فراخوان کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سمنان ۱۴۰۳

فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون استعدادهای درخشان ۱۴۰۳ دانشگاه سمنان منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، مطابق ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص حمایت و هدایت استعدادهای درخشان، دانشگاه سمنان در نظر دارد از میان دانشجویان و دانش آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی دانشگاه‌های کشور تعدادی را برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به‌صورت بدون آزمون پذیرش نماید. 

در راستای اجرای سیاست‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) جمهوری اسلامی ایران مربوط به حمایت و هدایت استعدادهای درخشان، این دستورالعمل بر مبنای آیین‌نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان که به تصویب شورای هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه سمنان رسیده است.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه سمنان

متقاضیان در صورت داشتن شرایط ذکر شده در این دستورالعمل اجرایی می‌توانند از تاریخ ۱۴۰۳/۰۸/۲۵ تا ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ به سامانه جامع آموزشی دانشگاه https://golestan.semnan.ac.ir مراجعه نموده و نسبت به ثبت نام و بارگذاری مدارک اقدام نمایند.

مهلت ارسال مدارک پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه سمنان تا ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ تمدید شد.

ارائه درخواست و دارا بودن شرایط لازم به هیچ عنوان به معنی پذیرش نمی‌باشد.

در صورت وجود هرگونه مغایرت در شرایط متقاضیان با ضوابط موجود در فراخوان، درخواست ایشان مورد بررسی قرار نخواهد گرفت.

پذیرش اولیه دانشگاه به منزله پذیرش قطعی نیست و پذیرش نهایی منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه سمنان

رشته و گرایش‌های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سمنان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح جدول زیر می‌باشند:

 

به اطلاع متقاضیان کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه سمنان می رساند، رشته حقوق خصوصی به رشته های دارای پذیرش این دانشگاه اضافه شده است. 

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه سمنان

دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی ۱۳۹۹ و بهمن ۱۳۹۸ به شرط دانش آموختگی حداکثر در ۸ نیمسال و ورودی مهر ۱۴۰۰ که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند، در صورت داشتن شرایط ذیل می‌توانند نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک اقدام نمایند.

(۱) گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی تا پایان نیمسال تحصیلی ششم (عدد غیرصحیح تعداد واحدها به پایین گرد می‌شود)؛

(۲) اتمام دوره کارشناسی حداکثر در ۸ نیمسال تحصیلی؛زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سمنان

(۳) قرار گرفتن در فهرست ۲۰% برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی در پایان نیمسال تحصیلی ششم (عدد غیرصحیح رتبه به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل می‌شود)؛

(۴) پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش‌آموختگی و صرفا برای یک بار امکان پذیر است.

تبصره ۱: ملاک تشخیص افراد واجد شرایط بندهای چهارگانه فوق وضعیت علمی-آموزشی متقاضیان در زمان ارائه درخواست به دفتر استعدادهای درخشان بوده و لذا تغییرات پدید آمده در وضعیت علمی-آموزشی متقاضیان پس از ثبت درخواست (نظیر درج نمره دروس ناتمام و …) به‌هیچ‌وجه اعمال نمی‌شود.

تبصره ۲: برای متقاضیان دو رشته‌ای (تحصیل همزمان در دوره رشته تحصیلی مقطع کارشناسی) مدت مجاز مذکور در بند ۲ حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی است. متقاضیان مذکور در صورت پذیرش می‌توانند تحصیل خود را در هر یک از رشته‌های دوره کارشناسی پیوسته ادامه دهند.

تبصره ۳: یک سوم از ظرفیت‌های موجود در هر رشته-گرایش بر اساس ضریب همترازی معدل تعیین شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور به دانشجویان و دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها اختصاص داده می‌شود.

تبصره ۴: امکان ثبت درخواست برای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه سمنان که جزء ۱۰% دوم دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند وجود دارد، اما پذیرش این دسته از متقاضیان صرفاً به شرط انصراف یا عدم تقاضای پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد افراد حائز شرایط بند ۳ (۲۰٪ برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی) و با اولویت رتبه (به شرط دارا بودن سایر شرایط بندهای فوق) قابل بررسی است. تأکید می‌شود که این تبصره صرفاً مخصوص دانشجویان و دانش آموختگان واجد شرایط دانشگاه سمنان است.

تبصره ۵: به رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی-دانشجویی کشوری در هر رشته، به شرط ارائه معرفی‌نامه از دبیرخانه المپیاد و دارا بودن شرایط بندهای چهارگانه فوق ظرفیت مازاد اختصاص داده می‌شود.

تبصره ۶: به متقاضیانی که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزء ۲۰% برتر باشند، به شرط دارا بودن شرایط بندهای ۳ و ۴ ظرفیت مازاد برای پذیرش اختصاص داده می‌شود.

تبصره ۷: دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته در صورتی می‌توانند اقدام به ثبت درخواست کنند که سنوات تحصیلی آنها در دوره کارشناسی پیوسته از زمان ورود به رشته و دانشگاه اول تا زمان دانش آموختگی از رشته و دانشگاه دوم حداکثر ۸ نیمسال تحصیلی باشد مقایسه متقاضیان برای رتبه بندی و تعیین ۲۰% برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام می‌شود که از آن مدرک دریافت می‌کنند.

تبصره ۸: برای دانشجویانی که طرح کارورزی/ کارآموزی بلند مدت در دوره کارشناسی خود شرکت کرده اند، به تناسب طول دوره کارآموزی (۳ تا ۱۲ ماه) مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی است، برای مثال طول مدت مجاز تحصیل برای دانشجویانی که در دوره‌های ۳ تا ۶ ماهه طرح کارورزی شرکت کرده اند، حداکثر ۹ نیمسال بوده و برای دانشجویانی که در دوره‌های ۶ تا ۱۲ ماهه طرح کارورزی شرکت کرده اند، طول مدت مجاز تحصیل حداکثر ۱۰ نیمسال است.

تبصره ۹: برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در دوره‌های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته ها) شرکت کرده‌اند، مدت مجاز حداکثر نه نیمسال تحصیلی است و رتبه‌بندی نامبردگان بدون احتساب واحدهای درسی دوره فرعی انجام می‌شود.

تبصره ۱۰: برای خانم‌هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده‌اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تأیید دانشگاه استفاده کرده اند، مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی است. همچنین درخواست سایر دانشجویانی که از مرخصی بدون احتساب در سنوات و با تأیید دانشگاه استفاده کرده اند، قابل بررسی است.

تبصره ۱۱: برای دانشجویان موضوع تبصره‌های ۲، ۸ و ۱۰ که در مدت ۹ یا ۱۰ نیمسال دانش آموخته می‌شوند، به ترتیب معدل ۷ یا هشت نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب، با معدل ۶ نیمسال دانشجویان هم رشته‌ای که بیشترین واحدهای درسی خود را با ایشان گذرانده اند، مقایسه می‌شود.

تبصره ۱۲: توافقنامه حمایت از جذب استعدادهای برتر در رشته های الویت دار کشور با بنیاد ملی نخبگان ( ابلاغیه ۱۱/۱۴۴۳۶۴ مورخ ۱۴۰۱/۶/۶ ) برای پذیرش بدون آزمون مورد تایید می‌باشد.

تبصره ۱۳: پذیرش دانشجویان نمونه کشوری در هر سال تحصیلی بر اساس مصوبه شورای هدایت و با معرفی حائزین شرایط توسط سازمان سنجش به دانشگاه انجام می‌شود.

تبصره ۱۴: پذیرش دانشجو از طریق این آیین‌نامه در دوره‌های روزانه به صورت رایگان و در سایر دوره‌ها براساس مصوبه هیات امنای دانشگاه انجام می‌شود.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۳ دانشگاه سمنان

مدارک لازم برای ثبت‌نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه سمنان در سال ۱۴۰۳ به شرح زیر می‌باشند:

مدارک الزامی

۱) تصویر شناسنامه؛

۲) تصویر کارت ملی؛

۳) گواهی رتبه در میان دانشجویان هم رشته و هم ورودی (مطابق فایل پیوست ۱) که به تایید اداره آموزش دانشگاه محل تحصیل متقاضی رسیده باشد؛

۴) ریز نمرات دوره کارشناسی؛

۵) پرداخت وجه غیرقابل استرداد ۱۲۰۰۰۰۰ ریال معادل صد و بیست هزار تومان و دانشجویان دانشگاه سمنان با تخفیف پنجاه درصدی ۶۰۰۰۰۰ ریال معادل شصت هزار تومان از طریق درگاه الکترونیکی تعیین شده در سامانه گلستان دانشگاه سمنان، (پرداختی بابت ثبت نام در این فراخوان به هیچ وجه مسترد نمی‌شود، لطفا پیش از اقدام به ثبت نام، شرایط مندرج در فراخوان را به دقت مطالعه فرمایید).

مدارک اختیاری

در شرایط برابر دارندگان مدارک زیر در اولویت قرار خواهند گرفت:

۱) سوابق پژوهشی (مقالات علمی معتبر، گواهی ثبت اختراع، …)؛

۲) گواهی احراز رتبه برتر در مسابقات علمی – دانشجویی کشوری.

تذکرات مهم

۱) به متقاضیان اکیدا توصیه می‌شود که محتوای آیین‌نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد مصوب شورای هدایت استعدادهای درخشان وزارت عتف به شماره ۲/۳۰۷۸۶۲ مورخ ۱۴۰۱/۱۰/۱۷  را به دقت مطالعه نمایند. بدیهی است مسئولیت رعایت مفاد آیین‌نامه مذکور بر عهده شخص متقاضی است.

۲) ارسال مدارک باید به صورت الکترونیکی از طریق سامانه گلستان دانشگاه سمنان به آدرس https://golestan.semnan.ac.ir صورت پذیرد. به مدارکی که از طریق پست یا دستی ارسال شوند، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۳) مهلت ثبت درخواست از تاریخ ۱۴۰۴/۰۸/۲۵ تا ۱۴۰۲/۱۰/۹۰ میباشد و قابل تمدید نیست.

۴) دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه سمنان باید درخواست صدور گواهی رتبه (مدرک الزامی شماره ۳) را از طریق وبگاه دفتر استعدادهای درخشان-منوی ارسال اینترنتی درخواست، به دفتر استعدادهای درخشان ارسال نمایند. لذا از مراجعه حضوری خودداری شود.

۵) تمام دانشجویانی که براساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو وارد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور می‌شوند و مدرک مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دریافت می‌کنند، در صورت داشتن شرایط می‌توانند از تسهیلات آیین‌نامه بهره‌مند شوند. اولویت با دانشجویان دانشگاه‌های همتراز و و بالاتر از دانشگاه سمنان است.

۶) اتباع غیرایرانی مقیم ایران ورودی دوره کارشناسی پیوسته سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰و بعد از آن در صورت داشتن شرایط می توانند متقاضی استفاده از تسهیلات این آیین‌نامه باشند.

۷) به اطلاع می‌رساند پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بر مبنای اولویت‌های رشته-گرایش‌های کارشناسی مرتبط با رشته گرایش‌های کارشناسی ارشد مورد تقاضا که در پیوست ۲ معین شده اند، صورت میگیرد. لذا به متقاضیان اکیداً توصیه می‌شود که اطلاعات پیوست ۲ را ملاک انتخاب رشته قرار دهند.

 

۸) پذیرش نهایی بر اساس مدارک و سوابق داوطلب صورت می‌گیرد، لذا به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد.

۹) پذیرش نهایی منوط به تأیید شورای هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه سمنان و سازمان سنجش آموزش کشور میباشد.

۱۰) در صورت پذیرش نهایی به همراه داشتن اصل مدارک ارسالی برای ثبت‌نام ضروری است.

۱۱) در صورت پذیرش نهایی متقاضی در دانشگاه سمنان و درج نام پذیرفته شده در پرتال سازمان سنجش آموزش کشور توسط دانشگاه سمنان، متقاضی حق پذیرش از دانشگاه دیگری را ندارد و حذف نام متقاضی از پرتال سازمان سنجش مقدور نخواهد بود.

۱۲) اسامی پذیرفته شدگان نهایی از طریق سایت معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان برای ثبت نام اعلام خواهد شد. بدیهی است عدم مراجعه و ثبت نام در موعد مقرر (که متعاقباً اعلام خواهد شد) به معنی انصراف از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه سمنان خواهد بود.

۱۳) حق اعمال تغییر در عنوان و ظرفیت برخی رشته – گرایش ها برای سازمان سنجش آموزش کشور محفوظ میباشد و امکان حذف برخی کد رشته-گرایش ها توسط سازمان سنجش وجود دارد.

۱۴) بدیهی است ارسال مدارک هیچ گونه حقی برای داوطلب ایجاد نخواهد کرد.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سمنان کی است؟

فرصت ثبت نام جهت پذیرش کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه سمنان تا ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ است. در متن این مقاله جزئیات نحوه و زمان ثبت نام توضیح داده شده است.

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سمنان چیست؟

کلیه اطلاعات لازم درخصوص پذیرش ارشد بدون آزمون دانشگاه سمنان در سال ۱۴۰۳ در متن مقاله آورده شده است.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات