حمایت از پایان‌نامه‌های ارشد مرتبط با جنوبگان توسط پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی

رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی گفت: تحقیقات در مورد جنوبگان را در سه محور از جمله حمایت از پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری مرتبط با این حوزه دنبال می‌کنیم.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش ایرنا، مرتضی توکلی در نشست علمی‌-تخصصی تبیین ظرفیت‌ها و راهبردهای تحقیقاتی در جنوبگان که در محل پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی برگزار شد به اهمیت جنوبگان از ابعاد مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی به عنوان کانون اصلی مطالعات جنوبگان حوزه هایی را که می تواند برای کشور مهم و دستاورد داشته باشد و نقش فزاینده ای با توجه به ظرفیت های علمی خود در این زمینه داشته باشد، معرفی می کند.

وی ادامه داد: این پژوهشگاه از همکاری همه نهادها استقبال می کند و می تواند پشتوانه علمی و تحقیقاتی لازم را در خدمت این نهادها قرار دهد.

رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی به تاسیس مرکز تحقیقات جنوبگان در این پژوهشگاه از سال ۱۳۹۲ اشاره و خاطرنشان کرد: این مرکز در سال های گذشته و از زمان تاسیس با فراز و نشیب هایی روبرو بوده ولی چراغ مرکز روشن مانده است و از زمان تصدی مسئولیت سعی کردم زیرساخت‌های را که می توان برای فعالیت این مرکز احیا کرد، فراهم کنم.

توکلی یادآور شد: این پژوهشگاه در سه محور اساسی گام هایی را برای تحقیقات در این زمینه انجام داده است؛ محور اول ابلاغ مصوبه ای به دانشگاه های کشور برای حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دکتری است که در زمینه جنوبگان نوشته می شوند. بر اساس این مصوبه از پایان نامه های کارشناسی ارشد با مبلغ ۱۰ میلیون و رساله های دکتری با مبلغ ۲۰ میلیون تومان حمایت می شود.

وی محور دوم را تقدیر از افرادی دانست که در زمینه مستندسازی دستاوردهای گذشته فعالیت کرده اند و گفت: امروز از دکتر حافظی نویسنده کتاب سفر به جنوبگان قاره یخی و دیگر افراد فعال در این زمینه تقدیر می شود.

رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس‌شناسی و علوم جوی ادامه داد: محور دیگر برگزاری کارگاه های آموزشی با حضور پیشکسوتان این حوزه است.

توکلی تاکید کرد: همزمان دست نیاز به سوی همه محققان، نیروهای امنیتی و نیروی دریایی ارتش و سپاه برای انجام تحقیقات ببشتر دراز می کنیم.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات