لزوم اصلاح ساختار پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: باید اصلاحی در ساختار پذیرش دانشجو و روش‌های پذیرش انجام شود و فعالیت استادان باید در جهت رفع مشکلات کشور باشد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بسیج اساتید، قاسم عمو عابدینی معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با رئیس سازمان بسیج اساتید کشور، معاونین این سازمان و مسئولین بسیج اساتید دانشگاه‌های تهران بزرگ مذاکره و گفتگو کرد.

عمو عابدینی افزود: معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری محور مهمی در مباحث دانشگاه است. معتقدم اگر قرار است تحولی در آموزش عالی کشور اتفاق بیفتد در این مجموعه معاونت خواهد بود. لذا مجموعه کارهای انجام شده و بحث‌هایی که در حکم بنده آمد باعث شده در این موضوع عمیق شویم.

وی افزود: پذیرش دانشجوی دکتری و ارشد به دو صورت می‌تواند انجام شود یکی اینکه به صورت حاکمیتی باشد، مانند فناوری‌های خط شکن که لازم است دانشجویان مستعد در این مسیر وارد شده و کادر سازی صورت گیرد. یکی مربوط به دانشگاه صنعتی است که باید با صنعت قرارداد بسته شود و عنوان مورد نیاز صنعت در دفترچه پذیرش سازمان سنجش آورده شود. باید برای یک کد، پروژه معرفی شود در این صورت است که دانشجو هم ارتباط با صنعت دارد و هم حقوق خواهد داشت. در طرح تحول باید استاد محوری شکل بگیرد. در حوزه گسترش و برنامه‌ریزی شوراهای تحولی شکل گرفته. این شورا تلاش می‌کند تمام کشور را معطوف به خود کند. باید دانشگاه‌ها مأموریت گرا شوند.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
LOBO
فروردین ۲۷, ۱۴۰۱ ۴:۵۰ ب٫ظ

منظور از پذیرش حاکمیتی اینه که همه دانشگاه ها امام صادقی بشن؟