بازگشت دوره‌های کارشناسی ارشد آموزش محور به دانشگاه‌های دولتی

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، از بررسی برنامه بازگشت مجدد دوره‌های کارشناسی ارشد آموزش محور به دانشگاه‌های دولتی خبر داد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

دکتر محمد رضا آهنچیان در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب، از بررسی درخواست برخی موسسات آموزش عالی مبنی بر احیای دوره های کارشناسی ارشد آموزش محور در دانشگاه ها خبر داد و گفت: این موضوع در مراجع تخصصی وزارت علوم بررسی شد و بر استمرار مقررات موجود تصریح شده در آیین نامه های تحصیلی نیز تأکید شد.

وی خاطر نشان کرد: داوطلبان ورود به دوره کارشناسی ارشد با آگاهی کافی درباره آموزشی-پژوهشی بودن تمامی رشته-گرایش های تحصیلی دوره کارشناسی ارشد در همه زیرنظام های آموزش عالی و با علم به این ویژگی، در آزمون ورودی شرکت و در صورت پذیرش در دانشگاه ثبت نام کنند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم خاطر نشان کرد: بدیهی است چنانچه در طول تحصیل مشکلی خارج از اراده دانشجو برای اتمام تحصیل وی در دوره کارشناسی ارشد پیش آید، می تواند درخواست «بررسی به صورت موردی»، برای رفع مشکل در چارچوب ضوابط را به کمیسیون موارد خاص دانشگاه خود ارائه دهد.

آهنچیان همچنین تاکید کرد: هیچ دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی در سراسر کشور نمی­ تواند خارج از چارچوب قوانین و مقررات آموزشی مصوب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی و شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی، اقدام نماید. در این خصوص نیز پذیرش داوطلبان، در دوره کارشناسی ارشد آموزشی-پژوهشی و تبدیل آن پس از پذیرش و ثبت نام به دوره کارشناسی ارشد آموزش محور، خلاف مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده و مسئولیت نتایج آن در همه ابعاد بر عهده دانشگاه مربوطه است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
زهرا
آبان ۲۳, ۱۴۰۰ ۵:۴۱ ب٫ظ

واقعا فایده اموزش محور چیست؟

ایا استادی که اموزش محور درس خوانده میتواند در پژوهش به دانشجویان کمک کند؟؟

زهرا
آبان ۲۳, ۱۴۰۰ ۵:۳۷ ب٫ظ

کاش پژوهش محور هم میگذاشتند.