پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه علامه طباطبائی ۱۴۰۳

دانشگاه علامه طباطبائی

جزپیات پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون سال ۱۴۰۳ دانشگاه علامه طباطبائی اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه علامه طباطبایی براساس آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان، از میان برگزیدگان علمی دوره کارشناسی پیوسته (دوره‌های روزانه و شبانه) با شرایط زیر برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ در دوره روزانه کارشناسی ارشد در رشته‌های مندرج در جدول انتهای این اطلاعیه، دانشجو می‌پذیرد.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه علامه طباطبایی

۱. متقاضیان واجد شرایط از ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۲ الی ساعت ۱۰ روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ نسبت به ارسال مدارک مورد نیاز از طریق سامانه ثبت نام دانشگاه علامه طباطبایی اقدام کنند. به مدارکی که ناقص بارگذاری شود، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

بنا بر اعلام این دانشگاه، با توجه به درخواست‌های مکرر متقاضیان، مهلت فراخوان پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه علامه‌ طباطبائی در رشته‌های مختلف برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ (سهمیه استعدادهای درخشان) تا پایان ساعت اداری روز شنبه مورخ ۱۶ دی ماه ۱۴۰۲ تمدید شد.

۲. سایت ثبت نام الکترونیکی: https://azmoon.atu.ac.ir

۳. متقاضیان پس از ورود به سایت ثبت نام؛ از بخش استعداد درخشان وارد شده و برای ثبت نام و بارگذاری مدارک درخواستی خود اقدام کنند.

نکته مهم: متقاضیان قبل از ثبت نام و ارسال مدارک، لازم است دستورالعمل پذیرش دانشجوی بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد، جدول رشته‌های مورد پذیرش و ارتباط رشته‌ای و سایر موارد مربوطه که در سایت ثبت نام موجود است را به دقت مطالعه کنند.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه علامه طباطبایی

۱- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ که پس از شش نیمسال تحصیلی با گذراندن حداقل سه چهارم از کل واحدهای درسی دوره، به لحاظ میانگین کل، جزء بیست درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی (از مجموع دوره‌های روزانه و شبانه) خود باشند و حداکثر در مدت هشت نیمسال (یا نه نیمسال طبق سرفصل مصوب دروس رشته شورای عالی برنامه ریزی) دانش آموخته شوند.

تبصره ۱: دانشجویانی که در طول شش نیمسال دانش آموخته شوند باید به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیرهم ورودی خود جزء بیست درصد برتر باشند (قید هم رشته و غیر هم ورودی در گواهی دانشگاه مبدأ الزامی است).

۲- حداقل میانگین کل، تا پایان نیمسال ششم برای دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی ۱۷ و متقاضیان سایر دانشگاه‌ها ۱۸ است و متقاضیان باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۳۱ از مقطع کارشناسی خود دانش آموخته شوند.

۳- دانشجویانی که دارای هرگونه محکومیت انضباطی از شورای انضباطی دانشگاه یا وزارت عتف و… باشند، امکان ورود به مقطع بالاتر از طریق سهمیه استعدادهای درخشان را ندارند و دانشگاه مختار است در صورت اطلاع از آن در هر مرحله از ثبت نام، پذیرش، تحصیل و حتی فراغت از تحصیل، با دانشجو مطابق ضوابط و مقررات برخورد کند.

 نکات مهم

۱- مدارک دانش آموختگان دوره‌های کارشناسی به صورت مجازی و نیمه حضوری یا غیرحضوری، دانشگاه‌های غیرانتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه جامع علمی کاربردی، فنی و حرفه ای، دانشگاه‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌های غیردولتی، دانشگاه‌های خارج از کشور، دانشگاه‌های پردیس خودگردان، مجاز به ثبت نام در این فراخوان نیستند و در صورت شرکت و ثبت نام، از فرآیند پذیرش حذف خواهند شد.

۲- مدارک تحصیلی تمامی متقاضیان توسط کمیته منتخب گروه آموزشی ذیربط مورد بررسی قرار میگیرد و دانشجویانی که موفق به کسب حد نصاب لازم (۵۰ درصد از کل امتیاز) شوند، به ترتیب اولویت و در چارچوب ظرفیت مصوب، پذیرش خواهند شد.

تبصره ۱: گزینش نهایی متقاضیان ورود به مقطع کارشناسی ارشد با لحاظ کردن ۶۰ درصد معدل داوطلب و ۴۰ درصد نمره ارزیابی اساتید گروه آموزشی مربوطه، محاسبه خواهد شد.

تبصره ۲: رتبه متقاضی برای پذیرش نهایی، صرفاً پس از اعمال ضریب ۶۰ (معدل شش نیمسال داوطلب) و ۴۰ (نمره ارزیابی اساتید) مشخص و اعمال خواهد شد. از این رو رتبه‌های دانشجویان در فهرست اولیه ۲۰ درصد برتر، ملاک پذیرش نهایی نیست.

تبصره ۳: ارزیابی گروه‌های آموزشی شامل: بررسی مدارک، مستندات ارائه شده، نمرات دانشجویان و برگزاری مصاحبه توسط گروه آموزشی مربوطه در رشته مورد تقاضای متقاضی می‌باشد.

۳- ثبت نام در این فراخوان به منزله پذیرش قطعی نیست و دانشگاه علامه طباطبایی در رد یا قبول تقاضای متقاضیان از اختیارات تام برخوردار است و الزام به تکمیل ظرفیت پذیرش خود ندارد.زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه علامه طباطبایی

۴- پذیرش دانشجویان غیرایرانی، ایرانی انتقالی از دانشگاههای خارج از کشور و دانشجویانی که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه‌های خارج از کشور اخذ کرده‌اند و دانشجویانی که بدون آزمون به دوره کارشناسی راه یافته‌اند و دانشجویان کارشناسی ناپیوسته، با استفاده از ضوابط این فراخوان امکان‌پذیر نیست.

۵- اولویت ادامه تحصیل متقاضی در دوره کارشناسی ارشد همان رشته تحصیلی مرتبط با دوره کارشناسی است. بدیهی است در صورت‌ عدم ارتباط رشته مورد تقاضای کارشناسی ارشد با رشته تحصیلی در کارشناسی، نام متقاضی از فرآیند پذیرش حذف خواهد شد.

۶- هر متقاضی (غیر از متقاضیان دانشگاه علامه طباطبایی) فقط مجاز به انتخاب یک رشته/گرایش هستند. امکان پذیرش در بیش از یک رشته/گرایش نیز وجود ندارد.

تبصره ۱: دانشجویان ۲۰ درصد برتر دانشگاه علامه طباطبایی مجاز به انتخاب سه رشته هستند.

تبصره ۲: با توجه به اهمیت رشته‌های انتخابی توسط متقاضیان، آن دسته از متقاضیانی که در رشته‌های انتخابی خود مورد پذیرش قرار نگیرند، نسبت به فرآیند پذیرش خود حق هیچگونه اعتراضی نخواهند داشت.

۷- متقاضیان برای انتخاب رشته مورد تقاضا برای ادامه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد باید آن دسته از رشته‌هایی را انتخاب کنند که بین رشته مورد تقاضا و رشته کارشناسی آن‌ها ارتباط وجود داشته باشد. (قابل مشاهده در فایل ارتباط رشته‌ها برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد).

تبصره ۱: هرگونه تغییر احتمالی در رشته‌ها و ظرفیت پذیرش دانشگاه در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ مطابق مصوبات داخلی دانشگاه، اعلام و اطلاع‌رسانی خواهد شد. از این رو در صورت حذف یک رشته از مجموع رشته‌های مورد پذیرش دانشگاه برای سال تحصیلی مذکور، متقاضیان نسبت به انتخاب آن هیچگونه حقی نخواهند داشت. لازم به ذکر است این دسته از متقاضیان میتوانند رشته جایگزین آن را انتخاب کنند.

۸- چنانچه بعد از تایید کمیته معاونت آموزشی دانشگاه و ثبت اطلاعات پذیرفته شدگان در پرتال سازمان سنجش آموزش کشور و یا بعد از تایید نهایی توسط آن سازمان، دانشجویی از ادامه تحصیل انصراف دهد، جایگزینی پذیرش نخواهد شد. قبل از آن نیز، تعیین جایگزین فقط با نظر کمیته مذکور میسر خواهد بود.

۹- تغییر رشته و گرایش بعد از قبولی و کسب پذیرش، به هیچ عنوان امکان‌پذیر نخواهد بود.

۱۰- هزینه ثبت نام، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. از اینرو به متقاضیان توصیه میشود با دقت لازم مفاد آگهی را مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوط نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام کنند.

۱۱- متقاضی موظف است در جلسه مصاحبه (مطابق شرایط اعلامی توسط گروه آموزشی مربوطه) حضور بهم رساند. عدم شرکت در مصاحبه، به منزله انصراف از تقاضای ادامه تحصیل بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد تلقی خواهد شد و هیچگونه عذری پذیرفته نیست و مصاحبه مجدد برگزار نمی‌شود.

۱۲- پس از محاسبه امتیازات، مراتب در کمیته معاونت آموزشی دانشگاه اعتباریابی، تأیید و اسامی پذیرفته شدگان اولیه از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه اعلام خواهد شد.

۱۳- پذیرش نهایی و قطعی متقاضیان، منحصراً پس از تأیید سازمان سنجش آموزش کشور و هیأت مرکزی گزینش دانشجوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت.

۱۴- متقاضیان در دوره روزانه کارشناسی ارشد پذیرش شده و ادامه تحصیل آنان رایگان خواهد بود.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۳ دانشگاه علامه طباطبایی

۱- گواهی بیست درصد برتر دوره کارشناسی، نمونه فرم پیوست است و طبق اطلاعات مندرج در فرم، گواهی دانشگاه مبدأ به صورت رسمی (سربرگ دانشگاه، امضاء و مهر شده) قابل قبول است.

تبصره: دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی نیازی به بارگذاری گواهی ۲۰ درصد برتر خود ندارند (اسامی دانشجویان مشمول سهمیه استعداد درخشان).

۲- تصویر صفحه اول شناسنامه (به صورتی که شماره سریال قابل رویت باشد) و کارت ملی.

۳- آخرین کارنامه کلی مقطع کارشناسی به صورت PDF واضح (نیازی به تایید اداره آموزش دانشگاه‌ها ندارد، اسکرین شات صفحه مانیتور قابل قبول نمی‌باشد).

نکته: متقاضیان دانشگاه علامه طباطبایی میتوانند کارنامه کلی خود را با شماره گزارش ۹۹ از سیستم گلستان دریافت کنند.

۴- یک قطعه عکس ۳×۴ جدید.

۵ – پرداخت مبلغ ۲/۳۴۰/۰۰۰ ریال (دویست و سی و چهار هزار تومان) از طریق سامانه ثبت نام.

۶- یک نسخه از گواهی اخذ شده مربوط به کسب یکی از فعالیت ها، افتخارات و یا عناوین زیر: چنانچه متقاضیان موفق به کسب افتخاراتی شده و یا در فعالیت‌های علمی شرکت داشته اند، باید گواهی آن را ضمیمه کنند.

 برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی با ارائه گواهی معتبر از مرکز المپیاد علمی کشور.

 دانشجویان نمونه کشوری با ارائه گواهی معتبر از معاونت دانشجویی وزارت متبوع.

 دارا بودن گواهی ثبت اختراع اخذ شده از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران.

 برگزیدگان در جشنواره‌های علمی معتبر بین المللی (خوارزمی- فارابی- رازی و ابن سینا) با ارائه گواهی معتبر.

 نفر اول مسابقات ورزشی کشوری یا وزارتی یا بین المللی (فقط ویژه رشته‌های تربیت بدنی) با ارائه گواهی معتبر.

 نفر اول مسابقات قرآن و نهج البلاغه کشوری و یا حافظان کل قرآن کریم یا نهج البلاغه (ویژه رشته‌های علوم قرآن و حدیث) با ارائه گواهی.

 دارا بودن عنوان مخترع-مبتکر و پژوهشگر برجسته با ارائه گواهی معتبر.

 برندگان جوایز تحصیلی بنیاد ملی نخبگان ریاست جمهوری با ارائه گواهی معتبر.

 دارا بودن سوابق فعالیت در انجمن‌های علمی، دوره‌های مهارت افزایی در رشته مرتبط، فعالیت‌های حوزه کارآفرینی و سایر فعالیت‌های علمی خارج از دانشگاه و سایر موارد مربوطه…

 دارا بودن سوابق پژوهشی (مقالات، همایش‌ها و طرح‌های پژوهشی و…)

 احراز توانمندی در یکی از زبانهای معتبر (انگلیسی- آلمانی- فرانسه- اسپانیایی، عربی و…)

 دارا بودن رتبه یک یا دو رقمی در آزمون سراسری سازمان سنجش آموزش کشور با ارائه گواهی معتبر.

 سایر موارد مربوط به رزومه تحصیلی، شغلی و موارد مرتبط.

* به منظور تسریع در انجام امور و رعایت پروتکل های بهداشتی، لازم است متقاضیان از مراجعه حضوری به دفاتر ستادی دانشگاه علامه طباطبایی خودداری کنند. بدیهی است در صورت نیاز به حضور، با متقاضی تماس حاصل خواهد شد. از اینرو لازم است متقاضی شماره تماس اعلامی خود را همواره به صورت روشن و در دسترس نگه دارد. بدیهی است این دانشگاه در خصوص‌ عدم دسترسی خود به متقاضی در صورت لزوم، پاسخگوی تبعات بعدی نخواهد بود.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه علامه طباطبایی

رشته و گرایش‌های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه علامه طباطبایی در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح جدول زیر می‌باشند:

جدول رشته های بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه علامهجدول رشته های بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه علامه-2جدول رشته های بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه علامه-3جدول رشته های بدون آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه علامه-4

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات