حضوری شدن کلاس های کارشناسی ارشد از ۱۵ مهرماه ۱۴۰۰

وزیر علوم گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی از ۱۵ مهرماه به صورت حضوری در کلاس‌های درس فعالیت داشته باشند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در نشست رؤسای دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری که صبح امروز (یکشنبه) با محوریت «تبیین سیاست‌های آموزش عالی در دوره جدید» به صورت حضوری و برخط در سالن شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، به خانواده‌هایی که عزیزانشان را به واسطه بیماری کرونا از دست داده‌اند تسلیت و به پرسنل خدوم حوزه سلامت خدا قوت و دست مریزاد گفت.

اعلام زمان بازگشایی و از سرگیری آموزش حضوری دانشگاه‌ها

وی با اشاره به چالش‌های پیش رو در عرصه آموزش عالی و بازگشایی و از سرگیری آموزش حضوری تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا مقرر شد دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی از ۱۵ مهرماه و مقطع کارشناسی از ۱۵ آبان ماه به صورت حضوری در کلاس‌های درس فعالیت داشته باشند. دانشگاه‌ها باید از این تصمیم ستاد ملی کرونا تبعیت کنند و نهایت تلاش خود را برای اجرای آن مبذول دارند.

وزیر علوم با اشاره به ضرورت چابک‌سازی سیستم اداری و صرفه‌جویی در هزینه‌ها گفت: این موضوع مهم باید سرلوحه فعالیت دانشگاه‌ها قرار گیرد. نسبت اعضای هیئت علمی به یاوران علمی (کارکنان) باید نسبت یک به یک باشد و برای رسیدن به این شاخص باید تلاش کنیم. امروزه توسعه فناوری اطلاعات و دولت الکترونیک شرایطی را رقم زده است که رسیدن به این شاخص میسر است.

وی با تأکید ویژه بر افزایش بهره‌وری در سیستم آموزش عالی اظهار داشت: دانشگاه‌ها باید برای افزایش بهره‌وری برنامه داشته باشند، لذا باید آرزوها و اهداف بزرگ خودمان را در دانشگاه تعریف کنیم و بر اساس آن برای رسیدن به آن برنامه‌ریزی کنیم.

روسای دانشگاه‌های تراز اول سرانه اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی را بالا ببرند

زلفی‌گل افزود: تقاضا می‌کنم روسای دانشگاه‌های تراز اول که از نظر تعداد اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی رتبه‌های برتر دارند در بحث توسعه فناوری، بهره‌وری و ارتقا شاخص‌های علمی، سرانه خود را بالا برده و با دانشگاه‌های برتر سایر کشورها مقایسه و رقابت کنند.

وی با اشاره به فصل تدوین لایحه بودجه در دولت، گفت: معاونان اداری، مالی و مدیران بودجه در دانشگاه‌ها رایزنی‌های لازم را برای جذب اعتبارات با سازمان برنامه و بودجه داشته باشند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳۶ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
Maryam
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۹:۵۶ ق٫ظ

اینم از هفته آخر مهر!!!
ببینیم چقدر دیگه باید منتظر یه جواب باشیم…
مجازی یا حضوری هرچی دیرتر کلاس ها شروع بشه به ضرر دانشجو خواهد بود.

صبا
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  Maryam

این هفته آدمو زجر کش میکنن تا نتایجو اعلام کنن.
دقیقا چه روزی از هفته ی آخر مدنظرشونه رو خدا عالمه

سارا
مهر ۲۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۱ ب٫ظ

خدایی اونایی که میگن مجازی مجازی، بخاطر درس و امتحاناش میگین یا واقعا کرونا؟ 😉😉😉
چون همه میدونن کیفیت حضوری خیلی بالاتر از مجازیه
اگه بخاطر کرونا میگین یه کمی به خودتون بیایین چون بحران بعد کرونا بحران ترس و اضطراب و وسواس هست.

هادس
مهر ۲۲, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۶ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

ببینید خانم سارا، کسی از حضوری رفتن به دانشگاه بدش نمیاد. ما دوست داریم قیافه همدیگر را هم ببینیم. دوست پیدا کنیم و در کنار هم درس بخوانیم اما کرونا واقعا یک چیز وحشتناکیه. واقعا آدم را از پا در می آورد و میکشه. رعایت پروتکل بهداشتی و واکسن اینها کافی نیستند و فایده ای هم ندارد. این کرونا یک ویروس آزمایشگاهی جهش یافته است که روز به روز آپگریت میشه. سیستم ایمنی بدن آدم ها با هم فرق میکنه. یکی قدرتش در برابر این ویروس قوی و یکی دیگر ضعیف. به نظر خودتان در این شرایط بحرانی کرونا واقعا صلاح که هم ماها با هم دور هم اون هم در یک فضای بسته و از یک هوا نفس بکشیم. اگر کرونا بگیریم کی به داد من و شما میرسه؟ دانشگاه؟ وزارت بهداشت؟ حتی اینها هم نمی توانند به ما کمک کنند. اگر اینجوری بود که این ویروس در دنیا فراگیر نمی شد و خطرناک شناخته نمی شد. بنظر خودتان سلامتی تان مهمتر است یا حضوری دانشگاه رفتنی که اصلا نمیدانی سالم ازش بیرون میای یا نه؟

هادس
مهر ۲۲, ۱۴۰۰ ۱:۳۲ ب٫ظ
پاسخ به  سارا

فراموش نکنید که سلامتی شما سلامتی من را تضمین میکنه و سلامتی من سلامتی شما را تضمین میکنه. وقتی همه ماها سالم باشیم جامعه ما سالم می مانه. منظور من به این نیست که درجا بزنیم و تحرکی نداشته باشیم. تحرکتان را داشته باشید اما به این هم توجه داشته باشید که به سلامتی خودمان و اطرافیان مان هم بیاندیشیم.

سایه
مهر ۲۳, ۱۴۰۰ ۵:۲۳ ق٫ظ
پاسخ به  سارا

خیالتون راحت اگر دانشگاه های درجه یک درس بخونید اونقدر در طول ترم بهتون تکلیف میدن و بارم امتحان آخر ترم هم خیلی خیلی کم تر هست که تا حد زیادی در حق کسی با امتحان مجازی اجحاف نمیشه.

سهراب
مهر ۲۱, ۱۴۰۰ ۲:۲۷ ب٫ظ

این خبر امار بالای قارچ سیاه خیلی وحشتناکه:

«محمدی درباره کمبود داروی قارچ سیاه نیز گفت: وارداتمان برای داروی قارچ سیاه ۱۶برابر شد، اما متأسفانه پاسخگوی نیاز بازار نبود، اکنون می‌توان گفت وضعیت بهتر شده است، تقریباً هفته‌ای حدود ۶۰ هزار تا واردات داشتیم، دیروز مجدداً ۲۲ هزار تا وارد بازار شد، البته مصرف خیلی زیاد شده و ۲۲ برابر شده است، به‌هرحال متأسفانه قارچ سیاه در دنیا شیوع پیدا کرده است، ما چون تولید داخلی نداشتیم مقداری دچار مشکل شدیم که ان‌شاءالله تا پایان سال دو تولیدکننده داخلی وارد کار می‌شوند.»

اصلا نمیشه در مورد کرونا ریسک کرد.
ایکاش کلاسها مجازی برگزار شود.

سهراب
مهر ۲۰, ۱۴۰۰ ۱:۲۹ ب٫ظ

حضرت رسول الله ۱۴۰۰ سال پیش فرموده اند:«در فتنه های آخر الزمان در خانه بمانید.»

مکانیک
مهر ۲۰, ۱۴۰۰ ۰:۰۶ ق٫ظ

سلام کسی می دونه ارشد میشه بین دانشگاه های تهران انتقالی یا میهمان گرفت ؟
از امیرکبیر به خواجه نصیر؟

بی نام
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۹:۱۳ ب٫ظ

والا تو این کرونا دانشگا کجا بود

بی نام
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۹:۱۱ ب٫ظ

واقعا مسخره کردن خودشونو منکه نمیرم با این اوضاع کرونا 🤮🤮🤮هرکی از راه رسیده ی چیز میگه

سهراب
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۷:۱۲ ب٫ظ

خواهشا لطفا با توجه به اوضاع شکننده کرونا، اجازه بفرمایید لااقل ترم اول، مجازی باشد.

با تشکر بسیار

هادس
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۵:۴۹ ب٫ظ

اینقدر صبر کردیم زیر پایمان علف سبز شد!!! نتیجه ها را بزنید دیگه!!! خسته مان کردید!!!

صبا
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۳:۴۷ ب٫ظ

بنظرم آموزش این ترم رو بصورت ترکیبی انجام بدن و هر کسی تمایل داره حضوری در کلاس شرکت کنه و هر کسی هم که نه مجازی.اینجوری شرایط برای هر دو گروه مخالف و موافق بازگشایی دانشگاه ها یکسان میشه.واقعا یادگیری در بعضی رشته ها تنها با حضور در کلاس درس و فضای دانشگاه امکان پذیر است بخصوص رشته هایی که پایان نامه رو بصورت کار آزمایشگاهی دارند.

سهراب
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۲:۳۶ ب٫ظ

با کمال خوشوقتی، در آستانه موج ششم هستیم!!!
با نگاه به تعداد فوت شده ها و امار مبتلایان جدید، کاملا واضحه دوباره رفتیم روی دامنه پیک، و به سمت بالا در حال حرکتیم.
هنوز پیک پنجم تمام نشده وارد ششم شدیم.
این یعنی، بعضیها اصلا اهمیت ندادند.
واقعا متاسفم.

ولی اگه الان «حضوری» بریم دانشگاه، بعد از پیک ششم، بلافاصله وارد هفتم میشویم و …..

قاسم
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۲:۳۲ ب٫ظ

هنوز اونقدر کشور ما از لحاظ کرونا امن نشده
پیک ششم در راهه
حداقل ۷۰ درصد امن بشه بعد کلاسارو حضوری کنید ..
دیگران هم کاسه داغ تر از اش نشن لطفا
واقعا ریسک خیلی بالایی برای جامعه است تو این شرایط

نرگس
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۱:۳۳ ب٫ظ

نخبگان تصمیم گیرنده نمیدونن هنوز نتایج ارشد نیومده؟
بعد چجوری ما از ۱۵ مهر بریم کلاس؟

حسین
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۳:۴۸ ب٫ظ
پاسخ به  نرگس

دقیقیا،بخدا مسخرس هیچیشون طبق برنامه و نظم نیس

محمد...
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۲ ب٫ظ
پاسخ به  نرگس

سلام منظور ایشون برای دانشجویان سالهای قبل هست که از پونزده مهر ماه شروع میشه ولی برای ورودی های جدید که منتظر نتایج نهایی هستند بلافاصله بعد از اعلام نتایج،باید ثبت نام کنند و از همان هفته اول باید بروند سر کلاس…خدا رحم کنه به همه…موفق باشید

بهانه
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۱ ق٫ظ

دوستان چه خبرتونه؟؟
یعنی شماها تو جامعه زندگی نمی کنید؟ سر کار نمیرید؟ بانک و اداره نمیرید؟ فروشگاه و ….نمیرید؟
تا کی میخواید خودتونو توی خونه حبس کنید؟؟؟ اگه پاسختون به همه سوال های بالا خیر هست و معتقدید با دو دوز واکسن هم نباید دانشگاه ها حضوری شه بهتره انصراف بدید!!! چون دیگه دارید بهونه میارید…

صبا
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۴ ق٫ظ
پاسخ به  بهانه

منم با شما موافقم

هادس
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  بهانه

شما اگر خودتان تنها میخواهید تشریف ببرید به ملاقات مرگ بروید کسی جلوی شما را نگرفته اما حق ندارید برای دیگران تعیین تکلیف بکنید. درضمن اگر واکسن روی شما خیلی اثر مثبت میگذارد حتما این کار را بکنید.

محمد...
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۶ ب٫ظ
پاسخ به  هادس

شما که شرایط و اوضاع رو می دونستید اصلا چرا در آزمون شرکت کردید……به گفته یکی از بزرگان،دو چیز باعث مرگ هست اولی ترس دومی خجالت ….آنچه که می کشد ترس از کرونا هست نه خود کرونا…امیدوارم همه دوستانی که شرکت کردند در آزمون و قبول شدند حتما برن سر کلاسها و با رعایت پروتکل های بهداشتی حضور داشته باشند…موفق باشید.

هادس
مهر ۲۰, ۱۴۰۰ ۰:۰۹ ق٫ظ
پاسخ به  محمد...

هر موقع کرونا گرفتید و نتوانستید نفس بکشید و با عزرائیل سلام و علیک کردید اونموقع میفهمید ترس واقعیه چیه؟ کرونا خجالت بجالت حالیش نمیشه و شهرام بهرام نمیشناسه. بنده اگر هم دانشگاه شرکت کردم چون میخواهم کلاسم مجازی باشه نه این که با جونم و بقیه بازی کنم. به این میگن وجدان. حالا بنظرتان وجدان مهمه یا خجالتی که اصلا کرونا ان را نمیشناسه؟

هادس
مهر ۲۰, ۱۴۰۰ ۰:۱۲ ق٫ظ
پاسخ به  محمد...

شما که به واکسن و پروتکل تون خیلی اطمینان دارید حتما این کار را بکنید. اینجوری شاید آرامش پیدا کنید. من هم با خیال راحت کلاسم را بصورت مجازی میخوانم و در امان خواهم ماند.

سعید
مهر ۲۰, ۱۴۰۰ ۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  هادس

دوست عزیز کل دنیا بعد واکسیناسیون دارن به روال عادی برمیگردن
یه سرچ بکنین ببینین چخبره تو دنیا

هادس
مهر ۲۰, ۱۴۰۰ ۲:۲۴ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

دوست گلم، من یکی از دوستانم توی غسالخانه کار میکنه و من هم خیلی وقت ها سری به آنجا برای دیدنش میزنم. میدانید در روز چند تا جنازه کرونایی به آنجا می آورند؟ تابحال توی عمرم اینقدر جنازه ندیده بودم. خیلی وحشتناکه. حتی تصورش را هم نمیکنید که چقدر وحشتناکه. اگر باور نمی کنید یک روز تشریف ببرید اونجا و خودتان از نزدیک ببینید تا حقایق برایتان روشن شود.

سایه
مهر ۲۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۸ ق٫ظ
پاسخ به  محمد...

صحبتتون پارادوکس عجیبی داره میگید چیزی که باعث مرگ در اثر کرونا میشه ترس از کروناست بعد بحث پروتکل های بهداشتی رو به میون میارید! اگر کرونا نمی کشه چرا به پروتکل ها استناد می کنید :)

سایه
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۹ ق٫ظ
پاسخ به  بهانه

کسی بهانه نمیاره جناب بهانه،شما خیلی دارید سطحی به موضوع نگاه می کنید،با کاهش مرگ و میر و افزایش کسانی که واکسن زدن این بحران هنوز تموم نشده،ضمنا امثال من باید واسه دانشگاه برن شهر دیگه و این موضوع مثل خرید از سوپرمارکت نیست بحث حضور و اسکان یک دانشجو تو این شرایط هست بحث رفت و آمد هست واسه اینها فکرشده؟ قطعا نشده، بنابراین بحث حضوری شدن کمی دور از منطق به نظر میاد،منم مثل شما دوست دارم حضوری دانشگاهمو ببینم و با اساتید از نزدیک در ارتباط باشم اما اینو قطعا با سلامتی خودم معاوضه نمی کنم، من اهل مغلطه نیستم اما واسه شوخی طبق گفته خودتون اگر شما ازین وضع ناراحت هستید انصراف بدین :)

سعید
مهر ۲۰, ۱۴۰۰ ۱:۰۷ ق٫ظ
پاسخ به  سایه

سایه خانوم بنده حقیر و عده زیادی از عزیز ترین بچه های مردم نه الان بلکه اردیبهشت ۹۹ زمانی که نه واکسنی بود نه حتی ماسک پیدا میشد رفتیم سربازی تو سخت ترین شرایط (مایع دستشویی هم نبود چه برسه به الکل و ماسک و واکسن) رفتیم سربازی
اوایل واقعا وحشت داشتیم اما کم کم اکی شدیم – بنظر من چون میانگین سنی دانشجوها زیر۳۰ ساله و همه هم واکسن زدن مشکلی پیش نمیاد

سایه
مهر ۲۰, ۱۴۰۰ ۸:۳۴ ق٫ظ
پاسخ به  سعید

من واقعا برای شرایطی که بهتون تحمیل شده متاسفم، اما عقل و منطق بهم میگه تا جایی که میتونم سلامتمو تو اولویت بذارم اونم زمانی که واسش راه حلی وجود داره، البته انگار بعضی دوستان بیشتر حوصله شون سر رفته و شاید به دانشگاه به چشم تفریح نگاه می کنند! تو این عصر تکنولوژی و کرونا ارتباط با اساتید که قطع نشده قطعا کسی که دنبال درس و یادگیری باشه راهشو پیدا می کنه، همچنین دوستانی که نیاز به حضور در آزمایشگاه دارن و روی پایان نامه شون کار می کنند هم واسشون تمهیداتی سنجیده شده :)

سپید
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۸:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  بهانه

دقیقا

سها
مهر ۲۵, ۱۴۰۰ ۶:۵۱ ب٫ظ
پاسخ به  بهانه

موافق بازگشایی هستم ولی اگ قرار باشه یه استان دور قبول بشم و نیاز ب خوابگاه و … باشه بهتره ترم اول مجازی تشکیل بشه

قاسم
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۴:۴۲ ق٫ظ

لطفا تجدید نظر بفرمایید
تا اتمام و امن نشدن دانشگاه ها از نظر کرونا حضوری نکنید …
حداقل تا سال جدید باید غیرحضوری باشد .. بخدا ما احساس ترس و اضطراب داریم ..

هادس
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۳:۴۱ ق٫ظ

مگر جون مان را از سر راه آوردیم که با حضورمان در دانشگاه دستی دستی خودمان را به کشتن بدهم. جوری صحبت میکنید که انگار ما مسبب شیوع بیماری کرونا هستیم و شماها پاکید! از کجا معلوم که خود شماها ناقل بیماری کرونا نباشید!

سهراب
مهر ۱۹, ۱۴۰۰ ۳:۳۲ ق٫ظ

پیام طبرسی، فوق تخصص بیماری های عفونی و رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در مورد موج های بعدی کرونا اظهار کرد: ما صد در صد یک موج جدیدی را دوباره خواهیم داشت و مجددا شاهد افزایش آمار ابتلا و بستری و حتی مرگ و میر خواهیم بود.