پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه لرستان ۱۴۰۳

اطلاعیه پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون سهمیه استعدادهای درخشان ۱۴۰۳ دانشگاه لرستان منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه لرستان

به گزارش مسترتست، دانشگاه لرستان در اجرای سیاست‌های هدایت و حمایت از دانشجویان برتر برای ورود به دوره کارشناسی‌ارشد با استناد به آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ از بین دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۹ که جزو ۲۰ درصد برتر دانشگاه لرستان و یا دانشگاه‌های مشمول این فراخوان باشند، در کلیه رشته‌هایی که از طریق آزمون سراسری پذیرش دانشجو دارد به صورت مازاد برظرفیت و با رعایت کامل مقررات مربوطه دانشجو می‌پذیرد.

مهلت پذیرش بدون آزمون دانشجوی کارشناسی ارشد (سهمیه استعدادهای درخشان) دانشگاه لرستان تا تاریخ چهارشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ تمدید شد.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه لرستان

۱-۱ دانشجویان حائز رتبه‌های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور می‌توانند نسبت به ثبت نام و ارسال مدارک با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد جهت بهره مندی از تسهیلات پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور اقدام نمایند.زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه لرستان

۲-۱ دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی نیمسال اول ۱۳۹۹ که پس از شش نیمسال (یا تا پایان تابستان متصل به نیم سال ششم) با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی به لحاظ میانگین کل جزو بیست درصد برتر (عدد غیرصحیح به صورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل شود) دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

۳-۱ دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی بهمن ۱۳۹۸ که تا پایان نیم سال اول ۱۴۰۱ با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای درسی به لحاظ میانگین کل جزو بیست درصد برتر دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

۴-۱ بر اساس ابلاغیه معاون آموزشی وزارت متبوع، دانشگاه اختیار دارد برای دانشجویان ورودی ۱۳۹۹ -۱۴۰۰ که به دلیل شیوع بیماری کرونا با ارائه مدرک تایید شده کمیسیون پزشکی دانشگاه، حذف واحد داشته اند (واحدهای حذف شده مربوط به نیمسال دوم سال ۱۳۹۸-۱۳۹۹تا پایان نیمسال ششم تحصیلی ورودی مربوطه باشد)، در محاسبه حدنصاب واحدهای درسی، با کسر ۴ واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی اقدام کند.

۵-۱ دانشگاه اختیار دارد متقاضیانی را که در طول شش نیمسال دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزو ۲۰ درصد برتر باشند به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش کند.

۶-۱ پذیرش در رشته‌های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی، بر اساس تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه، امکان‌پذیر است.

۷-۱ دانشجویان متقاضی باید حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۳/۶/۳۱ دانش آموخته شوند.

تبصره ۱: برای دانشجویان تحصیل همزمان به استناد «آیین نامه تحصیل همزمان در دو رشته ویژه دانشجویان استعداد درخشان» مدت تحصیل ده نیمسال است و در رشته‌ای که سایر شرایط این آیین نامه را داشته باشند میتوانند از تسهیلات مربوط بهره‌مند شوند.

تبصره ۲: برای دانشجویانی که در طرح کارورزی/کارآموزی بلندمدت در دوره کارشناسی پیوسته خود شرکت کرده اند، به تناسب دوره کارورزی (۳ تا ۱۲ ماه) مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی است. جزییات بهره مندی از این تبصره مطابق ابلاغیه مصوب شورای هدایت میباشد.

تبصره ۳: برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در دوره‌های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته‌ها) شرکت کرده اند، مدت مجاز حداکثر نه نیمسال تحصیلی است و رتبه‌بندی نامبردگان مطابق بند ۱-۳ ماده ۳ و بدون احتساب واحدهای درسی دوره فرعی انجام میشود.

تبصره ۴: برای خانم‌هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده‌اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تایید دانشگاه استفاده کرده اند، مدت مجاز حداکثر ده نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۵: برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم حداکثر ۸ نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه‌بندی و تعیین بیست درصد برتر با دانشجویان دانشگاهی انجام میشود که بیشترین واحد درسی خود را با آن‌ها گذرانده اند.

تبصره ۶: برای دانشجویان موضوع تبصره های ۱، ۲، و ۴ که در مدت نه یا ده نیمسال دانش آموخته میشوند، (به ترتیب) معدل هفت یا هشت نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب با معدل شش نیمسال دانشجویان هم رشته‌ای که بیشترین واحدهای درسی خود را با ایشان گذرانده‌اند مقایسه می‌شود.

تبصره ۷: برای دانشجویانی که براساس برنامه درسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی در مدت نه یا ده نیمسال دانش آموخته میشوند (به ترتیب) معدل هفت یا هشت نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب بررسی می‌شود.

۸-۱ پذیرش برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان‌پذیر میباشد. (فارغ التحصیلان نیمسال دوم ۱۴۰۱-۱۴۰۲ و ماقبل آن مجاز به استفاده از تسهیلات این فراخوان نیستند).

۹-۱ پذیرش در رشته‌های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی، بر اساس تشخیص گروه آموزشی و تایید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه، امکان‌پذیر است.

۱۰-۱ ظرفیت پذیرش بدون آزمون حداکثر به اندازه ۲۰ درصد ظرفیت پذیرش با آزمون دوره روزانه در هر کد رشته محل تحصیل است که اختصاص دو سوم این ظرفیت به دانش آموختگان دانشگاه لرستان و یک سوم باقیمانده به دانش آموختگان سایر دانشگاه‌ها الزامی است. امکان جایگزینی ظرفیت وجود ندارد.

۱۱-۱ پذیرش از طریق این آیین نامه در دوره‌های روزانه به صورت رایگان انجام میشود، لذا در صورت انصراف از تحصیل پس از پذیرش نهایی و ثبت نام در دانشگاه لرستان، این افراد مشمول مقررات آموزشی دانشجویان انصرافی میشوند.

۱۲-۱ تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده در مقطع کارشناسی ارشد مجاز نیست.

۱۳-۱ عدم وجود محدویت نظام وظیفه جهت ادامه تحصیل برای دانشجویان آقا.

۱۴-۱ در صورت پذیرش نهایی متقاضی در دانشگاه لرستان و درج نام پذیرفته شده در پورتال سازمان سنجش آموزش کشور، متقاضی حق پذیرش از دانشگاه دیگری را ندارد و به علت اتمام مهلت جایگزینی، حذف نام متقاضی از پورتال سازمان سنجش مقدور نخواهد بود.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۳ دانشگاه لرستان

۱-۲ فرم تکمیل شده تقاضای ثبت نام (فرم شماره ۱)به همراه یک قطعه عکس ۳×۴ الصاق شده.

۲-۲ فرم تکمیل شده تایید وضعیت تحصیلی برگزیدگان علمی (فرم شماره ۲) (مختص دانشجویان سایر دانشگاه‌ها).

۳-۲ تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی صفحه (مختص دانشجویان سایر دانشگاه‌ها).

۴-۲ تصویر کارت پایان خدمت وظیفه عمومی یا معافیت یا دفترچه آماده به خدمت معتبر برای داوطلبان مرد.

۵-۲ ریزنمرات تایید شده کارشناسی تا نیمسال ششم در یک صفحه (مختص دانشجویان سایر دانشگاه‌ها).

۶-۲ گواهی رتبه ۲۰ درصد برتر با امضاء معاونت آموزشی دانشگاه محل تحصیل (مختص دانشجویان سایر دانشگاه‌ها).

۷-۲ پرداخت مبلغ حق ثبت نام به مبلغ ۱۵۰۰/۰۰۰ (یک میلیون و پانصد هزار) ریال به حساب درآمدهای اختصاصی دانشگاه لرستان نزد بانک تجارت پرداخت و اسکن رسید واریزی و بارگذاری آن در بخش مستندات.

نحوه و زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه لرستان

متقاضیان چنانچه شرایط لازم طبق آیین نامه مذکور را دارا میباشند پس از مطالعه شرایط ثبت نام، از تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۱ از طریق آدرس ایمیل «Esredadarshad.lu@gmail.com»، اطلاعات و مدارک مورد نیاز را بارگذاری و ثبت نام را تکمیل نمایند.

داوطلبان پس از آنکه مدارک را با ایمیل ارسال کردند، بایستی اصل مستندات را نیز به آدرس دانشگاه لرستان، شهرستان خرم آباد، کیلومتر ۵ جاده تهران، سازمان مرکزی دانشگاه لرستان، دفتر امور استعدادهای درخشان پست کرده و یا با مراجعه حضوری، مدارک را تحویل دهند.

۲-۳ آخرین مهلت ثبت نام حداکثر تا روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ خواهد بود. (بنا بر اعلام دانشگاه لرستان تا تاریخ چهارشنبه ۲۰ دی ماه ۱۴۰۲ تمدید شد.)

۳-۳ پذیرش نهایی بر اساس مدارک و سوابق داوطلبین صورت می‌گیرد و به مدارک ناقص و یا دریافت شده بعد از تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۳۰ ترتیب اثر داده نخواهد شد. عواقب ناشی از عدم رعایت مفاد این شیوه نامه بر عهده داوطلب می‌باشد.

۴-۳ نتایج پذیرش اولیه از طریق وبگاه دانشگاه به آدرس http://www.lu.ac.ir بخش اطلاعیه ها، اعلام خواهد شد.

۵-۳ ثبت نام قطعی پس از پذیرش علمی و تایید دبیرخانه هیات مرکزی گزینش دانشجو مستقر در سازمان سنجش و آموزش کشور خواهد بود.

۶-۳ چنانچه در هر مرحله از ثبت نام، بررسی مدارک و اشتغال به تحصیل، مشخص شود که متقاضی شرایط پذیرش را از طریق این فراخوان ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدرک وجود داشته باشد، ثبت نام ایشان لغو خواهد شد.

۷-۳ مدارک ارسالی و وجه واریزی، به هیچ عنوان مسترد نخواهد شد. لذا به داوطلبان توصیه می‌شود با دقت لازم، مفاد اطلاعیه را مطالعه و فقط در صورت دارا بودن شرایط مربوط، نسبت به ثبت نام در فراخوان اقدام نمایند.

تذکرات مهم

 فایل‌های مدارک و مستندات به صورت JPG تهیه شوند.

 فایل‌های بارگذاری شده به صورت فشرده (RAR, Zip) پیوست گردد.

 بررسی درخواست‌ها تنها از طریق ثبت نام اینترنتی، در مهلت تعیین شده و بارگذاری دقیق مدارک صورت خواهد گرفت. به درخواست‌های خارج از آن، ترتیب اثر داده نخواهد شد.

 در صورت احراز هرگونه مطالب خلاف واقع در مدارک ارائه شده توسط داوطلب، در هر مرحله‌ای از پذیرش و یا تحصیل، از ادامه کار وی جلوگیری و پی گیری قانونی به عمل خواهد آمد.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات