کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه یزد ۱۴۰۲

فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه یزد در نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه یزد در نظر دارد با استناد به آیین نامه ارائه تسهیلات به برگزیدگان علمی برای ورود به دوره های تحصیلی بالاتر آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اقدام به پذیرش بدون آزمون دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از بین دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته سایر دانشگاه ها نماید.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه یزد

شرایط ثبت نام متقاضیان پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه یزد در سال ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی ورودی نیمسال دوم ۹۷ و نیمسال اول و دوم ۹۸ که حائز یکی از شرایط زیر هستند، می توانند برای استفاده از مزایای این آیین نامه درخواست خود را به دانشگاه یزد ارائه نمایند.زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه یزد

۱- برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد علمی دانشجویی کشور و به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش

۲- دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحد درسی با احتساب واحدهای گذرانده شده در تابستان ۱۴۰۱ به لحاظ میانگین کل جزء بیست درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش آموخته شوند (اتمام تحصیلات کارشناسی از ۱۴۰۱/۰۷/۰۱ تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱).

تبصره ۱: دانشجویان مندرج در بند ۲ که در مدت ۶ نیمسال دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزء بیست درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد می‌توانند پذیرفته شوند (اتمام تحصیلات کارشناسی تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱).

تبصره ۲: برای دانشجویان تحصیل همزمان در دو رشته دانشجویانی که در طرح کارورزی کارآموزی بلند مدت به تناسب دوره کارورزی (۳) تا (۱۲) ماه و خانم‌هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات با تایید دانشگاه استفاده کرده اند، مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی می‌باشد. برای این دسته از دانشجویان که در مدت نه و یا ده نیمسال دانش آموخته می‌شوند، به ترتیب معدل هفت یا هشت نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب با معدل شش نیمسال دانشجویان هم رشته ای که بیشترین واحدهای درسی خود را با ایشان گذرانده اند، مقایسه می‌شوند.

تبصره ۳: برای دانشجویان مهمان، انتقال یا تغییر رشته مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم حداکثر ۸ نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین بیست درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می‌شود که بیشترین واحد درسی خود را با آنها گذرانده اند.

تبصره ۴: برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته در دوره های فرعی گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته ها شرکت کرده اند، مدت مجاز حداکثر ۹ نیمسال تحصیلی می‌باشد و رتبه بندی آنها بدون احتساب واحدهای درسی دوره فرعی انجام می‌شود.

تبصره ۵: برای دانشجویانی که براساس برنامه درسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی در مدت نه یا ده نیمسال دانش آموخته میشوند به ترتیب معدل هفت و هشت نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب بررسی می شود.

توضیحات مهم:

  • پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای همان سال امکان پذیر است.

  • پذیرش بدون آزمون از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه‌های غیردولتی – غیرانتفاعی، آزاد، پیام نور، نیمه حضوری، جامع علمی کاربردی، مجازی، پردیس‌های دانشگاهی و دوره های بین الملل و پذیرفته شدگان آزمون اختصاصی (داخلی) و همچنین دارندگان مدارک حوزوی معادل کارشناسی و مدرک تحصیلی کارشناسی ناپیوسته صورت نمی گیرد.

  • اتباع غیر ایرانی مقیم ایران ورودی دوره کاشناسی پیوسته سال تحصیلی ۹۹-۱۴۰۰ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می توانند از تسهیلات این آیین نامه بهره مند شوند.

  • اولویت ادامه تحصیل افراد مشمول این آیین نامه در همان رشته تحصیلی است. همچنین متقاضیان می‌توانند در یکی از گرایش‌های متناسب درخواست دهند (تشخیص این تناسب با گروه مربوط خواهد بود).

  • انتقال میهمان، تغییر رشته و تغییر گرایش برای دانشجویانی که از طریق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان پذیرش شده اند، ممنوع است.

  • پذیرش دانشجو بر اساس بررسی مدارک و سوابق داوطلبان صورت می‌گیرد و در صورت صلاحدید افراد حائز شرایط برای مصاحبه علمی به دانشکده های مربوطه معرفی می‌گردند. رزومه علمی به همراه مدارک و مستندات مربوط به فعالیت‌های پژوهشی در هنگام ثبت نام در سامانه آموزشی بارگذاری شود.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۲ دانشگاه یزد

۱- تصویر تکمیل شده فرم شماره ۱ ضمیمه فراخوان (نوع فایل:jpg)

۲- تصویر تکمیل شده فرم گواهی ممتازی ضمیمه فراخوان (نوع فایل:jpg)

۳- تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی (نوع فایل:jpg)

۴۔ تصویر ریزنمرات اخذ شده تا پایان ترم ششم (نوع فایل:jpg)

۵- تصویر معرفی نامه برای متقاضیان (ارائه اصل معرفی نامه در هنگام ثبت نام ضروری است.) (نوع فایل:jpg)

۶- تصویر سایر مدارک رزومه علمی همراه با تصویر مدارک و مستندات مربوط به فعالیت‌های پژوهشی (نوع فایل:jpg)

۷ – واریز حق ثبت نام به شرح زیر (کلیه متقاضیان پذیرش بدون آزمون سایر دانشگاه‌ها مجاز به انتخاب حداکثر ۲ رشته گرایش می‌باشند که لازم است مبالغ زیر را از طریق سامانه پرداخت الکترونیکی واریز نمایند.)

الف) برای انتخاب گرایش اول مبلغ ۸۰۰/۰۰۰ هشتصد هزار ریال

ب) برای انتخاب گرایش دوم مبلغ ۵۰۰/۰۰۰ پانصد هزار ریال

توجه ۱: متقاضیان انتخاب دو رشته گرایش هنگام پرداخت الکترونیکی حتماً باید مجموع مبالغ بندهای الف و ب (۱/۳۰۰/۰۰۰ ریال) را به صورت دستی در قسمت مبلغ پرداختی وارد و سپس جهت پرداخت، آیکون سداد بانک مرکزی یا سامان حساب‌های دولتی را انتخاب نمایید. در غیر این صورت فقط گرایش اول مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

لذا آن دسته از متقاضیان که فقط مبلغ ۸۰۰/۰۰۰ ریال را پرداخت نموده‌اند و ثبت نام خود را تکمیل نموده‌اند، لازم است با مراجعه به سامانه پرداخت الکترونیک دانشگاه یزد و تکمیل موارد خواسته شده و مشخصات خود مشابه تصویر زیر نسبت به واریز مبلغ دوم (۵۰۰/۰۰۰ ریال) اقدام نمایند و رسید واریزی را اسکن نموده و در هنگام ثبت نام بارگذاری نمایند.

توجه ۲: پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه پس از ارزیابی و امتیازدهی به فعالیت‌ها و سوابق داوطلبان انجام می‌پذیرد. بدیهی است تشکیل پرونده و دعوت به مصاحبه، هیچ گونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد. 

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه یزد

۱- متقاضیان بایستی ثبت نام غیر حضوری (الکترونیکی) خود را با مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه به انجام برسانند.

۲- آخرین مهلت ثبت نام برای متقاضیان ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ از طریق سامانه گلستان است.

  • زمان تقریبی اعلام نتایج از طریق وبگاه دانشگاه به آدرس فروردین ماه سال ۱۴۰۲ خواهد بود.

توضیحات مهم

۱- اسامی پذیرفته شدگان همراه با مدارک و مستندات مربوطه برای تطبیق شرایط و اعلام پذیرفته شدگان نهایی به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد. بدیهی است اعلام نتایج اولیه هیچ گونه حقی برای داوطلبان ایجاد ننموده و پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور می‌باشد.

  • ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تأیید سازمان سنجش منوط به تأیید دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور است. بنابراین دانشگاه یزد از صدور هر گونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تأییدیه معذور است.

  • چنانچه در هر مرحله از ثبت نام بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد، ثبت نام ایشان لغو خواهد شد.

  • پذیرش دانشجویان ممتاز مشمول این آیین نامه در دوره های تحصیلی بالاتر به صورت رایگان و بدون دریافت شهریه است. لذا دانشجویانی که از طریق این تسهیلات در این دانشگاه پذیرفته شوند، در صورتی که اقدام به ثبت نام نموده و شروع به تحصیل نمایند، در صورت انصراف ملزم به پرداخت هزینه آموزش رایگان در نیمسال‌های ثبت نام شده خواهند بود. 

  • وجه واریزی به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه یزد

رشته و گرایش های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه یزد در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به شرح جدول زیر می باشند:

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه یزد کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه یزد تا ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه یزد چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه یزد در سال ۱۴۰۲ در متن مقاله آورده شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات