زمینه‌سازی اشتغال دانشجویان با استفاده از سامانه نان

رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: باید اعضای هیأت علمی و هیأت رئیسه‌های دانشکده‌ها را تشویق کنیم تا موضوع اشتغال دانشجویان ترم آخر و آماده فارغ‌التحصیل شدن را در دستور کارشان قرار دهند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

فرهاد دانشجو رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس پیرامون مأموریت‌گرایی دانشگاه‌ها گفت: دانشگاه تربیت مدرس یک دانشگاه جامع است و در تمام تخصص‌ها صاحبنظران بسیار قوی دارد. 

وی افزود: این دانشگاه در رشته‌هایی از جمله شیمی، علوم پزشکی، علوم انسانی، علوم سیاسی، حقوق، مهندسی عمران، محیط زیست، نانوتکنولوژی، علوم شناختی، اقتصاد، مدیریت، زبان ادبیات فارسی و روسی مدرس‌های عالی و در حد استاد تمام دارد و اساتید با تخصصی که دارند در حل مسائل کشور مشغول به تدریس هستند. 

رئیس دانشگاه تربیت مدرس خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم برای دانشگاه یک مأموریت خاص در نظر بگیریم. دانشگاه تربیت مدرس یک دانشگاه جامع است و می‌توانیم در مأموریت‌های متعددی به حل مشکلات کشور کمک کنیم. 

وی به برنامه‌ریزی برای بحث اشتغال فارغ‌التحصیلان اشاره کرد و گفت: برای حل مشکلات کشور همه وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و همه بخش‌های خصوصی باید در صحنه حاضر باشند و موضوع فقط موضوع یک وزارتخانه و یک دانشگاه نیست. 

دانشجو یادآور شد: همیشه در مجمع عمومی دانشگاه گفته‌ایم باید اعضای هیأت علمی و هیأت رئیسه‌های دانشکده‌ها را تشویق کنیم تا موضوع اشتغال دانشجویانی که ترم آخر و آماده فارغ‌التحصیل شدن هستند را در دستور کارشان قرار دهند و سعی کنند از طریق ارتباطاتی که دارند برای معرفی قابلیت‌های دانشجویانی که قابل، توانا و توانمند هستند استفاده کنند. 

رئیس دانشگاه تربیت مدرس اضافه کرد: شاید دانشجویان ما ندانند که چطور و چگونه باید درخواست اشتغال و پیگیری‌شان را دنبال کنند؛ این دانشجویان چند سالی در کنار ما در حال تحصیل بودند و این ما هستیم که قابلیت‌شان را می‌دانیم؛ بنابراین اساتیدی که کارها و پروژه‌های متعددی گرفته‌اند می‌توانند کنند تا این قابلیت‌های دانشجویان نمایان و اعلام شود. 

وی گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سامانه‌ای تحت عنوان «سامانه نان» راه‌اندازی کرده که دانشجویان از این طریق می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند و کارهایشان را پیگیری کنند؛ ناگفته نماند ما یک پارک علم و فناوری داریم که سالی ۱۷۶-۱۷۷ شرکت دانش‌بنیان در آنجا مستقر هستند و سال گذشته در همین پارک علم و فناوری بیش از ۱۱۰ پروژه پایان‌نامه‌های دانشجویان را پشتیبانی مالی کرد و از طریق همین شرکت‌ها زمینه‌ای ایجاد می‌شود تا دانشجویان همان جا مشغول به فعالیت شوند. 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات