پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه علامه طباطبایی ۱۴۰۲

اطلاعیه پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبائی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ (سهمیه استعدادهای درخشان) منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه علامه طباطبائی براساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان از میان برگزیدگان علمی دوره کارشناسی پیوسته (دوره‌های روزانه و شبانه) با شرایط زیر برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در دوره روزانه کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه علامه طباطبائی

رشته و گرایش های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه علامه طباطبائی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به شرح زیر می باشند:

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه علامه طباطبائی

۱- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی سال تحصیلی ۹۸-۹۹ که پس از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم از کل واحدهای درسی دوره، به لحاظ میانگین کل، جزء بیست درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی (از مجموع دوره های روزانه و شبانه) خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال (یا نه نیمسال طبق سرفصل مصوب دروس رشته شورای عالی برنامه ریزی) دانش آموخته شوند.

تبصره ۱: دانشجویانی که در طول شش نیمسال دانش آموخته شوند باید به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جزء بیست درصد برتر باشند (قید هم رشته و غیر هم ورودی در گواهی دانشگاه مبدأ الزامی است).

۲- حداقل میانگین کل، تا پایان نیمسال ششم برای دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی ۱۷ و متقاضیان سایر دانشگاه‌ها ۱۸ است و متقاضیان باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ از مقطع کارشناسی خود دانش آموخته شوند.

۳- دانشجویانی که دارای هرگونه محکومیت انضباطی (از شورای انضباطی دانشگاه یا وزارت عتف) با هر درجه و عنوان باشند، امکان ورود به مقطع بالاتر از طریق سهمیه استعدادهای درخشان را ندارند و دانشگاه مختار است در صورت اطلاع از آن در هر مرحله از ثبت نام، پذیرش، تحصیل و حتی فراغت از تحصیل، با دانشجو مطابق ضوابط و مقررات برخورد کند.

نکات مهم

۱- مدارک دوره های کارشناسی ناپیوسته، مجازی، نیمه حضوری، واحدهای خودگردان، دانشگاه های غیرانتفاعی، آزاد اسلامی، پردیس خودگردان، پردیس بین الملل، پیام نور، علمی – کاربردی و دانش آموختگان کارشناسی دانشگاه‌های خارج از کشور برای ورود بدون آزمون استعدادهای درخشان مورد پذیرش نخواهد بود.زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه علامه طباطبایی

۲- مدارک تحصیلی تمامی متقاضیان توسط کمیته منتخب گروه آموزشی رشته های ذیربط مورد بررسی قرار می‌گیرد و دانشجویانی که موفق به کسب حد نصاب لازم (۵۰ درصد از کل امتیاز) شوند، به ترتیب اولویت و در چارچوب ظرفیت مصوب، پذیرش خواهند شد.

تبصره ۱: گزینش نهایی متقاضیان ورود به مقطع کارشناسی ارشد با لحاظ کردن ۶۰ درصد معدل داوطلب و ۴۰ درصد نمره ارزیابی اساتید گروه آموزشی مربوطه محاسبه خواهد شد.

تبصره ۲: رتبه داوطلب برای پذیرش نهایی، صرفاً پس از اعمال ضریب ۶۰ (معدل شش نیمسال داوطلب) و ۴۰ (نمره ارزیابی اساتید) مشخص و اعمال خواهد شد. از اینرو رتبه‌های دانشجویان در فهرست اولیه ۲۰درصد برتر، ملاک پذیرش نهایی نیست.

تبصره ۳: ارزیابی گروه‌های آموزشی به دو شیوه انجام خواهد گرفت: روش اول، بررسی مدارک، مستندات ارائه شده و نمرات دانشجویان و روش دوم، برگزاری مصاحبه در صورت تشخیص گروه آموزشی مربوطه در رشته مورد تقاضای داوطلب است. به عبارت دیگر انتخاب روش بررسی و امتیازدهی به پرونده‌های داوطلبان از میان دو روش یادشده، در اختیار و به تشخیص گروه‌های آموزشی ذیربط خواهد بود.

۳- ثبت نام در این فراخوان به منزله پذیرش قطعی نیست و دانشگاه علامه طباطبائی در رد یا قبول تقاضای داوطلبان از اختیارات تام برخوردار است و الزام به تکمیل ظرفیت پذیرش خود ندارد.

۴- پذیرش دانشجویان غیرایرانی، ایرانی انتقالی از دانشگاه‌های خارج از کشور و دانشجویانی که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه‌های خارج از کشور اخذ کرده‌اند و دانشجویانی که بدون آزمون به دوره کارشناسی راه یافته‌اند و دانشجویان کارشناسی ناپیوسته با استفاده از ضوابط این فراخوان امکان‌پذیر نیست.

۵- اولویت ادامه تحصیل داوطلب در دوره کارشناسی ارشد همان رشته تحصیلی مرتبط با دوره کارشناسی است. بدیهی است در صورت‌عدم ارتباط رشته مورد تقاضا کارشناسی ارشد با رشته تحصیلی در کارشناسی، نام داوطلب از فرایند پذیرش حذف خواهد شد.

۶- هر داوطلب (غیر از داوطلبان دانشگاه علامه طباطبائی) فقط مجاز به انتخاب یک رشته / گرایش هستند ضمن آنکه امکان پذیرش در بیش از یک رشته / گرایش نیز وجود ندارد.

تبصره ۱: دانشجویان ۲۰ درصد برتر دانشگاه علامه طباطبائی مجاز به انتخاب سه رشته هستند.

تبصره ۲: با توجه به اهمیت رشته های انتخابی توسط داوطلبان، آن دسته از داوطلبانی که در رشته‌های انتخابی خود مورد پذیرش قرار نگیرند، نسبت به فرآیند پذیرش خود حق هیچگونه اعتراضی نخواهند داشت.

۷- داوطلبان برای انتخاب رشته مورد تقاضا برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد باید آن دسته از رشته هایی را انتخاب کنند که بین رشته مورد تقاضا و رشته کارشناسی آن‌ها ارتباط وجود داشته باشد. (قابل مشاهده در فایل ارتباط رشته‌ها برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد)

تبصره ۱: هرگونه تغییر احتمالی در رشته های مورد پذیرش دانشگاه در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مطابق مصوبات داخلی دانشگاه، اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد. ازاین رو در صورت حذف یک رشته از مجموع رشته های مورد پذیرش دانشگاه برای سال تحصیلی مذکور، داوطلبان نسبت به انتخاب آن هیچگونه حقی نخواهند داشت. لازم به ذکر است این دسته از داوطلبان میتوانند رشته جایگزین آن را انتخاب کنند.

۸- چنانچه بعد از تایید کمیته معاونت آموزشی دانشگاه و ثبت اطلاعات پذیرفته شدگان در پرتال سازمان سنجش آموزش کشور و یا بعد از تایید نهایی توسط آن سازمان، دانشجویی از ادامه تحصیل انصراف دهد، جایگزینی پذیرش نخواهد شد. قبل از آن نیز، تعیین جایگزین فقط با نظر کمیته مذکور میسر خواهد بود.

۹- تغییر رشته و گرایش بعد از قبولی و کسب پذیرش به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.

۱۰- هزینه ثبت نام به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد.

۱۱- در صورت تشخیص گروه آموزشی مربوطه به انجام مصاحبه، داوطلب موظف است در جلسه مصاحبه (مطابق شرایط اعلامی توسط گروه آموزشی مربوطه) حضور به هم رساند. عدم شرکت در مصاحبه، به منزله انصراف از تقاضای ادامه تحصیل بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد تلقی خواهد شد و هیچگونه عذری پذیرفته نیست و مصاحبه مجدد برگزار نمی‌شود.

۱۲- پس از محاسبه امتیازات، مراتب در کمیته معاونت آموزشی دانشگاه اعتباریابی، تأیید و اسامی پذیرفته شدگان اولیه از طریق پایگاه اینترنتی دانشگاه اعلام خواهد شد.

۱۳- پذیرش نهایی و قطعی داوطلبان، منحصراً پس از تأیید سازمان سنجش آموزش کشور و هیأت مرکزی گزینش دانشجو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت.

۱۴- داوطلبان در دوره روزانه کارشناسی ارشد پذیرش شده و ادامه تحصیل آنان رایگان خواهد بود.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۲ دانشگاه علامه طباطبائی

۱- گواهی بیست درصد برتر دوره کارشناسی، نمونه فرم پیوست است و طبق اطلاعات مندرج در فرم، گواهی دانشگاه مبدأ به صورت رسمی (سربرگ دانشگاه، امضاء و مهر شده) قابل قبول است.

تبصره ۱: دانشجویان دانشگاه علامه طباطبائی نیازی به بارگذاری گواهی ۲۰درصد برتر خود ندارند.

۲- یک نسخه تصویر از کلیه صفحات شناسنامه و کارت ملی.

۳- ریزنمرات کامل مقطع کارشناسی (نیازی به تایید اداره آموزش دانشگاه‌ها ندارد).

نکته: داوطلبان دانشگاه علامه طباطبائی میتوانند ریزنمرات کامل خود را با شماره گزارش ۹۹ از سیستم گلستان دریافت کنند.

۴- یک قطعه عکس ۳×۴ جدید.

۵- پرداخت مبلغ ۱/۹۵۰/۰۰۰ ریال (یکصد و نود و پنج هزار تومان) از طریق سامانه ثبت نام.

۶- یک نسخه از گواهی اخذ شده مربوط به کسب یکی از فعالیت، افتخارات و یا عناوین زیر:

(چنانچه داوطلبان موفق به کسب افتخاراتی شده و یا در فعالیت‌های علمی شرکت داشته، باید گواهی آن را ضمیمه کنند.)

– برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی با ارائه گواهی معتبر از مرکز المپیاد علمی کشور.

– دانشجویان نمونه کشوری با ارائه گواهی معتبر از معاونت دانشجویی وزارت متبوع.

– دارا بودن گواهی ثبت اختراع اخذ شده از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران.

– برگزیدگان در جشنواره‌های علمی معتبر بین المللی (خوارزمی –فارابی –رازی و ا بن سینا) با ارائه گواهی معتبر.

– نفر اول مسابقات ورزشی کشوری یا وزارتی یا بین المللی (فقط ویژه رشته‌های تربیت بدنی) با ارائه گواهی معتبر.

– نفر اول مسابقات قرآن و نهج البلاغه کشوری و یا حافظان کل قرآن کریم یا نهج البلاغه (ویژه رشته های علوم قرآن و حدیث) با ارائه گواهی.

– دارا بودن عنوان مخترع – مبتکر و پژوهشگر برجسته با ارائه گواهی معتبر.

– برندگان جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان ریاست جمهوری با ارائه گواهی معتبر.

– دارا بودن سوابق فعالیت در انجمن‌های علمی، دوره‌های مهارت افزایی در رشته مرتبط، فعالیت‌های حوزه کارآفرینی و سایر فعالیت‌های علمی خارج از دانشگاه و سایر موارد مربوطه…

– دارا بودن سوابق پژوهشی (مقالات، همایش‌ها وطرحهای پژوهشی و…)

– احراز توانمندی در یکی از زبانهای معتبر (انگلیسی -آلمانی – فرانسه – اسپانیایی، عربی و…)

– دارا بودن رتبه یک یا دو رقمی در آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور با ارائه گواهی معتبر.

– سایر موارد مربوط به رزومه تحصیلی، شغلی و موارد مرتبط.

نحوه و زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه علامه طباطبائی

داوطلبان واجد شرایط از ساعت ۱۰صبح روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۴ الی ساعت ۱۰روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۷ نسبت به ارسال مدارک مورد نیاز از طریق سامانه ثبت نام دانشگاه علامه طباطبائی اقدام کنند. به مدارکی که ناقص بارگذاری شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

– داوطلبان پس از ورود به سایت ثبت نام؛ از بخش استعداد درخشان وارد شده و برای ثبت نام و بارگذاری مدارک درخواستی خود اقدام کنند.

نکته مهم: داوطلبان قبل از ثبت نام و ارسال مدارک، لازم است دستورالعمل پذیرش دانشجوی بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد، جدول رشته های مورد پذیرش و ارتباط رشتهای و سایر موارد مربوطه که در سایت ثبت نام موجود است را به دقت مطالعه کنند.

* به منظور تسریع در انجام امور و رعایت پروتکلهای بهداشتی، لازم است داوطلبان از مراجعه حضوری به دفاتر ستادی دانشگاه علامه طباطبائی خودداری کنند. بدیهی است در صورت نیاز به حضور، با داوطلب تماس حاصل خواهد شد. از اینرو لازم است داوطلب شماره تماس اعلامی خود را همواره به صورت روشن و در دسترس نگه دارد.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه علامه طباطبائی کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه علامه طباطبائی تا ۱۴۰۱/۱۲/۰۷ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه علامه طباطبائی چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه طباطبائی در سال ۱۴۰۲ در متن مقاله آورده شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۴ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
امید
بهمن ۲۹, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۱ ب٫ظ

لطفا اگه کسی میتونه منو راهنمایی ونه یه ترمم همینجوری به هدر رفته انصراف طدن از اون دانشگاه که نتونستم برم

امید
بهمن ۲۹, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۰ ب٫ظ

سلام من ارشد امسال دانشگاه سراسری قبدل شدم رشته تربیت بدنی فیزیولوژی ورزشی ولی بنده ساکن تهرانم ولی دانشگاه تبریز قبول شدم الان جطور میتونم دانشگاه های تهران ادامه تحصیل بدم

Zahra
بهمن ۲۶, ۱۴۰۱ ۱۰:۰۵ ق٫ظ

سلام استعداد درخشان منظورش چیه من فارغ‌التحصیل پیام نور هستم میتونم ثبت نام کنم؟

مهسا
بهمن ۲۸, ۱۴۰۱ ۸:۵۷ ب٫ظ
پاسخ به  Zahra

سلام
در صورتی که تا پایان ترم ششم سه چهارم واحدهای درسی رو گذرونده باشید و جزو بیست درصد برتر ورودی رشته تون تو دانشگاهتون باشید میتونید در فراخوان های بدون کنکور ثبت نام کنید. البته خیلی دانشگاه ها محدودیت میذارن و از فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور ثبت نام نمیکنن که این مورد رو باید در فراخوان هر دانشگاه چک کنید. همه فراخوان ها در همین سایت مسترتست درج میشه.