کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه گیلان ۱۴۰۲

فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه گیلان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه گیلان براساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ از بین دانشجویان و دانش آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته واجد شرایط این دانشگاه و سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور دانشجو می پذیرد.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه گیلان

کلیه متقاضیان واجد شرایط این فراخوان از تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۸ تا ۱۴۰۱/۱۱/۲۸ می‌توانند با مراجعه به سامانه استعداد درخشان دانشگاه گیلان به نشانی (https://edu.guilan.ac.ir/reg/info.php)  نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک اقدام نمایند.

تاریخ‌های مهم برای ثبت نام داوطلبان دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون استعدادهای درخشان این دانشگاه به شرح زیر است:

  • تاریخ شروع ثبت نام در سامانه برای داوطلبان پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد: ۱۴۰۱/۱۱/۰۸

  • آخرین مهلت برای ثبت نام اولیه در سامانه: ۱۴۰۱/۱۱/۲۸

  • آخرین مهلت برای تکمیل پرونده الکترونیکی و ارسال درخواست: ۱۴۰۱/۱۱/۲۸

  • تاریخ اعلام نتایج: متعاقباَ اعلام خواهد شد.

قابل توجه است که مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام اینترنتی نکرده باشند، بررسی نخواهد شد. همچنین در صورت نقص در اطلاعات ورودی یا مخدوش بودن اسکن مدارک لازم، پرونده ارسالی از فرایند بررسی خارج خواهد شد.

وجه پرداختی بابت ثبت نام در این فراخوان بر اساس مصوبه هیات امنا دانشگاه مبلغ ۱/۰۵۰/۰۰۰ ریال است و به هیچ وجه مسترد نمی‌گردد.

درخواست متقاضی صرفاً در اولویت‌هایی بررسی می‌شود که در فرم تقاضا و در زمان ثبت نام اینترنتی انتخاب کرده است. حتی در صورت‌ عدم تکمیل ظرفیت سایر رشته /گرایش‌های مرتبط، به هیچ عنوان امکان بررسی درخواست در سایر گرایش‌ها وجود ندارد. لذا ضروری است داوطلب در انتخاب رشته/گرایش‌ها و اولویت آن‌ها دقت کند.

چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک، پذیرش اولیه و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق آیین نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد» و این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل وی جلوگیری و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

شرکت در این فراخوان و اعلام نتایج اولیه، هیچ حقی برای متقاضی ایجاد نمی‌کند. پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه گیلان

۱- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر ۱۳۹۸ که پس از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی (عدد غیرصحیح تعداد واحدها به پایین گرد می‌شود) به لحاظ معدل کل جزء ۲۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی باشند.زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه گیلان

تبصره ۱: متقاضیان ورودی بهمن ۱۳۹۷ به شرط دانش‌آموختگی در ۸ نیمسال می‌توانند درخواست خود را ارائه نمایند.

۲- متقاضی باید حداکثر تا ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ و طی ۸نیمسال دانش آموخته شود.

تبصره ۱: درخواست پذیرش متقاضیانی که در طول ۶ نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته دانش آموخته شوند و به لحاظ معدل کل در مقایسه با معدل کل ۸ نیمسال دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جزء ۲۰ درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون قابل بررسی است. ضروری است داوطلبان مشمول این تبصره در فراخوان سال جاری ثبت نام کنند، در غیر این صورت امکان استفاده از این تسهیلات را در سال بعد نخواهند داشت.

تبصره ۲: تقاضا در رشته هایی که برنامه درسی آنان طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی در دوره کارشناسی پیوسته ۹ نیمسال تحصیلی باشد، قابل بررسی است.

تبصره ۳: برای خانم‌هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده‌اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تایید دانشگاه استفاده کرده اند، مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۴: برای دانشجویان در حال تحصیل همزمان در دو رشته، طول مدت مجاز تحصیل حداکثر ۱۰ نیمسال است.

تبصره ۵: برای دانشجویان موضوع تبصره‌های ۳، ۲ و ۴ که در مدت ۹ یا ۱۰ نیمسال دانش آموخته می‌شوند، به ترتیب معدل ۷یا ۸ نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب با معدل ۶ نیمسال دانشجویان هم رشته‌ای که بیشترین واحدهای درسی خود را با ایشان گذرانده اند، مقایسه می‌شود.

تبصره ۶: برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه‌بندی با دانشجویان دانشگاهی انجام می‌شود که بیشترین واحد درسی خود را با آن‌ها گذرانده اند.

ملاحظات مهم

۱- درخواست برگزیدگان رتبه‌های یک تا پانزده مرحله نهایی المپیادهای علمی-دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته‌های مرتبط به تشخیص کارگروه های تخصصی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون بررسی می‌شود.

۲- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده براساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد، مجاز نیست.

۳- توافق نامه حمایت از جذب استعدادهای برتر در رشته‌های الویت دار کشور با بنیاد ملی نخبگان ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ برای پذیرش بدون آزمون مورد تایید می‌باشد.

۴- پذیرش دانشجویان نمونه کشوری در هر سال تحصیلی بر اساس مصوبه شورای هدایت و با معرفی حائزین شرایط توسط سازمان سنجش به دانشگاه انجام می‌شود.

۵- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یک بار امکان‌پذیر می‌باشد.

ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه گیلان

۱- ظرفیت پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان، حداکثر به اندازه ٪ ۴۰ ظرفیت پذیرش روزانه از طریق کنکور کارشناسی ارشد در هر کدام از کد رشته محل‌های اعلامی توسط سازمان سنجش آموزش کشور است (عدد غیر صحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل می‌شود.) از این ظرفیت، دو سوم به دانشجویان دانشگاه گیلان و یک سوم باقی مانده به دانشجویان حائز شرایط سایر دانشگاه‌ها تعلق میگیرد.

۲- چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته‌ای در دوره کارشناسی ارشد با بیست درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، صرفاً تقاضای دانشجویان ده درصد برتر بعدی دانشگاه گیلان (۳۰ درصد برتر)، با اولویت رتبه در آن رشته و در صورت دارا بودن سایر شرایط بررسی می شود.

۳- اتباع غیرایرانی مقیم ایران ورودی دوره کارشناسی پیوسته سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می‌توانند از تسهیلات این آیین نامه بهره‌مند شوند.

۴- پذیرش از طریق این آیین‌نامه در دوره‌های روزانه به صورت رایگان انجام می‌شود.

۵- پذیرش در رشته های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی بر اساس تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان‌پذیر است.

تعیین اولویت‌ها (انتخاب رشته/گرایش)

۱- متقاضیان می‌توانند حداکثر سه رشته-گرایش مرتبط با رشته دوره کارشناسی خود را به ترتیب اولویت از انتخاب نمایند. بدیهی است چنانچه متقاضی در یکی از رشته/گرایش‌های انتخابی پذیرفته شود، اولویت‌های بعدی وی بررسی نخواهد شد. ضمناً پس از بررسی پرونده‌ها و اعلام نتایج، امکان تغییر اولویت در رشته/گرایش‌های انتخابی وجود ندارد. لذا اکیداً توصیه می‌شود متقاضیان محترم در تعیین اولویت رشته/گرایش‌های انتخابی دقت کافی داشته باشند.

۲- با توجه به اینکه احتمال تغییر رشته های و همچنین ظرفیت اعلامی مشمول پذیرش بدون آزمون برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ وجود دارد، لذا حذف رشته/گرایش مورد تقاضای داوطلب هیچ گونه حقی برای وی ایجاد نمی‌کند.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه گیلان کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه گیلان تا ۱۴۰۱/۱۱/۲۸ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه گیلان چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه گیلان در سال ۱۴۰۲ در متن مقاله آورده شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
H
بهمن ۲۲, ۱۴۰۱ ۷:۲۶ ق٫ظ

سلام با مدرک دانشگاه آزاد هم میشه ثبت نام کرد ؟

Teacher.saba
بهمن ۱۸, ۱۴۰۱ ۶:۵۱ ب٫ظ

سلام.من فارغ التحصیل رشته مدیریت اجرایی پیام نورهستم.می تونم ارشدروانشناسی ثبت نام کنم؟

نصیر احمد نظری
دی ۱۴, ۱۴۰۰ ۸:۲۴ ب٫ظ

من فارغ‌التحصیل دانشکده اقتصاد دانشگاه فجرستان از افغانستان هستم نمراتم ۹۰٪ است چگونه میتوانم در این دانشگاه درس بخوانم لطفاً معلومات دهید

مهسا
دی ۱۷, ۱۴۰۰ ۱:۴۸ ب٫ظ

سلام
برای افرادی که از دانشگاه های خارج از ایران تحصیل کردن، امکان تحصیل در مقطع ارشد همه دانشگاه ها از طریق شرکت در کنکور ارشد فراهم هستش.