تصمیم گیری درخصوص تعویق کنکور ارشد ۱۴۰۰ در دست وزارت علوم

فرمانده ستاد کرونای تهران گفت: تعویق آزمون ارشد از وظیفه وزارت بهداشت خارج بوده و وزارت علوم باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

علیرضا زالی، فرمانده ستاد کرونای تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تعویق آزمون کارشناسی ارشد به علت شرایط وخیم کشور اظهار کرد: در خصوص تعویق آزمون کنکور، وزارت علوم و سازمان سنجش باید برنامه ریزی کنند و نظر دهند و اجرای این عمل از وظیفه وزارت بهداشت خارج است.

او افزود: تنها کاری که برای برگزاری کنکور ارشد کرده ایم این است که به آن‌ها پروتکل داده ایم تا بتوانند شیوه نامه‌های بهداشتی را برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا و تجمع آن‌ها رعایت کنند.

گفتنی است که این هفته در شرایطی قرار است آزمون کارشناسی ارشد برگزار شود که ۲۳۲ شهرستان قرمز هستند، آمار بستری در چندین استان به بالاترین حد از ابتدای شیوع کرونا رسیده و احتمال دارد که بسیاری از شرکت‌کنندگان آزمون مبتلا باشند بدون آنکه بدانند.

 حضور صدها نفر در فضای سرپوشیده و بدون تهویه مناسب برای چند ساعت حتی با وجود استفاده از ماسک و فاصله بین صندلی‌ها مخاطره آمیز است. بسیاری از داوطلبان در طول آزمون نگران خواهند بود و با شنیدن یک سرفه مضطرب خواهند شد. محل‌های تجمع از جمله درها، راهروها، سرویس‌های بهداشتی محل جدی انتقال ویروس خواهند بود.

لطفا به نقشه‌های بالا دقت کنید. ۵ خرداد، زمانی که قبلا برای برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در نظر گرفته شده‌ بود، تنها ۱۳ شهرستان قرمز بود. روند بستری در تقریبا همه‌ استان‌ها کاهشی بود.

بر اساس آخرین آمار کرونا در ایران، در حال حاضر ۲۳۲ شهر کشور در وضع قرمز، ۱۱۷ شهر در وضع نارنجی و ۹۹ شهر در وضع زرد قرار دارند و متاسفانه روزانه در کشور بالغ بر ۲۰۰ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

پیشنهاد می‌کنیم قدری صبر کنید. امیدواریم تا یک ماه آینده اکثر نقاط کشور از خیز پنجم عبور کنند و شرایط برای برگزاری آزمون بهتر شود. این یادداشت، دیدگاه تیم اپلیکیشن ماسک است و مرتبط با هیچ مرجع رسمی از جمله وزارت بهداشت نیست.

سازمان سنجش موظف به برگزاری کنکور ارشد است 

همچنین فاطمه زرین آمیزی سنخگوی سازمان سنجش کشور هم طی چند روز گذشته در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سازمان سنجش فعلا موظف است که آزمون کارشناسی ارشد را در دهه اول مرداد برگزار کند، چراکه تا این لحظه تصمیمی برای لغو این آزمون اتخاذ نشده است و البته هنوز نمی‌توان پیش بینی کرد که وضعیت شیوع کرونا در آن تاریخ به چه صورت خواهد بود.

او در ادامه بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ بدون تعویق و تاخیر برگزار می شود.

زرین آمیزی تصریح کرد: همچنین ۲۵ تیرماه نیز آزمون وکالت ۹۹ با رعایت پروتکل های بهداشتی در ۸۴ شهر کشور برگزار شد.

طبق مصاحبه های اخیر باشگاه خبرنگاران جوان با چند مسئول دانشگاهی، آن ها هم معتقد هستند که کنکور کارشناسی ارشد باید در زمان تعیین شده برگزار شود و هرگونه تعویق در آن باعث ضربه به سیستم آموزشی خواهد شد و برای بهتر برگزار شدن آزمون در تاریخ های ششم تا هشتم مرداد هم وزارت بهداشت شیوه نامه های بهداشتی را به تمامی دانشگاه ها ابلاغ کرده و از آن ها خواستار رعایت پروتکل ها برای حفظ سلامتی دانشجویان شده است. 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
معرفت
مرداد ۶, ۱۴۰۰ ۹:۰۶ ق٫ظ

عزیزان الان دنیا دارند ما را میبینند و مسخره مان میکنند. دیروز با یک فرد خارجی صحبت میکردم و خیلی از حرف شان ناراحت شدم. گفتند ایرانی ها انگل دنیا و نجس هستند. هم آدم کش هستند و هم بی فرهنگ.

G
مرداد ۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  معرفت

متاسفم واقن ولی دقیقا همینه
عین حقیقته

نسرین
مرداد ۶, ۱۴۰۰ ۸:۱۷ ق٫ظ

یادش بخیر.پارسال چقدددد میومدم مسترتست.پاسال دیر برگزار شد و ما تازه ابان ثبت نام کردیم و تا همین پریروز امتحانای ترم دوممون بود.اما هیچی مهمتر از سلامتی نیست

G
مرداد ۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  نسرین

من هنوز درگیر ترم دومم
با این دانشگاه تهرانم هستم ولی همه چه به خاطر تعویقا ریخت ب هم

باران
مرداد ۶, ۱۴۰۰ ۷:۳۸ ق٫ظ

امیدوارم کنکور روز پنج شنبه برگزار بشه و تموم بشه این شرایط

۳۳۲
مرداد ۶, ۱۴۰۰ ۷:۳۴ ق٫ظ

قطعااا باید کنکور فردا برگزار بشه , تا بتونیم مهر ماه وارد دانشگاه بشیم و شرایط بد پارسال رو تجربه نکنیم

A.l
مرداد ۶, ۱۴۰۰ ۷:۳۱ ق٫ظ

متاسفانه مضحکه دست یکسری افراد شدیم …
تا دم کنکور ارشد که میشه یکسری افراد میان و حرف از تعویق کنکور می زنن در حالی که هیچ درکی ندارن , تمومش کنین خواهشااا , تعویق به صلاح نیست فقط گند می زنه به شرایط آدم

معرفت
مرداد ۶, ۱۴۰۰ ۷:۲۴ ق٫ظ

ویروس از نوع هندی یا بدترش اومده. عزیزان به حوزه امتحانی نروید. مبتلا میشید و بقیه را مبتلا میکنید و آدم های اطراف خود را به راحتی میکشید. فدای سرتان. گوربابای پول. جونت مهمتره یا پولت؟ مادرت، خواهرت، برادرت، پسرت، دخترت، مادربزرگت، پدر بزرگت و…. مهم نیستند؟ هر چی جوان بمیره باعث خوشحالی این دولت و بچه های آنها میشه و براحتی میتوانند زندگی کنند. شما واقعا این را میخواهید؟

مهدیه
مرداد ۶, ۱۴۰۰ ۵:۲۸ ق٫ظ

اگه یه انتخابات پیش‌رو داشتیم که همه مسئولین دلسوز مردم میشدن و صدای این جوونای بدبخت شنیده میشد …
میدونین چیه؟ واقیعت اینه که الان همین اعتراضات اگه از سمت سوریه و لبنان بود یا همین تجمعات کوچیک واسه مطالبه‌ی حق از سمت مردم اروپا و امریکا بود رسانه‌ها ۲۴ ساعته مانور میدادن ، ولی پای درخواست جوونای خود این مملکت که میاد وسط نه گوشی شنواس و نه چشمی بینا …
چجوری و به چی امید داشته باشیم وقتی جایی زندگی میکنیم که سیاه‌ترین نقطه‌ی جهانه!!!!!

هژیر
مرداد ۶, ۱۴۰۰ ۲:۱۷ ق٫ظ

خدا از سرتون نگذره منی که یکسال خوندم الان به خاطر استرس هیچی یادم نیست

G
مرداد ۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۳ ق٫ظ
پاسخ به  هژیر

کسی ک خوب خونده باشه با این چیزا از ذهنش نمیپره

مهدی
مرداد ۶, ۱۴۰۰ ۱:۱۲ ق٫ظ

جون ما برا کسی مهم نیست

شهید راه علم
مرداد ۶, ۱۴۰۰ ۱:۰۲ ق٫ظ

دولتی که نتیجه هشت سال مدیریتش شده ایران کنونی چه انتظاری برای اهمیت دادن به جان داوطلبین میشه داشت.
جنایت در روز روشن

محمد
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۹:۰۵ ب٫ظ

اخبار الان ، دکتر نمکی : اگر پروتکل ها رعایت بشه هشت روز دیگه از شرایط قرمز رد میشیم ، پس این اسرار برگزاری برای چی هست

مهسا
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۸:۱۲ ب٫ظ

خرداد به تعویق افتاد چون برا انتخابات بود ما مهم نبودیم و نخواهیم بود ازمون معارف لغو شد چون همه جوره نشون دادن اونا مهم هستن و الان در حالی که قله پیک پنجم هستیم از م آزمون میگیرن

الهام
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۸:۰۰ ب٫ظ

ولی اینکه از دست وزارت بهداشت خارج خیلی خوب کلا بهداشت خودشو راحت کرده و نشون می ده بی عرضه ترین مسئولین هستن

مهدی
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۷:۴۷ ب٫ظ

اینجا ایرانه ، جون جوونای مردم هیچ ارزشی نداره ، هر چی جوون تحصیلکرده و آگاه تو این مملکت کمتر باشه ، اینا راحتترن و بهتر حکومت رو حفظ میکنن . خرداد چرا ب تعویق افتاد ، شاید چون نزدیک انتخابات بود ، وگرنه کرونا بهونه است .

داوطلب ارشد
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۷:۲۸ ب٫ظ

وزارت علوم خواهشا تعویق دو هفته ای حداقل مثل تاریخ پارسال برگزار شود ایرادی ندارد

داوطلب ارشد
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۷:۱۰ ب٫ظ

خواهش می کنیم به تعویق اندازید شرایط بحرانی است اوضاع مساعد نیست

سامی .
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۶:۴۹ ب٫ظ

داوطلبا برا درخواست مسالمت آمیز و حق طبیعی رفتن دیوان به نمایندگی از نیمی از داوطلبهای خواستار تعویق مردکه برگشته میگه عده ی خاص به دنبال اهداف خاص بودن دنبال تعویق. اگه با تند و تیزی و گرد و مصرانه می اومدن می شدن اغتشاش گر مدخل نظم و امنیت.وقتی خودت و زدی به خواب همینه. فردا هم با آب معدنی قبل از ذبح از داوطلبا پذیرایی می کنی.مهم هم نیس اون عده که نمیان سر جلسه.جوانند . وقت دارن برا جان کندن.سال دیگه ۱۵۰ هزار تومن که با بدبختی در آوردن میارن درگاه سنجش می زارن تو کیسه ات.

Mohammad
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۶:۲۵ ب٫ظ

سلام. سال گذشته، آزمون ارشد رو برای ما فکر میکنم ۴ سری یا ۵ سری به تعویق انداختند که آخرین تعویق هم ساعت ۱۲ شب یعنی شب گرفتن کارت آزمون بود که اطلاعیه فوری توسط سازمان سنجش زده شد که آزمون به تعویق افتاده و زمان جدید اطلاع رسانی می شود. دقیقا این تعویق آخر، ۲ هفته بیشتر نبود. هر چند اگر همون فروردین ماه آزمون رو میدادیم (فوتی ها فکر میکنم ۳۰ نفر کم و بیش بود) بهتر از این بود که توی مرداد ماه بود. چون قبل از اطلاعیه آخر تعویق، فوتی ها ۱۵۰ نفر بود فکر کنم ولی بعد از دو هفته رسید به ۲۱۰ نفر و شرایط بد و بدتر شد. به هر حال رفتیم حوزه آزمون، از کرج رفتیم سوهانک، دانشگاه آزاد؛ صبح ساعت ۵ رفتیم و از این لحاظ مسافت طولانی بود. ورودی فقط تب سنجی کردند و برای اینکه جلوگیری بشه از تجمعات جلوی تابلوها، برگه هایی داده شده بود که شماره صندلی ها رو نوشته بود. این به نظرم تنها مزیت بود. بعد هم آب معدنی گرم، بیسکویت دادند. کولرها هم روشن و پنجره ها هم نیمه باز بودند. یخ زدیم حسابی. فاصله صندلی ها هم پام رو دراز میکردم، میخورد به… ادامه نظر»

جوادی
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۶:۲۱ ب٫ظ

چرا این بلا رو سر ما آوردین؟ میتونستینم یه ماه پیش که وضع خوب بود برگزار کنین نه الان که فقط همین امروز ۳۵۷نفر فوت شدن.ما قراره چطوری در مکان مسقف کنکور چند ساعته بدیم. اینا حرف خودتون بود که می گفتین نوع دلتا خیلی وحشتناکه و در فضای مسقف در عرض چند دقیقه فرد سالم هم میگی. به والله قسم که برگزاری کنکور ارشد در اوج کرونا دلتا یک جنایته

خودم
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۵:۵۳ ب٫ظ

عالیه. برای من دو سر برده. اگه قبول بشم که نتیجه ساعت ها مطالعه حس خوبی داره و اگه کرونا بگیرم و بمیرم که مرگ در سال های اول ۳۰ بهترینه و حتی از قبولی بیشتر خوشحال میشم. یعنی باور نمی کنید چقدر استرس ندارم.

سامی
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۵:۴۰ ب٫ظ

آخه این چه وضعشه , دو روز مونده به کنکور ارشد باز حرف از تعویق می زننین ؟
تموم کنین خواهشاااا , تا حالا از همین تعویق کلی ضرر کردیم
بهتره از ورودی های پارسال کمی اطلاعات بگیرین که چه بلایی سرشون اومده ….
تعویق کنکور شرایط رو بهتر نی کنه , فقط با رعایت پروتکل بهداشتی شرایط بهتر میشه , همین و بس

G
مرداد ۶, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۴ ق٫ظ
پاسخ به  سامی

من از ورودی ۹۹ ام
انقدر از ضرر های تعویق گفتم
کو گوش شنوا؟

دواطلب بیچاره
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۵:۳۶ ب٫ظ

با سلام بنده داوطلبی از ۶۰۰ هزار داوطلب کنکور ارشد علوم هستم که قرار است یک روز دیگر در وخیم ترین اوضاع کرونایی کشور (به اعلام خود وزارت بهداشت) و در هنگام وقوع اوج پیک پنجم کرونا و اوج سرایت سویه دلتا برگزار شود. این در حالی است که ما دانشجویان این مملکت بیش از یک هفته است که از هر یک سازمان ها ، مسئولان و خبرنگاران خواستیم که به درخواست ما گوش فرا دهد و مطالبه ما را که مبنی بر تعویق کنکور تا عبور از وخیم ترین وضع کرونایی کشور است به گوش مسئولان مربوطه برساند؛ سکوت کردند و هنوز در سکوت شدید رسانه ای به سر میبریم. علی رغم پیگیری های مکرر از ستاد کرونا هنوز ستاد کرونا سکوت خود را نشکسته و از هر گونه اظهار نظر امتناع میکند و با اینکه برگزاری هرگونه آزمون در شرایط فعلی مخالف صریح مصوبات قبلی ستاد کروناست در کمال تعجب سازمان سنجش عنوان میکند که با استناد به مصوبات ستاد کرونا آزمون را برگزار خواهد کرد . و همچنان ستاد کرونا در مقابل این رفتار ضد و نقیض سکوت میکند. این در حالی است که وقتی با بی توجهی تمام کنکور سراسری مقطع کارشناسی و عده ای از… ادامه نظر»

ناشناس
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۵:۳۲ ب٫ظ

هرچه زودتر برگزارش کنید تا خلاص شیم ،ازبس ب تعویق انداختینش،،باید به بقیه امتحانا ،استخدامی ها هم برسیم

حسین
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۵:۳۱ ب٫ظ

تموم کنین این تعویق لعنتی رو

الهام
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۴:۳۹ ب٫ظ

ترو خدا ول کنید خسته شدیم این کشور روز بهتر نداره که

مهدی
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۴:۱۶ ب٫ظ

بگیرن بخدا تموم بشه برهههه
همه اینایی که گفتن خطر داره نگیرین و…
ینی شما تاحالا هیچ جای خطر دار نرفتین؟؟ هییییچ جاییی نرفتین؟؟؟
بسه دیگه خسته شدیم از بس انداختن عقب هزارتا کار داریم

ناشناس
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۴:۱۶ ب٫ظ

به سیستم آموزشی ضربه بخوره بهتره یا جون مردم. خیلی از جلسات چند نفره لغو میشه نهایت حماقته اگه این کنکور برگزار بشه هراتفاقی بیفته باید جواب بدین این یه حق الناس به گردنتونه

شیما
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۴:۰۳ ب٫ظ

االله قسم منم می ترسم

سایه
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۴:۱۵ ب٫ظ
پاسخ به  شیما

من موافق تعویق نبودم ولی الان با این اوضاع منم میترسم،خدا بهمون رحم کنه :(

گستهم
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۳:۲۵ ب٫ظ

بخدا میترسم برم سر جلسه با اینکه خوندم خیلی استرس مبتلا شدن رو دارم اگه تعویق نیفته عذاب وجدان میگیرم

آخه مسئول مؤمن اگه حدود نیمی از داوطلبان سر جلسه حضور پیدا نکن آیا میشه گفت کنکور ارشد رقابتی بوده؟!اصلا مفهومی نداره این آزمون

یکم بهوش باشید مسؤل محترم

mohammad
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۳:۵۸ ب٫ظ
پاسخ به  گستهم

اگه بعضیها برن سربازی، عذاب وجدان نمی گیرید؟

ناشناس
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۴:۲۳ ب٫ظ
پاسخ به  mohammad

اگه بعضیا بمیرن شما عذاب وجدان نمیگیرید؟

mohammad
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۴:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  ناشناس

اگه بعضیها توی خوابگاه پادگان خدای نکرده کرونا بگیرن، عذاب وجدان نمی گیرید؟

G
مرداد ۷, ۱۴۰۰ ۷:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  mohammad

والا همینه مگ کسی برای سربازا دلی سوزوند!

ناشناس
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۲:۴۲ ب٫ظ

اینا جون هیچکس براشون مهم نیست فقط میخوان آزمون بگیرن خجالت داره متاسفیم براتون مسئولیتشونم به هم پاس میدن

علی
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۱:۵۲ ب٫ظ

والله خطرناکه بالله خطرناکه چرا جون جوون های مرم براتون مهم نیست.اگر فقط یک نفر بخاطر ابتلا در ازمون فوت کند کسی قبول مسوولیت می کند؟با دوهفته یا یکماه تعویق چه اتفاقی میفتد؟تورو به خدا تعویق کنید

ملکا
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۳ ب٫ظ

لسان الغیب حافظ میگه:
خواهی که سخت و سست جهان بر تو بگذرد
بگذر ز عهد سست و سخنهای سخت خویش

یعنی گفتار تلخ و سخت با مردم باعث تلخی و سختی تو زندگی خودت میشه و اگر عهدت رو زیر پا بگذاری یه جاهایی تو زندگی زیر پات خالی میشه.

یعنی حافظ هم به بازتاب عمل حتی در همین دنیا اعتقاد داشته.

این سختی وحشتناکی که ستاد کرونا و وزارت علوم به دانشجوها میدن و باعث بیماری کرونا و مرگشون میشن، بنظرتون چه بازتابی در زندگی خودشون خواهد داشت؟

ملکا
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۰ ب٫ظ

کرونا دیگه ربطی به بیماری زمینه ای نداره.
حتی منم که خدا رو شکر هیچ بیماری ندارم و کاملا سالمم نگران کرونا هستم.
بنظرم هیچکس نمیتونه احساس ایمنی کنه.
کرونا دیگه نه ربطی به سن داره نه سلامتی.

بنابراین درست نیست فکر کنیم دانشجوها جوانند پس ضد ضربه اند.

ناشناس۲
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۵ ب٫ظ

جالبه اون موقع که وضعیت زرد بود همه کاره وزارت بهداشت بود اما الان شده وزارت علوم،از یه طرفه دیگه هیچ کدوم از این رسانه ها یا اقایون اساتید خرداد نگفتن به تعویق نندازین الان همه مدعی نگرانی واسه دانشجویا شدن

هژیر
مرداد ۵, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۲ ب٫ظ

خب پس شما چیکاره اید وزارت علوم که اصلا براش مهم نیست و صددرصد ازمونشو برگزار میکنه ما امیدمون به شما بود که لغو کنید