود.

فلاحی خاطرنشان کرد: در خصوص مسائل مربوط به آموزش عالی در صورتی که شکایتی صورت گیرد، کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حتما ورود جدی خواهد داشت و نظر و بررسی‌های کارشناسی را انجام می‌دهد.

لازم به ذکر است، تاکنون پذیرش دانشجو در آزمون کارشناسی ارشد در همه رشته‌ها از بین داوطلبان و صرف نظر از رشته تحصیلی دانشجو در دوره‌های کارشناسی صورت می‌پذیرفت که براساس مصوبه اخیر پذیرش دانشجو در دوره کارشناسی ارشد محدود به رشته‌های تحصیلی شده و این تصمیم شورای سنجش و پذیرش اعتراضات زیادی را در پی داشته است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
زهرا
شهریور ۸, ۱۴۰۰ ۶:۱۲ ب٫ظ

این خبر مربوط به تاریخ ۲۰ تیر ماه هستش
و در ادامه عنوان شده که هفته بعد یعنی اواخر تیرماه نتیجه نهایی داده میشه…
الان تصویب شده یا هنوز معلوم نیست؟

علی
تیر ۲۱, ۱۴۰۰ ۰:۵۸ ق٫ظ

صد در صد اشتباه و غیر کارشناسی است و امیدوارم مجلس جلوی این اقدام انتحاری وزارت علوم دولت روحانی را بگیرد.

مهدی
تیر ۲۰, ۱۴۰۰ ۶:۰۱ ب٫ظ

با سلام.این کار اشتباهیه چون کسی که تغییر گرایش میده حتما خودشو در یک رشته ی دیگه توانمند تر می بینه و می تونه موفق تر باشه.
شاید یکی اشتباها یه رشته ای را به دلیل عدم شناخت انتخاب کرده باشه.یا باید دوباره ۴سال کارشناسی بخونه الکی و یا هم تا دکترا اون رشته را بخونه که اشتباه انتخاب کرده