اعلام جزییات مصاحبه رشته‌های خاص کارشناسی ارشد دانشگاه تهران ۱۴۰۲

اطلاعیه دانشگاه تهران درخصوص برگزاری مصاحبه رشته های دارای شرایط خاص یا بورسیه کارشناسی ارشد در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، اطلاعیه منتشر شده دانشگاه تهران به شرح زیر است:

۱- رشته‌های بورسیه همراه اول، شامل چهار رشته «مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار» (ظرفیت: ۱۰ نفر)، «مهندسی کامپیوتر گرایش هوش مصنوعی و رباتیک» (ظرفیت: ۱۰ نفر)، «مهندسی برق گرایش مخابرات سیستم: (ظرفیت: ۵ نفر) و «مهندسی برق گرایش شبکه‌های مخابراتی (ظرفیت: ۵ نفر)

– تعداد معرفی شدگان ۳ برابر ظرفیت اعلام شده (مجموعاً ۹۰ نفر) می‌باشد.

مصاحبه در تاریخ‌های ۱۲ و ۱۳ تیر از ساعت ۹ صبح (طبق برنامه اعلامی که متعاقباً در وبسایت دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر به آدرس http://ece.ut.ac.ir اعلام خواهد شد) در طبقه هشتم ساختمان شماره ۲ دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، واقع در دانشکدگان فنی دانشگاه تهران به آدرس کارگر شمالی، بالاتر از جلال آل احمد، برگزار خواهد شد.

داوطلبان جهت دریافت اطلاعات تکمیلی در این باره می‌توانند با سرکار خانم کوثری با شماره تلفن ۸۲۰۸۴۳۲۷ تماس حاصل فرمایند.

متقاضیان می‌بایست رزومه و یک کپی از کارنامه آزمون سنجش، ریز نمرات مقطع کارشناسی، مدرک زبان (در صورت وجود)، توصیه نامه، و گواهی دوره‌های مرتبط که احتمالاً گذرانده‌اند و هر گونه مدارک تکمیلی که منجر به شناساندن بهتر داوطلب به هیئت داوری شود را جهت تحویل همراه داشته باشند.

۲- رشته‌های دارای شرایط خاص (مجموعه مطالعات جهان)

آزمون مصاحبه مجموعه رشته‌های مطالعات جهان کد رشته امتحانی ۱۱۳۱ به زبان اصلی هر رشته (رشته‌های مطالعات جهان گرایش مطالعات آمریکای شمالی، مطالعات بریتانیا، مطالعات هند، مطالعات جنوب آفریقا و مطالعات رژیم صهیونیستی به زبان انگلیسی، رشته‌های مطالعات جهان گرایش مطالعات عراق، فلسطین و مصر به زبان عربی، رشته مطالعات جهان گرایش مطالعات آمریکای لاتین به زبان اسپانیایی، رشته مطالعات جهان گرایش مطالعات فرانسه به زبان فرانسه، رشته مطالعات جهان گرایش مطالعات کشورهای آلمانی زبان به زبان آلمانی، رشته مطالعات ترکیه به زبان ترکی استانبولی و رشته مطالعات جهان گرایش مطالعات ژاپن به زبان ژاپنی یا انگلیسی) در مورخ ۱۴۰۲/۰۴/۱۹‬ (رشته‌های انگلیسی زبان) و ۱۴۰۲/۴/۲۰ (سایر رشته‌ها) به صورت حضوری در محل دانشکده مطالعات جهان به آدرس: خیابان کارگر شمالی، بالاتر از خیابان پانزدهم، پردیس شمالی دانشگاه تهران، ورودی غربی، دانشکده مطالعات جهان برگزار می‌شود.

شایان ذکر است لازم است داوطلبان جهت ملاحظه شرایط و ضوابط و چگونگی انجام مصاحبه به اطلاعیه‌های مندرج در وب‌سایت دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران به آدرس fws.ut.ac.ir مراجعه نمایند.

۳- رشته مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی دوره مشترک دانشگاه تهران با دانشگاه ایندیانا پردو (IUPUI) (واقع در شهر ایندیاناپولیس کشور آمریکا)

مصاحبه داوطلبان شرکت در دوره مشترک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک (گرایش طراحی کاربردی) دانشگاه تهران با دانشگاه ایندیانا- پردو از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۲ بصورت حضوری در محل دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران (خیابان کارگر شمالی، بالاتر از تقاطع آل احمد، دانشکده فنی دانشگاه تهران، ساختمان شماره یک مهندسی مکانیک، طبقه هفتم) برگزار می‌گردد.

شماره تلفن ۰۲۱۶۱۱۱۵۲۵۲ در ساعات اداری پاسخگوی پرسش‌های شما در مورد این دوره خواهد بود.

داوطلبان شرکت در مصاحیه باید تا ساعت ۱۴:۳۰ روز شنبه ۱۴۰۲/۰۴/۱۷ تصویر مدارک زیر را از طریق ایمیل به دفتر دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تهران (سرکار خانم زنجانی به نشانی Zanjani@ut.ac.ir) ارسال نمایند.

  • هر مدرکی که نشان دهنده معدل کتبی دیپلم باشد.
  • کارنامه کنکور کارشناسی ارشد.
  • کارنامه (ریز نمرات) مقطع کارشناسی
  • مدرک زبان (درصورت وجود)

یادآور می‌شود که شرکت در مصاحبه دوره‌های مشترک هیچگونه تعهدی برای دانشجو یا دانشگاه تهران ایجاد نخواهد کرد و در صورت پذیرفته نشدن در این دوره، سازمان سنجش انتخاب‌های بعدی داوطلب را در نظر خواهد گرفت.

گزیده‌ای از شرایط دوره در زیر می‌آید:

در نیمسال اول ۱۴۰۲-۱۴۰۳ حداکثر ده (۱۰) نفر در رشته مهندسی مکانیک (گرایش طراحی کاربردی) برای تحصیل در این دوره پذیرفته خواهند شد. پذیرش دانشجو در این دوره بصورت نیمه متمرکز (معرفی دو برابر ظرفیت هر رشته از سوی سازمان سنجش و انجام مصاحبه حضوری توسط دانشگاه تهران) خواهد بود. در صورت رعایت تمامی ضوابط اعلام شده از سوی دو دانشگاه، دانش‌آموختگان این دوره دو مدرک جداگانه از دو دانشگاه دریافت خواهند نمود.

مدت دوره بطور معمول دو و نیم سال تحصیلی (شامل پنج نیمسال تحصیلی) است که دو نیمسال اول در دانشکدگان فنی دانشگاه تهران و سه نیمسال بعد در دانشگاه ایندیانا-پردو در کشور آمریکا برگزار خواهد شد.

در مدت تحصیل دانشجویان در ایران، دروس به زبان انگلیسی ارائه خواهند شد. در صورت نیاز، دانشجویان برای شرکت در کلاس‌های تقویت زبان انگلیسی به دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه تهران معرفی خواهند شد.

در پایان سال اول تحصیل دانشجویان به شرط گذراندن حداقل ۱۲ واحد درسی و احراز حداقل معدل کل ۱۴ از ۲۰ و کسب حداقل نمره ۷۹ در آزمون تافل (IBT) یا حداقل نمره ۶/۵ در آزمون IELTS مجوز رفتن به دانشگاه ایندیانا-پردو را دریافت خواهند نمود. بر اساس توافق بین دو دانشگاه، این دانشجویان نیازی به شرکت در آزمون GRE نخواهند داشت.

پذیرفته شدگان در این دوره برای کسب حداقل نمره زبان تنها تا پایان تابستان ۱۴۰۳ فرصت خواهند داشت. دانشجویانی که تا این تاریخ موفق به کسب حداقل نمره زبان نشوند از ادامه تحصیل در این دوره محروم خواهند شد.

از مجموع واحدهای گذرانده شده در دانشکدگان فنی دانشگاه تهران تعداد ۱۲ واحد با هماهنگی دانشگاه ایندیانا-پردو قابل انتقال به آن دانشگاه خواهد بود. بدیهی است که تمامی واحدهای گذرانده شده در دانشکدگان فنی دانشگاه تهران (حداکثر ۱۷ واحد) برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه تهران احتساب خواهد شد.

تعریف، راهنمایی و ارزیابی پروژه کارشناسی ارشد دانشجویان این دوره‌ها بصورت مشترک توسط اساتید دو دانشگاه انجام خواهد گرفت.

پس از اتمام تحصیل در دانشگاه ایندیانا-پردو، دانشجویان موظف به بازگشت به ایران و تکمیل مراحل فراغت از تحصیل در دانشگاه تهران می‌باشند. تا زمانی که مراحل فراغت از تحصیل در دانشگاه تهران بطور کامل انجام نشده است، دانشجویان از هیچیک از دو دانشگاه مدرکی دریافت نخواهند نمود.

دانشجویانی که نمره تافل (IBT) آن‌ها در هنگام عزیمت به آمریکا بین ۷۹ و ۹۹ و یا نمره IELTS آن‌ها بین ۵/۶ و ۷ است باید در نخستین نیمسال تحصیلی در آمریکا در آزمون تعیین سطح زبان شرکت کنند. بر اساس نتیجه آزمون تعیین سطح، این دانشجویان ممکن است ملزم به شرکت در یک یا چند کلاس زبان انگلیسی در آن دانشگاه گردند. دانشجویانی که نمره تافل (IBT) آن‌ها ۱۰۰ یا بالاتر و یا نمره IELTS آن‌ها ۵/۷ یا بالاتر است از شرکت در آزمون تعیین سطح زبان و گذراندن کلاس‌های زبان انگلیسی معاف خواهند بود.

هزینه دوره در مدتی که دانشجویان در داخل کشور مشغول به تحصیل هستند بصورت ریالی و معادل شهریه دانشجویان پردیس‌های خودگردان دانشگاه تهران در رشته و مقطع مشابه و با همان سازوکار (ترکیب شهریه‌های ثابت و متغیر) محاسبه و دریافت خواهد شد [۱].

هزینه دوره در مدت تحصیل در دانشگاه ایندیانا-پردو توسط آن دانشگاه بصورت دلاری و بر اساس ضوابط اعلام شده در سایت آن دانشگاه دریافت خواهد شد [۲].

دانشجویان این دوره که شرایط عزیمت به آمریکا را احراز کرده باشند از ۲۵٪ تخفیف در شهریه عادی دانشجویان بین‌المللی (اعلام شده در سایت دانشگاه ایندیانا-پردو) برخوردار خواهند شد.

این دانشجویان همچنین مجاز به ارائه درخواست برای استفاده از کمک هزینه‌های متعارف در قالب دستمزدهای دستیار آموزشی (Teaching Assistant) و یا دستیار پژوهشی (Research Assistant) بر اساس ضوابط دانشگاه ایندیانا-پردو خواهند بود. در هر حال تصمیم‌گیری در مورد هر نوع کمک هزینه بطور کامل در اختیار دانشگاه ایندیانا-پردو خواهد بود.

هزینه‌های مسافرت و اقامت در کشور آمریکا بطور کامل به عهده دانشجویان خواهد بود و دانشگاه ایندیانا-پردو تعهدی در خصوص تأمین محل اقامت دانشجویان به عهده نخواهد داشت. برآورد هزینه‌های اقامت در شهر ایندیاناپولیس بصورت روزآمد از طریق سایت دانشگاه ایندیانا-پردو قابل دسترسی است.

دانشگاه ایندیانا-پردو ضمن معرفی دانشجویانی که شرایط اعزام به آمریکا را احراز نموده‌اند به یکی از کنسولگری‌های آن کشور در منطقه، هماهنگی لازم را برای اعطای ویزا به این دانشجویان به عمل خواهد آورد.

دانشجویانی که احیاناً به دلیل‌عدم اعطای ویزا از سوی دولت آمریکا موفق به عزیمت به آن کشور نشوند (به شرط آنکه تعمدا اقدامی که به‌عدم اعطای ویزا منجر می‌شود انجام نداده باشند) تحصیلات خود را در پردیس البرز دانشگاه تهران به پایان خواهند رساند (کلاس‌ها در دانشکدگان فنی دانشگاه تهران تشکیل خواهند شد.) این دانشجویان تنها مدرک پردیس البرز را دریافت خواهند نمود. دانشجویان این دوره تحت هیچ شرایطی امکان انتقال به دوره‌های کارشناسی ارشد روزانه یا نوبت دوم دانشکدگان فنی دانشگاه تهران را نخواهند داشت.

 
ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات