کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی ارومیه ۱۴۰۲

کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی ارومیه 98 - 99

اطلاعیه پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی ارومیه بدون شرکت در آزمون ورودی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه صنعتی ارومیه بر اساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان، تعداد محدودی دانشجوی واجد شرایط کارشناسی پیوسته ورودی ۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور را بدون کنکور در مقطع کارشناسی ارشد در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ پذیرش می نماید.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی ارومیه

۱- دانشگاه اختیار دارد تعداد محدودی از دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر ۹۸ دانشگاه های مشمول این فراخوان که پس از شش نیمسال (تا پایان تابستان متصل به ترم ششم) با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی خود (عدد غیرصحیح واحدها به پایین گرد می‌شود)، به لحاظ میانگین کل جزء ٪۲۰برتر (عدد غیرصحیح به صورت ریاضی گرد می شود) دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود را بدون آزمون پذیرش کند.زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی ارومیه

تبصره ۱: چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته ای در دوره کارشناسی ارشد با ٪۲۰ برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، دانشگاه مجاز به جایگزینی صرفا ٪۱۰ برتر بعدی دانشجویان دانشگاه صنعتی ارومیه با اولویت رتبه متقاضیان در آن رشته است.

۲- متقاضیان بایستی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱ و طی ۸ نیمسال دانش آموخته شوند.

تبصره ۱: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای همان سال امکانپذیر است.

تبصره ۲: برای دانشجویان تحصیل همزمان در دو رشته، مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی بوده و در رشته ای که سایر شرایط این آیین نامه را داشته باشند می‌توانند از تسهیلات مربوط بهره مند شوند.

تبصره ۳: برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین ٪۲۰ با دانشجویان دانشگاهی انجام می شود که بیشترین واحد درسی خود را با آن‌ها گذرانده اند.

تبصره ۴: برای دانشجویانی که طرح کارورزی/کارآموزی بلندمدت در دوره کارشناسی پیوسته خود شرکت کرده اند، به تناسب دوره کارورزی (۳تا ۱۲ ماه) مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۵: برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در دوره های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته ها) شرکت کرده اند، مدت مجاز حداکثر نه نیمسال تحصیلی بوده و رتبه بندی نامبردگان بدون احتساب واحدهای درسی دوره فرعی انجام می شود.

تبصره ۶: برای خانم هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تأیید دانشگاه استفاده کرده اند، مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی است.

تذکرات مهم

۱- درخواست برگزیدگان رتبه های ۱تا ۱۵ نهایی المپیادهای علمی دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط، با ارائه معرفی‌نامه از دبیرخانه المپیاد سازمان سنجش آموزش کشور به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش قابل بررسی است.

۲- دانشجویان دانشگاه های دولتی، زیر نظام‌های آموزش عالی (آزاد، پیام نور، علمی کاربردی) نیز طبق احکام صادره از هیات عمومی دیوان عدالت اداری می‌توانند از این تسهیلات استفاده نمایند.

۳- اتباع غیرایرانی (مقیم ایران) ورودی کارشناسی پیوسته سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می‌توانند متقاضی باشند.

۴- درخواست متقاضی صرفا در دانشکدهای بررسی می‌شود که در دانشگاه صنعتی ارومیه وجود داشته و به تشخیص دانشگاه مرتبط با رشته تحصیلی کارشناسی خود باشد.

• داوطلبان حداکثر می‌توانند در یک گرایش (مرتبط با رشته کارشناسی) از یک دانشکده درخواست بدهند.

• تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرش شده در کارشناسی ارشد بدون آزمون بر اساس آیین نامه وزارت علوم مجاز نیست. لذا بعد از تأیید نهایی وضعیت نهایی متقاضیان پذیرش‌شده امکان تغییر رشته و دانشگاه (حتی در صورت موافقت دانشگاه‌ها) میسر نیست.

۵- پذیرفته شدگان بدون آزمون استعدادهای درخشان بعد از انصراف از تحصیل در دوره روزانه مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می‌شوند.

زمان و نحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه صنعتی ارومیه

متقاضیان بایستی ثبت نام خود را در بازه زمانی ۱۴۰۱/۱۱/۵ الی ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ با تکمیل فرمهای (الف)، (ب) و (ج)، ارسال تصویر مدارک به ایمیل momtaz-msc@uut.ac.ir و پست کردن اصل مدارک به دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی ارومیه انجام دهند.

دانشگاه در قبول یا رد تقاضا بر اساس امتیاز مکتسبه مختار بوده و مهلت ثبت نام به هیج وجه قابل تمدید نیست.

هزینه ثبت نام به صورت پرداخت مبلغ ۱/۵۰۰/۰۰۰ ریال معادل ۱۵۰/۰۰۰ تومان به صورت واریز به حساب دانشگاه به نام سایر منابع دانشگاه صنعتی ارومیه، ضمیمه کردن تصویر فیش واریزی در مدارک ایمیل شده و ارسال اصل فیش واریزی در مدارک پستی انجام خواهد شد.

وجه پرداختی به هیچ وجه مسترد نمی شود. حتما مدارک خواسته شده زیر را در قسمت موضوع ایمیل و هم به صورت فایل فشرده (ZIP با عنوان: “نام و نام خانوادگی – رشته – گرایش” جهت بررسی ارسال کنید.

به عنوان مثال فایل ZIP مدارک: محمد محمدی – مهندسی برق، کنترل
موضوع ایمیل: محمد محمدی – مهندسی برق، کنترل

* درخواست متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ارسال مدارک خواسته شده به ایمیل مندرج در اطلاعیه نکرده باشند، به هیچ وجه بررسی نخواهد شد.

* چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد ثبت نام ایشان لغو خواهد شد.

* ارائه درخواست و دارا بودن حداقل شرایط به هیچ عنوان به منزله پذیرش نیست.

* بدیهی است اعلام نتایج اولیه هیچگونه حقی برای داوطلبان ایجاد ننموده و پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است و احراز صلاحیت عمومی و انضباطی دانشجویان ضروری است.

* اسامی پذیرفته شدگان اولیه پس از بررسی، در اسفند ماه ۱۴۰۱ از طریق سایت دانشگاه صنعتی ارومیه اعلام خواهد شد.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۲ دانشگاه صنعتی ارومیه

متقاضیان واجد شرایط لازم است جهت ثبت نام در فراخوان کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی ارومیه نسبت به ارسال مدارک زیر اقدام کنند:

۱- صفحه اول شناسنامه (اجباری)

۲- کارت ملی (اجباری)

۳- کارنامه کارشناسی (اجباری)

۴- گواهی رتبه رشته در مقطع کارشناسی (اجباری)

۵- گواهی کسب رتبه اول تا پانزدهم در المپیاد علمی دانشجویی کشور (اختیاری)

۶- مقالات چاپ شده در مجلات (اختیاری)

۷- مقالات ارائه شده در کنفرانس‌های معتبر (اختیاری)

۸- اختراعات ثبت شده (اختیاری)

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی ارومیه ۱۴۰۲

رشته و گرایش های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی ارومیه در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به شرح جدول زیراست:

رشته -گرایش دانشکده
فیزیک – فیزیک ماده چگال محیط زیست
ریاضی کاربردی – بهینهسازی محیط زیست
ریاضی کاربردی – آنالیز عددی محیط زیست
مهندسی برق -کنترل فناوری‌های صنعتی
مهندسی برق – مخابرات سیستم فناوری‌های صنعتی
مهندسی شیمی – طراحی فرآیند انرژی‌های تجدیدپذیر
مهندسی شیمی – فرایندهای جداسازی انرژی‌های تجدیدپذیر
مهندسی شیمی – پلیمر انرژی‌های تجدیدپذیر
مهندسی صنایع – بهینه سازی سیستمها فناوری‌های صنعتی
مهندسی صنایع – سیستمهای کلان فناوری‌های صنعتی
مهندسی عمران – زلزله محیط زیست
مهندسی عمران – سازه محیط زیست
مهندسی عمران – سازه فنی خوی
مهندسی فناوری اطلاعات – مدیریت سیستم‌های اطلاعاتی فناوری‌های صنعتی
مهندسی مکاترونیک فناوری‌های صنعتی
مهندسی مکاترونیک انرژی‌های تجدیدپذیر
مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی انرژی‌های تجدیدپذیر
مهندسی مکانیک – ساخت وتولید انرژی‌های تجدیدپذیر
مهندسی مکانیک – طراحی کاربردی انرژی‌های تجدیدپذیر
مهندسی معدن – استخراج مواد معدنی محیط زیست

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی ارومیه کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه صنعتی ارومیه تا ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی ارومیه چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعتی ارومیه در سال ۱۴۰۲ در متن مقاله آورده شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات