نخبگان

فرصت وزارت بهداشت تا سال ۱۴۰۲ برای پذیرش ۳۰ درصد از ظرفیت پزشکی از لیسانس

پزشکی از لیسانس

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گفت: به وزارت بهداشت تا سال ۱۴۰۲ فرصت داده شد در رشته‌های پزشکی تا ۳۰ درصد از مقطع کارشناسی پذیرش کند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مهر، منصور کبگانیان عصر امروز در حاشیه جلسه ۱۵۲ ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور با ارائه گزارشی از جلسه مذکور گفت: موضوع این جلسه مصوبه ساماندهی سیاست‌های سنجش و پذیرش کشور و ورودی‌های از دبیرستان بود که هفته پیش در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: ماده ۸ امروز بحث و در این جلسه نهایی شد و در صحن شورا تصویب خواهد شد. بنا بر ماده ۸، به وزارت بهداشت تا سال ۱۴۰۲ فرصت داده می‌شود، در رشته‌های پزشکی تا ۳۰ درصد از کارشناسی پذیرش کند. یعنی به آرامی این کار انجام شود، همچنین در خواست کردیم طرح جامع افزایش ظرفیت آموزش پزشکی را آماده کرده و برای تصویب به ستاد نقشه جامع علمی کشور ارائه کنند.

وی در ادامه به مصوبه جدید وزارت علوم درباره درباره ممنوعیت ادامه تحصیل در رشته‌های غیر مرتبط کارشناسی ارشد اشاره کرد که نگرانی‌هایی را ایجاد کرده بود اشاره کرد و افزود: اعضای جلسه نسبت به یک ابلاغیه که توسط یکی از مدیران وزارت علوم صادر شده بود ابراز نگرانی کردند که به موجب آن عدم امکان تغییر رشته در کارشناسی ارشد را القا می‌کرد که با توضیحات دکتر غلامی (وزیر علوم) رفع شد اشتباهی بوده در مجموع داخل وزارت‌خانه اعلام کردند مصوبه قطعی نبوده است و اصلاح شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات