اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ارشد ۱۴۰۰ رشته های خاص

به گفته رئیس سازمان سنجش، نتایج کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ رشته‌های مصاحبه دار تا اوایل مهرماه اعلام می‌شود.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری آنا خدایی گفت: تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا نتایج نهایی آزمون ارشد اواخر مهر یا اوایل آبان اعلام شود. سال گذشته ظرفیت‌های کارشناسی ارشد حدود ۱۴۷ هزار نفر در زیرمجموعه‌های دانشگاه‌های دولتی، پیام نور، غیرانتفاعی بوده و ۱۳۰ هزار ظرفیت در دانشگاه آزاد اسلامی موجود بود.

رئیس سازمان سنجش کشور افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که با توجه به ضریب ریزش‌ها و اعلام قبولی در تمامی زیر نظام‌های کشور حدود ۳۰۰ هزار نفر ظرفیت در حوزه کارشناسی ارشد داشته باشیم که تقریباً ۵۰ درصد داوطلبان امروز می‌توانند در این رشته‌ها وارد شوند.

وی درباره رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در روزهای برگزاری آزمون ارشد ادامه داد: در سال گذشته آزمون کارشناسی ارشد در ۸۰ شهر و در اوج کرونا برگزار شد، امسال با توجه به تجربه سال گذشته تعداد شهرها را به ۱۷۹ شهر افزایش دادیم که می‌توان گفت ۱۲۳ درصد شهرهای افزایش پیدا کرد. حوزه‌های اصلی و فرعی هم به همین ترتیب افزایش داشته است.

خدایی بیان کرد: مطابق آمار اعلام شده توسط ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آزمون سراسری، میزان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حوزه‌های امتحانی کشور بالای ۹۹ درصد بوده است. مطابق صحت سنجی بر اساس کد ملی تعداد داوطلبان کرونایی برای کنکور سراسری خیلی کم بوده است.

رئیس سازمان سنجش کشور تأکید کرد: به تمامی داوطلبان و مردم عزیز اطمینان می‌دهم که در حوزه‌های امتحانی ما شیوه‌نامه‌های بهداشتی با جدیت رعایت می‌شود و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

خدایی با بیان اینکه آزمون ارشد ۱۴۰۰ سه بار به تعویق افتاد، تأکید کرد: آزمون کارشناسی ارشد طبق برنامه زمانی سازمان سنجش باید اواخر فروردین برگزار می‌شد، اما این زمان به اوایل خرداد تغییر یافت و از آن جایی که از سال گذشته در بحث تعویق‌ها و اظهارنظرها و این‌گونه مسائل تجربه داشتیم، امسال دیگر خود سازمان سنجش برای برگزاری روز آزمون تصمیم نگرفت و تعیین روز تمام آزمون‌های برگزار شده مصوبه ستاد ملی مقابله با کروناست؛ بنابراین سازمان سنجش اختیار خود را در بحث برگزاری آزمون‌ها به ستاد ملی مقابله با کرونا واگذار کرد تا حرف و حدیث‌ها به پایان برسد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات