کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی سهند ۱۴۰۲

جزئیات پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون با استفاده از سهمیه استعدادهای درخشان در دانشگاه صنعتی سهند برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه صنعتی سهند در راستای تحقق رسالت خود مبنی بر گسترش دوره‌های تحصیلات تکمیلی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ بر اساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان در تمامی رشته/گرایش‌های دوره کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی سهند که در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ دارای ظرفیت پذیرش روزانه از طریق کنکور کارشناسی ارشد هستند، از بین دانشجویان و دانش آموختگان به ترتیب ورودی ۹۸ و ۹۷ واجد شرایطی که در دوره کارشناسی پیوسته طبق قانون سنجش و پذیرش پذیرفته شده اند، دانشجوی کارشناسی ارشد می‌پذیرد.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه صنعتی سهند

لیست رشته-گرایش‌های دارای ظرفیت در دانشگاه صنعتی سهند در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به شرح زیر است:

۱- مهندسی شیمی (گرایش‌های فرایندهای جداسازی، بیوتکنولوژی، صنایع غذایی، ترموسینتیک و کاتالیست، طراحی فرایند، محیط زیست، پدیده‌های انتقال، پلیمر، داروسازی)

۲- مهندسی نفت (گرایش‌های حفاری، بهره برداری، اکتشاف، مخازن)

۳- مهندسی پزشکی (بیومکانیک، بیوالکتریک)

۴- مهندسی پلیمر (گرایش‌های فراورش، پلیمریزاسیون، نانوفناوری، بیوپلیمر، رنگ)

۵- مهندسی معدن (گرایش‌های استخراج مواد معدنی، اکتشاف مواد معدنی، مکانیک سنگ، فراوری مواد معدنی)

۶- مهندسی مکانیک (گرایش‌های طراحی کاربردی، قوای محرکه خودرو، تبدیل انرژی، سیستم‌های انرژی)

۷- مهندسی هوا فضا (گرایش سازه‌های هوایی)

۸- مهندسی مواد (گرایش‌های خوردگی و حفاظت مواد، شناسایی و انتخاب مواد مهندسی، نانومواد، ریخته گری، جوشکاری، استخراج فلزات)

۹- مهندسی عمران (گرایش‌های سازه، مهندسی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی، ژئوتکنیک، زلزله)

۱۰- مهندسی برق (گرایش‌های مدارهای مجتمع الکترونیک، افزارهای میکرو و نانو الکترونیک، سیستم‌های قدرت، الکترونیک قدرت و ماشین‌های الکتریکی، مخابرات سیستم، کنترل)

۱۱- مهندسی کامپیوتر (شبکه‌های کامپیوتری)

۱۲- فیزیک (گرایش‌های فیزیک ماده چگال، ذرات بنیادی و نظریه میدان‌ها)

۱۳- فناوری پلاسما

۱۴- ریاضیات و کاربردها (گرایش‌های جبر، آنالیز)

۱۵- ریاضی کاربردی (گرایش‌های معادلات دیفرانسیل و سیستم‌های دینامیکی، آنالیز عددی، بهینه سازی)

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه صنعتی سهند

داوطلبان می‌بایست فرم تکمیل شده شماره ۱ و ۲ را به همراه مدارک مندرج در این اطلاعیه حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵ به آدرس دانشگاه صنعتی سهند (روی پاکت حتما قید شود: متقاضی کارشناسی ارشد بدون آزمون رشته… و گرایش…) ارسال نمایند.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی سهند

شرایط داوطلبان و نحوه ثبت نام متقاضیان پذیرش در دوره  کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی سهند به شرح زیر است:

۱- اشتغال به تحصیل در دوره کارشناسی بر اساس قانون سنجش و پذیرش در یکی از دانشگاه‌های مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری متناسب با رشته و گرایش تحصیلی درخواستی در دوره کارشناسی ارشدزمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سهند

۲- احراز شرایط مندرج در آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

تذکر ۱: رتبه متقاضیان پس از ۶ نیمسال با گذراندن حداقل سه چهارم واحدها محاسبه می‌شود و متقاضی باید به لحاظ میانگین کل جزء ۲۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشد. فقط دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند می‌توانند تا میانگین کل ۳۰ درصد متقاضی باشند.

تذکر ۲: دانشجویانی که تا پایان نیمسال ششم بالای ۱۰۰ واحد و کمتر از سه چهارم واحدهای درسی مصوب را گذرانده‌اند و حائز شرایط رتبه در بین هم ورودیهای هم رشته‌ای خود هستند، به صورت مشروط و بدون پرداخت هزینه بررسی مدارک می‌توانند مدارک خود را به این فراخوان ارسال فرمایند. بدیهی است بررسی مدارک این دسته از دانشجویان فقط در صورت اخذ مجوزهای لازم صورت خواهد گرفت.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۲ دانشگاه صنعتی سهند

۱- فرم تکمیل شده تقاضای ثبت نام (فرم شماره ۱)

۲- کپی شناسنامه فقط صفحه اول و توضیحات و کپی کارت ملی (پشت و رو)

۳- کپی کارت دانشجویی

۴- یک قطعه عکس ۴×۳ تمام رخ با ذکر مشخصات در پشت آن‌ها (به فرم شماره ۱ الصاق شود)

۵- گواهی رتبه متقاضی بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود (فرم ۲) که باید به تایید معاونت آموزشی دانشگاه مبدا برسد.

۶- تصویر گواهی فراغت از تحصیل دوره کارشناسی برای فارغ التحصیلان با ذکر معدل

۷- ریزنمرات مقطع کارشناسی در صورتی که ریزنمرات تائید شده توسط دانشگاه محل تحصیل در دسترس نباشد. داوطلبان می‌توانند ریزنمرات خود را به صورت غیر رسمی و با ذکر تعهد صحت آن‌ها ارائه نمایند که در صورت قبولی ملزم به ارائه نسخه تائید شده و رسمی آن‌ها خواهند بود.

۸- اصل رسید بانکی به شماره شبای زیر به نام درآمدهای اختصاصی اداره آموزش دانشگاه صنعتی سهند هزینه ثبت نام برای دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند ۱.۰۰۰،۰۰۰ (یک میلیون ریال) و برای دانشجویان سایر دانشگاه‌ها ۱.۵۰۰،۰۰۰ (یک میلیون و پانصد هزار ریال) است. 

نکات مهم

۱- کلیه مدارک مورد لزوم می‌بایست به هنگام ارسال تقاضانامه ضمیمه باشد و تحت هیچ شرایطی پس از انقضای مهلت مدرکی تحویل گرفته نخواهد شد و در صورت ارسال نیز اعتباری نخواهد داشت.

۲- به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نمی‌شود.

۳- رشته و گرایش درخواستی دوره کارشناسی ارشد حتما بایستی متناسب با رشته کارشناسی داوطلب باشد.

۴- در صورت تغییر آدرس محل سکونت و شماره تلفن اعلام شده داوطلب می‌بایست مراتب را سریعاً به اطلاع این دانشگاه برساند. در غیر این صورت عواقب این امر به عهده خود داوطلب خواهد بود.

۵- مدارک ارسالی و وجه ثبت نام مسترد نخواهد شد.

۶- چنانچه در هر مرحله از ثبت نام و تحصیل مشخص گردد که داوطلب واجد هر یک از شرایط فوق نبوده است، از ادامه تحصیل او جلوگیری به عمل آمده و طبق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۷- مهلت ارسال مدارک تمدید یا تجدید نخواهند شد.

۸- نتایج نهایی از طریق سایت دانشگاه صنعتی سهند اعلام خواهد شد.

۹- پذیرفته شدگان می‌بایست تا تاریخ مقرر که متعاقبا اعلام خواهد شد. جهت ثبت نام به اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه مراجعه نمایند. در صورت‌ عدم مراجعه در مهلت مقرر قبولی ایشان‌کان لم یکن تلقی گردیده و از نفرات ذخیره دعوت به ثبت نام خواهد شد.

۱۰- شروع کلاس‌های دانشجویان پذیرفته شده مطابق با برنامه نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ خواهد بود.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی سهند کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه صنعتی سهند تا ۱۴۰۱/۱۱/۲۵ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی سهند چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی سهند در سال ۱۴۰۲ در متن مقاله آورده شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات