پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه ارومیه ۱۴۰۳

دانشگاه ارومیه

اطلاعیه پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دانشگاه ارومیه منتشر شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه ارومیه در راستای اجرای سیاست‌های هدایت و حمایت از دانشجویان برتر برای ورود به دوره کارشناسی ارشد با استناد به آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان و مصوبات شورای آموزشی دانشگاه، برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ از بین دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۹ که جزو ۲۰ درصد برتر دانشجویان هم رشته-هم ورودی دانشگاه ارومیه و یا دانشگاه‌های مشمول این فراخوان باشند، در کلیه رشته‌های دارای پذیرش دانشجو با رعایت کامل مقررات مربوطه دانشجو می‌پذیرد.

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه ارومیه

۱- متقاضیان دارای رتبه اول تا پانزده مرحله نهایی المپیادهای علمی دانشجویی، این متقاضیان می‌توانند برای ورود به رشته مرتبط، با ارایه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد و بدون داشتن شرایط بند ۲، در این فراخوان شرکت نمایند.

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه ارومیه

۲- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی ۹۹ و بهمن ۹۸ (به شرط دانش آموختگی در ۸ نیمسال) که با گذراندن حداقل سه چهارم واحدهای دوره کارشناسی، جزو ۲۰ درصد برتر دانشجویان هم ورودی هم رشته خود باشند.

تبصره: برای دانشجویان ورودی سال ۹۹ و بهمن ۹۸ که به دلیل شیوع بیماری کرونا، حذف واحد داشته‌اند (واحدهای حذف شده باید مربوط به نیمسال دوم ۹۸ تا پایان نیمسال دوم ۱۴۰۱ باشد) در محاسبه واحدهای درسی، با کسر ۴ واحد از مجموع سه چهارم واحدهای درسی می‌توانند اقدام کنند.

۳- دانشجویان دوره کارشناسی پیوسته ورودی ۱۴۰۰ که تا پایان شهریور ۱۴۰۳ (پایان نیمسال ششم) فارغ التحصیل شوند و میانگین کل نمرات آن‌ها حداقل برابر با میانگین کل ۸ نیمسال ۲۰درصد برتر دانشجویان هم رشته و غیرهم وررودی (ورودی ۹۹) باشد. این دانشجویان لازم است تا پایان مرداد ماه ۱۴۰۳ فرم پیوست را تکمیل و پس از تایید توسط دانشگاه محل تحصیل، به صورت حضوری تحویل اداره استعدادهای درخشان دانشگاه ارومیه نمایند و نیازی به اقدام در این مرحله ندارند.

موارد مهم

۱- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفا برای یک بار امکان‌پذیر می‌باشد.

۲- دانشجو باید حداکثر در مدت ۸ نیمسال تحصیلی و حداکثر تا پایان شهریور ۱۴۰۳ دانش آموخته شود.

۳- درخواست دانشجویان دانشگاه ارومیه که جزو ۳۰ درصد برتر هم ورودی رشته خود می‌باشند، قابل بررسی است. لذا دانشجویان دانشگاه ارومیه که جزو ۲۰ تا ۳۰ درصد برتر هم ورودی رشته خود می‌باشند نیز می‌توانند برای شرکت در این فراخوان اقدام نمایند.

۴- برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در دوره‌های فرعی (کهاد) شرکت کرده‌اند و مدرک مربوطه را دریافت نموده اند، مدت مجاز فارغ التحصلی حداکثر ۹ نیمسال تحصیلی است و رتبه‌بندی نامبردگان بدون احتساب واحدهای درسی دوره فرعی (کهاد) انجام می‌شود.

۵- برای خانم‌هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده‌اند و با تایید دانشگاه از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات استفاده کرده‌اند، مدت مجاز فارغ التحصیلی حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی (با لحاظ نمودن نیمسال‌های مرخصی بدون احتساب در سنوات) می‌باشد.

۶- عدم وجود محدویت نظام وظیفه جهت ادامه تحصیل، برای دانشجویان آقا الزامی است.

۷- داوطلبان می‌توانند در سه گرایش مرتبط با رشته کارشناسی خود به ترتیب اولویت درخواست ادامه تحصیل داشته باشند. رشته و گرایش‌های انتخاب شده باید حتماً از جدول ۱ و مرتبط با رشته تحصیلی دوره کارشناسی باشد.

۸- دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی، پیام نور، آزاد اسلامی و علمی-کاربردی با دارا بودن شرایط، می‌توانند در این فراخوان شرکت نمایند.

۹- دانشجویان مهمان، انتقالی و یا تغییر رشته، بایستی در بین دانشجویان دانشگاهی که بیشترین واحد درسی خود را با آن‌ها گذرانیده‌اند جزو ۲۰ درصد برتر باشند.

۱۰- اتباع غیرایرانی «مقیم ایران» در صورت داشتن شرایط، می‌توانند در فراخوان شرکت نمایند.

۱۱- پذیرش در رشته گرایش‌های جدول ۱ منوط به پذیرش دانشجوی روزانه مطابق با دفترچه کنکور کارشناسی ارشد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ می‌باشد.

۱۲- تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد مجاز نیست.

تذکرهای لازم

۱- ارائه درخواست متقاضی به منزله پذیرش قطعی نمی‌باشد و پذیرش قطعی متقاضیان پس از بررسی و اعلام نتایج نهایی توسط اداره هدایت استعدادهای درخشان دانشگاه و منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور خواهد بود.

۲- بدیهی است اعلام نتایج اولیه هیچگونه حقی برای داوطلبان ایجاد ننموده و پذیرش نهایی منوط به تایید سازمان سنجش آموزش کشور می‌باشد.

۳- درخواست متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت نام ننمایند به هیچ وجه بررسی نخواهد شد.

۴- وجه پرداختی در صورت انصراف و یا عدم پذیرش به هیچ عنوان مسترد نمی‌گردد. لذا توصیه می‌شود قبل از واریز هزینه، اطلاعیه فراخوان پذیرش بدون آزمون را به دقت مطالعه نمائید.

۵- مسئولیت صحت اطلاعات ارسالی به عهده متقاضی بوده و در صورت محرز شدن هر گونه مغایرت در هر مرحله ای، درخواست متقاضی از فرایند بررسی خارج خواهد شد و دانشگاه هیچگونه مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۳ دانشگاه ارومیه

۱- ارائه گواهی ۲۰ درصد برتر هم رشته-هم ورودی که توسط معاونت آموزشی دانشگاه محل تحصیل دوره کارشناسی، تایید شده باشد.

۲- ریزنمرات تایید شده کارشناسی تا پایان تابستان ۱۴۰۲ (مختص دانشجویان سایر دانشگاه‌ها).

۳- تصویر شناسنامه و کارت ملی (مختص دانشجویان سایر دانشگاه‌ها).

۴- تصویر صفحه پرداخت مبلغ ۱/۵۰۰/۰۰۰ ریال (یک میلیون و پانصد هزار ریال) از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی دانشگاه ارومیه (https://pay.urmia.ac.ir/form2).

توجه: در فرم پرداخت، درگاه معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی و بابت استعداد درخشان (کارشناسی ارشد) انتخاب شود.

متقاضیان شرکت در فراخوان باید پس از تکمیل فرم ثبت نام و تایید آن توسط مدیریت آموزشی دانشگاه خود، به همراه سایر مدارک برای ثبت نام از طریق سامانه شرکت در فراخوان کارشناسی ارشد ۱۴۰۳ دانشگاه ارومیه اقدام نمایند.

 

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه ارومیه

مهلت ثبت نام در فراخوان کارشناسی ارشد استعداد درخشان دانشگاه ارومیه حداکثر تا ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ می‌باشد.

لیست افرادی که در مهلت مقرر در فراخوان ثبت نام نموده اند، روز شنبه ۱۴۰۲/۱۲/۵ اعلام خواهد شد.

لازم است متقاضیان محترم با مراجعه به سایت دانشگاه در تاریخ مذکور، از صحت ثبت نام خود اطمینان حاصل نمایند.

نحوه ثبت نام ارشد استعداد درخشان دانشگاه ارومیه ۱۴۰۳ 

۱- دریافت فرم ثبت نام و تکمیل آن توسط متقاضی:

۲- تایید فرم ثبت نام توسط دانشگاه محل تحصیل متقاضی

۳- واریز مبلغ ۱۵۰۰۰۰۰ ریال از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی معاونت آموزشی دانشگاه ارومیه بابت استعداد درخشان کارشناسی ارشد https://pay.urmia.ac.ir/form2

۴- ثبت نام و بارگذاری مدارک لازم از طریق سامانه شرکت در فراخوان کارشناسی ارشد ۱۴۰۳

۵- تایید و ارسال اطلاعات و مشاهده پیغام «اتمام مراحل ثبت نام»

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه ارومیه

رشته و گرایش‌های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه ارومیه در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح جدول لینک زیر هستند:

 

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات