اعلام جزئیات پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا ۱۴۰۳

شرایط، مدارک و سایر جزئیات ثبت‌نام پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه الزهرا اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه الزهرا (س) بر اساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در مقطع کارشناسی ارشد در رشته/گرایش های مندرج در این فراخوان و از میان متقاضیان حائز شرایط شیوه نامه به شرح ذیل به صورت بدون آزمون، دانشجو می‌پذیرد.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه الزهرا

متقاضیان باید جهت ثبت نام الکترونیکی از تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۸ لغایت ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ با مراجعه به نشانی http://edu.alzahra.ac.ir نسبت به انجام ثبت نام و ارسال مدارک اقدام نمایند.

مهلت ثبت‌نام پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا برای سال ۱۴۰۳، تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۳۰ تمدید شد.

نتایج نهایی از طریق سایت استعداد درخشان این دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا

۱- دانشجویان دوره‌ی کارشناسی پیوسته که پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی (با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی (عدد غیر صحیح تعداد واحدها به پایین گرد و به عدد صحیح تبدیل میشود)) به لحاظ میانگین کل نمرات جزء ۲۰ درصد برتر (عدد غیر صحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل میشود) دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیم سال تحصیلی دانش آموخته شوند، می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا

۲- دانشجویان دوره‌ی کارشناسی پیوسته دانشگاه الزهرا که در پایان شش نیم سال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی (عدد غیر تعداد واحدها به پایین گرد میشود) به لحاظ میانگین کل نمرات جزء ۱۰ درصد برتر بعدی (۳۰ درصد برتر) باشند و حداکثر در مدت هشت صحیح نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند، نیز میتوانند در این فراخوان ثبت نام کنند تا چنانچه ظرفیت پذیرش بدون آزمون رشته/ گرایشی، با ۲۰ درصد برتر دانشجویان حائز شرایط (با لحاظ دوسوم ظرفیت پذیرش بدون آزمون به دانش آموختگان دانشگاه الزهرا) تکمیل نشود، درخواست آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

۳- سنوات تحصیلی مجاز برای دانشجویانی که مشمول تحصیل همزمان در دو رشته هستند، به استناد آیین نامه تحصیل همزمان در دو رشته ویژه دانشجویان استعداد درخشان، ۱۰ نیمسال تحصیلی است. این دانشجویان در رشته‌ای که سایر شرایط این فراخوان را داشته باشند، می‌توانند از تسهیلات مربوط بهره‌مند شوند.

۴- سنوات تحصیلی مجاز برای دانشجویانی که در طرح کارورزی/ کارآموزی بلندمدت در دوره‌ی کارشناسی پیوسته خود شرکت کرده اند، به تناسب دوره کارورزی (۳ تا ۱۲ ماه)، حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی است.

۵- سنوات تحصیلی مجاز برای دانشجویانی که در مقطع کارشناسی پیوسته خود در دوره‌های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته ها) شرکت کرده‌اند، حداکثر نه نیمسال تحصیلی است و در صورتی که پس از گذراندن شش نیم سال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی (بدون احتساب واحدهای درسی دوره فرعی) به لحاظ میانگین کل جزء ۲۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود با شند، با ارائه مدرک معتبر، می‌توانند در این فراخوان شرکت کنند.

۶- سنوات تحصیلی مجاز برای دانشجویانی که در مقطع کارشناسی پیوسته خود، صاحب فرزند شده و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و یا تائید دانشگاه استفاده کرده‌اند، حداکثر ده نیمسال تحصیلی است.

۷- سنوات تحصیلی مجاز دانشجویان مهمان، انتقالی و تغییر رشته از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال تحصیلی می‌باشد و مقایسه میانگین کل نمرات این متقاضیان با دانشجویان دانشگاهی انجام میشود که بیشترین واحد درسی خود را با آن‌ها گذرانده اند.

۸- برای دانشجویان موضوع بند ۳، ۴ و ۶ این فراخوان که در مدت نه یا ده نیمسال دانش آموخته میشوند، (به ترتیب) معدل هفت یا هشت نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی‌ مصوب، یا معدل شش نیمسال دانشجویان هم رشته‌ای که بیشترین واحدهای درسی خود را با ایشان گذرانده‌اند مقایسه می‌شوند.

۹- برای دانشجویانی که بر اساس برنامه درسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی در مدت نه یا ده نیمسال دانش آموخته می‌شوند، (به ترتیب) معدل هفت یا هشت نیسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب، بررسی می‌شود.

۱۰- دانشگاه اختیار دارد پذیرش متقاضیانی که در طول شش نیم سال تحصیلی با شرایط مندرج در این فراخوان، دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل نمرات هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جزء ۲۰ درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد ۱۴۰.۱۴۰۳ بررسی کند. ضروری است متقاضیان مشمول این شرایط که تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ دانش آموخته میشوند در فراخوان ثبت نام کنند. بررسی درخواست داوطلبان مذکور منوط به ارائه گواهی احراز رتبه در پایان نیم سال ششم (پایان نیم سال اول ۱۴۰۲) خواهد بود.

۱۱- دانشگاه اختیار دارد برگزیدگان رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی را برای ورود به همان رشته یا رشته‌های مرتبط به تشخیص کارگروه‌های تخصصی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی (در صورتیکه در این فراخوان درج شده باشد)، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون، پذیرش کند.

۱۲- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یکبار امکان‌پذیر است.

۱۳- پذیرش از طریق این فراخوان در دوره روزانه به صورت رایگان انجام می‌پذیرد.

۱۴- پذیرش در رشته/گرایش های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی و مندرج در این فراخوان، بر اساس تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان‌پذیر است.

۱۵- اتباع غیرایرانی «مقیم ایران» ورودی کارشناسی پیوسته سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و بعد از آن در صورت داشتن شرایط این فراخوان می‌توانند از تسهیلات آیین نامه پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ استفاده نمایند.

۱۶- دارندگان مدارک دوره‌های مجازی، فراگیر پیام نور، پذیرفته شدگان آزمون های اختصاصی (داخلی)، نوبت دوم بدون آزمون، علمی کاربردی، غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد، پردیس های بین الملل (خود گردان) و همچنین دارندگان مدارک حوزوی معادل کارشناسی، مجاز به شرکت در این فراخوان نیستند.

۱۷- تمام دانشجویانی که بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در مقطع کارشناسی پیوسته وارد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی میشوند و مدرک معتبر و مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را دریافت می‌کنند، در صورت داشتن شرایط بهره مندی از تسهیلات آئین نامه پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد و شرایط اختصاصی دانشگاه، می‌توانند در این فراخوان ثبت نام کنند.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۳ دانشگاه الزهرا

۱- یک قطعه عکس اسکن شده به فرمت JPG.

۲- تصویر کارت ملی به فرمت JPG.

۳- تصویر صفحه اول شناسنامه (شناسنامه‌های جدید صفحه‌ای که شماره سریال شناسنامه ذکر شده حتما اسکن شود) به فرمت JPG.

۴- ریز نمرات دوره‌ی کارشناسی شامل همه نمرات تا پایان نیم سال ششم.

۵- تکمیل کاربرگ شماره ۱ برای دانش آموختگان ممتاز (ذکر شماره تلفن و آدرس ایمیل الزامی میباشد).

۶- گواهی مربوط به دارا بودن شرایط معدل و شرایط آموزشی، در قالب کاربرگ شماره‌ی ۲ (ارائه این گواهی یا گواهی معتبر که شامل همه اطلاعات این گواهی باشد برای کلیه متقاضیان الزامی است).

۷- دانشجویان دانشگاه الزهرا که به لحاظ میانگین کل جزء ۲۰ درصد برتر ورودی باشند، به جای کاربرگ شماره ۲ می‌بایست کاربرگ گواهی رتبه ترم ۶ را از دانشکده درخواست داده و پس از تائید مدیریت خدمات آموزشی، آن را ارسال کنند.

۸- دانشجویان دانشگاه الزهرا که به لحاظ میانگین کل جزء ۱۰ درصد برتر بعدی (۳۰ درصد برتر باشند)، به جای کاربرگ شماره ۲ می‌بایست کارنامه تحصیلی خود را ارسال کنند.

تبصره: گواهی ارائه شده بدون مهر و امضای مدیر آموزش دانشگاه قابل قبول نیست.

۹- کاربرگ شماره‌ی ۳ برای برگزیدگان علمی 

۱۰- هزینه‌ی ثبت نام و بررسی مدارک ۲۰۰۰۰۰۰ ریال است که از طریق سامانه‌ی جامع دانشگاهی قابل پرداخت است.

نحوه ثبت نام متقاضیان ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا ۱۴۰۳

پس از مطالعه‌ی فراخوان، آماده‌سازی مدارک موردنیاز و تکمیل کاربرگهای مربوط به نشانی اینترنتی http://edu.alzahra.ac.ir مراجعه کنید.

  • پس از ورود به سیستم روی قسمت متقاضی شرکت در آزمون کلیک کنید و برای ایجاد حساب کاربری در سامانه، شناسه‌ی کاربری و رمز عبور مشخصی را تعریف کرده، به خاطر بسپارید و از سامانه خارج شوید.

  • دوباره به نشانی http://edul.alzahra.ac.ir مراجعه کرده، به حساب کاربری خود وارد شوید.

  • با کلیک روی متقاضی شرکت در آزمون اطلاعات لازم را کامل کنید و مدارک لازم را بارگذاری کنید.

توجه: مدارک بارگذاری شده باید به فرمت JPG باشند.

  • لازم است کد رهگیری و رمز عبور را برای پیگیری های بعدی یادداشت و نگهداری کنید.

شایان ذکر است بارگذاری مدارک در سامانه گلستان به منزله تکمیل فرآیند ثبت نام می‌باشد و دریافت گواهی ثبت نام منوط به بررسی مدارک توسط دانشگاه می‌باشد.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه الزهرا

رشته و گرایش‌های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه الزهرا در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح جدول زیر می‌باشند:

رشته های بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا ص1رشته های بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا ص2رشته های بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا ص3

تعیین اولویت‌ها (انتخاب رشته/گرایش)

متقاضیان میتوانند حداکثر سه رشته/ گرایش را به ترتیب اولویت خود انتخاب نمایند.

تبصره ۱: درخواست متقاضی صرفا در اولویت هایی بررسی می‌شود که در فرم تقاضا و سامانه گلستان، در زمان ثبت نام اینترنتی انتخاب کرده است. پس از بررسی پرونده‌ها و اعلام نتایج، امکان تغییر اولویت رشته/ گرایش های انتخابی وجود ندارد، لذا ضروری است داوطلب در انتخاب رشته / گرایش‌ها و اولویت آن‌ها دقت نماید.

تبصره ۲: با توجه به اینکه احتمال تغییر و یا حذف رشته‌های مشمول پذیرش مندرج در این فراخوان، وجود دارد. در صورت حذف احتمالی رشته / گرایش، حقی برای متقاضی ایجاد نمی‌شود.

اطلاعات و نکات تکمیلی مهم

  • مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر ثبت نام الکترونیکی نکرده باشند، بررسی نخواهد شد.

  • پرونده‌ای که به صورت دستی و یا پستی به دانشگاه ارسال شده باشد، بررسی نخواهد شد.

  • فقط پرونده‌های کامل مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

  • ارائه درخواست و دارا بودن شرایط به منزله‌ی پذیرش نیست.

  • در صورت احراز مغایرت در اطلاعات و مستندات ارائه شده با اصل مدارک و یا عدم احراز شرایط پذیرش از طریق آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد و شرایط مندرج در این فراخوان، درخواست متقاضی از روند بررسی خارج می‌گردد.

  • پذیرش متقاضیان منوط به تایید گروه آموزشی مربوط دانشگاه و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و تایید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود و تا زمان وصول پاسخ از وزارت متبوع، دانشگاه هیچ تعهدی نسبت به ثبت نام دانشجو ندارد.

  • امکان تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد، وجود ندارد.

  • وجه پرداختی بابت بررسی پرونده بوده، در صورت‌ عدم پذیرش و یا اشتباه در واریز، مسترد نخواهد شد.

  • پذیرفته شدگان باید در مهلت مقرری که متعاقبا اعلام خواهد شد، اصل مدارک تحصیلی و موارد مورد نیاز را به صورت حضوری تحویل دهند.

  • پذیرش قطعی منتخبان مشروط به دریافت پاسخ مثبت گزینش از سازمان سنجش خواهد بود؛ بنابراین دانشگاه الزهرا از صدور هرگونه گواهی اشتغال به تحصیل تا دریافت این تائیدیه معذور است.

  • کاربرگ‌ها با استفاده از فایل word، به صورت تایپی تکمیل گردد و در قالب فایل pdf ارسال گردد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات