کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه قم ۱۴۰۲

فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه قم منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه قم از میان متقاضیان واجد شرایط پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون (اعم از دانشجویان دانشگاه قم و سایر دانشگاه ها) بر اساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ دانشجو می‌پذیرد.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه قم

کلیه متقاضیان تا تاریخ ۱۴۰۲/۱/۲۳ می توانند به سامانه جامع آموزشی دانشگاه قم به نشانی https://edu.qom.ac.ir مراجعه نموده و نسبت به ثبت نام و بارگذاری و ارسال مدارک اقدام نمایند.

کلیه داوطلبان لازم است تمامی مدارک مورد نیاز را پس از بارگذاری در سایت گلستان در زمان مقرر، حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۱/۲۵ به گروه استعدادهای دانشگاه قم تحویل یا با پست سفارشی به آدرس پستی دانشگاه قم  ارسال نمایند.

* ارائه درخواست و دارا بودن شرایط لازم به هیچ عنوان به معنی پذیرش نمی‌باشد.

* در صورت وجود هر گونه مغایرت در شرایط متقاضیان با ضوابط موجود در فراخوان، درخواست ایشان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

* پذیرش اولیه به منزله پذیرش قطعی نیست و هیچ گونه حقی برای داوطلبان ایجاد نمی‌کند.

* پذیرش نهایی منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور است.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه قم

افرادی که دارای شرایط زیر هستند می‌توانند در فراخوان کارشناسی ارشد بدون آزمون این دانشگاه شرکت کنند:

۱- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر ۱۳۹۸ که پس از شش نیم سال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی خود به لحاظ میانگین کل جزء بیست درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت ۸ نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند، می‌توانند در این فراخوان شرکت نمایند.زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه قم

تبصره ۱: چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته‌ای در دوره کارشناسی ارشد با بیست درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، صرفا تقاضای دانشجویان ده درصد برتر بعدی دانشگاه قم (۳۰ درصد برتر) با اولویت رتبه در آن رشته و در صورت دارا بودن سایر شرایط بررسی می‌شود.

تبصره ۲: دانشگاه اختیار دارد برای دانشجویانی که به دلیل مرتبط با شیوع بیماری کرونا و تایید آموزش دانشگاه حذف واحد داشته‌اند (واحدهای حذف شده مربوط به نیمسال دوم سال ۱۳۹۸ تا پایان نیمسال ششم تحصیلی برای هر ورودی باشد) در محاسبه حد نصاب واحدهای درسی با کسر ۴ واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی اقدام کند.

تبصره ۳: دانشگاه اختیار دارد در صورت تایید معاونت آموزشی دانشگاه حداکثر تا یک نیمسال به سنوات مجاز دانشجویان «تغییر رشته» اضافه نماید.

۲- متقاضی ورودی سال ۱۳۹۸ باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۶/۳۱ طی هشت نیمسال دانش آموخته شود.

تبصره- درخواست پذیرش متقاضیانی که در طول شش نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته، دانش آموخته شوند و به لحاظ  میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۷ نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزء بیست درصد برتر باشند،ربه صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون قابل بررسی است. ضروری است داوطلبان مشمول این تبصره در فراخوان ثبت نام نمایند.

۳- درخواست برگزیدگان رتبه‌های یک تا پانزده مرحله نهایی المپیادهای علمی – دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص کارگروه های تخصصی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون، بررسی می‌شود.

۴- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد مجاز نیست.

۵- فقط دانشجویان مقطع کارشناسی پیوسته دانشگاه‌ها مجاز به شرکت در این فراخوان هستند.

۶- دانشجویان غیر ایرانی مجاز به شرکت در این فراخوان نمی‌باشند.

نکات مهم:

  • پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یکبار امکان‌پذیر است.

  • پذیرش دانشجو براساس بررسی مدارک و سوابق داوطلبان توسط گروه های مربوطه صورت می پذیرد و درصورت صلاحدید، افراد حائز شرایط برای مصاحبه علمی به گروه های آموزشی دعوت می‌شوند. لازم به ذکر است به مدارک ناقص و یا ثبت نام شده بعد از تاریخ تعیین شده، یا ثبت نام ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد.

  • وجه پرداختی بابت ثبت نام در این فراخوان به هیچ وجه مسترد نمی‌گردد.

  • درخواست متقاضی صرفا در اولویت‌هایی بررسی می‌شود که در فرم تقاضا و در زمان ثبت نام اینترنتی انتخاب کرده است. حتی در صورت‌ عدم تکمیل ظرفیت سایر رشته/ گرایش‌های مرتبط، به هیج عنوان امکان بررسی درخواست در سایر گرایش‌ها وجود ندارد. لذا ضروری است داوطلب در انتخاب رشته / گرایش‌ها و اولویت آن‌ها دقت نماید.

  • چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک، پذیرش اولیه و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق آیین نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد» و این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل وی جلوگیری می‌شود و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

  • دانشجویانی که از طریق «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد» در دانشگاه پذیرفته شوند، در صورتی که پس از ثبت نام و شروع به تحصیل، از ادامه تحصیل انصراف دهند، ملزم به پرداخت هزینه آموزش رایگان براساس تعرفه های مصوب وزارت علوم، تحقیات و فناوری برای دانشجویان ورودی آن سال خواهند بود.

  • شرکت در این فراخوان و اعلام نتایج اولیه، هیچ حقی برای متقاضی ایجاد نمی‌کند. به کلیه متقاضیان توصیه می‌شود مراحل و پیش نیازهای آزمون عادی کارشناسی ارشد را دقیقا رعایت نمایند.

نحوه ثبت نام

به آدرس https://edu.qom.ac.ir ورود به سیستم متقاضی شرکت در آزمون رجوع کنید. 

– شناسه کاربری و گذرواژه خود را در سامانه تعریف نموده و پس از به‌خاطرسپاری (یادداشت برداری) از سامانه خارج شوید.

– مجددا به آدرس https://edu.qom.ac.ir ورود به سیستم متقاضی شرکت در آزمون مراجعه و با شناسه کاربری و گذرواژه خود (تعریف شده در مرحله قبل) به سامانه وارد شوید و اطلاعات لازم را تکمیل فرمایید.

– لازم است فرم‌هایی را که از این پورتال با فرمت Word دریافت نموده اید، پس از تکمیل به فرمت Pdf و با حجم کمتر از ۱۲ کیلوبایت برای هر فایل، در سامانه بارگذاری نمایید. کلیه فرم‌ها باید به صورت تایپ شده یا خوانا باشد.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۲ دانشگاه قم

متقاضیان پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه لازم است نسبت به ارسال مدارک زیر اقدام کنند:

  • یک قطعه عکس اسکن شده به فرمت JPEG با حداکثر حجم ۱۰۰ KB

  • تصویر صفحات اول و توضیحات شناسنامه با شماره سریال به انضمام تصویر کارت ملی

  • ریز نمرات دوره کارشناسی تا پایان نیم سال ششم در یک صفحه (به صورت غیر رسمی)

  • فرم تکمیل شده تقاضا (فرم شماره ۱)

  • گواهی بیست درصد (فرم شماره ۲) متن گواهی مورد نظر در سربرگ دانشگاه محل تحصیل کارشناسی کپی شده و پس از درج شماره، تاریخ و امضاء بارگذاری شود.

  • مبلغ ثبت نام در فراخوان برای دانشجویان مبلغ ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال است. و پرداخت وجه تنها از طریق سامانه گلستان امکان‌پذیر است.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه قم

رشته و گرایش های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه قم در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به شرح لینک زیر است:

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه قم

تعیین اولویت‌ها (انتخاب رشته / گرایش)

– متقاضیان می‌توانند حداکثر سه گرایش مرتبط با رشته دوره کارشناسی خود را به ترتیب اولویت (رشته – گرایش) انتخاب نمایند. (درخواست در رشته‌های غیر مرتبط بررسی نمی‌شود.)

* دانشجوهای رشته فقه، فقط مجاز به درخواست در دانشکده الهیات و رشته فقه و مبانی می‌باشند.

تبصره: با توجه به اینکه احتمال تغییر در رشته‌های مشمول پذیرش بدون آزمون مندرج در جداول (رشته – گرایش) برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ وجود دارد، لذا حذف رشته/ گرایش مورد تقاضای داوطلب، هیچگونه حقی برای وی ایجاد نمی‌نماید.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه قم کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه قم تا ۱۴۰۲/۰۱/۲۳ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه قم چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه قم در سال ۱۴۰۲ در متن مقاله آورده شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات