پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران ۱۴۰۳

اطلاعیه پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون استعدادهای درخشان ۱۴۰۳ دانشگاه تهران منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، مطابق اطلاعیه دانشگاه تهران، این دانشگاه در اجرای سیاستهای هدایت و حمایت از دانشجویان برتر برای ورود به دوره کارشناسی ارشد با استناد به آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نظر به مصوبات شورای آموزشی دانشگاه، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ از بین دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۹ که جزو ٪۲۰ برتر دانشگاه تهران و یا دانشگاه‌های مشمول این فراخوان باشند، در کلیه رشته‌هایی که از طریق آزمون سراسری پذیرش دانشجو دارد به صورت مازاد برظرفیت و با رعایت کامل مقررات مربوطه دانشجو می‌پذیرد.

زمان ثبت‌نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه تهران

متقاضیان چنانچه شرایط لازم طبق آیین نامه مذکور را دارا می‌باشند پس از مطالعه شرایط ثبت‌نام از تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۰ حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ با مراجعه به سامانه سیستم جامع آموزش دانشگاه به آدرس academics.ut.ac.ir (انتخاب پیشخوان خدمات – سامانه ثبت‌نام موردی – ثبت درخواست – دریافت شناسه کاربری و رمز عبور – گزینه ثبت‌نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان)، اطلاعات و مدارک مورد نیاز را بارگذاری و ثبت‌نام را تکمیل نمایند.

تمدید پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران ۱۴۰۳

مطابق اطلاعیه این دانشگاه، بنا به درخواست‌های مکرر، مهلت ثبت‌نام و تکمیل مدارک داوطلبان پذیرش دوره کارشناسی ارشد استعداد درخشان سال ۱۴۰۳ این دانشگاه تا پانزدهم دی‌ماه سال جاری تمدید شده است.

  • عواقب ناشی از عدم رعایت مفاد این شیوه‌نامه بر عهده داوطلب می‌باشد.

تذکر: پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد فقط به منظور تشویق و حمایت از دانشجویان ممتاز صورت گرفته و فرایندی جدا از آزمون سراسری است. ارائه تقاضا از این طریق هیچگونه حقی در رابطه با پذیرش نهایی برای داوطلبان ایجاد نمی‌نماید. لذا به کلیه متقاضیان توصیه می‌شود مراحل و پیش نیازهای آزمون کارشناسی ارشد را رعایت نمایند.

 از آنجا که وجه پرداختی مسترد نمی‌گردد، خواهشمند است متقاضیان محترم قبل از واریز وجه مورد نظر نسبت به مطالعه کامل شرایط، دقت لازم را مبذول دارند.

شرایط ثبت‌نام ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران

۱- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی سال ۱۳۹۹ دانشگاه تهران که پس از شش نیمسال با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی (عدد غیرصحیح تعداد واحدها به پایین گرد شود) به لحاظ میانگین کل جزو بیست درصد برتر (عدد غیرصحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل شود) دانشجویان هم‌رشته و هم‌ورودی خود باشند.

۲- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی ۱۳۹۹ سایر دانشگاه‌های مشمول این فراخوان که پس از شش نیمسال با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی) در بیست درصد برتر (به تأیید معاونت آموزشی دانشگاه ذیربط) در رشته تحصیلی و ورودی مربوطه باشند.

تبصره ۱: مطابق مصوبه شورای هدایت استعداد درخشان دانشگاه، دارا بودن حداقل معدل ۱۶ در رشته‌های فنی مهندسی، علوم پایه و کشاورزی و حداقل معدل ۱۷ برای رشته‌های علوم انسانی، رفتاری-اجتماعی و سایر رشته‌ها الزامی است.

تبصره ۲: پذیرش دوره‌های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته‌ها مانند کهاد و …) مورد تایید شورای هدایت استعداد درخشان قرار نگرفت و به سنوات مجاز تحصیلی اضافه نمی‌گردد. محاسبه معدل و تعداد واحدهای درسی و نیمسال بر اساس صرفا رشته تحصیلی اصلی صورت می‌پذیرد.

تبصره ۳: بر اساس ابلاغیه شماره ۲/۳۵۱۳۳۴ مورخ ۱۴۰۱/۱۱/۲۵ معاون آموزشی وزارت متبوع، دانشگاه اختیار دارد برای دانشجویان ورودی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ که به دلیل شیوع بیماری کرونا با ارائه مدرک تایید شده کمیسیون پزشکی دانشگاه، حذف واحد داشته‌اند (واحدهای حذف شده مربوط به نیمسال دوم سال ۱۳۹۸-۱۳۹۹ تا پایان نیم سال ششم تحصیلی ورودی مربوطه باشد)، در محاسبه حدنصاب واحدهای درسی، با کسر ۴ واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی اقدام کند.

تبصره ۴: متقاضیان ورودی بهمن ۱۳۹۸ به شرط دانش آموختگی در ۸ نیمسال می‌توانند نسبت به ثبت‌نام و ارائه مدارک اقدام نمایند.

تبصره ۵: برای خانم‌هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده‌اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تایید دانشگاه استفاده کرده اند، مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی است.

۳- دانش آموختگی با لحاظ شرایط مندرج در این شیوه‌نامه هشت نیمسال تحصیلی تا ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ می باشد.

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران

ظرفیت پذیرش دکتری بدون آزمون دانشگاه تهران ۱۴۰۳

تبصره ۶: ظرفیت پذیرش بدون آزمون حداکثر به اندازه ٪۴۰ ظرفیت پذیرش با آزمون دوره روزانه در هر کد رشته محل تحصیل است. (عدد غیرصحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل شود)، که اختصاص دو سوم این ظرفیت به دانش آموختگان دانشگاه تهران و یک سوم باقیمانده به دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها الزامی است. امکان جایگزینی ظرفیت وجود ندارد.

تبصره ۷: پذیرش متقاضیان خارج از دانشگاه تهران (ظرفیت یک سوم) منوط به نظر گروه آموزشی و بر اساس معدل؛ سطح دانشگاه و سوابق علمی و رتبه‌بندی داوطلبان خواهد بود و پس از تایید معاونت آموزشی دانشکده / دانشکدگان نسبت به پذیرش ایشان اقدام می‌گردد.

نکات قابل توجه

– پذیرش برای سال تحصیلی ۱۴۰۳ -۱۴۰۴ بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان‌پذیر می‌باشد.

– برگزیدگان علمی در رشته‌هایی که برنامه درسی آنان طبق مصوبه شورای عالی برنامه ریزی در دوره کارشناسی پیوسته ۹ نیمسال تحصیلی تدوین و تصویب شده است می‌توانند از تسهیلات مربوطه بهره‌مند شوند.

– دانشگاه اختیار دارد متقاضیانی را که در طول شش نیمسال دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزو ٪۲۰درصد برتر باشند به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش کند. لازم به ذکر است متقاضیان مذکور ملزم به ثبت‌نام الکترونیکی بوده و درخواست آن‌ها بعد از دانش آموختگی بررسی خواهد شد.

– مدارک دوره‌های کارشناسی ناپیوسته، مجازی، نیمه حضوری، واحدهای خودگردان سایر دانشگاه‌ها (به جز دانشجویان پردیس‌های خودگردان دانشگاه تهران)، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، پیام نور، دانشگاه آزاد اسلامی، علمی کاربردی، فارغ التحصیلان کارشناسی دانشگاه‌های خارج از کشور برای ورود بدون آزمون، مورد پذیرش نخواهد بود.

– پذیرش در رشته‌های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی امکانپذیر می‌باشد.

مدارک ثبت‌نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۳ دانشگاه تهران

مدارک لازم جهت بارگذاری در سامانه جامع آموزش دانشگاه تهران به شرح زیر هستند:

۱- فرم تکمیل شده تقاضا

۲- تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی

۳- آخرین کارنامه تحصیلی به صورت PDF واضح (نیازی به مهر و امضاء نیست و اسکرین شات صفحه مانیتور قابل قبول نمی‌باشد.)

۴- فرم گواهی معدل و رتبه برای کلیه داوطلبان الزامی است.

** واریز مبلغ ۳۴۱/۲۵۰۰ ریال (معادل سیصد و چهل و یک هزار و دویست و پنجاه هزار تومان) از طریق درگاه الکترونیک.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه تهران

رشته و گرایش‌های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح جدول زیر می‌باشند:

 

زمان ثبت‌نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران کی است؟

فرصت ثبت‌نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه تهران تا ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت‌نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت‌نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه تهران چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۳ در متن مقاله آورده شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۳ نظرات
جدیدترین
قدیمی‌ترین
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات
rad
دی ۲۹, ۱۴۰۲ ۱۰:۰۲ ب٫ظ

ببخشید، فرصت تمدید مدارک داده میشود؟

مهیی
آذر ۹, ۱۴۰۲ ۳:۲۱ ب٫ظ

چرا لیست رشته ها باز نمیشه برام

ریحانا
آذر ۹, ۱۴۰۲ ۱۱:۲۰ ق٫ظ

خب وقتی ظرفیت خالی هست چرا تکمیل ظرفیت نمیذارن؟💔
پس تکلیف ما که ارشد ۱۴۰۲ رو دادیم و با رتبه خوب قبول نشدیم چی میشه💔🥲
چرا آخه فقط ورودی های ۹۹🥲