کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اردکان ۱۴۰۲

اطلاعیه پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته در دوره کارشناسی ارشد دانشگاه اردکان در سال ۱۴۰۲ منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه اردکان مطابق آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان (در تمامی رشته /گرایشهای دوره کارشناسی ارشد دانشگاه اردکان برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اقدام به پذیرش دانشجو (بدون آزمون سهمیه استعدادهای درخشان) در مقطع کارشناسی ارشد از بین دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه اردکان و سایر دانشگاه ها با لحاظ نمودن می‌نماید.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اردکان

دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته ورودی نیمسال دوم ۱۳۹۷ و نیمسال اول و دوم ۱۳۹۸ که حائز یکی از شرایط زیر هستند، می توانند برای استفاده از مزایای این آیین نامه و پذیرش بدون کنکور در مقطع ارشد دانشگاه اردکان درخواست خود را به آموزش دانشگاه ارائه نمایند.زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اردکان

الف- برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی – دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد علمی دانشجویی کشور (به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش)

ب- دانشجویان ممتاز دوره کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن ۶ نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی به لحاظ میانگین کل جزو بیست درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال دانش‌آموخته شوند (اتمام تحصیلات کارشناسی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱).

تبصره ۱: دانشجویان مندرج در بند ب که در مدت ۶ نیمسال دانش‌آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزو بیست درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد پذیرفته خواهند شد (اتمام تحصیلات کارشناسی تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۳۱).

تبصره ۲: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش‌آموختگی و صرفاً برای همان سال امکان‌پذیر است.

تبصره ۳: دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته در صورتی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند که سنوات تحصیلی آن‌ها در دوره کارشناسی از ورود به رشته و دانشگاه اول (قبلی) تا دانش‌آموختگی از رشته و دانشگاه اردکان (دوم) حداکثر ۸ نیمسال باشد. البته دانشجویان تغییر رشته با تاییدیه معاونت آموزشی دانشگاه می‌توانند یک نیمسال به سنوات مجاز آن‌ها افزوده شود و ملاک مقایسه سه چهارم واحدهای گذرانده این دانشجویان تا پایان نیمسال هفتم می‌باشد.

تبصره ۴: در مورد گذراندن سه چهارم واحدهای درسی، واحدهای گذرانده در نیمسال تابستان قبل از شروع نیمسال هفتم و متصل به نیمسال ششم نیز قابل محاسبه است؛ بنابراین سه چهارم واحدهای گذرانده تا قبل از شروع نیمسال هفتم ملاک محاسبه خواهد بود.

تبصره ۵: دانشجویان (دانش آموختگان) دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی – غیرانتفاعی، علمی کاربردی و پردیس‌های بین الملل (خودگردان) و همچنین دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی و مدرک کارشناسی ناپیوسته مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

قابل توجه دانشجویان متقاضی کارشناسی ارشد بدون آزمون از سایر دانشگاه ها:

تبصره ۵: برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته در دوره های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته‌ها) شرکت کرده اند، مدت مجاز تحصیل ۹ نیمسال تحصیلی است و ملاک رتبه بندی بدون احتساب واحدهای درسی دوره فرعی صورت می گیرد.

تبصره ۶: برای دانشجویانی که بر اساس برنامه درسی مصوب وزارت علوم (شورای برنامه ریزی درسی) در مدت ۹ یا ۱۰ نیمسال دانش آموخته می‌شوند، به ترتیب معدل ۷ و ۸ نیمسال با شرط گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب ملاک خواهد بود.

تبصره ۷: برای دانشجویان تحصیل همزمان در دو رشته یا دانشجویانی که در طرح کارورزی/کارآموزی بلندمدت (به تناسب دوره از ۳ تا ۱۲ ماه) شرکت می‌کنند، مدت مجاز تحصیل ۱۰ نیمسال می‌باشد که ملاک تصمیم گیری برای این دانشجویان نیز مشابه تبصره ۶ خواهد بود. بدیهی است ملاک مقایسه این دانشجویان با دانشجویان هم رشته و ورودی است که بیشترین واحدهای درسی خود را با آن‌ها گذرانده اند.

ظرفیت پذیرش

ظرفیت پذیرش روزانه بدون آزمون حداکثر به اندازه ۴۰درصد ظرفیت پذیرش با آزمون دوره روزانه در هر کد محل تحصیل است (عدد غیرصحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل می‌گردد) که دو سوم این ظرفیت به دانشجویان دانشگاه اردکان و یک سوم باقیمانده به دانش آموختگان و متقاضیان سایر دانشگاه‌ها اختصاص خواهد یافت.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۲ دانشگاه اردکان

مدارک لازم جهت ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور متقاضیان سایر دانشگاه ها به شرح زیر است:

۱- فرم های تکمیل شده شماره ۱ و ۲

۲- تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی

۳- ریزنمرات تأیید شده تا پایان نیمسال ششم

۴- اصل معرفی نامه یا تصویر برابر با اصل شده برای متقاضیان بند الف

۵- سایر مدارک (رزومه علمی به علاوه مدارک و مستندات مربوط به فعالیت‌های پژوهشی)

۶- واریز حق ثبت نام به شرح زیر:

کلیه متقاضیان پذیرش بدون آزمون سایر دانشگاه‌ها مجاز به انتخاب حداکثر ۲ رشته / گرایش می‌باشند که لازم است بر انتخاب گرایش اول مبلغ ۸۰۰،۰۰۰ ریال (هشتصد هزار ریال) و برای انتخاب گرایش دوم مبلغ ۵۰۰،۰۰۰ ریال (پانصد هزار ریال) را به حساب درآمدهای اختصاصی دانشگاه اردکان واریز نموده و فیش واریزی را به همراه مدارک فوق ارسال نمایند.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه اردکان

متقاضیان دانشگاه اردکان باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ فرم شماره یک را تکمیل و پس از تکمیل اطلاعات اموزشی آن توسط آموزش دانشکده و اخذ مهر و امضا مدیریت امور آموزشی دانشگاه، به آموزش دانشکده مربوطه تحویل دهند تا فرایند بررسی آغاز گردد و به تقاضاهای دریافت شده بعدازاین تاریخ رسیدگی نمی شود.

متقاضیان سایر دانشگاه ها باید مدارک موردنیاز را حداکثر تا پایان وقت اداری ۱۴۰۱/۰۱/۲۵ با پست پیشتاز به نشانی دانشگاه اردکان ارسال نمایند و رسید پستی را نزد خود نگاه دارند. درج عبارت «مربوط به پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد» و “نام رشته مورد تقاضا “بر روی پاکت الزامی است.

لازم به ذکر است به مدارک ناقص و یا دریافت شده بعد از تاریخ فوق رسیدگی نخواهد شد.

توضیحات مهم

۱- پذیرش بدون آزمون دانشجویان ممتاز کارشناسی در مقطع کارشناسی ارشد، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مقررات دانشگاه انجام می پذیرد.

۲- اسامی پذیرفته شدگان همراه با مدارک و مستندات مربوط برای تطبیق شرایط و اعلام پذیرفته شدگان نهائی به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

۳- اولویت ادامه تحصیل افراد مشمول این آیین نامه در همان رشته تحصیلی میباشد. همچنین متقاضیان میتوانند در یکی از گرایشهای متناسب درخواست دهند. (تشخیص این تناسب با گروه آموزشی مربوطه خواهد بود).

۴- پذیرش دانشجویان ممتاز مشمول این آیین نامه در دوره کارشناسی ارشد در دوره روزانه به صورت رایگان و بدون دریافت شهریه خواهد بود. لذا دانشجویانی که از طریق این تسهیلات در این دانشگاه پذیرفته شوند، درصورتی که اقدام به ثبت نام نموده و شروع به تحصیل نمایند، در صورت انصراف ملزم به پرداخت هزینه آموزش رایگان در نیمسال های ثبت نام شده خواهند بود.

۵- انتقالی، میهمانی، تغییر رشته و تغییر گرایش برای دانشجویانی که از طریق آیین نامه استعدادهای درخشان پذیرش بدون آزمون شده اند، ممنوع است.

۶- ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تأیید سازمان سنجش، منوط به تأیید دبیرخانه هیأت مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش آموزش کشور است، بنابراین دانشگاه اردکان از صدور هر گونه گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان پذیرفته شده تا دریافت این تأییدیه معذور است.

۷- مدارک ارسالی داوطلبان و وجه پرداختی آن‌ها به هیچ وجه مسترد نمی‌شود.

۸- پذیرش دانشجو بر اساس بررسی مدارک و سوابق داوطلبان صورت می‌گیرد و در صورت صلاحدید، افراد حائز شرایط برای مصاحبه علمی به دانشکده های مربوطه معرفی می گردند (رزومه علمی بعلاوه مدارک و مستندات مربوط به فعالیت‌های پژوهشی ضمیمه شود).

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه اردکان

رشته و گرایش های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اردکان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به شرح جدول زیر می باشند:

ردیف دانشکده رشته گرایش
۱علوم انسانی و اجتماعیروانشناسی عمومی
۲فقه و مبانی حقوق اسلامی
۳مدیریت دولتی مدیریت رفتار سازمانی
۴مدیریت منابع انسانی مدیریت منابع انسانی اسلامی
۵مشاوره مشاوره خانواده
۶مشاوره مشاوره مدرسه
۷مشاوره مشاوره شغلی
۸مشاوره مشاوره توانبخشی
۹علوم سیاسی 
۱۰پیرادامپزشکیزیست شناسی جانوری سلولی و تکوینی
۱۱بهداشت و کنترل کیفی مواد غذایی
۱۲کشاورزی و منابع طبیعیاقتصاد کشاورزی اقتصاد منابع طبیعی و محیطزیست
۱۳اقتصاد کشاورزی سیاست و توسعه کشاورزی
۱۴اقتصاد کشاورزی اقتصاد تولید و مدیریت واحدهای کشاورزی
۱۵اقتصاد کشاورزی بازاریابی محصولات کشاورزی
۱۶علوم و مهندسی آب آبیاری و زهکشی
۱۷علوم و مهندسی آبخیزداری سیلاب و رودخانه
۱۸علوم و مهندسی آبخیزداری حفاظت آبوخاک
۱۹علوم و مهندسی باغبانی گیاهان زینتی
۲۰علوم و مهندسی باغبانی درختان میوه
۲۱علوم و مهندسی باغبانی گیاهان دارویی
۲۲علوم و مهندسی محیطزیست ارزیابی و آمایش سرزمین
۲۳علوم و مهندسی محیطزیست آلودگی محیطزیست
۲۴علوم و مهندسی محیطزیست مدیریت و حفاظت تنوع زیستی
۲۵علوم و مهندسی مرتع اصلاح و احیای مرتع
۲۶علوم و مهندسی مرتع گیاهان دارویی و صنعتی
۲۷مدیریت و کنترل بیابان
۲۸فنی و مهندسیمهندسی مکانیک تبدیل انرژی
۲۹مهندسی مکانیک طراحی کاربردی

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اردکان کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه اردکان تا ۱۴۰۱/۰۱/۲۵ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اردکان چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه اردکان در سال ۱۴۰۲ در متن مقاله آورده شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات