پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعت نفت ۱۴۰۱

جزئیات پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعت نفت برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه صنعت نفت در جهت اجرای آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان، از میان دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان مقطع کارشناسی دانشگاه صنعت نفت و سایر دانشگاه‌های معتبر دولتی (به جزء دانشگاه‌های پیام نور، آزاد اسلامی، فرهنگیان، غیردولتی- غیرانتفاعی، علمی- کاربردی، فنی حرفه‌ای، پردیس‌های بین‌المللی (خودگردان) و آموزش‌های الکترونیک) طبق موارد مندرج در این اطلاعیه و مطابق مفاد آئین‌نامه، پس از بررسی مدارک علمی- پژوهشی متقاضیان حائز شرایط، برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ تعدادی دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد به‌صورت بدون آزمون پذیرش می‌نماید.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۱ دانشگاه صنعت نفت

فهرست رشته‌های کارشناسی ارشد بدون آزمون سال ۱۴۰۱ دانشگاه صنعت نفت به شرح زیر هستند:

ردیف نام رشته_گرایشنام دانشکده
۱مهندسی نفت- گرایش بهرهبردارینفت اهواز

۲مهندسی نفت- گرایش مخازن هیدروکربوری
۳مهندسی شیمی- گرایش فرآوری و انتقال گاز
۴مهندسی شیمی- گرایش طراحی فرآیند
۵مهندسی ابزار دقیق و اتوماسیون در صنایع نفت
۶مهندسی نفت ـ اکتشافشهید تندگویان آبادان
۷مهندسی ایمنی _HSE
۸مهندسی بازرسی فنی
۹مهندسی مواد- گرایش خوردگی و حفاظت فلزات
۱۰مهندسی مکانیک- طراحی کاربردی
۱۱مهندسی مکانیک- نگهداری و پایش تجهیزات
۱۲مهندسی عمران- سواحل، بنادر و سازه های دریایی
۱۳مهندسی مکانیک- مهندسی سیستم های انرژی

*دانشجویان دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، فرهنگیان ،غیردولتی ـ غیر انتفاعی، علمی ـ کاربردی و فنی ـ حرفه ای و پردیس های بین الملل (خودگردان) و آموزش های الکترونیک مجاز به استفاده از این آیین نامه برای پذیرش استعداد درخشان نمی باشند.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعت نفت

از متقاضیان محترم درخواست می‌گردد قبل از اقدام به ثبت نام شرایط پذیرش دانشگاه را به طور دقیق مطالعه فرمایند.

۱- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن شش نیمسال (با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی) به لحاظ میانگین کل جزء پانزده درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند.:زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعت نفت

۲- رتبه اول تا پانزدهم نهایی المپیادهای علمی – دانشجویی برای ورود به همان رشته برگزیده یا رشته‌های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد.

۳- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته صرفاً دانشگاه صنعت نفت، که پس از گذراندن شش نیمسال (با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی) به لحاظ میانگین کل، جزو بیست و پنج درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود قرار می‌گیرند و حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند، نیز می‌توانند در این فراخوان شرکت نمایند. بدیهی است پذیرش نهایی این دانشجویان منوط به‌عدم تکمیل ظرفیت توسط پانزده درصد اول بند یک از دانشگاه صنعت نفت و سایر دانشگاه‌ها می‌باشد.

توجه: ردیف ۳ صرفاً برای دانشجویان دانشگاه صنعت نفت قابل اجرا است و پذیرش نهایی این دانشجویان مشروط به‌عدم تکمیل ظرفیت پانزده درصد اول بند یک می‌باشد.

نکات مهم:

– متقاضیان تنها مجاز به پذیرش نهایی از یک دانشگاه می‌باشند و در صورتیکه اسامی آن‌ها به صورت همزمان از چند دانشگاه به عنوان پذیرفته شده نهایی به سازمان سنجش اعلام گردد، قبولی آن‌ها در تمامی دانشگاه‌ها لغو خواهد گردید.

– دانشجویان انتقال دائم و تغییر رشته در صورتی که ۶۰درصد از واحدهای تخصصی خود را در دانشگاه صنعت نفت گذرانده باشند، می‌توانند از تسهیلات این فراخوان برخوردار شوند.

– پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یکبار امکان پذیر است.

– این آیین نامه شامل دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی پیوسته می‌شود و فارغ التحصیلان کارشناسی سالهای قبل و کارشناسی ناپیوسته، مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

– دانشگاه پیام نور، آزاد اسلامی، غیر دولتی – غیر انتفاعی، علمی – کاربردی و پردیس‌های بین الملل (خودگردان) مجاز به استفاده از این آیین نامه برای پذیرش استعداد درخشان نیستند.

– چنانچه در طول تحصیل دانشجو، به دلایلی خارج از اختیار (مانند بیماری، ماموریت والدین یا همسر و یا بدلیل زایمان) حداکثر دو نیمسال تحصیلی بیش از مدت مجاز مذکور در این آیین نامه، به سنوات تحصیلی فرد افزوده شود، درخواست دانشجو پس از تایید کمیسیون موارد خاص دانشگاه محل تحصیل، برای استفاده از تسهیلات آیین نامه در دانشگاه صنعت نفت قابل بررسی خواهد بود.

– تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده در طول دوره تحصیلی کارشناسی ارشد بر اساس این آیین نامه مجاز نمی باشد.

– محاسبه پانزده درصد دانشجویان هم رشته و هم ورودی حائز شرایط در هر یک از دوره‌های پایین‌تر و بالاتر، بر اساس نیمسال ورودی و مجموع ظرفیت‌های دوره روزانه و نوبت دوم (شبانه) آزمون ورودی تحصیلات تکمیلی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته داخل سال ۱۴۰۱محاسبه می‌شود.

– پذیرش در رشته‌های تحصیلی مرتبط به تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای آموزشی دانشگاه امکان پذیر است.

نحوه و زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعت نفت ۱۴۰۱

کلیه متقاضیان استفاده از تسهیلات استعدادهای درخشان جهت شرکت در دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ اعم از دانشجویان دانشگاه صنعت نفت و یا سایر دانشگاه‌ها (که حداکثر تا پایان ۱۴۰۱/۶/۳۱ فارغ التحصیل می‌گردند) لازم است، تصویر کلیه مدارک لازم جهت ثبت نام را در قالب یک فایل الکترونیکی با فرمت PDF تهیه و حداکثر تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۱ به آدرس الکترونیکی pgo@put.ac.ir ارسال نمایند.

توجه: با توجه به محدودیت زمان بررسی سوابق، تاریخ‌های اعلام شده به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان 

۱- تکمیل کاربرگ شماره ۱ (درخواست پذیرش) و کاربرگ شماره ۲ (سوابق آموزشی و پژوهشی)

۲- تکمیل فرم اعلام رتبه با تائید معاون آموزشی دانشگاه محل تحصیل (فرم شماره ۳) برای دانشجویان دانشگاه صنعت نفت تایید معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده مربوطه کفایت می‌نماید.

۳- سه قطعه عکس جدید (فایل JPG عکس ارسال شود)

۴- تصویر کارت ملی و صفحه اول شناسنامه

۵- ریز نمرات دوره کارشناسی تا پایان نیمسال ششم برای ورودی‌های مهر ۹۷ (حائز شرایط اختصاصی بند‌های ۱ یا ۳)

۶- گواهی و مستندات سوابق آموزشی، پژوهشی و مدارک زبان (در صورت وجود)

۷- ارائه گواهی برای دارندگان شرط ۲ از شرایط اختصاصی (المپیاد – در صورت وجود)

۸- واریز مبلغ پانصد صد هزار ریال به حساب بانک قرض الحسنه مهر ایران به نام دانشگاه صنعت نفت

مواردی که متقاضی کارشناسی ارشد بدون کنکور بایستی مورد توجه قرار دهد:

– متقاضیان لازم است در زمان تحویل تصویر مدارک مزبور به دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه، اصل کلیه مدارک و مستندات را نیز به همراه داشته باشند. بدیهی است کلیه موارد ذکر شده صرفا با ارائه اصل مدرک معتبر قابل ارزیابی می‌باشد.

– درخواست ثبت نام به صورت غیراینترنتی امکان پذیر نمی‌باشد.

– پذیرش دانشجو صرفاً برای رشته – گرایش‌های مندرج در آگهی صورت می‌گیرد.

– متقاضیان حداکثر در دو رشته – گرایش (رشته –گرایش مقطع کارشناسی و رشته – گرایش مرتبط با آن) امکان ثبت نام دارند که باید در دو فرآیند جداگانه اقدام به ثبت نام نمایند و برای هر کدام، هزینه ثبت نام جداگانه پرداخت کنند.

– هر دانشجو صرفاً می‌تواند نسبت به اخذ پذیرش نهایی از یک دانشگاه اقدام نماید.

– پذیرش شدگان بدون آزمون استعدادهای درخشان بعد از انصراف از تحصیل در دوره روزانه مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی می شوند.

– در صورت احراز هرگونه مطالب خلاف واقع در مدارک ارائه شده توسط داوطلب، در هر مرحلهای از پذیرش و یا تحصیل، از ادامه کار وی جلوگیری و پیگیری قانونی به عمل خواهد آمد.

– نتایج بررسی سوابق و اعلام اسامی نهایی پذیرفته شدگان صرفاً از طریق سایت تحصیلات تکمیلی دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد. 

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعت نفت کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه صنعت نفت تا ۱۴۰۱/۰۴/۱۵ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

ثبت نام در کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعت نفت چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه صنعت نفت در سال ۱۴۰۱ در متن مقاله آورده شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
ناشناس
مرداد ۲۳, ۱۴۰۲ ۴:۲۰ ق٫ظ

با سلام دردانشگاه صنعت نفت اهواز
مهندسی نفت بدون کنکور دارد
تا کی وقت ثبت نام هست