کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اصفهان ۱۴۰۲

فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه اصفهان در راستای اجرای سیاست‌های حمایت و هدایت استعدادهای درخشان و به منظور فراهم نمودن زمینه جذب برگزیدگان علمی، بر اساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان از بین دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه اصفهان و سایر دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه اصفهان

دانشگاه اصفهان در تمامی رشته/گرایش‌های دوره کارشناسی ارشد دانشگاه که در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ دارای ظرفیت پذیرش روزانه از طریق کنکور کارشناسی ارشد هستند، به صورت بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد.

رشته و گرایش های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اصفهان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از طریق لینک زیر قابل مشاهده است:

 

تبصره ۱: چنانچه به هر دلیل، ظرفیت پذیرش روزانه دانشگاه اصفهان از طریق کنکور کارشناسی ارشد در یک رشته/گرایش برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ لغو شود، پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان نیز در آن رشته/گرایش لغو خواهد شد. در چنین شرایطی، پذیرش در یکی دیگر از اولویت‌های انتخابی متقاضی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اصفهان

الف- دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته ورودی بهمن ۹۷ و مهر و بهمن ۹۸ که پس از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی مصوب، به لحاظ میانگین کل جزء بیست درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم‌ورودی خود باشند.

تبصره ۱: دانشجویان دانشگاه اصفهان که جز ۲۰ تا ۳۰ درصد برتر هستند نیز می‌توانند در فراخوان شرکت نمایند.

تبصره ۲: دانشجویان بیست درصد برتر ورودی مهر ۹۷ که طول تحصیل آن‌ها نه یا ده نیمسال به طول انجامیده و حائز شرایط یکی از تبصره های ۱ تا ۴ بند ب هستند نیز می‌توانند در فراخوان شرکت نمایند.

تبصره ۳: درخواست متقاضیان ورودی ۹۹ که در طول شش نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته، دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته ورودی ۱۳۹۸جزء بیست درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون قابل بررسی است.

تبصره ۴: رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی برای ورود به همان رشته برگزیده یا رشته های مرتبط با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه اجرایی المپیاد دانشجویی کشور نیز میتوانند در فراخوان شرکت نمایند.

تبصره ۵: اتباع غیر ایرانی «مقیم ایران» ورودی دوره کارشناسی پیوسته سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می‌توانند از تسهیلات این فراخوان استفاده کنند.

ب- متقاضیان پذیرش بدون آزمون لازم است حداکثر در مدت هشت نیمسال در مقطع کارشناسی دانش آموخته گردند و آخرین مهلت فراغت از تحصیل ۱۴۰۲/۶/۳۱ است.

تبصره ۱: برای دانشجویان تحصیل همزمان در دو رشته دانشگاهی به استناد “آیین نامه تحصیل همزمان در دو رشته ویژه دانشجویان استعداد درخشان”، مدت تحصیل ده نیمسال است و در رشته‌ای که سایر شرایط این آیین نامه را داشته باشند، می‌توانند از تسهیلات مربوط بهره‌مند شوند.

تبصره ۲: برای دانشجویانی که در طرح کارورزی/کارآموزی بلندمدت در دوره کارشناسی پیوسته خود شرکت کرده اند، به تناسب طول دوره کارورزی (۳ تا ۱۲ ماه) مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۳: برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در دوره های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته ها) شرکت کرده اند، مدت مجاز حداکثر نه نیمسال تحصیلی است و رتبه‌بندی نامبردگان بدون احتساب واحدهای درسی دوره فرعی انجام می‌شود.

تبصره ۴: برای خانم‌هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تایید دانشگاه استفاده کرده‌اند، مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۵: برای دانشجویان مهمان، انتقالی و تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه‌بندی و تعیین بیست درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می‌شود که بیشترین واحد درسی خود را با آن‌ها گذرانده‌اند.

تبصره ۶: برای دانشجویان موضوع تبصره های ۱، ۲ و ۴ که در مدت نه یا ده نیمسال دانش آموخته می‌شوند، (به ترتیب) معدل هفت یا هشت نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب، با معدل شش نیمسال دانشجویان هم رشته ای که بیشترین واحدهای درسی خود را با ایشان گذرانده اند مقایسه می‌شود.

تبصره ۷:برای دانشجویانی که بر اساس برنامه درسی مصوب در مدت نه یا ده نیمسال دانش آموخته می‌شوند، (به ترتیب) معدل هفت یا هشت نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب بررسی می‌شود.

ج- پذیرش بدون آزمون برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای همان سال امکان‌پذیر است.

د- این فراخوان شامل دانشجویان سال آخر مقطع کارشناسی پیوسته (با رعایت شرط بند ب فراخوان) می‌شود و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی سال‌های قبل و کارشناسی ناپیوسته مجاز به شرکت در فراخوان نیستند.

ه- دانشجویان و دانش‌آموختگان دوره‌های مجازی، فراگیر پیام نور، نیمه حضوری، غیرحضوری، پذیرفته شدگان آزمون اختصاصی (داخلی)، پذیرفته شدگان کارشناسی با سوابق تحصیلی و دارندگان مدارک حوزوی معادل کارشناسی و دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی مجاز به شرکت در فراخوان دانشگاه اصفهان نمی‌باشند. مدارک این دسته از دانشجویان در صورت ارائه درخواست بررسی نخواهد شد و وجه پرداختی نیز عودت نخواهد شد.

و- پذیرش در رشته‌های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی بر اساس تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان‌پذیر است.

– ظرفیت پذیرش بدون آزمون حداکثر به اندازه ۴۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون در هر کد محل تحصیل است. دو سوم این ظرفیت به دانش‌آموختگان دانشگاه اصفهان و یک سوم باقی مانده به دانش‌آموختگان سایر دانشگاه‌ها اختصاص می‌یابد.

تبصره: چنانچه ۲۰ درصد برتر دانشجویان حائز شرایط، به دلیل انصراف یاعدم تقاضا، از تسهیلات مربوط استفاده نکردند و ظرفیت دو سوم پذیرش بدون آزمون دوره کارشناسی ارشد رشته‌ای تکمیل نشد، در این صورت دانشجویان دانشگاه اصفهان که به لحاظ میانگین کل نمرات جزء ۱۰ درصد برتر بعدی دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود قرار گیرند، در قالب ظرفیت دو سوم جایگزین خواهند شد.

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اصفهان

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه اصفهان

زمان ثبت نام داوطلبان شرکت در فراخوان بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه اصفهان تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ و از طریق مراجعه به آدرس زیر انجام می‌شود:

http://golestan.ui.ac.ir/home

مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اصفهان تا ۵ خرداد تمدید شد.

نکات مهم جهت ثبت نام در سامانه پذیرش بدون آزمون:

– برای سهولت در انجام ثبت نام بهتر است راهنمای موجود در آدرس فوق را مطالعه و بر اساس آن اقدام نمایید.

– توصیه می‌شود برای اطلاع از نحوه ساماندهی رشته‌های تحصیلی برحسب دانشکده و گروه آموزشی، فهرست رشته های مورد پذیرش دانشگاه اصفهان را مطالعه نمایید (برای انتخاب دانشکده و گروه آموزشی).

– اطلاع‌رسانی به داوطلبان صرفاً از طریق تلفن همراه انجام می‌پذیرد بنابراین در ثبت شماره تلفن همراه خود دقت نمایید.

– هزینه ثبت نام ۱/۰۰۰/۰۰۰ میلیون ریال، معادل ۱۰۰هزار تومان است. پرداخت به صورت اینترنتی و با اتصال به درگاه بانک مرکزی انجام خواهد شد؛ لذا متقاضیان لازم است به وسیله کارت‌های عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آن‌ها فعال می‌باشد، اقدام فرمایند. (لازم به ذکر است امکان استرداد وجوه واریزی وجود ندارد، لذا در تکمیل فرایند ثبت نام دقت فرمایید).

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۲ دانشگاه اصفهان

برای ثبت نام الکترونیکی فراخوان کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه اصفهان لازم است مدارک زیر با فرمت jpg یا pdf و حجم حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت در سامانه ثبت نام بارگذاری شود:

۱- عکس پرسنلی ۳*۴

۲- صفحه اول شناسنامه یا روی کارت ملی

۳- گواهی رتبه (فقط برای دانشجویان سایر دانشگاه‌ها. دانشجویان دانشگاه اصفهان به جای گواهی رتبه، ریزنمرات را بارگذاری نمایند) گواهی باید مورد تایید دانشگاه مبدأ با مهر و امضای مدیر آموزش یا معاون آموزشی دانشگاه مطابق با بند ب فراخوان باشد.

۴- کارنامه تحصیلی مقطع کارشناسی به صورت فایل pdf

۵- فرم ثبت نام متقاضیان باید در فرم ثبت نام بعد از تکمیل اطلاعات درخواستی، در جدول انتخاب رشته در هر مجموعه رشته حداکثر تا چهار رشته/گرایش را به ترتیب اولویت ثبت نمایند. پس از تکمیل فایل ثبت نام آن را با فرمت pdf ذخیره و سپس بارگذاری نمایید. 

۶- گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان نیمسال آخر

۷- رزومه علمی شامل سوابق تحصیلی، افتخارات، فعالیت‌های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشجو به صورت فایل pdf

توجه ۱: در صورتی که مدارک بارگذاری شده توسط متقاضی ناقص، ناخوانا و یا مخدوش باشد، پرونده متقاضی بررسی نخواهد شد.

توجه ۲: در صورت احراز هرگونه مطلب خلاف واقع در مدارک ارسالی متقاضی در هر مرحله از ثبت نام و یا تحصیل، از ادامه تحصیل وی جلوگیری به عمل خواهد آمد و مسئولیت عواقب آن بر عهدهی متقاضی خواهد بود.

سایر مدارک:

متقاضیانی که دارای یکی از گواهی‌های زیر می‌باشند می‌توانند گواهی مربوطه را به صورت فایل jpg یا pdf و با حجم حداکثر ۲۰۰ کیلوبایت، آماده نموده و در جای مناسب بارگذاری نمایند:

  • توصیه نامه از اساتید
  • گواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران
  • گواهی کسب عنوان دانشجوی نمونه با تایید معاونت دانشجویی وزارت علوم
  • گواهی کسب رتبه ۱ تا ۳ در جشنواره‌های معتبر علمی مورد تایید وزارت علوم
  • گواهی کسب رتبه ۱ تا ۱۵ مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی

فرایند بررسی پرونده متقاضیان و اعلام نتایج

الف- پس از اتمام مهلت ثبت نام، پرونده متقاضیان توسط گروه‌های آموزشی بررسی خواهد شد. در این مرحله گروه آموزشی بر اساس معدل کل متقاضی، نمرات درس‌ها، رزومه علمی و در صورت نیاز انجام مصاحبه، نتیجه پذیرش را تعیین خواهد کرد. در صورت پذیرفته شدن متقاضی، رشته/گرایش مورد پذیرش نیز توسط گروه آموزشی با درنظر گرفتن سابقه تحصیلی متقاضی و انتخاب رشته موجود در فرم ثبت نام تعیین خواهد شد.

تبصره ۱: در صورت نیاز به انجام مصاحبه، گروه آموزشی زمان مصاحبه را به اطلاع متقاضی خواهد رساند و متقاضی باید در زمان تعیین شده با به همراه داشتن کلیه مدارک در گروه آموزشی حضور یابد.

ب- پس از اتمام بررسی‌ها، در تیرماه نتایج پذیرش به صورت اولیه و غیرقطعی بر روی وب سایت دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ج- پس از اعلام نتایج، متقاضیانی که تمایل به انصراف از پذیرش دارند باید در موعد مقرری که در اطلاعیه پذیرش اعلام می‌شود، نسبت به اعلام انصراف کتبی اقدام نمایند تا نفرات ذخیره جایگزین گردند. تمامی عواقب ناشی ازعدم انصراف در موعد مقرر به عهده متقاضی است.

د- پذیرش نهایی و قطعی منوط به تایید پذیرش توسط سازمان سنجش آموزش کشور است. نتایج نهایی پس از تایید سازمان سنجش در شهریورماه اعلام خواهد شد.

ه- ثبت نام در فراخوان و دارا بودن شرایط به منزله پذیرش نمی‌باشد و دانشگاه در قبول و یا رد تقاضا بر اساس امتیازهای کسب شده اختیار دارد.

تذکر مهم: در پایان یادآور می‌شود فرایند گردش کار در سامانه انجام می‌گیرد، لذا از ارسال مدارک خود به صورت پستی اکیداً خودداری فرمایید. مدارکی که به صورت پستی به دفتر استعداد درخشان دانشگاه یا گروه‌های آموزشی ارسال شوند مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اصفهان کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه اصفهان تا ۱۴۰۲/۰۲/۲۹ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه اصفهان چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه اصفهان در سال ۱۴۰۲ در متن مقاله آورده شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱۲ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
M
بهمن ۲, ۱۴۰۲ ۱۱:۱۸ ق٫ظ

سلام کسی که در دانشگاه آزاد خونده باشه معدل کلش ۱۷/۳۵ باشه نمیتونه ارشد مستقیم بره دانشگاه اصفهان

الناز
دی ۲۳, ۱۴۰۲ ۴:۵۳ ب٫ظ

من کارشناسی حسابداری دارم الان میخام ارشد بدون کنکور برم باید چیکار کنم؟حسابداری مالیاتی بیشتر باشه

یوسف کریمی
بهمن ۲۹, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۷ ب٫ظ

پذیرفته شدگان کارشناسی با سوابق تحصیلی
این دقیقا منظورش چیه
آیا من در پیام نور کارشناسی گرفتم
شامل حال این پذیرش میشم یا نه

یوسف کریمی
بهمن ۳۰, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۱ ق٫ظ
پاسخ به  یوسف کریمی

اقاااااااا جواب بدید

علی احمدی
فروردین ۱۶, ۱۴۰۱ ۱:۰۳ ب٫ظ
پاسخ به  یوسف کریمی

یک سری شرایط داره باید جزو ۱۵ درصد برتر ورودی خودتون باشی
حتما ۸ ترمه باید تموم کنی
تا ترم ۶ باید حداقل سه چهارم کل واحد ها رو پاس کردی باشی
دانشگاه دولتی هم درس بخون

یوسف کریمی
بهمن ۲۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۳ ق٫ظ

اینکه طبق آگهی زدید گفتید بدون آزمون و بدون کنکور فرق این تا چیه

علی احمدی
فروردین ۱۶, ۱۴۰۱ ۱:۰۵ ب٫ظ
پاسخ به  یوسف کریمی

دیگه لازم به کنکور نیست هر دانشگاه ۴۰ درصد ظرفیتی رو که در کنکور میگیره تعلق میده به سهمیه استعداد های درخشان
مثلا اگه دانشگاه اصفهان در گرایش برق ۱۰ نفر از کنکور میگیره
۴ نفر هم با این سهمیه میگیره در کل ۱۴ نفر میشه

یوسف کریمی
بهمن ۲۹, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۰ ق٫ظ

سلام من دانشجوی دانشگاه پیام نور از شهرستان ها می‌باشم در رشته علوم تربیتی گرایش مدیریت آموزش و پرورش فارق التحصیل سال ۱۴۰۰.۶.۲۷ می‌باشم با معدل ۱۶.۷۳. متولد ۷۶ خدمت هم رفتم.
الان میخوام در رشته روانشناسی بالینی در دانشگاه اصفهان در طرح بدون آزمون ثبت نام کنم آیا من میتونم در این دانشگاه شرکت کنم
منتظر جوابتونم

علی احمدی
فروردین ۱۶, ۱۴۰۱ ۱:۰۴ ب٫ظ
پاسخ به  یوسف کریمی

خیر دانشگاه پیام نور پذیرش انجام نمیشه

بهار
بهمن ۲۷, ۱۴۰۰ ۵:۱۲ ب٫ظ

سلام.من فارق التحصیل سال ۹۸ هستم و رتبه اول دانشگاه غیرانتفاعی فیض الاسلام .میتونم شرکت کنم؟؟

مهسا
بهمن ۲۸, ۱۴۰۰ ۶:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  بهار

سلام
خیر متاسفانه کلا تنها تا یک سال پس از فارغ التحصیلی میتونید شرکت کنید.

زهرا
مرداد ۱۲, ۱۴۰۲ ۲:۰۲ ب٫ظ
پاسخ به  مهسا

سلام یعنی کسایی که دانشگاه پیام نور بودن
نمیتون از استعداد درخشان بدون ازمون استفاده کنند