اقدام عجیب سازمان سنجش در برگزاری المپیاد دانشجویی در وضعیت سیاه کرونا

در حالی که آمار قربانیان کرونا هر روز رکورد عجیب و غریبی را ثبت می‌کند، سازمان سنجش آموزش کشور در اقدامی نامسئولانه قصد برگزاری آزمون ۱۰ ساعته المپیاد دانشجویی را دارد، آن هم به صرف ناهار!

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، با وجودی که بسیاری از داوطلبان آزمون جامع دکتری دانشگاه آزاد تقاضای برگزاری مجازی این آزمون مهم را دارند و در شرایطی که ویروس منحوس کرونا بسیاری از هموطنان را از پای درآورده است، سازمان سنجش به دنبال برگزاری یک آزمون علمی فرعی است که می‌تواند جان بسیاری از جوانان را به خطر بیندازد.

سریال برگزاری آزمون‌های علمی ۱۴۰۰ در شرایط کرونایی با کنکور دکتری آغاز شد و علی رغم هشدار همه رسانه‌ها، سازمان سنجش این آزمون را برگزار کرد تا حرف خود را به کرسی نشانده باشد.

در مرحله بعدی گرچه کنکور کارشناسی ارشد به تعویق افتاد، اما در شرایطی سخت‌تر و سیاه‌تر برگزار شد تا این سازمان نشان بدهد رابطه‌ مستقیمی بین وضعیت کرونا کشور و تعویق آزمون‌ها وجود ندارد.

هر چند که این آزمون‌ها هم با مخالفت بسیاری روبرو شد، اما الزام کشور به برگزاری این کنکورها و نیاز دانشگاه‌ها به ورود دانشجویان جدید باعث شد تا داوطلبان راضی به شرکت در این آزمون ها شوند.

حال سازمان سنجش گویی که از همه جا و همه کس بی‌خبر باشد، قصد دارد آزمونی را برگزار کند که هم از نظر فضای علمی کشور تقریبا بی اهمیت است و هم مدت زمانی بسیار طولانی برای آن در نظر گرفته شده است؛ به گونه ای که لازم است دانشجویان یک روز کامل را در محل آزمون بگذرانند و ناهار خود را هم در همان حوزه امتحانی صرف کنند!

نکته نگران‌کننده دیگر محدودیت شدید تعداد حوزه‌های برگزاری است که دست کم سفرهای درون استانی فراوانی را ایجاد خواهد کرد و با توجه به مدت زمان آزمون احتمالا یک یا دو شب اقامت را برای شرکت کنندگان ضروری خواهد ساخت.

نکته جالب این که چنین آزمونی به سادگی قابل برگزاری مجازی است؛ چرا که کسانی که در آزمون برگزیده شوند می‌توانند مجددا مورد ارزیابی حضوری قرار گیرند تا از صحت سطح علمی آنان اطمینان حاصل شود و بقیه شرکت کنندگان نیز که لزومی به راستی آزمایی ندارند.

امیدواریم که هر چه سریع‌تر سازمان سنجش این آزمون را لغو و یا به صورت مجازی برگزار نماید تا زمینه بیشتری برای گسترش ویروس کرونا ایجاد نشود. حضور قوی نهادهای نظارتی قطعا می‌تواند لغو این آزمون را سرعت بخشد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات