نخبگان

پذیرش حدود ۳۰۰ هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۰

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از پذیرش حدود ۳۰۰ هزار داوطلب در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: نتایج نهایی این آزمون پایان مهر ماه یا اوایل آبان اعلام می شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی صبح امروز در حاشیه بازدید از یکی از حوزه های برگزاری آزمون کارشناسی ارشد در دانشکده زبان های خارجی دانشگاه تهران، ضمن بیان این مطلب گفت: آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ امروز با شرکت بیش از ۷۲ هزار داوطلب و فردا پنج شنبه با شرکت بیش از ۳۰۰ هزار و ۲۵۵ و سر انجام روز جمعه  با شرکت ۲۵۵ هزار و ۸۳۵ داوطلب برگزار می شود و در آزمون کارشناسی ارشد امسال تعداد ۶۳۴ هزار و ۵۴ داوطلب شرکت کردند داوطلب شرکت کردند که حدود ۵۳ درصد داوطلبان را زنان تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: آزمون کارشناسی ارشد در ۶ گروه آموزشی برگزار می شود که در گروه علوم انسانی با شرکت بیش از ۴۰۸ هزار نفر در گروه علوم پایه بیش از ۳۵ هزار نفر در گروه فنی و مهندسی بیش از ۱۲۵ هزار نفر، در گروه کشاورزی و منابع طبیعی ۱۴ هزار و ۶۷۲ نفر، در گروه هنر ۴۶ هزار و ۸۵۶ نفر ، در گروه دامپزشکی ۲ هزار و ۵۴۵  نفر و مجموعا ۶۳۴ هزار و ۵۹ داوطلب در این آزمون شرکت کردند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: تعداد رشته های امتحانی آزمون کارشناسی ارشد ۱۳۱رشته است که تعداد ۶۴ عدد آن “بین رشته ای” هستند و داوطلب می تواند به جز رشته اول خود در این رشته ها نیز شرکت کند.

دکتر خدایی تاکید کرد: نتایج اولیه آزمون دهه اول شهریور اعلام می شود که داوطلبان بعد از مشاهده نتایج اولیه خود می توانند انتخاب رشته کنند.همچنین به تدریج تا اوایل مهر ماه نتایج رشته های مصاحبه دار و آزمون های عملی نیز اعلام می شود.

وی تصریح کرد: تمام تلاش خود را خواهیم کرد که نتایج نهایی آزمون فوق اواخر مهر یا اوایل آبان ماه اعلام شود .

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین تاکید کرد: ظرفیت پذیرش در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰ سال گذشته حدودا ۱۴۷ هزار نفر بود و حدودا ۱۳۰ هزار ظرفیت نیز در دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت و با توجه به ضریب ریزش ها، پیش بینی می کنیم امسال ظرفیت پذیرش داوطلب ارشد در کل زیر نظام ها حدود ۳۰۰ هزار نفر باشد و تقریبا ۵۰ درصد داوطلبان می توانند در این رشته ها پذیرش شوند.

دکتر خدایی در خصوص بحث پروتکل های بهداشتی آزمون ارشد نیز تاکید کرد: در سال گذشته و در اوج شیوع کرونا،  این آزمون در ۸۰۰ شهر برگزار شد، اما امسال با توجه به تجربه سال گذشته تعداد شهرهای میزبان داوطلبان آزمون به ۱۷۹ شهر افزایش یافته تقریبا ۱۲۳ درصد حوزه های برگزاری آزمون ارشد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در گزارشی که وزارت بهداشت رسما در ستاد ملی مقابله با کرونا، در رابطه با پروتکل های بهداشتی کنکور اعلام کرد میزان رعایت پروتکل ها در کنکور بالای ۹۹ درصد اعلام شد. همچنین طبق نظر سنجی که بر اساس کد ملی افراد انجام شد و نتیجه ای که به صورت شفاهی به ما اعلام کردند، تعداد ابتلا به کرونا در جلسات آزمون از نرم جامعه نیز پایین تر بوده است؛ بنابراین به مردم اطمینان می دهم پروتکل ها با قدرت اجرایی می شوند.

خدایی همچنین تاکید کرد: آزمون ارشد امسال طبق برنامه زمانی سازمان سنجش باید اواخر فروردین برگزار می شد که این تاریخ به خردادماه تغییر یافت اما چون ما از سال گذشته در خصوص تعویق زمان برگزاری آزمون و اظهار نظر هایی که در این زمینه می شد، تجربه داشتیم بنابراین امسال سازمان سنجش تصمیم گرفت تاریخ دیگری برای این آزمون اعلام نکند، بنابراین تمامی آزمونهایی که برگزار می شوند با نظر و تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۵ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
حسین
مرداد ۶, ۱۴۰۰ ۳:۴۲ ب٫ظ

بیایین تحویل بگیرین , اینم از نتایج تعویق کردن کنکور ارشد
نتایج اول آبان ماه اعلام میشه
چقدر اینجا کامنت زدیم که آقاجان تعویق به صلاح نیست , والا ضربه می زنه

علی
شهریور ۷, ۱۴۰۰ ۶:۵۲ ب٫ظ
پاسخ به  حسین

اره والا الان دو سال به بهانه وضعیت کرونا تعویق میندازن ولی اخرش تو.همون.وضعیت مجبور به برگزاری میشن ولی خب نتایج بیاد با توجه به رتبه اتون.و ظرفیت دانشگاه مشخص میشه چی میارید

۱۲۳۳
مرداد ۶, ۱۴۰۰ ۳:۲۸ ب٫ظ

پایان مهر ماه آخه , ای خدا ای خدا ای خداااااا
لعنت به هر چی تعویق , لعنت

علی
مرداد ۶, ۱۴۰۰ ۵:۳۵ ب٫ظ
پاسخ به  ۱۲۳۳

حالا ناراحت نباشید یک ماه دیرتر میرید تو صف بی کارها

ناشناس
مرداد ۷, ۱۴۰۰ ۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  علی

شما احتمالا از همون جماعتی هستید که موافق تعویق بودید چون برنامه ریزی برای جماعتی مثل شما بی معناست که هنوز وارد دانشگاه هم نشدید خودتونو در صف جماعت بیکاران میبینید شما که طرز فکرتون اینه چرا کنکور شرکت میکنید و هزینه میکنید؟ از همین الان به صف بیکاران بیپیوندید