کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شهید بهشتی ۱۴۰۲

جزییات ثبت نام متقاضیان پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شهید بهشتی در سال ۱۴۰۲ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه شهید بهشتی بر اساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان، ضوابط و مقررات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دستورالعمل اجرایی مصوب شورای استعدادهای درخشان دانشگاه شهید بهشتی، تعدادی محدود از دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته واجد شرایط را برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به صورت بدون کنکور در دوره کارشناسی ارشد می‌پذیرد.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه شهید بهشتی

متقاضیان از تاریخ ۶ بهمن ۱۴۰۱ تا ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ می‌توانند به سامانه جامع آموزشی دانشگاه شهید بهشتی به نشانی https://golestan.sbu.ac.ir مراجعه نموده و نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک اقدام نمایند.
مهلت ثبت نام در فراخوان پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه شهید بهشتی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تا پایان روز یک‌شنبه تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ تمدید شد.
کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شهید بهشتی

ارائه درخواست و دارا بودن شرایط لازم به هیچ عنوان به معنی پذیرش نمی‌باشد.

در صورت وجود هر گونه مغایرت در شرایط متقاضیان با ضوابط موجود در فراخوان درخواست ایشان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

پذیرش اولیه به منزله پذیرش قطعی نیست و هیچ گونه حقی برای داوطلبان ایجاد نمی کند.

پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شهید بهشتی ۱۴۰۲

۱- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر ۱۳۹۸ که پس از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی خود به لحاظ میانگین کل جزء بیست درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی باشند.

دانشجویان باید دارای حداقل میانگین ۱۶ در رشته های فنی مهندسی و علوم پایه با اعمال ضریب همترازی و ۱۷ در رشته‌های علوم انسانی و هنر باشند.

تبصره ۱- متقاضیان ورودی بهمن ۱۳۹۷ به شرط دانش آموختگی در ۸ نیمسال میتوانند درخواست خود را ارائه نمایند.

تبصره ۲- چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته ای در دوره کارشناسی ارشد با بیست درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، صرفاً تقاضای دانشجویان ده درصد برتر بعدی دانشگاه شهید بهشتی ۳۰ درصد (برتر با اولویت رتبه در آن رشته و در صورت دارا بودن سایر شرایط بررسی می‌شود.

۲- متقاضی باید حداکثر تا ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ و طی هشت نیمسال دانش آموخته شود.

تبصره ۱- درخواست پذیرش متقاضیانی که در طول ۶ نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جزء بیست درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون قابل بررسی است. ضروری است داوطلبان مشمول این تبصره در فراخوان ثبت نام کنند.

تبصره ۲- برای دانشجویان تحصیل همزمان به استناد آیین نامه تحصیل همزمان در دو رشته ویژه دانشجویان ممتاز مدت تحصیل ده نیمسال است و در رشته ای که سایر شرایط این آیین نامه را داشته باشند می‌توانند از تسهیلات مربوط بهره مند شوند.

تبصره ۳- برای دانشجویانی که در طرح کارورزی کارآموزی بلندمدت در دوره کارشناسی پیوسته خود شرکت کرده‌اند، به تناسب دوره کارورزی (۳ تا ۱۲ ماه) مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۴- برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در دوره های فرعی گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته ها شرکت کرده‌اند، مدت مجاز حداکثر نه نیمسال تحصیلی است و رتبه‌بندی ایشان بدون احتساب واحدهای درسی دوره های فرعی انجام می‌شود.

تبصره ۵- برای خانم‌هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده‌اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تایید دانشگاه استفاده کرده‌اند مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۶- برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم حداکثر ۸ نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین بیست درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می‌شود که بیشترین واحد درسی خود را با آنها گذرانده‌اند.

۳- حداکثر سن متقاضیان ۲۸ سال است.

ملاحظات مهم

۱- درخواست برگزیدگان رتبه های یک تا پانزده مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص کارگروه‌های تخصصی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد به صورت مازاد بر ظرفیت بررسی می‌شود.

۲- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد مجاز نیست.

۳- دانشجویان دوره های مجازی، نیمه حضوری، غیرحضوری، دانشگاه های پیام نور، فرهنگیان، دانشگاه آزاد اسلامی، غیر دولتی، غیر انتفاعی، جامع علمی – کاربردی، فنی و حرفه ای، پردیس‌های بین الملل (خودگردان)، دانشجویان غیرایرانی، دانشجویان ایرانی انتقالی از دانشگاه‌های خارج از کشور و دانشجویانی که مدرک خود را از دانشگاه‌های خارج از کشور اخذ نموده‌اند، مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

تعیین اولویت‌های انتخاب رشته / گرایش ارشد بدون‌ آزمون

۱- متقاضیان می‌توانند حداکثر سه رشته – گرایش مرتبط با رشته دوره کارشناسی خود را به ترتیب اولویت از جدول ۱ انتخاب نمایند.

۲- دانشجویان می‌توانند با پرداخت هزینه جداگانه و دریافت نام کاربری و گذرواژه جداگانه متقاضی رشته های دانشکده / پژوهشکده مرتبط (طبق جدول ۲) نیز باشند.

با توجه به اینکه احتمال تغییر رشته‌های مشمول پذیرش بدون آزمون مندرج در جداول ۱ و ۲ برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ وجود دارد، لذا حذف رشته گرایش مورد تقاضای داوطلب هیچ گونه حقی برای وی ایجاد نمی‌کند.

نکات مهم

۱- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یک بار امکان پذیر می‌باشد.

۲- مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام اینترنتی نکرده باشند، بررسی نخواهد شد.

۳- وجه پرداختی بابت ثبت نام در این فراخوان به هیچ وجه مسترد نمی‌گردد. لطفا پیش از اقدام به ثبت نام شرایط مندرج در فراخوان را به دقت مطالعه فرمایید.

۴- درخواست متقاضی صرفاً در اولویت‌هایی بررسی می‌شود که در فرم تقاضا و در زمان ثبت نام اینترنتی انتخاب کرده است. حتی در صورت عدم تکمیل ظرفیت سایر رشته گرایش‌های مرتبط به هیچ عنوان امکان بررسی درخواست در سایر گرایش‌ها وجود ندارد. لذا ضروری است داوطلب در انتخاب رشته گرایش‌ها و اولویت آنها دقت کند.

۵- چنانچه در هر مرحله از ثبت نام بررسی مدارک پذیرش اولیه و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد و این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل وی جلوگیری می‌شود و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۶- شرکت در این فراخوان و اعلام نتایج اولیه هیچ حقی برای متقاضی ایجاد نمی‌کند. به متقاضیان توصیه می‌شود در آزمون کارشناسی ارشد شرکت نمایند.

نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه شهید بهشتی

۱- به آدرس https://golestan.sbu.ac.ir مراجعه کرده و به قسمت پذیرش دانش آموختگان ممتاز متقاضی کارشناسی ارشد بدون آزمون رجوع کنید.

۲- شناسه کاربری و گذرواژه خود را در سامانه تعریف نموده و پس از به خاطرسپاری (یادداشت‌برداری) از سامانه خارج شوید.

۳- مجددا به آدرس https://golestan.sbu.ac.ir مراجعه و با شناسه کاربری و گذرواژه خود (تعریف شده در مرحله قبل) به سامانه وارد شوید.

۴- در بخش آزمون —> دانشگاه شهید بهشتی —-> پذیرش داوطلب در آزمون وارد شوید و به تکمیل اطلاعات لازم بپردازید.

۵- لازم است فرم‌هایی را که از این پورتال با فرمت word دریافت نموده اید پس از تکمیل به فرمت pdf تبدیل نمایید. سپس سایر مدارک لازم را با وضوح اسکن نمایید و آنها را در فرمت pdf و با حجم کمتر از ۲۵۰ کیلوبایت برای هر فایل در سامانه بارگذاری نمایید. تمام فرم‌ها باید به صورت تایپ‌شده باشد. به فرم هایی که به صورت دستی تکمیل شده ترتیب اثر داده نمی‌شود.

مدارک لازم برای ثبت نام اینترنتی

۱- یک قطعه عکس اسکن شده به فرمت JPEG با حداکثر حجم KB ۱۰۰

۲- تصویر صفحات اول و توضیحات شناسنامه با شماره سریال به انضمام تصویر کارت ملی

۳- ریزنمرات دوره کارشناسی تا پایان نیمسال ششم به صورت غیررسمی

۴- فرم تکمیل شده تقاضا

۵- گواهی بیست درصد برای دانشجویان سایر دانشگاه‌ها: متن گواهی مورد نظر در سربرگ دانشگاه محل تحصیل کارشناسی کپی شده و پس از درج شماره تاریخ و امضاء بارگذاری شود. ارائه این گواهی صرفاً برای متقاضیان سایر دانشگاه ها غیر از دانشگاه شهید بهشتی الزامی است.

۶- مبلغ ثبت نام در فراخوان ۱/۹۵۰/۰۰۰ ریال است. پرداخت وجه تنها از طریق سامانه گلستان امکان پذیر است.

* اسامی پذیرفته شدگان اولیه بر اساس شماره پرونده داوطلب و کد ملی در خرداد ماه ۱۴۰۲ اعلام خواهد شد.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه شهید بهشتی

فهرست رشته‌های کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد درخشان دانشگاه شهید بهشتی به تفکیک دانشکده‌های دارای پذیرش از طریق لینک زیر قابل مشاهده است:

رشته‌های مجاز به ثبت نام در هر یک از رشته های اعلام‌شده جهت پذیرش ارشد بدون ازمون نیز در جداول فایل فوق قابل مشاهده است.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شهید بهشتی کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه شهید بهشتی تا ۱۴۰۱/۱۱/۲۱ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شهید بهشتی چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه شهید بهشتی در سال ۱۴۰۲ در متن مقاله آورده شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۵ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
مهسا
بهمن ۱۹, ۱۴۰۱ ۱۲:۵۰ ب٫ظ

سلام من کارشناسی م رو دانشگاه آزاد خوندم میتونم برای استعداد درخشان بدون کنکور ارشد
دانشگاه های سراسری ثبت نام کنم؟

دلارام
دی ۱۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۲ ب٫ظ

سلام کارشناسی ارشد هم شرایط سنی داره چون چیزی تو ی توضیحاتش نبود

مهسا
دی ۱۷, ۱۴۰۰ ۱:۵۴ ب٫ظ
پاسخ به  دلارام

سلام

در بند ۳ شرایط ثبت نام این دانشگاه گفته شده که: حداکثر سن متقاضیان ۲۸ سال است.

اما شرط سنی در خود ایین نامه نیست بنابراین خیلی از دانشگاه ها شرط سنی ندارند. دانشگاه شهید بهشتی خودش این شرط رو اضافه کرده.

Sadaf
آذر ۲۴, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۲ ق٫ظ

سلام‌ توی بند چهار نوشته فرم تکمیل شده تقاضا، منظورشون چه فرمی هست ؟ میشه توضیح بدین !
اخه به دانشگاهمون هم گفتم گواهی تایید با سر برگ دانشگاه که تایید کنه جزو پانزده درصد برتر هستم رو میخوان ، گفتن که فرم تقاضایی که داری رو برامون ایمیل کن تا گواهی تایید براتون بفرستیم .

محمد رضا
آذر ۲۲, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۹ ق٫ظ

سلام وقت بخیر، ببخشید معدل کل من الان ۱۵.۸۷هست ،دانشگاه شهید بهشتی شرط معدل ۱۶ گذاشته ،اما معدل کل من این ترم به بالای ۱۶ میرسه و ۷ ترمه تموم میشم.ایا امکان ثبت نام هست؟

مهسا
دی ۱۷, ۱۴۰۰ ۱:۵۵ ب٫ظ
پاسخ به  محمد رضا

سلام
نه متاسفانه باید تا پایان ترم ششم و با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی این شرط رو داشته باشید.

حسن
آذر ۲۰, ۱۴۰۰ ۹:۲۶ ق٫ظ

سلام… تکمیل فرم word به صورت تایپ شده یعنی چی؟؟ امضای دانشگاه هم باید اینگونه باشد؟؟

فاطما
آذر ۱۴, ۱۴۰۰ ۰:۲۲ ق٫ظ

سلام ببخشین این محدویت سنی ک دانشگاه شهید بهشتی گداشته هیچ تبصره چیزی نداره،؟

مهسا
آذر ۱۹, ۱۴۰۰ ۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  فاطما

سلام
خیر متاسفانه تبصره خاصی نداره و شرط لازمه که باید رعایت بشه

Jo
آذر ۱۳, ۱۴۰۰ ۱۱:۱۶ ب٫ظ

سلام وقت بخیر من رشته کارشناسی ام علوم تربیتی هست میتونم برای ارشد ادبیات عربی شرکت کنم؟
تغییر رشته برای بدون آزمون امکان پذیره یعنی پذیرش داره؟

مهسا
آذر ۱۹, ۱۴۰۰ ۱:۲۷ ق٫ظ
پاسخ به  Jo

سلام
متاسفانه امکانش نیست. در پذیرش بدون کنکور شما باید در رشته مرتبط با رشته مقطع کارشناسی ثبت نام کنید.

ساسان
آذر ۱۳, ۱۴۰۰ ۸:۵۸ ب٫ظ

سلام من کارشناسی ناپیوسته تموم کردم با معدل ۱۸ از دانشگاه فنی حرفه ای آیا میتونم تو کارشناسی ارشد بدون کنکور استعداد های درخشان ثبت نام کنم؟

مهسا
آذر ۱۹, ۱۴۰۰ ۱:۲۸ ق٫ظ
پاسخ به  ساسان

سلام
نه متاسفانه. بر اساس آیین نامه، این پذیرش فقط از بین فارغ التحصیلان کارشناسی پیوسته صورت میگیره.

مهدی
آذر ۱۳, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۷ ق٫ظ

سلام
ببخشید اینجا مطلبی در مورد اینکه پذیرش با سوابق تحصیلی شامل می‌شود یا نه ننوشته ، ممکن شامل پذیرش با سوابق تحصیلی دوره کارشناسی باشه ؟

مهسا
آذر ۱۹, ۱۴۰۰ ۱:۲۹ ق٫ظ
پاسخ به  مهدی

سلام
این پذیرش مربوط به استعدادهای درخشانه که باید همه شرایطی که در فراخوان گفته شده رو داشته باشید و بعد ثبت نام کنید. اگه این شرایط ندارید متاسفانه امکان پذیرش نیست.
پذیرش استعداد درخشان متفاوت از پذیرش با سوابق تحصیلیه.