افزایش ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد ۱۴۰۱

رئیس سازمان سنجش از برنامه این سازمان برای افزایش ظرفیت پذیرش آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۱ خبر داد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش ایسنا، دکتر عبدالرسول پورعباس امروز در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر صورت گرفت، در جمع خبرنگاران به جزئیات برگزاری این آزمون اشاره و اظهار کرد: این آزمون از ساعت ۸:۳۰ امروز برگزار شد و آزمون در سه صبح چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه برگزار خواهد شد و بیشترین ظرفیت ما فردا پنج‌شنبه، ۲۹ اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

پورعباس با تاکید بر این‌که ظرفیت پذیرش داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد افزایش خواهد یافت، گفت: ما سال گذشته بیش از ۱۳۰ هزار پذیرش در رشته‌های کارشناسی ارشد داشتیم و هنوز پورتال ظرفیت باز است و دانشگاه‌ها همچنان اعلام تکمیل ظرفیت می‌کنند، پیش‌بینی ما این است که امسال در مقایسه با سال گذشته ظرفیت بیشتری از داوطلبان را پذیرش کنیم. در واقع پارسال ۲۷ درصد از پذیرفته‌شدگان در دانشگاه پذیرش شدند، اما امسال تصور ما این است که آمار ما به بالای ۳۰ درصد برسد.

وی یادآور شد: آزمون کتبی سهم ۸۰ درصدی در پذیرش داوطلبان کارشناسی ارشد ایفا خواهد کرد و ۲۰ درصد نیز معدل دوره کارشناسی تاثیر دارد و من از داوطلبان خواهش می‌کنم به معدلی که در هنگام ثبت نام درج کرده‌اند، توجه کنند؛ چرا که پس از پذیرش کنترل قطعی خواهد شد و اگر مغایرتی داشته باشد، از ثبت‌نام ممانعت خواهد شد. بنابراین تاکید من این است که در فرصت‌های اصلاحی که در هنگام انتخاب رشته داده می‌شود، این معدل‌ها ویرایش شود تا عدد صحیح نوشته شود، در واقع معمولا داوطلبان معدل را زیاد می‌نویسند که این امر باعث محرومیت آنها از پذیرش در دانشگاه خواهد شد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات