پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه زنجان ۱۴۰۲

اطلاعیه دانشگاه زنجان در خصوص پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشجویان ممتاز برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه زنجان بر اساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از میان دانشجویان کارشناسی واجد شرایط تعداد محدودی را بدون آزمون جهت ورود به دوره‌های کارشناسی ارشد می‌پذیرد.

توجه: پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.

نحوه و زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه زنجان

متقاضیان می‌بایست درخواست خود را به صورت الکترونیکی به همراه مدارک لازم از طریق اتصال به سامانه گلستان به آدرس golestan.znu.ac.ir ارسال نمایند. بازه زمانی دریافت درخواست از روز ۱۴۰۱/۱۱/۰۱ تا روز ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ خواهد بود. قابل توجه است که درخواست‌های دریافتی به غیر از درگاه مشخص شده بررسی نخواهند شد.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه زنجان

دانشگاه زنجان از میان دانشجویان کارشناسی ورودی نیمسال اول ۱۳۹۸ که در ۸ نیمسال فارغ التحصیل می‌شوند، دانشجویان کارشناسی ورودی ۹۹ که در شش نیمسال فارغ التحصیل می‌شوند و دانشجویان دورشته‌ای ورودی ۱۳۹۷ که در ۱۰ نیمسال فارغ التحصیل می‌شوند تعداد محدودی را بدون آزمون جهت ورود به دوره‌های کارشناسی ارشد می‌پذیرد.

حداقل شرایط لازم جهت درخواست پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد این دانشگاه به شرح زیر است:

  • دارا بودن صلاحیت‌های عمومی داوطلبان

  • گذراندن حداقل سه چهارم از واحدهای دوره کارشناسی تا پایان نیمسال ششم تحصیلی

  • برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در دوره‌های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته ها) شرکت کرده اند، مدت مجاز حداکثر نه نیمسال تحصیلی است.

  • برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین بیست درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می‌شود که بیشترین واحد درسی خود را با آن‌ها گذرانده‌اند.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان 

  1. تکمیل اطلاعات درخواستی در سامانه گلستان

  2. بارگذاری تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی

  3. تصویر گواهی (بیست درصد برتر در شش نیمسال) تاییدشده توسط دانشگاه محل تحصیل کارشناسی (فرم شماره ۱ برای دانشجویان دانشگاه زنجان ((فرم باید به صورت تایپ شده ارسال شود)) و فرم شماره ۲ برای دانشجویان سایر دانشگاه‌ها ((فرم باید به صورت تایپ شده و کامل در سربرگ دانشگاه باشد))

  4. آخرین کارنامه تحصیلی (ریزنمرات تا پایان نیمسال ششم) برای سایر دانشگاه‌ها

  5. واریز مبلغ ۷۵۰۰۰۰ ریال (هفتاد و پنج هزار تومان) به حساب درآمدهای اختصاصی دانشگاه زنجان از طریق سامانه گلستان (قابل ذکر است مبلغ واریزی به هیچ وجه قابل استرداد نیست).

نکات مهم:

– در صورت احراز مغایرت اطلاعات وارد شده در سامانه با گواهی‌های ارائه شده و وجود هرگونه نقص در تکمیل فرم درخواست (مانند معدل، واحد گذرانده، رتبه و…) پرونده متقاضی از روند بررسی خارج می‌گردد.زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه زنجان

– در بررسی مدارک داوطلب سایر دانشگاه‌ها ضریب همترازی دانشگاه را اعمال خواهد شد.

– دانشجویان دانشگاه زنجان که بیشترین واحدهای خود را در سایر دانشگاه‌ها به صورت مهمان گذرانده باشند مانند دانشجویان سایر دانشگاه‌ها خواهند بود. (ضریب همترازی دانشگاه مربوطه اعمال می‌شود.)

– دانشجویان مقطع کارشناسی ناپیوسته طبق آیین نامه مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

– فرم‌ها بایستی به صورت تایپ شده، کامل و بدون خط خوردگی باشد و دانشجویان سایر دانشگاه‌ها باید فرم‌ها را در سربرگ دانشگاه مبدا تکمیل نمایند. توجه شود فرم‌هایی که به صورت دستی و یا ناقص تکمیل شود مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

– طبق شرایط اختصاصی دانشگاه پذیرش دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور، تربیت معلم، علمی کاربردی و غیر انتفاعی با تایید و تشخیص گروه آموزشی مربوطه پس از انجام مصاحبه با داوطلبین خواهد بود.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه زنجان

فهرست رشته و گرایش های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه زنجان برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به شرح جدول زیر است:

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه زنجان کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه زنجان تا ۱۴۰۱/۱۱/۳۰ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه زنجان چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه زنجان در سال ۱۴۰۲ در متن مقاله آورده شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات