پذیرش ارشد بدون کنکور دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ۱۴۰۳

دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

زمان و شرایط ثبت‌نام پذیرش کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه شهید مدنی آذربایجان ۱۴۰۳ اعلام شد.

میترسی از اخبار کنکور ارشد جدا بمونی؟ ما همه اخبار رو بهت میگیم! کافیه عضو کانال تلگرام کارشناسی ارشد بشی … و یا وارد پیج اینستاگرام مسترتست بشی …

به گزارش مسترتست، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان مطابق با آیین نامه کارشناسی ارشد استعداد درخشان در تمامی رشته و گرایش‌های مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه که در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ دارای سهمیه پذیرش از طریق کنکور سراسری هستند از میان دانشجویان و دانش آموختگان ممتاز مقطع کارشناسی پیوسته با لحاظ نمودن شرایط مندرج در شیوه نامه پذیرش، دانشجو می‌پذیرد.

زمان ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

ثبت نام تنها از طریق وب سایت http://hed.azaruniv.ac.ir و حداکثر تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ انجام می‌گیرد.

مهلت ثبت نام کارشناسی ارشد بدون آزمون دانشگاه دانشگاه شهید مدنی آذربایجان تا تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ تمدید شد.

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شهید مدنی

شرایط ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه شهید مدنی

۱- مطابق با ماده ۳ آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشجویان ورودی بهمن ۹۸، مهر ۹۹، و بهمن ۹۹ دوره تحصیلی کارشناسی باید دارای شرایط زیر باشند:

۱-۱- پس از گذراندن شش نیمسال تحصیلی، حداقل سه چهارم کل واحدهای درسی مقطع کارشناسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی (عدد غیرصحیح تعداد واحدها به پایین گرد می‌شود)، از نظر معدل کل نمرات جزء بیست درصد برتر (عدد غیر صحیح بصورت ریاضی گرد و به عدد صحیح تبدیل می‌شود) دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.

۲-۱- حداکثر در مدت هشت نیمسال تحصیلی تا تاریخ (۱۴۰۳/۰۶/۳۱) دانش آموخته شوند.

تبصره ۱: برای دانشجویان در حال تحصیل همزمان در دو رشته، طول مدت مجاز تحصیل، حداکثر ۱۰ نیمسال است.

تبصره ۲: مطابق ابلاغیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، طول مدت مجاز تحصیل، برای دانشجویانی که در دوره‌های ۳ تا ۶ ماهه طرح کارورزی شرکت کرده اند، حداکثر ۹ نیمسال بوده و برای دانشجویانی که در دوره‌های ۶ تا ۱۲ ماهه طرح کارورزی شرکت کرده‌اند طول مدت مجاز تحصیل، حداکثر ۱۰ نیمسال است.

تبصره ۳: برای دانشجویانی که در دوره کارشناسی پیوسته خود در دوره‌های فرعی (گذراندن واحدهای درسی مازاد از سایر رشته‌ها) شرکت کرده‌اند، مدت مجاز حداکثر ۹ نیمسال تحصیلی است و رتبه‌بندی نامبردگان مطابق بند ۱-۱ و بدون احتساب واحدهای درسی دوره فرعی انجام می شود.

تبصره ۴: برای خانم‌هایی که در دوره کارشناسی پیوسته خود صاحب فرزند شده‌اند و از مرخصی بارداری بدون احتساب در سنوات و با تأیید دانشگاه استفاده کرده اند، مدت مجاز حداکثر ۱۰ نیمسال تحصیلی است.

تبصره ۵: برای دانشجویان مهمان، انتقالی یا تغییر رشته، مدت مجاز از ورود به رشته یا دانشگاه اول تا دانش آموختگی از رشته یا دانشگاه دوم، حداکثر ۸ نیمسال است و مقایسه متقاضیان برای رتبه‌بندی با دانشجویان دانشگاهی انجام می‌شود که بیشترین واحد درسی خود را با آن‌ها گذرانده اند.

تبصره ۶: برای دانشجویان موضوع تبصره‌های ۱، ۲ و ۴ که در مدت ۹ یا ۱۰ نیمسال دانش آموخته می‌شوند به ترتیب معدل ۷ یا ۸ نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب، یا معدل ۶ نیمسال دانشجویان هم رشته‌ای که بیشترین واحدهای درسی خود را با ایشان گذرانده اند، مقایسه می‌شود.

تبصره ۷: برای دانشجویانی که بر اساس برنامه درسی مصوب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی در مدت ۹ یا ۱۰ نیمسال دانش آموخته می‌شوند، به ترتیب معدل ۷ یا ۸ نیمسال ایشان با گذراندن سه چهارم واحدهای درسی مصوب، بررسی می‌شود.

۳-۱- پذیرش برای سال تحصیلی بلافاصله پس از دانش آموختگی و صرفاً برای یک بار امکان‌پذیر است. بنابراین دانش آموختگان نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ و ماقبل آن مجاز به استفاده از تسهیلات این فراخوان نیستند.

۴-۱- پذیرش در رشته‌های تحصیلی مرتبط به رشته دوره کارشناسی بر اساس تشخیص گروه آموزشی و تأیید شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه امکان‌پذیر است.

۵-۱- احراز شرایط اختصاصی دانشگاه

۲- مطابق با ماده ۵ آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان، دانشگاه اختیار دارد دانشجویانی که در طول شش نیمسال تحصیلی دانش آموخته شوند و به لحاظ میانگین کل در مقایسه با میانگین کل نمرات هشت نیمسال دانشجویان هم رشته و غیر هم ورودی خود جزو ۲۰ درصد برتر باشند را به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش بدون آزمون در دوره کارشناسی ارشد پذیرش کند.

۳- مطابق با ماده ۶ آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعدادهای درخشان، دانشگاه اختیار دارد دانشجویان حائز رتبه‌های ۱ تا ۱۵ در مرحله نهایی المپیاد علمی دانشجویی کشور را با ارائه معرفی نامه از دبیرخانه المپیاد، به صورت مازاد بر ظرفیت پذیرش با آزمون پذیرش کند.

مدارک ثبت نام کارشناسی ارشد استعداد درخشان ۱۴۰۳ دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

۱- صفحه اول شناسنامه و کارت ملی

۲-کارنامه (ریز نمرات) کارشناسی تا پایان تابستان ۱۴۰۲ (نیازی به مهر و امضا نیست)

۳- تکمیل فرم شماره ۱ (مخصوص دانشجویان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان) و فرم شماره ۲ (مخصوص دانشجویان سایر دانشگاه‌ها)

۴- تصویر فیش پرداخت مبلغ ۱/۵۰۰/۰۰۰ ریال که فقط از طریق درگاه https://ecard.azaruniv.ac.ir قسمت «پرداخت هزینه‌های متفرقه شامل کنفرانس‌ها و…» و سپس «واریز هزینه ثبت نام برای دانشجویان استعداد درخشان» انجام می‌شود.

وجه پرداختی به هیچ عنوان مسترد نمی‌گردد.

مدارک اصلی زمان ثبت نام نهایی اخذ خواهد شد.

چنانچه در هر مرحله از ثبت نام و بررسی مدارک مشخص شود که داوطلب شرایط پذیرش از طریق این فراخوان را ندارد یا مغایرتی بین مدارک و مستندات ارائه شده با اصل مدارک وجود داشته باشد، ثبت نام ایشان لغو خواهد شد.

رشته های کارشناسی ارشد بدون آزمون ۱۴۰۳ دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

رشته و گرایش‌های دارای پذیرش کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ به شرح جدول لینک زیر می‌باشند:

ثبت‌نام کنید
مطلعم کن

۰ نظرات
Inline Feedbacks
مشاهده همه نظرات