احتمال لغو تصمیم جنجالی کنکور کارشناسی ارشد در کمیسیون آموزش

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به انتشار خبری مبنی بر این که آزمون کارشناسی ارشد، از سال ۱۴۰۱ فقط از بین دانش آموختگان دوره کارشناسی رشته های «مرتبط» برگزار می‌شود از برگزاری جلسه فوق العاده شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مسئولان وزارت علوم، این نشست به منظور لغو مصوبه این شورا در رابطه با کنکور کارشناسی ارشد خواهد بود.

علیرضا منادی سفیدان در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت در واکنش به انتشار خبری مبنی اینکه آزمون کارشناسی ارشد، از سال ۱۴۰۱ فقط از بین دانش آموختگان دوره کارشناسی رشته های «مرتبط» برگزار می‌شود، گفت: این خبر پیرو نامه‌‎ای که «مدیر کل برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم» به دانشگاه‌ها ارسال کرد، منتشر شده است؛ در حالی‌که این نامه به هیچ عنوان قابلیت اجرایی ندارد و مدیرکل مربوطه صرفاً از دانشگاه‌ها نظرخواهی کرده است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: البته در هفدهمین جلسه شورای عالی سنجش و پذیرش دانشجو که به مجلس قبل بازمی‌گردد، موضوع برگزاری آزمون بین دانش آموختگان رشته‌های مرتبط برای کنکور ارشد مورد بحث قرار گرفته و شورا مصوبه‌ای در این رابطه داشته ولی از آن زمان تا کنون این مصوبه اجرایی نشده است.

منادی سفیدان با اشاره به مذاکراتی که با مسئولان وزارت علوم داشت، گفت: به هیچ عنوان اجازه اجرایی شدن چنین مسئله‌ای را نخواهیم داد و در جلسه آتی که به صورت فوق العاده در شورای عالی سنجش و پذیرش برگزار خواهد شد به طور کلی این مصوبه را ملغی می‌کنیم تا دانشجویان و داوطلبان هیچ گونه نگرانی از این بابت نداشته باشند.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس که خود عضو ناظر مجلس در شورای سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی است، این تصمیم را بر خلاف توسعه علمی کشور دانست و تأکید کرد: قطعا در جلسه فوق العاده‌‎ای که هفته آتی برگزار خواهیم کرد این مصوبه شورای سنجش و پذیرش را ملغی خواهیم کرد. این مصوبه از هفدهمین جلسه شورا تا کنون روی زمین مانده بود و مشخص نیست به چه علت در روزهای پایانی کار دولت دوازدهم به این مسئله پرداخته شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
سرد
تیر ۲۳, ۱۴۰۰ ۵:۳۰ ب٫ظ

سلام به دوستان داوطلب
من پارسال کنکورارشد برق شرکت کردم و خدا رو شکر الان دانشگاه تهران تحصیل میکنم.خواستم تجربم رو باهاتون در میون بذارم. این شایعه های لغو و…. پارسالم بود حتی وزیر بهداشت یک حرف میزد وزیر علوم یک حرف دیگه و کار به استیضاخ وزیر علوم هم کشیده شد. اصلا به این شایعات که میگن لغو کنیم یا تاخری بندازیم یا مثلا امضا جمع کنن که کنکور حذف بشه و…..توجه نکنید.این شایعات پارسالم برای کنکورها بود حتی نماینده ها میرفتن با وزیر جلسه میذاشتن یا طرح تصویب میکردن یا رییس دانشگاه ها میگفتن ک کنکور رو لغو کنین و….اصلا این مسئولین دلسوز تا میتونستن بهمون محبت کردن بعضی ها اصلا درک ندارن و نمیفهمن که توی این روزهای نزدیک به کنکورنباید اینجوری خون به دل بچه ها بکنن. کنکور سرجای خودش هست و برگزار میشه به تلاشتون ادامه بدید ان شاءالله که به نتیجه دلخواهتون میرسید

مرضیه
تیر ۲۱, ۱۴۰۰ ۵:۰۲ ق٫ظ

خدا رو شکر . تمام برنامه ریزی آینده ام از بین میره.در صورت تصویب این تصمیم مسخره .

علی
تیر ۲۱, ۱۴۰۰ ۱:۰۲ ق٫ظ

احسنت به این نماینده خوب و انقلابی. این مصوبه غیر کارشناسی باعث نگرانی تعداد زیادی از دانشجویان و داوطلبان کنکور ارشد ۱۴۰۱ شده است. امیدوارم محلس جلوی این اقدام غلط وزارت علوم دولت روحانی که نفس های آخر را می کشد بگیرد.

استفان قارپوز آبادی
تیر ۲۱, ۱۴۰۰ ۰:۱۷ ق٫ظ

یسسسسسسسسسسسس!!!!