پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تربیت مدرس ۱۴۰۳

دانشگاه تربیت مدرس از بین برگزیدگان علمی استعدادهای درخشان در دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون سال ۱۴۰۳ دانشجو می‌پذیرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه تربیت مدرس به منظور فراهم نمودن زمینه جذب استعدادهای درخشان و مستعد از بین دانش آموختگان/دانشجویان نیمسال آخر کارشناسی پیوسته دانشگاه‌های معتبر کشور به استناد آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان و شیوه نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان (برگزیدگان علمی) مصوب دانشگاه، نسبت به پذیرش برگزیدگان علمی واجد شرایط در دوره‌های کارشناسی ارشد به شرح زیر اقدام میکند:

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه تربیت مدرس

۱-۲- زمان ثبت نام: ۱۴۰۲/۱۱/۰۹ تا ۱۴۰۲/۱۱/۱۷

به اطلاع می‌رساند مهلت ثبت نام داوطلبان پذیرش در دوره‌ کارشناسی ارشد بدون آزمون سال ۱۴۰۳ این دانشگاه تا پایان روز چهارشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۰۲ تمدید شد.

۲-۲- هزینه ثبت نام:

۲.۰۰۰.۰۰۰ ریال (به صورت الکترونیکی از طریق سامانه گلستان). هزینه واریزی به هیچ عنوان عودت نخواهد شد.

۳-۲- نحوه ثبت نام:

ثبت نام از طریق سامانه جامع آموزشی دانشگاه (گلستان) به آدرس https://golestan.modares.ac.ir/hom

توجه: صرفا از مرورگر Google Chrome استفاده شود. داوطلبان لازم است شناسه کاربری و رمز عبوری که هنگام ثبت نام از سامانه مذکور دریافت میکنند، یادداشت و نزد خود نگه دارند.

بر اساس اطلاعیه شماره ۲ استعداد درخشان کارشناسی ارشد ۱۴۰۳، نحوه اطلاع از نتیجه بررسی اولیه مدارک اعلام شد.

* برای اطلاع از وضعیت ثبت نام و مدارک ارسالی، از طریق سامانه گلستان / آزمون / ثبت نام / دانشگاه تربیت مدرس / پذیرش برگزیدگان علمی  دانشگاه تربیت مدرس (کارشناسی ارشد) / آخرین وضعیت داوطلب، اقدام نمایید.

۱- وضعیت تایید نسخه الکترونیکی مدارک داوطلبانی که حداقل یکی از شرایط مندرج در اطلاعیه شماره یک (معدل و نوع دانشگاه، دوره، تاریخ فراغت از تحصیل، رتبه و …) را نداشته باشند، ‘عدم تایید’ ثبت شده است و این داوطلبان بررسی دیگری نخواهند داشت.

۲- وضعیت تایید نسخه الکترونیکی مدارک داوطلبانی که ‘مشروط‘ ثبت شده است، دارای توضیح می باشد که با رنگ آبی درج شده است. چنانچه مدرکی عدم تایید شده، لازم است براساس توضیح درج شده در مقابل آن مدرک، نسبت به رفع نقص حداکثر تا ۵ اسفندماه اقدام نمایند.

یادآور می شود داوطلبانی که مدارک ناقص ارسال نموده باشند، در صورت عدم رفع نقص/ تکمیل مدارک حداکثر تا ۵ اسفندماه ، وضعیت آنان عدم تایید خواهد شد.

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تربیت مدرس

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه تربیت مدرس

۱-۱- دوره تحصیل: صرفا کارشناسی پیوسته روزانه

۲-۱- محل تحصیل:

دانشگاه‌های نوع ۱: ۱- دانشگاههای اصفهان، ۲- تبریز، ۳- تهران، ۴- شهید بهشتی، ۵- شیراز، ۶- صنعتی اصفهان، ۷- صنعتی امیرکبیر، ۸- صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، ۹- صنعتی شریف، ۱۰- علامه طباطبایی، ۱۱- علم و صنعت، ۱۲- فردوسی مشهد، ۱۳- هنر اسلامی تبریز، ۱۴- هنر اصفهان، ۱۵- هنر تهران و دانشگاههای علوم پزشکی ۱- اصفهان، ۲-  ارومیه، ۳- بقیه الله (عج)، ۴- تبریز، ۵- تهران، ۶- جندی شاپور اهواز، ۷- زاهدان، ۸- شهید بهشتی، ۹- شیراز،۱۰- کاشان، ۱۱- کرمان، ۱۲- کرمانشاه، ۱۳- مازندران، ۱۴- مشهد، ۱۵- یزد (شهید صدوقی)

دانشگاه‌های نوع ۲: دانشگاه‌های دولتی مراکز استان (به غیر از دانشگاه‌های نوع ۱) و دانشگاه‌های مازندران (واقع در شهرستان بابلسر)، صنعتی سهند تبریز، صنعتی نوشیروانی بابل، صنعت نفت آبادان (برای گروه مهندسی نفت)، تربیت دبیر شهید رجایی (برای رشته‌های گروه هنر و معماری) و دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران شریعتی (برای رشته‌های گروه هنر و معماری)

* دانشجویان و دانش آموختگان دوره روزانه سایر دانشگاه‌های دولتی، دانشکده‌های وابسته به دانشگاه‌های مراکز استان که در سایر شهرستان‌ها قرار دارند، دوره‌های نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، یادگیری الکترونیکی و پردیس دانشگاهی دانشگاه‌های دولتی و همچنین کلیه دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه‌های آزاد اسلامی، علمی کاربردی، پیام نور، فرهنگیان، آموزشکده‌های فنی و حرفه ای، مراکز تربیت دبیر و تربیت معلم، و سایر موسسات و دانشگاه های غیردولتی و غیرانتفاعی، مجاز به ثبت نام نمی‌باشند.

۳-۱- تناسب رشته: دارا بودن مدرک کارشناسی پیوسته در رشته تحصیلی متناسب با رشته تحصیلی مورد تقاضا در دوره کارشناسی ارشد به تشخیص و تایید دانشگاه.

۴-۱- تاریخ دانش آموختگی: صرفاً دانش آموختگان ۱۴۰۲/۷/۰۱ و پس از آن و دانشجویانی که نهایتا تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ فارغ التحصیل می‌شوند.

۵-۱- سنوات تحصیل: دانشجو حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شود.

تبصره ۱– برای دانشجویان تحصیل همزمان به استناد آیین نامه تحصیل همزمان در دو رشته ویژه دانشجویان استعداد درخشان، مدت تحصیل ۱۰ نیمسال است و در رشته‌ای که سایر شرایط این فراخوان را داشته باشند، میتوانند از تسهیلات مربوط بهره مند شوند.

تبصره ۲– برای دانشجویانی که در طرح کارورزی/ کارآموزی بلند مدت در دوره کارشناسی پیوسته خود شرکت کرده اند، به تناسب دوره کارورزی (۳ تا ۱۲ ماه) مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۳– برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در دوره‌های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته ها) شرکت کرده اند، مدت مجاز حداکثر ۹ نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۴– برای خانم‌هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده‌اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تایید دانشگاه استفاده کرده اند، مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۵– برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه‌بندی و تعیین ۲۰ درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام میشود که بیشترین واحد درسی خود را با آن‌ها گذرانده اند.

۶-۱- دارا بودن شرایط یکی از گروه های زیر (علاوه بر ۵ شرط قبلی):

۱-۶-۱- گروه الف: برگزیدگان رتبه‌های اول تا پنجم المپیاد علمی – دانشجویی کشور برای ورود به همان رشته (یا رشته‌های مرتبط به تشخیص شورای عالی برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) و با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد

۲-۶-۱- گروه ب: دانشجویان دوره کارشناسی که پس از ۶ نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی (عدد غیرصحیح به پایین گرد و به عدد صحیح تبدیل شود) با حداقل معدل اعلام شده به شرح زیر، جزء بیست درصد برتر (عدد غیرصحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل شود) دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود (مشروط به دارا بودن رتبه اول الی پنجم) باشند.

شرط حداقل معدل برای گروه ب:

  • حداقل معدل برای دانشگاه های نوع ۱: ۱۶

  • حداقل معدل برای دانشگاه های نوع ۲: ۱۸

در صورت دارا بودن بیش از یک مدرک کارشناسی، معدل مدرکی قابل قبول است که متناسب با رشته تحصیلی مورد تقاضا در دوره کارشناسی ارشد به تشخیص و تایید دانشگاه باشد.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۳ دانشگاه تربیت مدرس

لازم است داوطلبان تصویر مدارک مورد نیاز به شرح زیر را با فرمت و سایز اعلام شده تهیه و در سامانه جامع آموزشی دانشگاه (گلستان) بارگذاری نمایند.  (تحویل مدارک از طریق پست یا مراجعه حضوری امکان‌پذیر نیست).

جدول ۱

ردیفمدرکنوع فایل

اندازه فایل

kb

توضیحات
۱فایل عکس رنگی تمام رخjpgحداکثر ۷۰الزامی
۲کارت ملیPDF۵۰-۲۰۰الزامی
۳ مدرک دیپلم دارای معدل کل یا فرم ۳ (خوداظهاری جایگزین دیپلم)PDF۱۰۰-۵۰۰الزامی
۴فرم الف تکمیل شده یا تصویر مدرک تحصیلی (یا گواهی تحصیلی) مقطع کارشناسی پیوسته که در آن تاریخ فراغت از تحصیل، میانگین کل نمرات و نوع دوره تحصیلی ذکر شده باشد
درصورت قبولی، لازم است اصل فرم به دانشگاه تربیت مدرس تحویل شود.
PDF۱۰۰-۵۰۰الزامی برای داوطلبان گروه الف
۵گواهی کسب رتبه در المپیاد علمی دانشجویی نهایی کشور با تایید سازمان سنجش آموزش کشور
درصورت قبولی، لازم است اصل فرم به دانشگاه تربیت مدرس تحویل شود.
PDF۱۰۰-۵۰۰

الزامی برای داوطلبان گروه الف

اختیاری برای داوطلبان گروه ب

۶

فرم ب تکمیل شده مربوط به گواهی تایید معدل، رتبه و تعداد دانشجویان هم رشته و هم ورودی و…
درصورت قبولی، لازم است اصل فرم به دانشگاه تربیت مدرس تحویل شود.

PDF۱۰۰-۵۰۰الزامی برای داوطلبان گروه ب
۷تصویر ریز نمرات کارشناسی منظور از ریزنمرات، کارنامه کلی مقطع کارشناسی بدون تایید یا مهر و امضاء دانشگاه است. این کارنامه بایستی نشان دهنده همه نیمسال‌های تحصیلی دانشجو باشد. در کارنامه بارگذاری شده نام یا آرم دانشگاه، مشخصات دانشجو، نوع دوره (صرفا روزانه) تحصیلی، پیوسته بودن مقطع کارشناسی و نیمسال‌های تحصیلی و معدل باید مشخص بوده و هنگام بارگذاری در سامانه گلستان، هیچ یک از اطلاعات مربوط به فرمت اصلی کارنامه، حذف یا اضافه نشود.PDF۱۰۰-۵۰۰الزامی
۸

فرم تکمیل شده ثبت اطلاعات داوطلب

PDF۱۰۰-۵۰۰الزامی

 

توجه: مدارک و مستندات مندرج در جدول ۲ را به فرمت PDF تهیه و در یک پوشه (folder) فشرده شده (ZIP) با نام Documents در سامانه گلستان بارگذاری نمایید. لطفا نام فایل‌ها و پوشه (folder) را انگلیسی تایپ نمایید.

مهم: برای فشرده‌سازی پوشه (folder) آن را با فرمت ZIP ذخیره نمایید. نحوه تهیه فایل ZIP در راهنمای ثبت نام موجود است.

جدول ۲

ردیفموارد زیر اختیاری است و در امتیازدهی به داوطلب مورد بررسی قرار میگیرد.
۱گواهی رسمی از سازمان سنجش آموزش کشور مربوط به رتبه نهایی آزمون سراسری کشوری برای ورود به دوره کارشناسی پیوسته (رتبه های زیر ۱۰۰۰ )
۲گواهی کسب مدال در المپیادهای علمی دانش آموزی با تایید وزارت آموزش و پرورش
۳رتبه های برتر کشوری جشنواره های جوان خوارزمی و رازی مرتبط با رشته (در دوران تحصیل) با تایید مراجع ذیصلاح
۴ابداع یا اختراع به ثبت رسیده مورد تایید سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران
۵طرح های تحقیقاتی پایان یافته با تایید شورای پژوهشی دانشگاه محل تحصیل یا سایر مراجع ذیصلاح (به تشخیص دانشگاه)
۶مقاله چاپ شده مستخرج از پروژه یا طرح تحقیقاتی دانشجو در مجلات علمی معتبر
۷اثر هنری چشمگیر (ویژه دانشجویان دانشکده هنر و معماری)
۸ترجمه کتاب همراه با شناسنامه آن
۹ارائه مقاله به صورت پوستر یا سخنرانی در گردهمایی های علمی – تخصصی توسط داوطلب

 

۳- نحوه بررسی مدارک و اعلام نتیجه

۱-۳- برای اطلاع از وضعیت بررسی اولیه مدارک، لازم است به اطلاعیه دانشگاه که در تاریخ ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ از طریق سایت دانشگاه قسمت آموزش منتشر خواهد شد، مراجعه و مطابق توضیحات اقدام نمایید.

یادآور میشود به درخواست داوطلبانی که مدارک ناقص ارسال نموده باشند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۲-۳- اطلاعیه اعلام نتیجه نهایی (نیمه دوم فروردین ماه ۱۴۰۳) اعلام خواهد شد. 

۴- سایر نکات مهم

۱-۴- پذیرش برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای برای یک بار امکان‌پذیر است. داوطلبان فقط مجاز به ارائه درخواست در یک رشته – گرایش تحصیلی هستند.

۲-۴- دانشجویان نیمسال آخر در صورت پذیرش بایستی حداکثر تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ فارغ التحصیل شوند؛ در غیر این صورت اسامی آنان از فهرست داوطلبان پذیرفته شده حذف خواهد شد.

۳-۴- پذیرش استعدادهای درخشان در رشته‌های گروه علوم پزشکی صرفا از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام میشود و داوطلبان این رشته‌ها میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت وزارت مذکور مراجعه نمایند.

۴-۴- در صورت نیاز به برگزاری مصاحبه برای داوطلبان واجد شرایط به تشخیص و تایید گروه آموزشی مربوط، مراتب به داوطلبان ذیربط اطلاع‌رسانی خواهد شد.

۵-۴- موافقت گروه آموزشی و معاونت آموزشی دانشگاه از شرایط اصلی پذیرش است و دانشگاه ملزم به تکمیل ظرفیت پیش بینی شده از بین برگزیدگان علمی نیست و صرفا در صورت احراز امتیاز مورد نظر توسط داوطلبان به تشخیص دانشگاه و تشکیل دوره در رشته مربوط از طریق آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ ثبت نام انجام خواهد شد.

۶-۴- پذیرش قطعی پذیرفته شدگان منوط به تایید صلاحیت عمومی آنان توسط مراجع ذیصلاح مربوط و تایید نهایی سازمان سنجش آموزش کشور است.

۷-۴- پذیرفته شدگانی که در استخدام دستگاه‌های دولتی یا متعهد به انجام طرح نیروی انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند باید برای ثبت نام (شروع به تحصیل) مدارک لازم مبنی بر موافقت با تحصیل تمام وقت یا ماموریت تحصیلی را ارائه نمایند.

۸-۴- ادامه تحصیل قبول شدگان کارشناسی ارشد بدون آزمون بدون پرداخت شهریه تحصیلی است و تغییر رشته یا انتقال افراد پذیرفته شده از طریق این آیین نامه به سایر دانشگاه‌ها مجاز نیست.

۹-۴- پذیرفته شدگان در مهلت مقرری که توسط دانشگاه مشخص و اعلام خواهد شد ملزم به مراجعه حضوری و ارائه اصل سوابق تحصیلی خود به مدیریت همکاری‌های آموزشی و آزمون هستند.

۱۰-۴- ثبت نام داوطلبان در سامانه گلستان دانشگاه به منظور بررسی پذیرش و ارسال مدارک هیچ گونه حقی برای آنان ایجاد نمیکند.

به مدارک ناقص و درخواست داوطلبانی که واجد کلیه شرایط الزامی پذیرش نباشند، ترتیب اثر داده نخواهد شد و وجه پرداختی نیز قابل استرداد نیست؛ لذا اکیدا توصیه میشود داوطلبان قبل از ثبت نام، مفاد اطلاعیه را به دقت مطالعه و در صورت اطمینان از احراز کلیه شرایط، ثبت نام نمایند.

۱۱-۴- چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی و اشتغال به تحصیل مشخص شود که داوطلب دارای هر یک از شرایط مذکور در این اطلاعیه نبوده یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده داوطلب با اصل مدارک صادره از مراجع ذیربط وجود داشته باشد، بلافاصله از ثبت نام و ادامه تحصیل او جلوگیری میشود و مطابق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

برای شروع فرایند ثبت نام از لینک زیر وارد سامانه گلستان دانشگاه تربیت مدرس شوید. قبل از ورود به سامانه، حتما اطلاعیه را مطالعه و فایل مدارک را آماده نمایید.

 

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه تربیت مدرس

رشته و گرایش‌های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تربیت مدرس در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح جدول لینک زیر می‌باشند:

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات