توضیحات وزیر علوم درخصوص افزایش هزینه ثبت‌نام کنکورها

وزیر علوم با تاکید بر اینکه دولت برای بخش آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور هزینه‌ای صرف نمی‌کند، گفت: این سازمان مجبور است هزینه‌های پرسنلی و سایر خدمات خود را از طریق هزینه آزمون‌ها تامین کند.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش ایسنا، محمدعلی زلفی گل با حضور در مرکز ارتباطات مردمی نهاد ریاست جمهوری که ظهر امروز برگزار شد، در پاسخ گویی برخط به سئوالات و دغدغه های دانشجویان، اساتید و کارمندان پاسخ داد.

در این جلسه وزیر علوم در پاسخ به علت افزایش هزینه آزمون های ورودی دانشگاه ها از سوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: دولت ردیف بودجه عمومی سازمان سنجش آموزش کشور را به حداقل ممکن رسانده است و می‌گوید خود سازمان هزینه ها را پرداخت کند.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه هزینه سازمان سنجش آموزش کشور متعدد است، افزود: این هزینه ها شامل هزینه های هوایی، طراحی سئوال، قرنطینه طراحان سئوال، به روزسازی تجهیزات، هزینه های پرسنلی و غیره است؛ به این جهت این سازمان از طریق هزینه آزمون ها مجبور به تامین و پرداخت هزینه های خود است.

زلفی گل تاکید کرد: سازمان سنجش آموزش کشور به دنبال کسب درآمد نیست؛ بخشی زیادی از درآمدهای این سازمان صرف هزینه های پرسنلی و بخشی نیز صرف کمک به تامین و تجهیز دستگاه های آن می شود.

وزیر علوم گفت: البته میزان تورم هزینه های آزمون های سازمان سنجش آموزش کشور قابل مقایسه با تورم جامعه نیست؛ چرا که تورم جامعه بر اساس اقلام و خدمات خاص عمومی محاسبه می شود.

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات