تعویق کنکور ارشد ۱۴۰۱ (نامه داوطلبان به رئیس جمهور برای تعویق ارشد ۱۴۰۱)

جمعی از دانشجویان در پی نامه‌ به سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری خواستار تعویق کنکور کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ شدند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

نامه داوطلبان برای تعویق کنکور ارشد ۱۴۰۱

به گزارش «تابناک»، متن نامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر سید ابراهیم رئیس الساداتی

 رئیس محترم جمهور

موضوع:

با سلام و تحیات

    این نامه ۲۱ هزار نفر از دانشجویان جوان این سرزمین است که با انتظار مساعدت جنابعالی به محضرتان رساندیم. به امید احقاق حقی مسلم و قطعی که در گذر این ایام آن را رو به زوال یافتیم. حقی که تقدیر فردای زندگی مارا رقم خواهد زد.

امیدمان اولا به خدا و ثانیا به شما طلایه داران انقلاب است.

و اما بعد

چندی است تاریخ برگزاری آزمون کارشناسی ارشد وزارتین بهداشت و علوم از سوی دستگاه های اجرایی اعلام شده و موجبات نگرانی بسیاری را در میان دانشجویان متقاضی ایجاد کرده.

بر طبق دلایل کثیری که ذکر خواهد شد میبایست تاریخ کنکور ارشد دو ماه تعویق شود.

کثرت متقاضیـان و قلت زمان باقـی مانده اضطرار و فوریت مسئله تعویق کنکور ارشد را بیشتر میکند.

لذا خواهشمند ضمن مطالعه ادله ذیل در اسرع وقت نسبت به این مهم اقدامات لازم را مبذول فرمایید

دلیل اول: ما داوطلبان چیزی جز برقراری عدالت نمیخواهیم.از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ هر سه سال کنکور در مردادماه برگزار شده و داوطلبان حداکثر زمان را برای مطالعه داشتند.

امسال کرونا فروکش کرده و ما خدا  را شکر می‌کنیم، اما این انصاف نیست که به این دلیل  ۳ ماهی که هر سه سال به داوطلبان سالهای قبل اضافه شده، امسال به یکباره از زمان ما کم کنند و این یعنی اجحاف در حق داوطلبان امسال.

از شما خواهشمندیم این کاهش زمان ۳ ماهه را در ۳ الی ۴ سال تقسیم نموده و به صورت یک روند کاهشی آن را به اردیبهشت برسانید نه اینکه به یکباره سه ماه از حق مطالعه ما کم نموده که بین ما و داوطلبان سالهای قبل و بعد که همگی یکسال تمام فرصت مطالعه دارند ایجاد تبعیض شود.

دلیل دوم: در زمان ثبت نام کنکور ارشد (آذر ماه ) غالبا مبنای آموزش دانشگاه ها بر آموزش مجازی بود (همین امر موجب شد که در ابتدا اعتراضی نسبت به این امر نباشد) اما  حضوری شدن ناگهانی دانشگاه ها موجب اختلال شدید در برنامه ریزی داوطلبان و نیز ایجاد بی عدالتی بین داوطلبان فارغ التحصیل و متقاضیان ترم آخر مقطع کارشناسی شد.

    چرا که بسیاری از داوطلبان در فرصت طلایی جمع بندی مجبور به آماده سازی خود برای کلاس های حضوری و همچنین مجبور به جا به جایی از محل سکونت به دانشگاه شدند. و این امر که چندین ترم به صورت برخط درس خوانده و  حالا باید برای آزمون حضوری آماده شوند، فرصت مهم جمع بندی را از ایشان گرفته. افزون بر آن عدم اتمام دروسی که بخشی از منابع مطالعاتی کنکور ارشد را تشکیل میدهند، خود معضل دیگری است.

دلیل سوم: پس از برگزاری کنکور دکتری ۱۴۰۱ تصاویر بسیاری توسط خبرگزاری های رسمی ایران و وبسایت های دانشگاه هایی منتشر شد که حاکی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در کنکور دکتری ۱۴۰۱ بود؛ تصاویر درآدرس اینترنتی زیر قابل مشاهده و پیگیری هستند:

https://b2n.ir/tavigh1401

پس ازآن دکتر رحیم نیا مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت طی نامه شماره د/۱۲۳/۴۴۹۴ مورخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ خواستار پیگیری جدی این موضوع از معاونت بهداشت این وزارتخانه شد. با توجه به احتمال وقوع دوباره این فاجعه و عدم تضمین سلامت جان داوطلبان و ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی، خواستار تعویق کنکور ارشد ۱۴۰۱ در صورت وجود حتی یک شهر قرمز در کشور به زمان ایمن تر هستیم.

دلیل چهارم: بسیاری از داوطلبان کنکور ارشدف مدافعان سلامت هستند، عزیزان کادر درمان که در طی کادر گذشته یا اوج گیری پیک های متعدد ویروس کرونا، جان فشانی کرده،از سلامتی خویش گذشته اند و بخش زیادی از وقت خود را در شیفت های طولانی و طاقت فرسا گذرانده اند که این خود موجبات تبعیض را فراهم آورده.و در صورت تعویق کنکور حل خواهد شد.

دلیل پنجم: تغییر و یا اضافه شدن منابع اصلی مطالعاتی که در دی ماه اتفاق افتاده و ویراست جدید و چاپ مجدد برخی منابع مذکور در اسفند ماه انجام گرفته است.

از جمله این منابع میتوان به سه کتاب «لودیش» و«اِمِری» که از منابع مطالعاتی زیست شناسی سلولی مولکولی و رشته های وزارت بهداشت هستند و«استراخان» که از منبع دکتری به منابع ارشد وارد شده، اشاره کرد.

 دلیل ششم: نتایج کنکور سال قبل در اواخر مهر ماه اعلام شد و داوطلبان کثیری که بعد از مشاهده نتایج تصمیم به شرکت در کنکور ۱۴۰۱ را گرفتند فرصت بسیار کمی برای مطالعه داشته اند.

دلیل هفتم: تلاقی ماه مبارک رمضان با زمان حساس مطالعه برای جمع بندی دروس و ایجاد تبعیض بین روزه داران و روزه خواران که خود تخطی از بند ۹ اصل سوم قانون اساسی میباشد.

همه ما بر این باوریم که تحصیلات دانشگاهی امری واجب برای آینده سازان کشور بوده و کنکور تا حدی عادلانه ترین راه جوانان برای ساختن آینده شان است؛ تا در شرایطی یکسان . با داشتن فرصتی برابر در جهت تحققاین مهم گام بردارند. اما ورای آن،سلامتی و جان انسان ها اهمیتی به مراتب بیشتر دارد.

لذا خواهشمندیم با ایجاد فاصله زمانی مناسب و جابجایی زمان کنکور ارشد ۱۴۰۱ به منظور رعایت نکات فوق و ایجاد عدالت آموزشی بین داوطلبان و تضمین حفظ سلامت ایشان، کنکور ارشد در بازه زمانی مناسب تر برگزار گردد.

️ آیا احتمال تعویق در کنکور ارشد ۱۴۰۱ وجود دارد؟

آخرین خبرها مبنی بر برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۱ در زمان مقرر است. بنابراین زمان برگزاری کنکور ارشد ۱۴۰۱ همان ۲۸ تا ۳۰ اردیبهشت است.

آیا سنجش تعویق کنکور ارشد را اعلام کرده است؟

سازمان سنجش هیچ اطلاعیه ای درخصوص تعویق آزمون کارشناسی ارشد ۱۴۰۱ منتشر نکرده است. به محض انتشار اطلاعیه در همین مقاله درج خواهد شد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۸۹ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
هانا
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۲:۵۳ ب٫ظ

لطفا با تعویق کنکور ارشد ۱۴۰۱ موافقت کنید عدالتو اجرا کنید سه ماه حق مطالعه ما رو برگردونید شاید برای کسانی که نمیخوان امتحان بدن و فقط مسئول برگزاری هستن کم کردن این زمان از حق مطالعه ما کار راحتی باشه چون جای ما نیستن پس درک نمیکنن که ما به این زمان نیاز داریم لطفاا خواهشا صدای ما رو بشنوید اگر گوش شنوای عدالت برای مردم هستید

امیلی
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۱ ۸:۴۵ ب٫ظ

منم ارشد مجدد دارم شرکت میکنم اتفاقا رتبه ۷۷ سراسری ارشد هم بودم خواستار تعویق کنکور هستم براساس عدالت….. قابل توجه دوستانی که میگن در یکماه نمیشه رتبه آورد خیلیم خوب میشه خوند شماها اصول مطالعه رو نمیدونین که یکسال فقط می‌خونید و باور دارید که نمیشه در یکماه درخشید

هانا
اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۱ ۱۲:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  امیلی

ایول داری منم باهات موافقم

فاطمه نوروزی
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۱ ۴:۴۱ ق٫ظ

تعویق کنکور ارشد = عدالت

عاطفه
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۱ ۴:۰۲ ب٫ظ

تعویق کنکور =رعایت عدالت

امیر
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۱ ۳:۳۱ ب٫ظ

برای دوستانی که گفتن این یه قضیه یه قرارداد هست باید بگم که اگه یکم از حقوق مدنی درک داشته باشین چیزی داریم به نام قرارداد باطل: “قراردادی است که گویا ایجاد نشده و حیات حقوقی نیافته است و هیچ اثر حقوقی ندارد. قرارداد باطل قابل اصلاح نیست. مانند انعقاد قرارداد در مواردی که بر خلاف قانون است و یا انعقاد قرارداد توسط شخصی که اهلیت انعقاد قرارداد ندارد”، خب اگر قانونی وجود داشته باشه که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده باشه که گویا هست پس قرارداد باطل هست چون خلاف قانون هست و در مورد مثال که زدین از یکسال و سه ساعت باید بگم خیلی از بچه های اصلا پیش خودش حساب کتاب نکرده بودن که دانشگاه ها قرار باز بشه خب تقریبا هیچ کسی قدرت پیش بینی نداره حتی افراد خبره نمیتون در مورد بحران کرونا نظری بدن پس برنامه بچه ها آسیب خورد ،سوما ماه رمضان به برنامه جمع بندی بچه ها آسیب زده و نباید کسی بابت انجام فریضه دینی تنبیه بشه حتی آموزش پروش برگزاری آزمون ها که داشت رو به بعد از ماه رمضان انتقال داد ولی سازمان سنجش علی رغم درخواست بچه ها از بهمن ماه برای تعویق آزمون در فروردین… ادامه نظر»

ابالفضل
اردیبهشت ۱۵, ۱۴۰۱ ۰:۱۷ ق٫ظ
پاسخ به  امیر

ف. ذ.

در کل برات متاسفم.

ابالفضل
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۹ ق٫ظ

چقدر تغویق میخواین؟
یکماه دوماه سه ماه
باور کنید یکسال تعویق هم کافی نیست
چون اگر کافی بود همین یکسال گذشته براتون کافی بود و دیگه تعویق نمیخواستید.

یه همایشی بود در دوران لیسانس که بچه ها باید یه شی متحرک درست میکردند. و یکسال وقت داشتند. یکی از بچه ها وسیله اش در همایش کمی ناقص بود. استادمون به خنده گفت فلانی سه ساعت وقت کم اورده!! 😁

فکر کنید باید یکسال و سه ساعت کار میکرد!!

حکایت تعویقیها:
یک سال و یک ماه!!!

ابالفضل
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۲ ق٫ظ

نه به تعویق.

متاسفم برای دوستانی که تعویق میخوان. ولی ما برای تاریخ بعد از کنکور، برنامه ریزی کارهای مهمتری رو کردیم.
بهرحال تعیین تاریخ کنکور توسط مراجع
ذی صلاح و موثق، مثل قراردادی هست که دزست نیست بدون توافق بعضی از مربوطین فسخ بشه.

تعویق زمانی درسته که همه راضی باشند.
ولی ما مخالف تعویق هستیم.

لطفا اجازه بدید زودتر امتحان رو بدیم و از تنگنای شرایط امتحان خارج شیم و به وظایف دیگرمون برسیم.
لطفا شرایط زندگی رو برای دیگران سخت تر نکنید.

سما
اردیبهشت ۱۴, ۱۴۰۱ ۶:۵۴ ق٫ظ

منم خواستار تعویق هستم.دوستانی که مخالف هستین اینو بدونین که با یکماه تعویق کسی که نخوند نمیتونه کار به جایی پیش ببره ما داوطلبایی که تعویق میخوایم درسمون رو خوندیم که دنبال تعویق هستیم و تبلی هم نکردیم چون اگه نخونده بودم این یک ماهم برامون مهم نبود و کنکور ارشد امتحان پایان ترم دیپلم نیست که با یک ماه خوندن بشه معجزه کرد براش بلکه قطعا چندین ماه زمان لازم داره با توجه به منابع حجیمی که داره.

رضا
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۱ ۵:۴۵ ب٫ظ

سلام دوستان منم خواستار تعویق کنکور ارشد هستم علاوه برشرایط سخت درس خوندن در ماه رمضان من سرباز هم هستم و این شرایط را برای من چند برابر سخت کرد لطفا کمپین را حمایت کنید
https://www.farsnews.ir/my/c/131331

علی
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۱ ۱۲:۲۶ ب٫ظ

چه دلایلی مزخرفی اوردن یه دوسال تعویق بندازید براشون که راحت مطالعه کنن تشریف بیارن

ابالفضل
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۱ ق٫ظ

لطفا تعویق نندازید.
درست نیست عدالت رو در مقایسه با شرایط پارسال دونست. پارسال تموم شد.

عدالت در همین زمان و همین امسال معنی میده.
اگر سخته برای همه است.
اتفاقا عدالت در تعویق نینداختن است.

عدالت بین برنامه ریزی درست و غلط زمان.

m.k
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۰ ق٫ظ

خواستار تعویق ۱ ماهه کنکور ارشد ۱۴۰۱ هستیم
دلایلی که در نامه ذکر شده
دلیل همه ماست

عظیمی
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۱ ۰:۳۴ ق٫ظ

خواستار تعویق کنکور ارشد هستیم مانند سه سال گذشته در مرداد برگزارشود.
#برقراری_عدالت#تعویق_کنکور_ارشد

زینب
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۱ ۱۱:۳۴ ب٫ظ

کاملا مخالفم مگ من بیکارم بشینم دوباره اینهمه درس بخونم من روی تغطیلات تابستونم حساب کردم الانم کاملا آماده ام شما هم میخواستید بیشتر بخونید چوب تنبلی شمارو که ما نباید بخوریم

mhs
اردیبهشت ۱۳, ۱۴۰۱ ۷:۳۰ ب٫ظ
پاسخ به  زینب

افرین دقیقا

Fatemeh
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۱ ۸:۴۱ ب٫ظ

خواهشاً به تعویق بیندازید

فائزه
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۱ ۷:۳۳ ب٫ظ

خواستار ۱ ماه تعویق ارشد هستیم
تعویق

فائزه
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۱ ۷:۳۲ ب٫ظ

چرا فکر میکنید هر کسی تعویق خواست تنبله ؟ مگه یه ماه میتونه زرنگش کنه ؟
ما فقط حقمونو میخواییم
ماه اخر زمان مطالعاتی یک دانشجو باید بین ۱۰ الی ۱۴ ساعت باشه
اما رمضان
بازگشایی ناگهانی دانشگاه
خوابگاه
فرصت مطالعاتی ۱۰ ماهه
همه منطقی هست
#تعویق_ارشد _۱۴۰۱_موافق

مبینا رحمانی
اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۱ ق٫ظ
پاسخ به  فائزه

البته ۹ ماه بود نه ۱۰ ماه

ف. شکیبا
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۱ ۷:۲۸ ب٫ظ

افرادی مخالف تعویق هستن دم از خستگی مطالعه میزنن چون معلوم نیست چه رشته ای میخونن ک میخوان فقط تموم شه بره
۱ ماه هیچ کس نمیتونه جوری بخونه قبول شه
اونایی خواهان تعویق هستن بچه هایی هستن که ماه ها تلاش کردن و الان به تمام دلایل فوق از جمع بندی محروم موندن
#عدالت اموزشی
تعویق _ کنکور_ارشد_۱۴۰۱

Hani
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۱ ۷:۲۴ ب٫ظ

تعویق ارشد ۱۴۰۱
ما خواهان
تعویق ۱ ماهه هستیم
۳ ماه را از ما کم نکنید
و طی دوسال این پروژه زمان کنکور را کاهش دهید
۱۰ ماه با وجود ۱ ماه رمضان
و اعلام نتایج مهر ماه به ۶ ماه زمان مفید رسید
لطفا ما را دریابید
ما حق مطالعاتی میخواهیم همین

Fafa
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۱ ۷:۲۲ ب٫ظ

خواستار تعویق ۱ ماهه کنکور ارشد ۱۴۰۱ هستیم
دلایلی که در نامه ذکر شده
دلیل همه ماست

فائزه
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۱ ۷:۲۱ ب٫ظ

تصمیمات ناگهانی من جمله بازگشایی دانشگاه ها و … در برنامه دانشجویان و کارورزی خلل ایجاد کرده ما درس خوندیم فقط نتونستیم جمع بندی کنیم
در کنار مهلت ده ماهه مطالعه که ۱ ماه بخاطر ماه مبارک رمضان به هر طریقی بود سپری شد
فرصت جمع بندی به ما نداده
از جناب رئیس جمهور خواهان تعویق یک ماهه هستیم
که فقط بتونیم جمع بندی کنیم
چه بسا نظم و برنامه مسئولین دچار خلا نشه و ما هم در شرایط بهتری حضور پیدا کنیم

محدثه
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۱ ۷:۱۱ ب٫ظ

سلام و وقت بخیر
خانوم هاو آقایونی که میفرمایین تعویق نباشه ، احتمالا شما اکثریت فارغ التحصیل هستین و تایم آزاد بیشتری برای مطالعه داشتین . اما ما ترم آخری ها علاوه بر اینکه باید خودمون رو برای امتحانات آماده کنیم هنوز واحد های درسی ای که مربوط به کنکور میشه رو در دانشگاه به پایان نرسوندیم . تنش و اضطرابی که برای ما وجود داره برای شما قابل درک نیست . به علاوه اگه این حق همگی ماست که ۱۲ ماه کامل برای مطالعه وقت داشته باشیم نه ۹ ماه و نیم ، این آیا عدالته ؟ چرا به خاطر این دلیل اعتراض ندارین و میزارین راحت حقتون پای مال بشه؟؟؟؟؟؟؟

افشین
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۱ ۵:۲۷ ب٫ظ

تعویق میخواهیم
بازشدن ناگهانی دانشگاه ها باعث تداخل کلاسها و امتحانات ما ترم آخری ها با کنکور شده و دوران جمع بندی مقارن با ماه رمضان بود این تبعیض است.
ضمنا کاهش ۳ ماهه فرصت مطالعه نسبت به چند سال قبل شوک بزرگی هست لطفا کمک کنید
تعویق میخواهیم

فرشته
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۱ ۵:۲۰ ب٫ظ

سلام لطفا تعویق , چرا دو ماه از ما کم کردید, ما منتظر بودیم خودتون تعویق بدین ما چیز اضافی یا فرصت اضافه نمیخایم ما عدالت میخایم

مبینا رحمانی
اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۲ ق٫ظ
پاسخ به  فرشته

سه ماه کم کردن نه دو ماه

مهیا
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۱ ۵:۰۶ ب٫ظ

با سلام
تعدادی از منابع کنکور تغییر کرده که به تازگی ترجمه آنها در دسترس قرار گرفته.
همچنین در تمامی سال ها داوطلبان ۱سال زمان برای مطالعه دراختیار داشتند که طی این ۳سال به بیشتر از ۱سال رسید امسال این زمان به ۱۰ماه کاهش یافته که حتی کمتر از سال های آینده خواهد بود همینطور باتوجه به حضوری شدن دانشگاه ها زمان بیشتری از دانشجویان جهت رفت و آمد و خوابگاه و همچنین کارآموزی گرفته است که همزمان شدن ماه پایانی مطالعه بعنوان مهمترین بازه در مطالعه با ماه مبارک رمضان بازدهی را کمتر هم کرد.

نیلوفر فرهود
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۱ ۵:۰۴ ب٫ظ

سلام خدمت همگی
حرف‌بسیاری از شما متین هست که کسی که تا الان نخونده در دو ماه نمیشه کاری پیش برد و درس خوند.
اما ما دانشجویان خوابگاهی الان تقریبا یک ماه هست که اسکان مناسب نداریم و فقط در رفت و امد هستیم.
این زمان برای جمع بندی ما بوده و کامل این تایم رو از دست دادیم.
از آقای رئیسی خواهشمندیم که کنکور را با توجه به شرایط ناگهانی بازشدن دانشگاه‌ها به تعویق بیندازند.

نیما
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۱ ۲:۳۶ ق٫ظ

سلام. با احترام به عزیزان فقط نظر خودم رو عرض میکنم. بنده شاغل هستم ( معلم) و درسته که تاریخ آزمون از قبل مشخص بوده ولی حضوری شدن مدارس ناگهانی بود که باعث شد این دو ماه آخر به کل ساعات مطالعه به شدت پایین بیاید. همچنین همزمانی ماه مبارک رمضان با حضوری شدن دانشگاه ها و مداس،این موضوع رو تشدید می‌کند. امیدوارم که جناب رئیسی بهترین تصمیم رو بگیرند. به امید خدا

ایدا
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۱ ۵:۵۷ ب٫ظ

عین بی عدالتی اگر قرار باشه کنکور ب تعویق بیوفته چون دیگ شیوع کرونا ک مثل قبل نیست دانشگاه ها هم حضوری شده پس اصلا دلیلی برای اینکه بخوان ١ ماه ب تعویق بیندازند نیست و هر کسی میخواسته بخونه تا الان خونده و مطمئنا کسی ک ١٠ ماه نخونده این ١ ماه هم نمیخونه و فقط با ب تعویق افتادن کنکور اون کسانی ک خودشون رو اماده کرده بودن برای تاریخ داده شده دیگ نمیتونن ادامه بدن چون تموم انرژی و وقتشون رو برای اون تاریخ صرف کردن

Mhs
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۱ ۴:۵۵ ب٫ظ

الان یک ماه عقب بیوفته چکار میخواهید کنید کل کتاب و بخونید زرنگ بودید این مدت میخونید من کاملا مخالفم بخدا خسته شدیم عقب نباید بیوفته

فرشته
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۱ ۵:۲۱ ب٫ظ
پاسخ به  Mhs

عزیزم الان دوره جمع بندیه , کی با دوماه دوباره میخونه , تمام جمع بندیمون نصفه میمونه

Mhs
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۱ ۴:۴۹ ب٫ظ

خداکنه عقب نیوفته
خسته شدیم بخدا
عقب نندازین

مخالف تعویق کنکور
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۱ ۲:۲۹ ب٫ظ

با نهایت احترامی ک واسه دوستان دارم
بنده با تعویق کنکور کاملا مخالفم
این چ قانونیه ک هرازمونی میخاد برقرار بشه ی عده از داوطلبان ی کمپینی میزنن ک تعویق تعویق
بابا بسه دیگ این تاریخ های سنجش از قبل اعلام شده اونایی ک نخوندن میخاستن برنانه ریزی کنن
اونم ازمون ارشد ک اکثرا رشته ها با درصد منفی دانشگاه دولتی روزانه میشه اورد
اقای رییس جمهور من مخالف این نامه هستم
ب امید موفقیت در ازمون ۳۰ اردیبهشت

مبینا رحمانی
اردیبهشت ۲۱, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۵ ق٫ظ

شما اصلا کنکوری هستی؟؟؟ یعنی چی با درصد منفی میشه روزانه آورد؟ کاری به تعویق ندارم اصلا ولی قطعا هیچچچچچی ار کنکور ارشد نمیدونی ؛ من پارسال با رتبه هزار و صد آزاد قبول شدم ، میان درصدم ۳۵ بود نتونستم دولتی بیارم ، بعد شما حرف از قبولی تو دانشگاه دولتی با درصد منفی میزنی!!!!!!!

هاشمی
اردیبهشت ۱۱, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۸ ق٫ظ

این چه رسمی هستش که یاد گرفتید خواهشا این مسخره بازیا رو جمع کنید
از قبل تاریخ مشخص بوده حالا به خاطر توئی که درستو نخوندی ما باید ضرر کنیم؟؟؟!!!! اگه نخوندی بمون برا سال بعد
به هیچ عنوان نباید به تعویق بیفته

Mehran
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۶ ب٫ظ

چ دل خوشی دارید کار کجا بوده بی سواد باشین بهتره زودتر استخدام میشین ارشد فایده نداره

پریسا
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۶:۴۲ ب٫ظ

سلام باکسایی هستم ک میگن از پارسال باید درس میخوندید هستم خودم شخصا از پارسال دارم درس میخونم ولی هنوز نتونستم جمع بندی کنم بنظرم دوستان دلایل درستی اوردن و باید کنکور تعویق بیفته

حسن
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۶:۲۶ ب٫ظ

با این نامه و شیوهٔ نگارشتون، حتماً هم منتظر باشید که رییس‌جمهور توجه کنه و ترتیب‌اثر بده. نه به اون وزارتین، نه به کرونا فروکش کرده!

مهدی رستمی
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۶:۰۰ ب٫ظ

خواهشا به تعویق بندازید 🙏

علی
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۵:۴۷ ب٫ظ

از مهرماه مشخص بود قراره اردیبهشت باشه امتحان. من خودم ترم اخرم خوابگاهی هم هستم. اینا بهونه‌س. خسته شدم از بس خوندم. میخوام همین فردا بندازن بدم راحت شم بابا. چه وقت تعویقه اخه

Zahra
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۳:۴۹ ب٫ظ

سلام لطفاً به تعویق بندازید، همه ما میدونیم سال بسیار سختی برای همه ما بوده واکثریت ما داوطلبان بارها مریض شدیم و خیلی از عزیزامون رو از دست دادیم و در این زمان کمتر از معمول نمیشه آمادگی لازم رو پیدا کرد و اینکه این کنکور برای خیلی از ماها سرنوشت سازه لطفاً با ما همکاری کنید.

فاطمه
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۳:۰۰ ب٫ظ

خواهشا به تعویق بندازید

فاطمه
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۲:۵۵ ب٫ظ

خواهشا به تعویق بندازید، من خودم هم شاغلم هم متاهل باور کنید خیلی شرایط سخته
ممنون میشم رسیدگی فرمایید

قاسم قاسمی
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۸:۳۳ ب٫ظ
پاسخ به  فاطمه

من خودم دو فرزند دارم و ترم آخر کارشناسی هستم.
این خودخواهی رو کنار بگذارید.
اونیکه طبق برنامه حرکت کرده ، میفهمید با تعویق کنکور چی به سرش میاد؟

فاطمه
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۲:۵۲ ب٫ظ

واقعا من با این قضیه موافقم، شخصا شاغلم و متاهل هستم و از طرفی هم شاهد بعضی مواردی مثل ویروس کرونا که متاسفاته هم خودم درگیر شدم و هم بعضی از دوستان، خواهشا به این درخواست رسیدگی بشه ، ما واقعا به این فاصله احتیاج داریم

علیرضا
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۲:۱۳ ب٫ظ

با سلام
لطفا کنکور رو به تعویق بندازین
هزاران دانشجو استرس دارن
اونها تلاششون رو کردن، فقط به خاطر بازشدن دانشگاهها و تلاقی آزمون با ماه مبارک رمضان، نتونستن جمعبندی کنند.
انتظار از جامعه اسلامی برقراری عدالت میاه روزه داران و روزه خواران برای یه رقابت سالمه. همین.خواهشا به درخواستهای ما هم توجه کنید. با تشکر
#تعویق_کنکور_ارشد_۱۴۰۱

مهدی
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱:۵۹ ب٫ظ

ن عزیزان،۶ ماه پیش زمان کنکور رو مشخص کردن،همه شرایطشون یکسان بوده جز همون فارغ التحصیلان ک جمعیتشونم خیلی کمه و برا همونا هم از ۶ ماه پیش مشخص بود.اگه قراره اجحافی بشه و حق خوری و نمیدونم این حرفایی ک نمیدونم از کجاتون در میاد در حق اونی میشه ک تا الان خونده طبق برنامش و اماده کنکوره،یه ماهم بره اونطرف شاید اون ی ماه اصلا نتونه بخونه.چون زمانش از قبل مشخص بود این دلایلی ک شما میارید بهانس ن دلیل،ان شا الله ک حق اجرا بشه و طبق همون زمانبدی اعلام شده برگزار بشه.

قاسم قاسمی
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱:۳۴ ب٫ظ

.شما اصلا دنبال عدالت نیستید.من ترم آخرم و دارم درس میخونم و الان آماده ام.از زندگیم زدم تا آماده باشم برای کنکور.الان به فکر شدید.تعویق کنکور بی عدالتی محضه و کاری تنفربرانگیز.

اذر
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱:۴۲ ب٫ظ
پاسخ به  قاسم قاسمی

کاملا درست
مگه مسخره بازی.
ملت برنامه ریزی کردن
اسیر شدیما

رویا
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱:۱۳ ب٫ظ

به نظرم که کاملا منطقیه. همگی ما خواستار تعویق ۱ماهه هستیم

Ali
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۲:۴۰ ب٫ظ

دوستان دقت داشته باشین این افرادی که میگن تعویق نشه عمومأ افراد فارغ‌التحصیل هستند، خب معلومه که با مخالف با تعویق باعث میشن تعداد زیادی دانشجو از عرصه رقابت کنار برن، مجبورن مخالفت کنن با تعویق چون اینجوری عادلانه توانایی رقابت ندارن. خواهشمندم از مسئولین شرایطی رو فراهم کنن برای رقابت سالم، نه اینکه فقط به نفع فارغ‌التحصیلان باشه ممنونم

صادق
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۶ ب٫ظ

اینایی که نظر مخالف میدنم اصلا چندبار نظر نمیدناا مدیونین اینجوری فکر کنین😂 شما پاشین درس بخونین اینجا چکار میکنین

علی
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۵ ب٫ظ

لطفا به فکر آینده ی چندین هزار دانشجو باشید. ما خواستار عدالت آموزشی و تعویق کنکور ارشد هستیم. با بازگشایی ناگهانی دانشگاه ها و تداخل امتحانات عملی، کلاسهای حضوری، ماه رمضان و زمان مطالعه و جمع بندی واقعا دیگه توان و انرژی کافی برامون نمونده. ما ربات نیستیم. نگذارید تلاشهای چندی ماه مطالعه از بین بره. لطفا صدای ما باشید. #تعویق_کنکور_ارشد_۱۴۰۱ #عدالت_آموزشی

علی
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۲:۳۴ ب٫ظ

‏‎◾کسر کل زمان افزوده شده به کنکور های ارشد سه سال اخیر، به یکباره از زمان داوطلبان ارشد ۱۴۰۱←اجحاف در حق داوطلبان امسال
🔴فقط اجرای ‎#مصوبات، ‎#قانون و ‎#عدالت را خواستاریم🔴
خواهش میکنم صدای ما هزاران دانشجو رو بشنوین، ما تنبل نیستیم گناه ما اینه که دانشجوییم و مثل فارغ‌التحصیلان بی دغدغه از شروع ناگهانی دانشگاه و کارآموزی و خوابگاه و … نیستیم

محمد
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۱:۴۲ ق٫ظ

کسانی که به اشخاصی که خواستار تعویق هستن تنبل میگن برن و مصاحبه رتبه اول کنکور تجربی سال ۹۹ که ششصد هزار داوطلب داشت رو ببینن که از تعویق اون سال راضی بود و باعث موفقیت بیشترش شده بود که قابل مقایسه با کنکور ارشد یک رشته با نهایت پنج هزار داوطلب نیست ضمنا سه ماه تعویق کسی خواستار نیست و نهایت یک یا دو ماه هست

ماهان
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۶ ق٫ظ

به هیچ وجه نباید تاریخش تغییر کنه نه یه روز زودتر و نه یه روز دیرتر.

کوثر
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۹ ق٫ظ

نبااااید عقب بیوفته.یعنی چیی اخه

محمود
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۶ ق٫ظ

باید تعویق بخوره.
چون تعویق اتفاقا بر خلاف اون که تنبلا میگن به نفع کسایی هست که خوندن.آخه کسی که نخونده دوماه زمان به چه کارش میاد که بخواد براش اعتراض کنه و با این‌همه آدم بی‌منطق شاخ‌به‌شاخ بشه.
لذا کسایی که خوندن درخواست تعویق دارن.
وگرنه اونایی که نخوندن حتی حاضرن
همین فردا آزمون برگزار بشه😂

ماریا
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۳ ق٫ظ

واقعا متاسفم‌برای کسایی که ندانسته نظرمیدن و فقط خودشون و شرایط خودشونو در نظر میگیرین
الان از هر مشاوری بپرسی میگه یک ماه و نیم قبل کنکور دوران طلایی هست چون هرچقدر هم منابع خوب خونده باشی از بس رفرنس زیاده و نکات زیاده مجبوری ۴۵ روز مونده به کنکور مرورشون کنی تا یادآوری شه . حال فکر کنید یکی کارآموزی میره دانشگاه میره کلی وقت صرف رفت و آمدش میشه از طرفی این دوران خورده به ماه رمضان من خیلیارو دیدم که در هر شرایطی روزه میگیرن همچین کسی تو این دوران نزدیک کنکور که باید حداقل روزی ۱۲ ساعت فقط برای کنکور بخونه بنظرتون میتونه؟
اصلا اینکه کنکور میندازن تو همچین زمانی بنظرم درست نیست
در شمن ما اون موقع هم به تاریخ کنکور اعتراض داشتیم کسی توجهی نمیکرد .
الان بعد عید یهو دانشگاه ها باز شد واقعا فشار بیشتری رومونه
ما از عید داریم فریاد میزنیم که بابا سخته تحت فشاریم کسی توجه کرد؟ که شما برمیگردید میگید چرا موقع ثبت نام اعتراض نکردید
ما اگر درس نخونده بودیم صددرصد این دوماه هم برامون مهم نبود ولی چون خوندیم داریم از حقمون دفاع میکنیم

فاطمه
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۱ ق٫ظ

شمام معلومه نه جز کادر درمانی، نه یهو مجبور شدی پاشی بری یه شهر دیگه در به در خونه و خوابگاه بشی و دانشگاه ظرفیت خوابگاه رو بده به بچه های ترم پایینی و پیدا کردن خونه واسه دوماه بشه ذردسر برات، از شب تا صب شیفت باشی و از صب تا عصر سرکلاسای تئوری و جبرانی

هستی
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۷ ق٫ظ

بنظرم تعویق و کمپین تعویق مُد شده هر سال داوطلبا دنبال تعویقن

زهرا
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۴ ق٫ظ

خب کی پاسخ می دن! چرا خود مسئولین متوجه نمیشن ما باید بگیم

صدف
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۸ ق٫ظ

عاشق همین سه چهار نفریم که میان زیر خبر گذاریا پیام مخالفت با تعویق مینویسن🤣
تو اگه درس میخونی تو خبر گذاری چیکار میکنی😂

Maha
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۴ ق٫ظ

دلایلشون منطقی هست و تعویق حقشونه.کسی که درس نخونده باشه اصلا براش مهم نیست که بخواد وقت بذاره.دمتون گرم که از این جمعیت هستن کسایی که حقشونو بخوان.

مهدی
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۳ ق٫ظ

باید پارسال فکر خوندن بودید ، شمایی که تنبلی کردید درس نخوندید با عقب انداختن کنکور فقط باعث استرس بیشتر برا کسایی که از پارسال وقت گذاشتن خوندن میشید با دو ماه نمیشه کنکور ارشد رو خوند ،
با این کار حق کسایی که ۷ ماه وقت گذاشتن مطالعه کردن پایمال میشه

هوشنگممممم
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۳ ق٫ظ

سر جدتون به تعویق بندازید

مهدی
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۱ ق٫ظ

باید پارسال فکر خوندن بودید ، شمایی که تنبلی کردید درس نخوندید با عقب انداختن کنکور فقط باعث استرس بیشتر برا کسایی که از پارسال وقت گذاشتن خوندن میشید با دو ماه نمیشه کنکور ارشد رو خوند ،
با این کار حق کسایی که ۷ ماه وقت گذاشتن مطالعه کردن پایمال میشه

امیلی
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۰ ق٫ظ

لطفا به تعویق بندازید تا بتونیم امتحان بدیم.

Eli
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۳۰ ق٫ظ

مسخره بازی هرسال،کل سال درستو نخوندی حالا تو دوماه میخوای بخونی،واسه کسی هم که خونده استرس بیشتر اضافه کنی،تو دوره ی مجازیت مگه درس نمیخوندی تا حالا با حضوری شدن وقت نداشته باشی،پس معلومه تو مجازی همه چی کشک بود

امیلی
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۰ ق٫ظ
پاسخ به  Eli

کسی که خونده باشه استرس اضافه نمیگیره منطقی نیست

آرتور
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۳ ق٫ظ
پاسخ به  امیلی

اره داش

Eli
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۵۴ ق٫ظ
پاسخ به  امیلی

شما درس نخوندی پس نمیدونی برنامه ریزی یعنی چی واسه همین به خودت نگیر

کوثر
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۱ ق٫ظ
پاسخ به  امیلی

کنکوره مطالب تا یع مدتی تو ذهنت خوب میمونه و وقتی عقب بیوفته دیگه انرژی نداریم مثل قبل بخونیم.من فقط روزشماری میکنم تموم شه.چون استرس زیادی رومه.

Nstrn
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۵ ق٫ظ
پاسخ به  Eli

اونی که خونده یکی ، دوماه براش مهمه ، نه اونی که کلا هیچی نخونده. شما خودت همزمان در دو مکان میتونی باشی هم کنکور بدی هم امتحان دانشگاه؟
بیا پایین تو رو خدا

محمود
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۱:۰۵ ق٫ظ
پاسخ به  Eli

رفیق کسی که نخونده دوس داره همین الان آزمون بده و آزاد بشه چون نتیجش براش اهمیت نداره
واس کسی که خونده و هدف داره همیشه زمان‌کمه و‌دنبال زمان میگرده.
پس بحث استرس به کسی‌که خونده چرنده و مهمل.

Reyhaneh
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۲۸ ق٫ظ

همون سر جا خودش برگزار میشه

یاسمن
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۱ ق٫ظ

لطفا عقب بندازید زمان مطالعه خیلی کم بود واقعا بی عدالتیه.

اذر
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۶ ق٫ظ

چرا ازاول ( همون موقع که گفتن این تاریخ برگزار میشه )نگفتین و اعتراض نکردین دم اخری که خودمونو یه جوری داریم میرسونیم ادا در میارین وقت میخواین
واقعا که دو هفته به کنکور نامه نوشتین….

Nstrn
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  اذر

چون اون موقع دانشگاه حضوری نبود و رفرنس جدید اعلام نشده بود

آرتور
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۱:۱۶ ق٫ظ
پاسخ به  اذر

از اسفند کارزار هایی برای به تعویق انداختن کنکور ارشد راه افتاده. هفته پیش که گفتن تاریخ تغییر نمیکنه نامه زدن.

اذر
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱:۴۹ ب٫ظ
پاسخ به  آرتور

عجب اگه اینجوری باشه موافق ام
حقیقت اش درست وقت آدم بیشتر میشه ولی یه جورایی فرسایشی میشه الان باید نگران این باشیم با امتحان های دانشگاه یکی نشه وضعیتی…

فرشته
اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۱ ۵:۲۲ ب٫ظ
پاسخ به  اذر

چون منتظر بودیم خودشون اعلام تعویق بدن , اما انگار نه انگار

علی
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۹:۲۱ ق٫ظ

درس نخوندن میخوان تو این سه ماه بخونن؟؟؟تنبل هستن

فاطمه
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۱۰ ق٫ظ
پاسخ به  علی

کدوم عقل سالمی فک میکنه تو ۳ ماه میتونن جمع کنن درسارو؟ اونم کنکور ارشد!

رضا
اردیبهشت ۱۰, ۱۴۰۱ ۱۰:۴۶ ق٫ظ
پاسخ به  علی

دوست عزیز امتحانات دانشگاه قرار نبود حضوری بشه