کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه باهنر کرمان ۱۴۰۲

جزئیات پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شهید باهنر کرمان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه شهید باهنر کرمان در نظر دارد به منظور تسهیل ادامه تحصیل برگزیدگان علمی و بر اساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان از طریق ارزیابی سوابق تحصیلی و بدون شرکت در آزمون در رشته‌هایی که دانشجوی کارشناسی ارشد روزانه پذیرش دارد، از متقاضیان واجد شرایط برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اقدام به پذیرش دانشجو نماید.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه باهنر

دانشجویان ممتاز مقطع کارشناسی دانشگاه‌های دولتی ورودی مهر ۹۸، بهمن ۹۸ و بهمن ۹۷ که حائز یکی از شرایط زیر باشند:زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه باهنر کرمان

۱) پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی سه چهارم واحدهای درسی (با احتساب واحدهای گذرانده در تابستان ۱۴۰۱) را گذرانده و به لحاظ میانگین کل جزء بیست درصد برتر در بین دانشجویان هم رشته و هم ووردی خود باشند و حداکثر پس از هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و در بازه زمانی ۱۴۰۱/۷/۱ لغایت ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل شوند.

دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان که جزء ده درصد بعدی هستند نیز در صورت دارا بودن سایر شرایط مشمول این فراخوان هستند.

۲) برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی دانشجویی با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد برای ورود به همان رشته یا رشته‌های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

تبصره ۱: دانشجویان مندرج در بند ۱ که طی شش نیمسال تحصیلی فارغ التحصیل می‌گردند و جزء بیست درصد برتر دانشجویان غیر ورودی دانشجویانی که از ۱۴۰۱/۷/۱ لغایت ۱۴۰۱/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل می‌شوند باشند به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد می‌توانند پذیرفته شوند؛ این دانشجویان در صورتی که در ترم پنجم مشغول به تحصیل می‌باشند، معدل و تعداد واحدهای گذرانده خود را تا پایان ترم پنجم هنگام ثبت نام اینترنتی وارد نموده و لازم است در روزهای ۱۵ لغایت ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ جهت ویرایش معدل و تعداد واحدها با شماره ۰۳۴۳۱۳۲۳۱۱۶ تماس حاصل نمایند.

تبصره ۲: برای دانشجویان تحصیل همزمان در دو رشته دانشجویانی که طرح کارورزی کارآموزی بلند مدت به تناسب دوره کارورزی (۳ تا ۱۲ ماه) و خانم‌هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات (با تایید دانشگاه) استفاده کرده‌اند، مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی می‌باشد. برای این دسته از دانشجویان که در مدت نه و یا ده نیمسال دانش آموخته می‌شوند، به ترتیب معدل هفت یا هشت نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب، با معدل شش نیمسال دانشجویان هم رشته‌ای که بیشترین واحدهای درسی را گذرانده اند، مقایسه می‌شوند.

تبصره ۳: برای دانشجویان مهمان انتقال یا تغییر رشته مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه‌بندی و تعیین بیست درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می‌شود که بیشترین واحد درسی خود را با آن‌ها گذرانده اند.

تبصره ۴: برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته در دوره‌های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته ها) شرکت کرده‌اند مدت مجاز حداکثر ۹ نیمسال تحصیلی می‌باشد و رتبه‌بندی آن‌ها بدون احتساب واحدهای درسی دوره فرعی انجام می‌شود.

تبصره ۵: برای دانشجویانی که بر اساس برنامه درسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی در مدت نه یا ده نیمسال دانش آموخته می‌شوند به ترتیب معدل هفت و هشت نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب بررسی می‌شود.

توضیحات مهم:

۱) پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یک بار امکان‌پذیر است.

۲) پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه‌های پیام نور، فراگیر، آزاد اسلامی، غیردولتی، غیرانتفاعی، علمی کاربردی، آموزش الکترونیکی و پردیس‌های بین الملل (خودگردان) همچنین دارندگان مدرک حوزوی معادل کارشناسی و مدرک کارشناسی ناپیوسته صورت نمی‌گیرد.

۳) انتقال مهمان و تغییر رشته و گرایش برای دانشجویانی که از طریق این فراخوان در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش می‌شوند، ممنوع است.

۴) با توجه به محدود بودن ظرفیت پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد از طریق استعدادهای درخشان ارائه درخواست و دارا بودن حداقل شرایط به هیچ عنوان به منزله پذیرش نمی‌باشد.

۵) پذیرش نهایی متقاضیان بر اساس بررسی مدارک و سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد و به مدارک ناقص و یا دریافت شده پس از تاریخ ذکر شده ترتیب اثر داده نخواهد شد. بدیهی است تشکیل پرونده هیچ گونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد و نتیجه گزینش پس از ارزیابی فعالیت‌ها و سوابق تحصیلی داوطلبین اعلام خواهد شد.

۶) تغییر اولویت‌های انتخابی متقاضیان به هیچ وجه امکان پذیر نمی‌باشد.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۲ دانشگاه باهنر

متقاضیان پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه شهید باهنر کرمان لازم است نسبت به ارسال مدارک زیر جهت ثبت نام اقدام کنند:

۱) عکس صفحه اول صفحه شماره سری و سریال شناسنامه

۲) عکس کارت ملی

۳) پرداخت مبلغ ۹۰۰،۰۰۰ ریال هنگام ثبت نام اینترنتی (از طریق سایت گروه هدایت استعداهای درخشان در حین ثبت نام اینترنتی قابل پرداخت است)

متقاضیان از سایر دانشگاه‌ها علاوه بر سه مورد فوق بایستی فرم اصلی درخواست پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ که توسط دانشگاه محل تحصیل کارشناسی تکمیل و تایید شده است در هنگام ثبت نام اینترنتی در سایت گروه هدایت استعدادهای درخشان به آدرس بارگذاری نمایند.

توجه: تمامی مدارک لازم را در یک فایل زیپ قرار داده و هنگام ثبت نام اینترنتی آپلود نمایید.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه باهنر

دانشجویان جهت ثبت نام اینترنتی به سایت گروه هدایت استعدادهای درخشان بخش اخبار به آدرس http://talent.uk.ac.ir نموده و مدارک لازم را تا تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۲۸ در این سایت آپلود نمایند.

این فراخوان تا تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ تمدید شد.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه باهنر

رشته و گرایش های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه باهنر در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از طریق لینک زیر قابل مشاهده است:

 

با توجه به اینکه برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ پذیرش دانشجویان در رشته‌های مرتبط به تشخیص گروه‌های آموزشی و شورای آموزشی دانشگاه امکان‌پذیر است. لذا لیست رشته‌های مرتبط در لینک زیر قابل مشاهده است.

 

اولویت ادامه تحصیل افراد مشمول این آئین نامه در همان رشته تحصیلی کارشناسی است و دانشجویانی که از رشته‌های دیگر متقاضی رشته مرتبط هستند در مرتبه انتهایی اولویت نسبت به سایر متقاضیان قرار می‌گیرند.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه باهنر کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه باهنر تا ۱۴۰۲/۱/۲۰ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه باهنر چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه باهنر در سال ۱۴۰۲ در متن مقاله آورده شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
حمید
دی ۲۴, ۱۴۰۲ ۱۱:۴۶ ق٫ظ

سلام الان کسی که نمره الف دانشگاه پیامنور هست نمیتونه بدون ازمون ارشد با هنر کرمان بخونه ؟ یعنی فقط از طریق قبولی در ازمون سراسری امکان پذیره؟