لزوم ساماندهی و افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی از لیسانس

پزشکی از لیسانس

در حالی که این روزها موضوع افزایش ظرفیت پذیرش پزشکی در کنکور سراسری داغ است، بالا بردن ظرفیت پذیرش پزشکی از لیسانس مورد غفلت واقع شده است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، بسیاری از دانش آموختگان دوره کارشناسی که در سالهای گذشته در آزمون پذیرش پزشکی از لیسانس شرکت کرده‌اند خواهان ساماندهی و افزایش ظرفیت این نوع پذیرش هستند.

پذیرش پزشکی از لیسانس گرچه قدمت زیادی ندارد اما به عنوان یک کار درست از سوی دانشگاه تهران آغاز شد و پس از چند سال دانشگاه شهیدبهشتی هم به این فرآیند وارد شد.

جذب فارغ التحصیلان کارشناسی در دوره پزشکی مزایای بیشماری دارد که می توان از کاهش فشار در کنکور سراسری و ایجاد فرصت تحصیلی برای دانش آموختگان این مقطع به عنوان مهمترین آنها نام برد.

متاسفانه بزرگترین مشکل این پذیرش پایین بودن تعداد جذب افراد است. این ظرفیت پایین به گونه ای است که شرکت در این نوع پذیرش حتی از پذیرش در مقطع کارشناسی هم سخت تر شده است.

ساماندهی و برگزاری سراسری این آزمون برای تمام دانشگاه های علوم پزشکی و در نتیجه افزایش ظرفیت پذیرش باعث می‌شود تا داوطلبان با اطمینان خاطر بیشتری در آن شرکت کنند.

اکنون که رییس جمهور دستور بررسی افزایش ظرفیت پزشکی را داده بهتر است به این خواسته داوطلبان پزشکی از لیسانس هم توجه شود و گامی برای رفع مشکلات آنها برداشته شود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات