نرخ اشتغال مناسب دانشجویان کارشناسی ارشد

رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی گفت: نرخ اشتغال دانشجویان کارشناسی ارشد ۶۲.۴ درصد است.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش خبرگزاری آنا، علی باقر طاهری نیا بیان کرد: فرض بر این است که سهم اشتغال برای مقطع کاردانی بیشتر باشد، اما دانشجویان مقطع دکتری بیشترین نرخ اشتغال را با ۷۳ درصد به خود اختصاص داده‌اند و اشتغال دانشجویان ارشد ۶۲.۴ درصد، کارشناسی‌ها ۴۹.۳ درصد و کاردانی‌ها ۴۲ درصد است.

طاهری نیا تصریح کرد: در خصوص رسالت و ماموریت دانشگاه باید به جای افراط و تفریط واقع بینانه قضاوت کرد، دانشگاه ها به عنوان نهاد علم  علاوه بر اینکه متولی تربیت نیروی انسانی ماهر هستند و وظیفه توسعه دانایی، تولید و ترویج علم را بر عهده دارند و بازیگر اصلی هستند، اما این موضوع به معنای تامین شغل برای دانش آموختگان نیست اما مسئول اصلی تربیت نیروی انسانی ماهر است.

رئیس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی ادامه داد: اینکه گاهی تصور شود دانشگاه‌ها مسئول تامین شغل هستند خطاست و دانشگاه در راستای تولید علم نافع، ماموریت گرایی و … تمرکز دارند و تولید علم و تربیت نیروی انسانی ماهر دو بال پرواز نهاد علم هستند.

طاهری نیا اضافه کرد: وزیر علوم در برنامه تقدیمی به مجلس وعده مشابهی به نمایندگان مجلس دادند و گفتند ایجاد سازوکارهای آموزش مهارتی در کنار آموزش نظری در راستای نیروی توانمند برای بازار کار است و رهبری هم در این زمینه تاکید داشتند. همچنین وزیر علوم موسسه پژوهشی و برنامه ریزی آموزش عالی را به منظور هدفمند سازی آموزش در نظر گرفتند.

 

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات