پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سیستان و بلوچستان ۱۴۰۲

فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون استعداد درخشان دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه سیستان و بلوچستان مطابق آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان در تمامی رشته /گرایش‌های دوره کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان که در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ دارای ظرفیت پذیرش روزانه از طریق کنکور کارشناسی ارشد هستند، از میان دانشجویان و دانش آموختگان دوره کارشناسی پیوسته با لحاظ نمودن شرایط ذیل دانشجو می‌پذیرد.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سیستان و بلوچستان

شرایط ثبت نام متقاضیان پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان این دانشگاه به شرح زیر است:

۱- دانشجویان ورودی بهمن ماه ۹۷ و مهرماه ۹۸ دوره کارشناسی پیوسته دانشگاه‌های دولتی که تا پایان شش نیمسال با گذراندن حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی خود به لحاظ میانگین کل جزء بیست درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند، می‌توانند نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک جهت شرکت در رقابت پذیرش بدون آزمون اقدام نمایند.

تبصره ۱: دانش آموختگان کارشناسی ورودی بهمن ۹۷ به شرط دانش آموختگی در ۸ نیمسال می‌توانند درخواست خود را ارائه نمایند.

تبصره ۲: چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته‌ای در دوره کارشناسی ارشد با بیست درصد برتر دانشجویان حائز شرایط تکمیل نشود، صرفاً تقاضای دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان با میانگین کل ده درصد برتر بعدی در پایان شش نیمسال با اولویت رتبه در آن رشته و در صورت داشتن سایر شرایط بررسی خواهد شد.

۲- متقاضیان پذیرش بایستی حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۳۱ و طی حداکثر هشت نیمسال دانش آموخته شوند.

تبصره ۳: درخواست متقاضیانی که در طول ۶ نیمسال تحصیلی در دوره کارشناسی پیوسته دانش‌آموخته شده اند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل ۸ نیمسال دانشجویان همرشته و غیر هم ورودی خود جزء بیست درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون، قابل بررسی است. ضروری است داوطلبان مشمول این تبصره در فراخوان ثبت نام نمایند.

تبصره ۴: پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای همان سال امکان‌پذیر است.

تبصره ۵: متقاضیان می‌توانند حداکثر سه رشته – گرایش به ترتیب اولویت خود از جدول انتخاب نمایند.

تبصره ۶: پذیرش در رشته گرایش‌های جدول منوط به پذیرش دانشجوی روزانه مطابق با دفترچه کنکور کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۲-۱۴۰۳ است.

۳- دانشجویان رتبه های ۱تا ۳ دانشگاه سیستان و بلوچستان که در المپیاد ۱۴۰۲ شرکت خواهند نمود و در مرحله نهایی جزء ٪۵۰ برتر رتبه آورندگان رشته گرایش خود گردند؛ می‌توانند از کمک‌هزینه تحصیلی ویژه دانشگاه سیستان و بلوچستان بهره‌مند گردند.

۴- دانشجویان دانشگاه های پیام نور، آزاد اسلامی، غیردولتی – غیرانتفاعی، علمی کاربردی و پردیس‌های بین الملل (خودگردان) مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

۵- پذیرش دانشجویان غیرایرانی، ایرانی انتقالی از دانشگاه‌های خارج از کشور و دانشجویانی که مدرک خود را از دانشگاه های خارج از ایران اخذ نموده اند، از طریق این فراخوان امکان‌پذیر نیست.

۶- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد مجاز نیست.

۷- درخواست متقاضی صرفاً در اولویت هایی بررسی می‌شود که در فرم تقاضا و در زمان ثبت نام اینترنتی انتخاب کرده است.

۸- در صورت‌ عدم تکمیل ظرفیت سایر رشته / گرایش‌های مرتبط، به هیچ عنوان امکان بررسی در سایر گرایش‌ها وجود ندارد؛ لذا ضروری است داوطلب در انتخاب رشته/ گرایش‌ها و اولویت آن‌ها دقت کند.

ظرفیت پذیرش ارشد بدون آزمون

۱- ظرفیت پذیرش روزانه بدون آزمون حداکثر به اندازه ۴۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون دوره روزانه در هر کد محل تحصیل است (عدد غیرصحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل می‌گردد) که دو سوم این ظرفیت به دانش آموختگان دانشگاه سیستان و بلوچستان و یک سوم باقیمانده به دانش آموختگان و متقاضیان سایر دانشگاه‌ها اختصاص خواهد یافت.

۲- پذیرش از طریق این آیین نامه در دوره های روزانه و به صورت رایگان انجام می‌گردد.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه سیستان و بلوچستان

مدارک لازم جهت شرکت در فراخوان پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان مقطع کارشناسی ارشد به شرح ذیل می باشد:

۱- تکمیل فرم گواهی رتبه ویژه دانشجویان سایر دانشگاه‌ها (الزامی برای متقاضیان سایر دانشگاه‌ها)زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سیستان و بلوچستان

۲- تکمیل فرم درخواست پذیرش (الزامی برای کلیه متقاضیان)

۳- تکمیل فرم تعهدنامه (الزامی برای کلیه متقاضیان)

۴- تکمیل چک لیست (الزامی برای کلیه متقاضیان)

۵- یک برگ کپی از صفحه اول شناسنامه و کارت ملی (خوانا و پررنگ) (الزامی برای کلیه متقاضیان)

۶- اصل فیش واریزی به مبلغ ۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال به شماره حساب دانشگاه سیستان و بلوچستان نزد بانک ملی. لطفاً در فیش واریزی نام و نام خانوادگی متقاضی ذکر گردد. (الزامی برای متقاضیان سایر دانشگاه ها)

تذکر ۱: مدارکی که پس از تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۳ ارسال گردند و یا ناقص باشند مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

تذکر ۲: وجه پرداختی متقاضیان شرکت در فراخوان جهت بررسی درخواست متقاضی بوده و در صورت نقص مدارک، عدم پذیرش و غیره مسترد نخواهد شد.

نحوه و زمان ثبت نام ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه سیستان و بلوچستان

دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان از تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ لغایت ۱۴۰۱/۱۲/۰۳ فرصت دارند از طریق وب‌سایت دانشگاه به آدرس usb.ac.ir به صفحه گروه استعدادهای درخشان مراجعه و پس از مراجعه به پوشه «پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد» به منوی «اطلاعیه های مهم» مراجعه نمایند.

پس از مطالعه کامل فراخوان پذیرش در این منو، اقدام به ثبت نام و تشکیل پرونده از طریق درگاه تعبیه شده در این محل نمایند.

– به منظور ثبت نام و تشکیل پرونده، متقاضی بایستی مطابق با چک لیست موجود در منوی «اطلاعیه های مهم» مدارک را کامل و فرم‌های مربوطه که نیاز به تکمیل شدن دارد را حتماً تایپ نموده، سپس مدارک را به صورت یک فایل زیپ شده، حداکثر به حجم ۱۵ مگابایت و با عنوان دانشجو (نام و نام خانوادگی به‌صورت لاتین) آماده کرده و در قسمت انتخاب فایل بارگذاری نموده و ارسال فایل را انتخاب و سپس اطلاعات خود را ثبت نماید.

تذکر: لازم است کلیه موارد (نام، نام خانوادگی، کد ملی، رشته تحصیلی و ارسال فایل) موجود در بخش ثبت نام و تشکیل پرونده با دقت تکمیل و ارسال گردد.

تذکر: پیشنهاد می‌گردد متقاضیان محترم جهت انتخاب رشته گرایش کارشناسی ارشد از اطلاعات جدول مربوطه استفاده نموده تا چنانچه در رشته گرایش اول خود شرط معدل لازم را نداشته باشند، در صورت تمایل بتوانند در دیگر گرایش‌های رشته خود تقاضا دهند.

تذکر: پذیرش افراد لیست به هیچ وجه قطعی نیست و صرفاً منوط بر وجود ظرفیت قانونی پذیرش با آزمون در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سیستان و بلوچستان می‌باشد. از این رو توصیه می‌شود که دانشجویان عزیز با تمام تلاش و همت خود در کنکور کارشناسی ارشد شرکت و سعی نمایند از آن طریق وارد دوره های کارشناسی ارشد گردند.

تذکر: اسامی دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان ورودی بهمن ۹۸ در رشته های (شیمی محض و زیست گیاهی) پس از پایان نیمسال ششم آن‌ها، اعلام و پذیرش اولیه آن‌ها انجام خواهد شد.

متقاضیان سایر دانشگاه‌ها:

متقاضیان سایر دانشگاه‌ها از تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۰۳ لغایت ۱۴۰۱/۱۲/۰۳ فرصت دارند اقدام به ثبت نام و تشکیل پرونده از طریق درگاه تعبیه شده در این محل نمایند.

– به منظور ثبت نام و تشکیل پرونده متقاضی بایستی مطابق با چک لیست موجود در منوی «اطلاعیه های مهم» مدارک خود را کامل و فرم‌های مربوطه که نیاز به تکمیل شدن دارد را حتماً تایپ نموده، سپس مدارک را به صورت یک فایل زیپ شده، حداکثر به حجم ۱۵ مگابایت و با عنوان دانشجو (نام و نام خانوادگی به صورت لاتین) آماده کرده و در قسمت انتخاب فایل، بارگذاری نموده و ارسال فایل را انتخاب و سپس اطلاعات خود را ثبت نماید.

تذکر: لازم است کلیه موارد (نام، نام خانوادگی، کد ملی، رشته تحصیلی و ارسال فایل) موجود در بخش ثبت نام و تشکیل پرونده با دقت تکمیل و ارسال گردد.

تذکر: ضروری است دانشجویان سایر دانشگاه‌ها در کنار رشته تحصیلی، نام دانشگاه محل تحصیل مقطع کارشناسی خود را ذکر نمایند.

تذکر: لازم است در فرم درخواست متقاضی، آدرس محل سکونت و شماره تماس به صورت کامل درج گردد.

اطلاعات و نکات تکمیلی مهم

۱- چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل وی جلوگیری می‌شود و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۲- خاطرنشان می شود هر فرد تنها قادر به ارسال یک فایل زیپ شده و تنها یک بار می‌باشد و فایل‌ها و اسامی تکراری توسط سیستم حذف خواهند شد و تنها فایلی که ابتدا بارگذاری شده است در سیستم باقی می‌ماند.

۴- شرکت در این فراخوان، حقی برای متقاضی ایجاد نمی‌کند. به کلیه متقاضیان توصیه می‌شود مراحل و پیش‌نیازهای آزمون سراسری کارشناسی ارشد را دقیقاً رعایت نمایند.

۵- ارائه درخواست و دارا بودن حداقل شرایط به هیچ عنوان به معنی پذیرش نمی‌باشد.

۶- پذیرش اولیه به منزله پذیرش قطعی نیست.

۷- پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۲ دانشگاه سیستان و بلوچستان

رشته های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ به شرح جدول زیر می باشد:

ردیف رشته گرایش کارشناسی ارشد رشته گرایش کارشناسی مجاز به پذیرش
۱جغرافیا و برنامه ریزی روستایی – برنامه ریزی کالبدی فضاییتمامی گرایش‌های رشته جغرافیا
۲جغرافیا و برنامه ریزی شهری – آمایش شهری تمامی گرایش‌های رشته جغرافیا و مهندسی فضای سبز
۳جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری – برنامه ریزی فضایی و مجتمع های گردشگریتمامی گرایش‌های رشته جغرافیا
۴مخاطرات محیطی تمامی گرایش‌های رشته جغرافیا
۵آب و هواشناسی گرایش آب و هوا شناسی محیطی
آب و هواشناسی
۶زبان و ادبیات عربی زبان و ادبیات عربی
۷زبان و ادبیات فارسی زبان و ادبیات فارسی
۸آموزش زبان انگلیسیآموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی و مترجمی زبان انگلیسی
۹جامعه شناسی جامعه شناسی
۱۰تاریخ تاریخ
۱۱باستان شناسی-پیش از تاریخ باستان شناسی
۱۲باستان‌شناسی گرایش تمدن و فرهنگ اسلامی ایران و سرزمین های دیگرباستان شناسی
۱۳مدیرت دولتی – توسعه منابع انسانی، مدیریت دولتی – تصمیم گیری و خط مشی گذاری عمومیمدیریت دولتی
۱۴مدیریت بازرگانی – بازاریابی مدیریت مالی
۱۵کارآفرینی – کسب و کار جدید، کارآفرینی – سازمانی، کارآفرینی – توسعهمدیریت کسب و کارهای کوچک، اقتصاد، حسابداری، مدیریت
۱۶حسابداری حسابداری
۱۷علوم اقتصادی – توسعه اقتصادی و برنامه ریزی، علوم اقتصادی – اقتصاد نظری، علوم اقتصادی – اقتصاد انرژیاقتصاد – علوم اقتصادی
۱۸پژوهش هنرصنایع دستی، فرش، مهندسی معماری و مرمت بنا
۱۹نقاشی نقاشی
۲۰تحقیقات آموزشیکلیه گرایش های علوم تربیتی
۲۱روانشناسی تربیتیکلیه گرایش های روانشناسی، کلیه گرایش های علوم تربیتی
۲۲روانشناسی روانشناسی
۲۳تربیت بدنی و علوم ورزشی – فیزیولوژی ورزشی کاربردی علوم ورزشی، مربیگری
۲۴مدیریت ورزشی-مدیریت راهبردی در سازمان‌های ورزشی علوم ورزشی، مربیگری
۲۵مدیریت آموزشی کلیه گرایش های علوم تربیتی
۲۶تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش کلیه گرایش های علوم تربیتی
۲۷مهندسی برق – افزاره های میکرو و نانوالکترونیک کلیه گرایش‌های مهندسی برق
۲۸مهندسی برق – کنترل کلیه گرایش های مهندسی برق
۲۹مهندسی برق-الکترونیک قدرت و ماشین های الکتریکی کلیه گرایش های مهندسی برق
۳۰مهندسی برق _ قدرت کلیه گرایش های مهندسی برق
۳۱مهندسی برق – مخابرات میدان و موج کلیه گرایش‌های مهندسی برق – کلیه گرایش های فیزیک
۳۲مهندسی برق – مخابرات سیستممهندسی برق کلیه گرایش‌های مخابرات، مهندسی فناوری اطلاعات، سامانه های شبکه ای، مهندسی برق – الکترونیک
۳۳مهندسی کامپیوتر – نرم افزارمهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات و یا علوم کامپیوتر
۳۴مهندسی فناوری اطلاعاتمهندسی فناوری اطلاعات – مهندسی کامپیوتر – علوم کامپیوتر
۳۵مهندسی کامپیوتر – شبکه های کامپیوتریمهندسی کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات و یا علوم کامپیوتر
۳۶شیمی آلی، شیمی معدنی، شیمی فیزیک، شیمی تجزیه، شیمی کاربردی، فیتو شیمیشیمی محض، شیمی کاربردی
۳۷فیزیک گرایش فیزیک ماده چگال، گرایش فیزیک نجوم و اختر فیزیک، گرایش هسته ای، علوم و فناوری نانو – نانوفیزیک، فوتونیک، ذرات بنیادی و نظریه میدان‌هاکلیه گرایش های فیزیک
۳۸ژنتیک زیست سلولی مولکولی، جانوری، گیاهی
۳۹بیوشیمی، فیزیولوژی گیاهی زیست سلولی مولکولی، جانوری، گیاهی
۴۰زمین شناسی اقتصادی، زمین شناسی پترولوژی، زمین شناسی ژئوشیمی، زمین شناسی تکتونیک، زمین شناسی چینه نگاری و دیرینه شناسی، زمین شناسی آب‌شناسیزمین شناسی
۴۱مهندسی عمران – سازه، مهندسی آب و سازه های هیدرولیکی، مهندسی و مدیریت منابع آبمهندسی عمران – عمران
۴۲مهندسی مواد-انتخاب و شناسایی مواد مهندسی مواد گرایش مهندسی مواد، گرایش مهندسی متالورژی
۴۳مهندسی شیمی – طراحی فرآیند، مهندسی شیمی – جداسازی، مهندسی شیمی – ترموسینیتیک، مهندسی شیمی – فرآوری و انتقال گازکلیه گرایش‌های مهندسی شیمی
۴۴مهندسی صنایع – بهینه سازی سیستم ها مهندسی صنایع، ریاضیات و کاربردهای آن
۴۵مهندسی مکانیک – تبدیل انرژی، مهندسی مکانیک – طراحی کاربردیکلیه گرایش‌های مهندسی مکانیک
۴۶مهندسی معدن – اکتشاف مواد معدنیمهندسی معدن، مهندسی اکتشاف معدن، مهندسی استخراج معدن، زمین شناسی
۴۷علوم کامپیوتر – محاسبات نرم و هوش مصنوعیعلوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر
۴۸علوم کامپیوتر – داده کاویعلوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر
۴۹آمار-آمار ریاضیآمار
۵۰ریاضیات و کاربردها گرایش جبرریاضی
۵۱ریاضیات و کاربردها گرایش آنالیز ریاضی
۵۲ریاضیات و کاربردها گرایش هندسه (توپولوژی) ریاضی
۵۳ریاضی کاربردی گرایش بهینه سازیریاضی
۵۴ریاضی کاربردی گرایش آنالیز عددیریاضی
۵۵ادیان و عرفانادیان و عرفان
۵۶فقه و مبانی حقوق اسلامی فقه و مبانی حقوق اسلامی
۵۷فلسفه و کلام اسلامیفلسفه و کلام اسلامی
۵۸علوم قرآن و حدیث، تفسیر اثری، نهج البلاغه علوم قرآن و حدیث

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سیستان و بلوچستان کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه سیستان و بلوچستان تا ۱۴۰۱/۱۲/۰۳ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سیستان و بلوچستان چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲ در متن مقاله آورده شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۱ دیدگاه
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
سائره
بهمن ۲۹, ۱۴۰۱ ۴:۲۳ ب٫ظ

سلام وقت بخیر میتونیم رشته ای غیر از رشته خودمون بزنیم من ورودی ۹۵رشتع باستان شناسی ام،بامعدل۱۵/۶صدم