کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه امام حسین ۱۴۰۲

شرایط و نحوه پذیرش بدون آزمون استعداد درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه امام حسین برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه جامع امام حسین (ع) بر اساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان از بین دانش آموختگان و دانشجویان (زن و مرد) دوره کارشناسی برای دوره کارشناسی ارشد در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ دانشجو می پذیرد.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه امام حسین

کلیه متقاضیان محترم می‌توانند تا یکشنبه ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ به سامانه گلستان دانشگاه جامع امام حسین علیه السلام به نشانی golestan.ihu.ac.ir مراجعه نموده و نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک اقدام نمایند.

✓ ارائه درخواست و دارا بودن حداقل شرایط به هیچ عنوان به معنی پذیرش قطعی نمی‌باشد.

✓ پذیرش اولیه به منزله پذیرش قطعی نیست و هیچ گونه حقی برای داوطلبان ایجاد نمی‌کند.

✓ پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.

✓ پیش از اقدام به ثبت نام، از آماده سازی مدارک لازم اطمینان حاصل فرمایید.

✓ پس از مراجعه به سیستم گلستان، در قسمت «ورود به سیستم» به گزینه «متقاضی پذیرش سهمیه استعدادهای درخشان» رجوع کنید.

✓ شناسه کاربری و گذرواژه‌ای برای خود در سامانه تعریف نموده و پس از به خاطرسپاری آن‌ها از سامانه خارج شوید.

✓ مجدداً به ورود سستم گلستان مراجعه نموده و با شناسه کاربری و گذرواژه خود (تعریف شده در مرحله قبل)، به سامانه وارد شوید.

✓ در منوی «مراحل پذیرش» گام به گام به تکمیل اطلاعات لازم بپردازید.

✓ لازم است فرم‌ها را پس از تکمیل به فرمت PDF تبدیل نمایید. سایر مدارک لازم را نیز با وضوح اسکن نمایید و آن‌ها را در فرمت‌های مشخص شده برای هر فایل و با توجه به حجم معین در سامانه بارگذاری نمایید.

✓ حتماً گواهی انجام ثبت نام را از سامانه دریافت کنید و برای مراحل بعد نزد خود نگاه دارید.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه امام حسین

۱- کلیه داوطلبان متعهد به انقلاب اسلامی و بسیجیان فرهیخته مجاز به شرکت در این فراخوان می‌باشند. پذیرش دانشجو براساس موضوع تحقیقاتی مورد نیاز دانشگاه خواهد بود.

۲- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی مهر ۱۳۹۸ دانشگاه‌های مشمول فراخوان که پس از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی خود، به لحاظ میانگین کل جزء بیست درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی بوده و دارای حداقل میانگین ۱۶ در رشته های فنی مهندسی و علوم پایه و ۱۷ در رشته های علوم انسانی باشند.

تبصره ۱: متقاضیان ورودی بهمن ۱۳۹۷ به شرط دانش آموختگی در ۸ نیمسال می‌توانند درخواست خود را ارائه نمایند.

تبصره ۲: مطابق مصوبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به دلیل شیوع بیماری کرونا، حداقل واحد گذرانده شده برای ورودی‌های ۱۳۹۷ تا ۴ واحد قابل کاهش است، به شرطی که در سه نیمسال آخر به این میزان واحد حذف شده در کارنامه داشته باشند.

تبصره ۳: برای دانشجویان تحصیل همزمان به استناد «آیین نامه تحصیل همزمان در دو رشته ویژه دانشجویان استعداد درخشان،» مدت تحصیل ده نیمسال است و در رشته ای که سایر شرایط این آیین نامه را داشته باشد، میتوانند از تسهیلات مربوط بهره مند شوند.

تبصره ۴: برای دانشجویانی که در طرح کارورزی/کارآموزی بلندمدت در دوره کارشناسی پیوسته خود شرکت کرده اند، به تناسب دوره کارورزی (۳ تا ۱۲ ماه) مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۵: برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در دوره های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته ها) شرکت کرده اند، مدت مجاز حداکثر نه نیمسال تحصیلی است و رتبه بندی ایشان بدون احتساب واحدهای درسی دوره فرعی انجام می‌شود.

تبصره ۶: برای خانم هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تایید دانشگاه استفاده کرده اند، مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۷: برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین بیست درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می‌شود که بیشترین واحد درسی خود را با آن‌ها گذرانده اند.

تبصره ۸: برای دانشجویان موضوع تبصره های ۳، ۴ و ۶ که در مدت نه یا ده نیمسال تحصیلی دانش آموخته می‌شوند، (به ترتیب) معدل هفت یا هشت نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب، با معدل شش نیمسال دانشجویان هم رشته ای که بیشترین واحدهای درسی خود را با ایشان گذرانده اند مقایسه می شود.

۳- متقاضی باید حداکثر تا ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ و طی ۸ نیمسال دانش آموخته شود.

تبصره ۱: درخواست پذیرش متقاضیانی که در طول ۶ نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان هم‌رشته و غیرهم‌ورودی خود جزء بیست درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون قابل بررسی است. ضروری است داوطلبان مشمول این تبصره در فراخوان ثبت نام کنند.

تبصره ۲: تقاضای برگزیدگان علمی در رشته هایی که برنامه درسی آنان طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی در دوره کارشناسی پیوسته ۹ نیمسال تحصیلی مصوب شده باشد، قابل بررسی است.

ملاحظات:

۱- درخواست برگزیدگان رتبه های یک تا پانزده مرحله نهایی المپیادهای علمی- دانشجویی برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص کارگروه‌های تخصصی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی با ارائه معرفی‌نامه از دبیرخانه المپیاد به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون بررسی می شود.

۲- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد مجاز نیست.

۳- پذیرش دانشجویان غیرایرانی، ایرانی انتقالی از دانشگاه‌های خارج از کشور و دانشجویانی که مدرک خود را از دانشگاه‌های خارج از ایران اخذ نموده اند، از طریق این فراخوان امکان‌پذیر نیست.

۴- دانشجویان دوره های مجازی، نیمه حضوری یا غیرحضوری، دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی (به جز واحد علوم و تحقیقات)، غیردولتی-غیرانتفاعی، علمی کاربردی، فنی حرفه‌ای و پردیس‌های بین‌الملل (خودگردان) مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

دانشگاه های اولویت دار فراخوان:

اصفهان، تبریز، تربیت مدرس، تهران، شهید بهشتی (ره)، امام صادق (ع)، آزاد واحد علوم و تحقیقات، شیراز، فردوسی مشهد، صنعتی اصفهان، صنعتی امیرکبیر، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، علامه طباطبایی، علم و صنعت، ارومیه، بوعلی سینا، بیرجند، خوارزمی، رازی کرمانشاه، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، شهید باهنر کرمان، شهید چمران اهواز، کاشان، گیلان، مازندران، مفید قم، یزد، سهند تبریز، صنعتی بابل، کردستان، تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان، صنعتی شاهرود، شیراز، علوم پایه زنجان، شاهد، تربیت دبیر شهید رجایی، صنعت نفت، دانشگاه‌های نیروهای مسلح.

– دانشجویان حائز حداقل شرایط لازم برای درخواست از سایر دانشگاه‌های دولتی غیر از دانشگاه‌های مندرج در بند ۱، در صورتی که حائز رتبه اول تا سوم در رشته تحصیلی (۴۰ نفر ورودی و بالاتر) و رتبه‌های اول و دوم (ورودی کمتر از ۴۰ نفر) باشند، می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه امام حسین

رشته و گرایش های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه امام حسین در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ از طریق لینک زیر قابل مشاهده است:

تعیین اولویت‌ها (انتخاب رشته/گرایش):

متقاضیان می‌توانند حداکثر سه رشته-گرایش مرتبط با رشته دوره کارشناسی خود را انتخاب نمایند.

ملاحظه:

با توجه به اینکه احتمال تغییر رشته های مشمول پذیرش بدون آزمون دانشگاه امام حسین برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ وجود دارد، حذف رشته/گرایش مورد تقاضای داوطلب هیچ گونه حقی برای وی ایجاد نمی‌کند.

نکات مهم:

۱- اعضاء رسمی نیروهای مسلح می‌بایست مجوز ادامه تحصیل خود را از مرکز عملیات نیروی انسانی رده مربوطه اخذ و در زمان مصاحبه تحویل دانشگاه نمایند (مجوز ادامه تحصیل از بالاترین مرجع سازمانی برای شاغلین سازمان های نیروهای مسلح).

– این طرح شامل دانش آموختگان دوره های داخلی و معادلسازی (تطبیقی) نمی‌شود.

– پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یک بار امکان‌پذیر می‌باشد.

– مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام اینترنتی نکرده باشند، بررسی نخواهد شد.

– چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک، پذیرش اولیه و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق آیین نامه «پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد» و این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل وی جلوگیری می‌شود.

– تمامی داوطلبان می‌بایست واجد صلاحیتهای عمومی بوده و در مراحل مصاحبه و آزمون شفاهی امتیاز لازم را کسب نمایند و دانشگاه در قبولی یا رد داوطلبان مخیر است.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۲ دانشگاه امام حسین

مدارکی که لازم است متقاضیان بدون کنکور مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه امام حسین ارسال کنند به شرح زیر است:

  • رزومه علمی و اجرایی متقاضی بر اساس قالب استاندارد دانشگاه
  • یک قطعه عکس پرسنلی اسکن شده با فرمت JPEG با حداکثر حجم ۱۰۰KB

  • تصویر صفحه اول شناسنامه

  • تصویر پشت و رو کارت ملی

  • ریزنمرات دوره کارشناسی تا پایان نیمسال ششم (به صورت غیررسمی)

  • گواهی رسمی پانزده درصد برتر (رتبه و معدل) از دانشگاه محل تحصیل کارشناسی

  • مبلغ ثبت نام در فراخوان ۱/۵۰۰/۰۰۰ ریال (یکصد و پنجاه هزار تومان)

اعلام نتایج:

– زمان انجام مصاحبه های تخصصی در وبگاه رسمی دانشگاه www.ihu.ac.ir متعاقباً اعلام می‌گردد.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه امام حسین کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه امام حسین تا ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه امام حسین چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه امام حسین در سال ۱۴۰۲ در متن مقاله آورده شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات