فراخوان ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی سهند ۱۴۰۳

دانشگاه صنعتی سهند

دانشگاه صنعتی سهند در دوره کارشناسی ارشد بدون کنکور سهمیه استعداد درخشان سال ۱۴۰۳ دانشجو می‌ پذیرد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه صنعتی سهند بر اساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان در تمامی رشته‌ و گرایش‌های دوره کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی سهند که در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دارای ظرفیت پذیرش روزانه از طریق کنکور کارشناسی ارشد هستند، از بین دانشجویان و دانش آموختگان به ترتیب ورودی ۹۹ و ۹۸ واجد شرایطی که در دوره کارشناسی پیوسته طبق قانون سنجش و پذیرش پذیرفته شده اند، دانشجوی کارشناسی ارشد می‌پذیرد.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه صنعتی سهند

داوطلبان واجد شرایط می‌بایست فرم تکمیل شده شماره ۱ و ۲ را به همراه مدارک مندرج در این اطلاعیه از تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۰۸ حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۰/۰۸ به آدرس دفتر استعدادهای درخشان دانشگاه صنعتی سهند ارسال نمایند.

مهلت ثبت‌نام در فراخوان پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشگاه صنعتی سهند، تا روز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ تمدید گردید.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه سهند ۱۴۰۳ 

رشته و گرایش‌های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی سهند در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح زیر می‌باشند:

۱- مهندسی شیمی (گرایشهای فرایندهای جداسازی، بیوتکنولوژی، صنایع غذایی، ترموسینتیک و کاتالیست، طراحی فرایند، محیط زیست، پدیده‌های انتقال، پلیمر، داروسازی)

۲- مهندسی نفت (گرایش‌های حفاری، بهره برداری، اکتشاف، مخازن)

۳- مهندسی پزشکی (بیومکانیک، بیوالکتریک)

۴- مهندسی پلیمر (گرایشهای فراورش، پلیمریزاسیون، نانوفناوری، بیوپلیمر، رنگ)

۵- مهندسی معدن (گرایشهای استخراج مواد معدنی، اکتشاف مواد معدنی، مکانیک سنگ، فرآوری مواد معدنی)

۶- مهندسی مکانیک (گرایشهای طراحی کاربردی، قوای محرکه خودرو، تبدیل انرژی، سیستمهای انرژی)

۷- مهندسی هوافضا (گرایش سازه‌های هوایی)

۸- مهندسی مواد (گرایشهای خوردگی و حفاظت مواد، شناسایی و انتخاب مواد مهندسی، نانومواد، ریخته گری، جوشکاری، استخراج فلزات)

۹- مهندسی عمران (گرایشهای سازه، مهندسی سواحل، بنادر و سازههای دریایی، ژئوتکنیک، زلزله، محیط زیست)

۱۰- مهندسی برق (گرایشهای مدارهای مجتمع الکترونیک، افزارهای میکرو و نانوالکترونیک، سیستمهای قدرت، الکترونیک قدرت و ماشینهای الکتریکی، مخابرات سیستم، کنترل)

۱۱- مهندسی کامپیوتر (شبکه‌های کامپیوتری)

۱۲- فیزیک (گرایش‌های فیزیک ماده چگال، ذرات بنیادی و نظریه میدانها)

۱۳- فناوری پلاسما

۱۴- ریاضیات و کاربردها (گرایش‌های جبر، آنالیز) (به اولین بند از قسمت «ج- نحوه ثبت نام، نکات مهم» مراجعه شود).

۱۵- ریاضی کاربردی (گرایش‌های معادلات دیفرانسیل و سیستم‌های دینامیکی، آنالیز عددی، بهینه سازی)

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی سهند

شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه صنعتی سهند در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ عبارتند از:

شرایط عمومی

۱ – پایبندی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

۲ – دارا بودن صلاحیت عمومی

۳- نداشتن منع قانونی برای ادامه تحصیل از نظر خدمت وظیفه عمومی برای داوطلبان مرد

شرایط اختصاصی

احراز شرایط مندرج در آئین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری الزامی است.

بر این اساس، دانشجویان ورودی مهر ۹۹ و دانش آموختگان ورودی بهمن ۹۸ دوره تحصیلی کارشناسی پیوسته در دانشگاه های مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که طبق قانون سنجش و پذیرش اقدام به پذیرش دانشجو کرده اند، در صورتی که حائز شرایط زیر باشند، میتوانند نسبت به ثبت نام و ارسال مدار ک جهت پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد متناسب با رشته و گرایش تحصیلی درخواستی در دوره کارشناسی ارشد، اقدام نمایند:

۱- دانشجو پس از شش نیمسال تحصیلی، با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی (عدد غیر صحیح تعداد واحدها به پایین گرد شود)، از نظر معدل کل نمرات جزو بیست درصد برتر (عدد غیر صحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل شود) دانشجویان هم رشته-هم ورودی خود باشد.

تبصره ۱:  ۳۰ درصد از دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند با داشتن شرایط بند ۱، میتوانند متقاضی پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی سهند باشند و در صورتیکه ۲۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته هم ورودی به دلیل انصراف یا عدم تقاضا، از تسهیلات مربوط استفاده نکردند و ظرفیت پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد رشته‌ای تکمیل نشد، دانشگاه مجاز به جایگزینی ۱۰ درصد بعدی با رعایت اولویت رتبه متقاضیان، در قالب ظرفیت دو سوم آن رشته خواهد بود.

۲- دانشجو حداکثر در مدت ۸ نیمسال تحصیلی دانش آموخته شود.

تبصره ۱: برای دانشجویان تحصیل همزمان به استناد “آیین نامه تحصیل همزمان در دو رشته ویژه دانشجویان استعداد درخشان”، مدت تحصیل ۱۰ نمیسال است و در رشته‌ای که سایر شرایط آین آیین نامه را داشته باشند، می توانند از تسهیلات مربوط بهره مند شوند.

تبصره ۲: برای دانشجویانی که در طرح کارورزی/ کارآموزی بلندمدت در دوره کارشناسی پیوسته خود شرکت کرده اند، به تناسب دوره کارورزی (۳ تا ۱۲ ماه) مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی است. جزئیات بهره مندی از این تبصره مطابق با ابلاغیه مصوب شورای هدایت می باشد.

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه سهند

تبصره ۳: برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی خود در دوره‌های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته ها) شرکت کرده اند، مدت مجاز حداکثر ۹ نیمسال تحصیلی است و رتبه‌بندی نامبردگان مطابق با بند ۱ و بدون احتساب واحدهای درسی دوره فرعی انجام میشود.

تبصره ۴:  برای خانم‌هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده‌اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تأیید دانشگاه استفاده کرده اند، مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۵:  برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه‌بندی و تعیین بیست درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام میشود که بیشترین واحد درسی خود را با آن‌ها گذرانده اند.

 طبق ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای دانشجویان ورودی ۱۴۰۰ و قبل از آن که در دوره کارشناسی پیوسته تغییر رشته داشته اند، حداکثر یک نیمسال به سنوات مجاز اضافه میشود. مقایسه این متقاضیان پس از هفت نیمسال تحصیلی با دانشجویان هم رشته‌ای که بیشترین واحد درسی خود را با آن‌ها گذرانده اند، انجام میشود.

تبصره ۶:  برای دانشجویان موضوع تبصره های، ۱، ۲ و ۴ که در مدت ۹ یا ۱۰ نیمسال دانش آموخته می‌شوند، به ترتیب معدل ۷ یا ۸ نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب، با معدل شش نیمسال دانشجویان هم رشته‌ای که بیشترین واحدهای درسی خود را با ایشان گذرانده اند، مقایسه میشود.

تبصره ۷:  برای دانشجویانی که بر اساس برنامه درسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی در مدت ۹ یا ۱۰ نیمسال دانش آموخته میشوند به ترتیب معدل ۷ یا ۸ نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب بررسی میشود.

۳- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یک بار امکانپذیر است.

۴- پذیرش در رشته‌های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی، براساس تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکانپذیر است.

۵- دانشگاه اختیار دارد متقاضیانی را که در طول مدت شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته میشوند و به لحاظ معدل کل در مقایسه با معدل کل نمرات هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزو بیست درصد برتر باشند، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد همان سال پذیرش کند.

۶- دانشگاه اختیار دارد برگزیدگان رتبه‌های ۱ تا ۱۵ نهایی المپیادهای علمی-دانشجویی را برای ورود به همان رشته یا رشته های مرتبط به تشخیص کارگروه‌های تخصصی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی، با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون پذیرش کند.

۷- مقایسه و تعیین رتبه دانشجویان ورودی نیمسال دوم ۹۸ بر اساس موارد زیر انجام خواهد شد:

۱-۷ در صورت یکسان بودن کدرشته محل در نیمسال اول و دوم، اگر امکان مقایسه دانشجویان دو نیمسال با هم وجود دارد، مقایسه و تعیین رتبه انجام شود. در غیر این صورت، دانشجویان نیمسال اول که در پذیرش اصلی وارد دانشگاه شدهاند با هم مقایسه و تعیین رتبه میشوند و میتوانند از تسهیلات استفاده کنند.

۲-۷ در صورت متفاوت بودن کد رشته محل در نیمسال اول و دوم، هر ورودی جداگانه مقایسه و تعیین رتبه می شود.

۸- فارغ التحصیلان نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ و ماقبل و دانشجویان کارشناسی ناپیوسته مجاز به استفاده از تسهیلات این شیوه نامه نیستند.

۹- توافق نامه «حمایت از جذب استعدادهای برتر در رشته‌های الویت دار کشور» با بنیاد ملی نخبگان برای پذیرش بدون آزمون مورد تأیید می‌باشد.

۱۰- پذیرش دانشجویان نمونه کشوری در هر سال تحصیلی بر اساس مصوبه شورای هدایت و با معرفی حائزین شرایط توسط سازمان سنجش به دانشگاه انجام می‌شود.

۱۱- اتباع غیر ایرانی «مقیم ایران» ورودی دوره کارشناسی پیوسته سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ و بعد از آن در صورت داشتن سایر شرایط میتوانند از تسهیلات این آیین نامه بهره‌مند شوند.

۱۲- دانشجویان واجد شرایط ورودی سال ۱۳۹۹ و قبل از آنکه به دلیل شیوع بیماری کرونا، حذف واحد داشته‌اند (واحدهای حذف شده مربوط به نیمسال دوم ۹۸ تا پایان نیمسال ششم تحصیلی باشد) در محاسبه حد نصاب واحدهای درسی، با کسر ۴ واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی میتوانند اقدام کنند.

۱۳- اولویت‌بندی پذیرش در شرایط برابر بر اساس نظر گروه/دانشکده و معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی خواهد بود.

۱۴- در صورت وجود هرگونه مغایرت شرایط متقاضی با آیین نامه، پذیرش و ادامه تحصیل متقاضی در هر مرحله لغو و عواقب آن به عهده متقاضی است.

ظرفیت و شرایط پذیرش

۱- ظرفیت پذیرش روزانه بدون آزمون حداکثر به اندازه ۴۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون دوره روزانه در هر کد محل تحصیل است (عدد غیر صحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل شود)، که اختصاص دو سوم این ظرفیت به دانش آموختگان همان دانشگاه و یک سوم باقیمانده به دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها الزامی است.

۱-۱ پذیرش از طریق این آیین نامه در دوره‌های روزانه به صورت رایگان انجام میشود.

۲- ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دانشگاه‌ها و دوره‌های غیرروزانه دارای مجوز برگزاری دوره کارشناسی که بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو میپذیرند، حداکثر به اندازه ۱۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون در هر کد محل تحصیل است.

۱-۲ هزینه تحصیل در دوره‌های غیرروزانه، بر اساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه انجام خواهد شد.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۳ دانشگاه صنعتی سهند

متقاضیان لازم است کلیه مدارک لازم را تا تاریخ مقرر (۱۴۰۲/۱۰/۸) به آدرس زیر ارسال نمایند:

تبریز، شهر جدید سهند، دانشگاه صنعتی سهند، اداره استعدادهای درخشان، کد پستی: ۵۳۳۱۸۱۷۶۳۴ روی پاکت پستی درج شود: متقاضی ارشد بدون آزمون- رشته… و گرایش…

۱- فرم تکمیل شده تقاضای ثبت نام (فرم شماره ۱)

۲- کپی شناسنامه (فقط صفحه اول و توضیحات) و کپی کارت ملی (پشت و رو)

۳- کپی کارت دانشجویی

۴- یک قطعه عکس ۳×۴ تمام رخ با ذکر مشخصات در پشت آن‌ها (به فرم شماره ۱ الصاق شود)

۵- گواهی رتبه متقاضی بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود (فرم شماره ۲)، که باید به تأیید معاونت آموزشی دانشگاه مبدأ برسد.

۶- تصویر گواهی فراغت از تحصیل دوره کارشناسی برای فارغ التحصیلان با ذکر معدل

۷- ریز نمرات مقطع کارشناسی (در صورتیکه ریز نمرات تائید شده توسط دانشگاه محل تحصیل در دسترس نباشد، داوطلبان میتوانند ریز نمرات خود را به صورت غیررسمی و با ذکر تعهد صحت آن‌ها ارائه نمایند که در صورت قبولی ملزم به ارائه نسخه تائید شده و رسمی آن‌ها خواهند بود).

۸- اصل رسید بانکی به شماره شبای دانشگاه سهند به نام درآمدهای اختصاصی اداره آموزش دانشگاه صنعتی سهند

هزینه ثبت نام برای دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند ۲.۰۰۰.۰۰۰ (دو میلیون) ریال و برای دانشجویان سایر دانشگاه‌ها ۳.۰۰۰.۰۰۰ (سه میلیون) ریال است.

دانش آموختگان/دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند که بر اساس آیین نامه داخلی این دانشگاه، عضو دفتر استعدادهای درخشان میباشند، از پرداخت هزینه معافند. ارسال گواهی عضویت همراه با سایر مدارک، برای این متقاضیان الزامی است.

نکات مهم

۱- پذیرش دانشجو در رشته ریاضیات و کاربردها (گرایشهای جبر، آنالیز) قطعی نیست و مشروط به پذیرش با آزمون در این رشته میباشد. متقاضیان این رشته، در مرحله فعلی از واریز وجه خودداری کنند.

۲- کلیه مدارک مورد لزوم میبایست به هنگام ارسال تقاضانامه ضمیمه شود و تحت هیچ شرایطی پس از انقضای مهلت مدرکی تحویل گرفته نخواهد شد و در صورت ارسال نیز اعتباری نخواهد داشت.

۳- به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نمی شود.

۴- رشته و گرایش درخواستی دوره کارشناسی ارشد حتماً بایستی متناسب با رشته کارشناسی داوطلب باشد.

۵- در صورت تغییر آدرس محل سکونت و شماره تلفن اعلام شده، داوطلب میبایست مراتب را سریعاً به اطلاع این دانشگاه برساند. در غیر این صورت عواقب این امر به عهده خود داوطلب خواهد بود.

۶- مدارک ارسالی و وجه ثبت نام مسترد نخواهد شد.

۷- چنانچه در هر مرحله از ثبت نام و تحصیل مشخص گردد که داوطلب واجد هر یک از شرایط فوق نبوده است از ادامه تحصیل او جلوگیری به عمل آمده و طبق مقررات با وی رفتار خواهد شد.

۸- مهلت ارسال مدارک تمدید نخواهند شد.

۹- نتایج نهایی از طریق سایت دانشگاه صنعتی سهند اعلام خواهد شد.

۱۰- پذیرفته شدگان میبایست تا تاریخ مقرر (که متعاقباً اعلام خواهد شد) جهت ثبت نام به اداره تحصیلات تکمیلی دانشگاه مراجعه نمایند. در صورت‌ عدم مراجعه در مهلت مقرر، قبولی ایشان‌ کان لم یکن تلقی گردیده و از نفرات ذخیره دعوت به ثبت نام خواهد شد.

۱۱- شروع کلاس‌های دانشجویان پذیرفته شده مطابق با برنامه نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ خواهد بود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات